Wymiana silnika w zafirce Y22DTR
Moderator: Sebu$
Dokładnie jak już powiedziano jest to możliwe i aby wsadzic do zośki na miejsce silnika z16xe silnik o inneJ pojemności jak na przykład silnik z18xe to musisz nabyć kompletny silnik z całym osprzętem włącznie z katalizatorem , instalacją elektryczną oraz komputerem i najlepiej z immo , skrzynia ostatecznie może zostać twoja i będzie chodziła, połosie te same, a po za tym to dużo pracy przed tobą, powodzenia.
- Robert LTM
- Zafiromaniak
- Posty: 563
- Rejestracja: 25 lut 2014, 08:22
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
- Kontakt:
mi się wydaje to nieopłacalne bo szczerze wątpię czy przewody i podzespoły będą pasować a zmiana silnika na mniejszy czemu?? na pewno opłaty zmaleją ale to też trzeba się nalatać żeby w dowodzie zmienili a koszt tej modyfikacji myślę że wyjdzie co najmniej 3do 5tysi ale to tak na oko i w Vinie bedzie widniał inny silnik także nie wiem czy jest sens
Witam Panowie i... Panie ;-)
Mam takie pytanie czy... istnieje fizyczna możliwość zamiany tych dwóch silników w samochodzie i na jakie ewentualnie zmiany trzeba by się przygotować
Specyfikacja silnika Z16YNG
Z16YNG
Typ: R4
Sterowanie: DOHC
Liczba zaworów: 16
Średnica (mm): 79,0
Skok (mm): 81,5
Tom (cm 3): 1598
Moc (kW przy min-1): 69/6200 (Zafira B), 71/6200
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 133/4200 (Zafira B) 140/4200
Stopień sprężania: 12,5: 1 12,8: 1 (Zafira B)
Układ sterowania silnikiem: Multec S (F)
Wymagania Liczba oktanowa: gaz zawierający metan lub pukanie kontrolowanych 95 / 98 / 91
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator regulowany
Cechy szczególne: elektroniczna przepustnica, tempomat
Zastosowanie: Zafira (F17 + CR)
Specyfikacja silnika Z16XE
Z16XE
Typ: R4
Sterowanie: DOHC
Liczba zaworów: 16
Średnica (mm): 79,0
Skok (mm): 81,5
Tom (cm 3): 1598
Moc (kW przy min-1): 74/6000
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 150 / 3600
Kompresja: 10,5: 1
Układ sterowania silnikiem: Multec S (F)
Wymagania Liczba oktanowa: 95 / 98 / 91, pokonując regulowanym
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator regulowany
Cechy szczególne: elektroniczna przepustnica, tempomat
Zastosowanie: Zafira (F17 (+) CR)
Krótki opis moich zmagań ze samochodem mogliście przeczytać w moim poście POST do tego doszły ostatnio nowe a mianowicie brak mocy i mało otwierająca się przepustnica.
Autko zwiedziło już sobie warsztaty 5 magików począwszy od mega szpeców po giga szpeca ASO opel Fijałkowskiego w Rybniku a co się okazało najbardziej nie udolnego na mojej drodze. Po krótce...
Mechanik od zagazowania i wyeliminowania instalacji CNG + wymiana świec
Mechanik nr.1
Prace typu wymiana oleju, rozrządu to wszystko w sumie co robi się po kupnie samochodu
Mechanik nr. 2
Coś tam przy sterowniku silnika programowanie, wymiana cewki + wymiana świec itd;
Mechanik nr.3
Czyszczenie przepustnicy, krokowego + serwis klimatyzacji
Mechanik nr.3 ASO Opel
Autko było 3 razy u nich i cały czas zgaduj zgadula dlaczego nie ma w samochodzie mocy KM + spadek napięcia np. podczas włączenia klimatyzacji, świateł drogowych czy skrętu kierownicą.
diagnoza za 3 razem alternator nie ładuje więc wymiana alternatora.
Wymienili i pojechałem za dosłownie 12min byłem z powrotem gdyż auto zaczęło chodzić jeszcze gorzej niż chodziło falowanie obrotów silnika było tak ogromne,że nie dało się rady jechać samochodem po rozgrzaniu silnika. Była reklamacja i zwrot gotóweczki i Panom podziękowałem za współpracę.
Mechanik nr. 4
Diagnoza sterownika silnika + wgranie nowego softu
Mechanik nr.5
W sumie nic nie zrobił ale i nic nie skasował
Mechanik nr.6
kolega z garażu diagnoza, że przepustnica otwiera się tylko na pół gwizdka tak mniej więcej na 45' stopni nie cała dlatego brakuje mu mocy. Co do napięcia diagnoza za mały aku był 56Ah poleca 75Ah więc kupiłem i jak ręką odjął co do przepustnicy sterowana z komputera silnika więc szpec od kompa. Umówiłem się na poniedziałek ale.....
Scany z programu ScanMyOpel Android podczas pracy silnika
https://mega.co.nz/#!aFNF3ZZQ!OEbTVUobR ... rtpBHsT1pI
https://mega.co.nz/#!6N8kVDhb!YgsvP9r-W ... l3deMm7d-g
https://mega.co.nz/#!SNsiQLRA!DJmu9PCbg ... uvcX4gDRCw
https://mega.co.nz/#!TEsTDTqK!Cm3Db-VUh ... z4qC6Xpnas
https://mega.co.nz/#!KMtwXJ7a!u8f8ddfAn ... l1Sn_6paO8
Wieczorem wchodzę sobie na PC i czytam strona za stroną o braku mocy itp; itd; aż tu nagle temat na forum CNG
Czy to w ogóle ma rację bytu i czy to pójdzie.
Zastanawiam się też nad zmianą samochodu za Zośkę ale z silnikiem 1.8 125KM
Co Wy na to ładować w moją sprawę czy dać sobie siana tu wiem co mam i ile włożyłem nowa to zagadka.
Z góry dziękuję za wszelakie rozpiski sugestie pomysły i porady i z niecierpliwością czekam na nie.
Mam takie pytanie czy... istnieje fizyczna możliwość zamiany tych dwóch silników w samochodzie i na jakie ewentualnie zmiany trzeba by się przygotować
Specyfikacja silnika Z16YNG
Z16YNG
Typ: R4
Sterowanie: DOHC
Liczba zaworów: 16
Średnica (mm): 79,0
Skok (mm): 81,5
Tom (cm 3): 1598
Moc (kW przy min-1): 69/6200 (Zafira B), 71/6200
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 133/4200 (Zafira B) 140/4200
Stopień sprężania: 12,5: 1 12,8: 1 (Zafira B)
Układ sterowania silnikiem: Multec S (F)
Wymagania Liczba oktanowa: gaz zawierający metan lub pukanie kontrolowanych 95 / 98 / 91
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator regulowany
Cechy szczególne: elektroniczna przepustnica, tempomat
Zastosowanie: Zafira (F17 + CR)
Specyfikacja silnika Z16XE
Z16XE
Typ: R4
Sterowanie: DOHC
Liczba zaworów: 16
Średnica (mm): 79,0
Skok (mm): 81,5
Tom (cm 3): 1598
Moc (kW przy min-1): 74/6000
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 150 / 3600
Kompresja: 10,5: 1
Układ sterowania silnikiem: Multec S (F)
Wymagania Liczba oktanowa: 95 / 98 / 91, pokonując regulowanym
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator regulowany
Cechy szczególne: elektroniczna przepustnica, tempomat
Zastosowanie: Zafira (F17 (+) CR)
Krótki opis moich zmagań ze samochodem mogliście przeczytać w moim poście POST do tego doszły ostatnio nowe a mianowicie brak mocy i mało otwierająca się przepustnica.
Autko zwiedziło już sobie warsztaty 5 magików począwszy od mega szpeców po giga szpeca ASO opel Fijałkowskiego w Rybniku a co się okazało najbardziej nie udolnego na mojej drodze. Po krótce...
Mechanik od zagazowania i wyeliminowania instalacji CNG + wymiana świec
Mechanik nr.1
Prace typu wymiana oleju, rozrządu to wszystko w sumie co robi się po kupnie samochodu
Mechanik nr. 2
Coś tam przy sterowniku silnika programowanie, wymiana cewki + wymiana świec itd;
Mechanik nr.3
Czyszczenie przepustnicy, krokowego + serwis klimatyzacji
Mechanik nr.3 ASO Opel
Autko było 3 razy u nich i cały czas zgaduj zgadula dlaczego nie ma w samochodzie mocy KM + spadek napięcia np. podczas włączenia klimatyzacji, świateł drogowych czy skrętu kierownicą.
diagnoza za 3 razem alternator nie ładuje więc wymiana alternatora.
Wymienili i pojechałem za dosłownie 12min byłem z powrotem gdyż auto zaczęło chodzić jeszcze gorzej niż chodziło falowanie obrotów silnika było tak ogromne,że nie dało się rady jechać samochodem po rozgrzaniu silnika. Była reklamacja i zwrot gotóweczki i Panom podziękowałem za współpracę.
Mechanik nr. 4
Diagnoza sterownika silnika + wgranie nowego softu
Mechanik nr.5
W sumie nic nie zrobił ale i nic nie skasował
Mechanik nr.6
kolega z garażu diagnoza, że przepustnica otwiera się tylko na pół gwizdka tak mniej więcej na 45' stopni nie cała dlatego brakuje mu mocy. Co do napięcia diagnoza za mały aku był 56Ah poleca 75Ah więc kupiłem i jak ręką odjął co do przepustnicy sterowana z komputera silnika więc szpec od kompa. Umówiłem się na poniedziałek ale.....
Scany z programu ScanMyOpel Android podczas pracy silnika
https://mega.co.nz/#!aFNF3ZZQ!OEbTVUobR ... rtpBHsT1pI
https://mega.co.nz/#!6N8kVDhb!YgsvP9r-W ... l3deMm7d-g
https://mega.co.nz/#!SNsiQLRA!DJmu9PCbg ... uvcX4gDRCw
https://mega.co.nz/#!TEsTDTqK!Cm3Db-VUh ... z4qC6Xpnas
https://mega.co.nz/#!KMtwXJ7a!u8f8ddfAn ... l1Sn_6paO8
Wieczorem wchodzę sobie na PC i czytam strona za stroną o braku mocy itp; itd; aż tu nagle temat na forum CNG
I tutaj głębokie zastanowienie !!!!Z16YNG ma inny stopień sprężania 12,5 : 1 lub w Zafirze B (teraz mam taki silnik) 12,8 : 1. W benzynowcu masz ok. 9 : 1. Zmiana stopnia sprężania wynika z wyższej wartości oktanowej dla CNG - ok. 130.
To wymusza też dość głębokie zmiany konstrukcyjne.
Silniki na 100% od benzynowców różnią się głowicą.
Różne są też tłoki, porównaj na zdjęciu z foldera reklamowego Zafiry.
Oprócz wspomnianego przez ciebie kolektora dolotowego, inna jest oczywiście wiązka elektryczna i inny typ komputera sterującego.
Inaczej mówiąc silnik Z16YNG jest silnikiem gazowym, dostosowanym jednak do awaryjnego spalania benzyny. W trybie benzynowym silnik ma o 30% mniejszą moc, a moment obrotowy chyba jeszcze mniejszy. Ruszenie z miejsca na benzynie na 1 biegu wymaga wcześniejszego rozkręcenia silnika do ok. 2000 obr./min. aby włączyć się do ruchu w miarę sprawnie.
Czy to w ogóle ma rację bytu i czy to pójdzie.
Zastanawiam się też nad zmianą samochodu za Zośkę ale z silnikiem 1.8 125KM
Co Wy na to ładować w moją sprawę czy dać sobie siana tu wiem co mam i ile włożyłem nowa to zagadka.
Z góry dziękuję za wszelakie rozpiski sugestie pomysły i porady i z niecierpliwością czekam na nie.
"...a uczniowie Bogu chcą dorównać..."
- swirusek20
- Przeglądacz
- Posty: 89
- Rejestracja: 26 lut 2013, 10:49
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
yarzab79 pisze:Witam Panowie i... Panie ;-)
Mam takie pytanie czy... istnieje fizyczna możliwość zamiany tych dwóch silników w samochodzie i na jakie ewentualnie zmiany trzeba by się przygotować
Specyfikacja silnika Z16YNG
Z16YNG
Typ: R4
Sterowanie: DOHC
Liczba zaworów: 16
Średnica (mm): 79,0
Skok (mm): 81,5
Tom (cm 3): 1598
Moc (kW przy min-1): 69/6200 (Zafira B), 71/6200
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 133/4200 (Zafira B) 140/4200
Stopień sprężania: 12,5: 1 12,8: 1 (Zafira B)
Układ sterowania silnikiem: Multec S (F)
Wymagania Liczba oktanowa: gaz zawierający metan lub pukanie kontrolowanych 95 / 98 / 91
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator regulowany
Cechy szczególne: elektroniczna przepustnica, tempomat
Zastosowanie: Zafira (F17 + CR)
Specyfikacja silnika Z16XE
Z16XE
Typ: R4
Sterowanie: DOHC
Liczba zaworów: 16
Średnica (mm): 79,0
Skok (mm): 81,5
Tom (cm 3): 1598
Moc (kW przy min-1): 74/6000
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 150 / 3600
Kompresja: 10,5: 1
Układ sterowania silnikiem: Multec S (F)
Wymagania Liczba oktanowa: 95 / 98 / 91, pokonując regulowanym
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator regulowany
Cechy szczególne: elektroniczna przepustnica, tempomat
Zastosowanie: Zafira (F17 (+) CR)
Krótki opis moich zmagań ze samochodem mogliście przeczytać w moim poście POST do tego doszły ostatnio nowe a mianowicie brak mocy i mało otwierająca się przepustnica.
Autko zwiedziło już sobie warsztaty 5 magików począwszy od mega szpeców po giga szpeca ASO opel Fijałkowskiego w Rybniku a co się okazało najbardziej nie udolnego na mojej drodze. Po krótce...
Mechanik od zagazowania i wyeliminowania instalacji CNG + wymiana świec
Mechanik nr.1
Prace typu wymiana oleju, rozrządu to wszystko w sumie co robi się po kupnie samochodu
Mechanik nr. 2
Coś tam przy sterowniku silnika programowanie, wymiana cewki + wymiana świec itd;
Mechanik nr.3
Czyszczenie przepustnicy, krokowego + serwis klimatyzacji
Mechanik nr.3 ASO Opel
Autko było 3 razy u nich i cały czas zgaduj zgadula dlaczego nie ma w samochodzie mocy KM + spadek napięcia np. podczas włączenia klimatyzacji, świateł drogowych czy skrętu kierownicą.
diagnoza za 3 razem alternator nie ładuje więc wymiana alternatora.
Wymienili i pojechałem za dosłownie 12min byłem z powrotem gdyż auto zaczęło chodzić jeszcze gorzej niż chodziło falowanie obrotów silnika było tak ogromne,że nie dało się rady jechać samochodem po rozgrzaniu silnika. Była reklamacja i zwrot gotóweczki i Panom podziękowałem za współpracę.
Mechanik nr. 4
Diagnoza sterownika silnika + wgranie nowego softu
Mechanik nr.5
W sumie nic nie zrobił ale i nic nie skasował
Mechanik nr.6
kolega z garażu diagnoza, że przepustnica otwiera się tylko na pół gwizdka tak mniej więcej na 45' stopni nie cała dlatego brakuje mu mocy. Co do napięcia diagnoza za mały aku był 56Ah poleca 75Ah więc kupiłem i jak ręką odjął co do przepustnicy sterowana z komputera silnika więc szpec od kompa. Umówiłem się na poniedziałek ale.....
Scany z programu ScanMyOpel Android podczas pracy silnika
https://mega.co.nz/#!aFNF3ZZQ!OEbTVUobR ... rtpBHsT1pI
https://mega.co.nz/#!6N8kVDhb!YgsvP9r-W ... l3deMm7d-g
https://mega.co.nz/#!SNsiQLRA!DJmu9PCbg ... uvcX4gDRCw
https://mega.co.nz/#!TEsTDTqK!Cm3Db-VUh ... z4qC6Xpnas
https://mega.co.nz/#!KMtwXJ7a!u8f8ddfAn ... l1Sn_6paO8
Wieczorem wchodzę sobie na PC i czytam strona za stroną o braku mocy itp; itd; aż tu nagle temat na forum CNG
I tutaj głębokie zastanowienie !!!!Z16YNG ma inny stopień sprężania 12,5 : 1 lub w Zafirze B (teraz mam taki silnik) 12,8 : 1. W benzynowcu masz ok. 9 : 1. Zmiana stopnia sprężania wynika z wyższej wartości oktanowej dla CNG - ok. 130.
To wymusza też dość głębokie zmiany konstrukcyjne.
Silniki na 100% od benzynowców różnią się głowicą.
Różne są też tłoki, porównaj na zdjęciu z foldera reklamowego Zafiry.
Oprócz wspomnianego przez ciebie kolektora dolotowego, inna jest oczywiście wiązka elektryczna i inny typ komputera sterującego.
Inaczej mówiąc silnik Z16YNG jest silnikiem gazowym, dostosowanym jednak do awaryjnego spalania benzyny. W trybie benzynowym silnik ma o 30% mniejszą moc, a moment obrotowy chyba jeszcze mniejszy. Ruszenie z miejsca na benzynie na 1 biegu wymaga wcześniejszego rozkręcenia silnika do ok. 2000 obr./min. aby włączyć się do ruchu w miarę sprawnie.
Czy to w ogóle ma rację bytu i czy to pójdzie.
Zastanawiam się też nad zmianą samochodu za Zośkę ale z silnikiem 1.8 125KM
Co Wy na to ładować w moją sprawę czy dać sobie siana tu wiem co mam i ile włożyłem nowa to zagadka.
Z góry dziękuję za wszelakie rozpiski sugestie pomysły i porady i z niecierpliwością czekam na nie.
Co się dokładnie dzieje u ciebie jaki miałeś przebieg, . Widziałem na allegro silniki z16yng.
Napędziłeś mi cykora bo mamy prawie te same zośki. i najważniejsze pytanie czy miałeś ją od początku albo masz udokumentowany przebieg.
Zoska kolego kupiona za naszej zachodniej granicy z udokumentowanym przebiegiem 127 tysiecy 2005 rocznik. W sumie nic sie nie dzieje to co pisalem chcialbym wymienic silnik na Z16XE bo ten generuje za malo mocy na benzynie 100 oktanowej 98 + 2 nitro na stacji shell a ma bardzo duze sprezenie silnika 12.5 gdzie silnik benzynowy ma 10.5 i moj motor jest o 30% slabszy trzeba go mocno podkrecic + ciezko nim przyspieszyc jak na cng max predkosc mialem 160 na A1 tak teraz z biwda kulam go do 100km/1h na lpg bezyna chodzi troche lepiej. Wiec dlatego chcialbym wymienic silnik z dwojga zlego mniejszy koszt niz nowa zoska za okolo 20000 tysiakow z podobnej polki cenowej. Brak mocy jest tutaj glownym tematem i borykanie sie z niewiedza jak to bedzie jezeli wymienie silnik na z16xe co z instalacja lpg co z rejestracja pojazdu co z osprzetowaniem silnika i zapewne wymiana sterownika silnika czy nie lepiej to sprzedac i kupic nowa z silnikiem 1.8 benzyne. Czy te koszty tej wymiany mnie nie zabija a raczej komplikacje ktore potem moga sie pojawic.
"...a uczniowie Bogu chcą dorównać..."
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Grzesiek jeśli chodzi tylko o podniesienie mocy to na Twoim miejscu w takie coś bym się kompletnie nie bawił tylko zwyczajnie zmienił auto na inne. Zrobisz jak uważasz, ale sądzę, że koszty inwestycyjne przełożenia silnika nie są tego warte.
Powiem tak szczerze nie jestem z tych ludzi co chcą oszukać drugiego i sprzedać auto. Nie wiem kompletnie jak do tego tematu podejść i jak to ugryźć. Jedno mówi sprzedaj i kup nowe a drugie zainwestuj w to bo wiesz co masz. Po drugie kto kupi taki samochód bo na pewno nie handlarz trzeba szukać jelenia w śród prywatnych ludzi komu jazda do 100km na godzinie nie będzie przeszkadzała. hmm...???
"...a uczniowie Bogu chcą dorównać..."
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Hm Starszej osobie lub osobie która jeździ po mieście i szuka oszczędności w spalaniu .Daj ogłoszenie i zobacz jaki będzie odzew .W najgorszym razie nie sprzedasz ale wymiana silnika to nie mała regulacja he he Trzeba mieć naprawdę dobrego mechanika który coć takiego już robił a nie powie że zrobi Co by potem nie było problemów.....
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- lawless
- Zafiromaniak
- Posty: 1167
- Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
- Imię: Adam
- Lokalizacja: PCH
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z1.8XER
- Gender:
- Kontakt:
Są przecież tacy co szukają mniejszego silnika klient się trafi prędzej czy później.Niektórzy twierdzą że mniejszy jest lepszyyarzab79 pisze:Powiem tak szczerze nie jestem z tych ludzi co chcą oszukać drugiego i sprzedać auto. Nie wiem kompletnie jak do tego tematu podejść i jak to ugryźć. Jedno mówi sprzedaj i kup nowe a drugie zainwestuj w to bo wiesz co masz. Po drugie kto kupi taki samochód bo na pewno nie handlarz trzeba szukać jelenia w śród prywatnych ludzi komu jazda do 100km na godzinie nie będzie przeszkadzała. hmm...???
Chcesz zmienić silnik na większy lepiej wymień zośkę mniej problemów mniejsze ryzyko jakby to określić powikłań i czasami kosztów
Myśl samodzielnie!