Ponieważ nie znalazłem czujnika własciwego dla Zafiry (nr GM: 55558578), kupiłem czujnik o nr GM: 55557466 (wg informacji od Bodka dedykowany do Vectry-C, Signum z motorami Z19DT*). Wizualnie oba czujniki są identyczne, dł. przewodu taka sama (1,4m), wtyk zgodny.
Po zamontowaniu czujnik działa: napięcie 1,1 V, odczyt temperatury rósł do ok 150st.C (na postoju). Błąd udało sie wykasować, kontrolka z kluczykiem zgasła. Nadal miga 'sprężynka', więc po pracy ruszę na obwodnicę wypalić chwasta. Będę obserwował co dalej
Nadla zastanawia mnie jaka jest różnica miedzy czujnikiem 55558578 i 55557466, skoro producent je rozróżnia?
----
Wypalenie DPF przebiegło bez zakłuceń :-) Spiralka przestała migać już po 20 km. Podłączyłem do kompa (Delphi), nie zgłasza żadnych usterek.
- Stan obciązenia filtra DFP 22%,
- ciśnienie róznicowe filtra DPF 0,39 V,
- Pozostałe regeneracje DPF 95%.
Jak interpretować ten ostatni zapis?
Wszystko wydaje sie OK mimo 'nieoryginalnego' czujnika. W parametrach czasu rzeczywistego jest jedynie takie info:
"Czujnik temp. spalin - usterka w obwodzie Bank 1 sonda 2".
co Wy na to? bedzie dobrze?
Czujnik temperatury DPF
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 gru 2009, 13:32
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: opel zafira b 1.9 cdti enjoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
komputer ma w pamięci zapisany aktywny błąd czujnika to nie zainicjuje wypalania filtra do momentu usunięcia awarii! Pozostało Ci zamontować nowy czujnik zanim DPF zatka się całkowicie, ewentualnie później wypalić DPF-a serwisowo.
a u nie nie było błędów i sie zatkał a ,że czujnik kaput wyszło dopiero na drugim wypalaniu serwisowym
ale teraz hula jak dawniej po wymianie czujnika[/quote]
a u nie nie było błędów i sie zatkał a ,że czujnik kaput wyszło dopiero na drugim wypalaniu serwisowym
ale teraz hula jak dawniej po wymianie czujnika[/quote]
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Podepnę się pod temat, a co z błędem 242F-75? Czy chodzi o czujnik ciśnienia czy temperatury. Dodam że nie było problemu z wypalaniem dpf, a teraz jest. Mam dosyć jeżdżenia po 70 km. i kasowania błędu po drodze aby wypalić filtr (wcześniej nic nie szwankowało). Połączenia i przewód czujnika temp. sprawdziłem wszystko OK. sporo czytałem na necie o tym błędzie i jednoznacznie nie ma odpowiedzi. Na logikę z tego co teraz znalazłem to może być taka sytuacja że coś jest nie tak z czujnikiem ciśnienia, lub przewodem dochodzącym do niego? Jeśli był odłączany podczas wymiany filtra paliwa lub nie dokładnie podłączony, czy odłączanie i ponowne podłączenie ma wpływ na jego działanie? Proszę o sprawdzone rady i podpowiedź.
grześ