Historia Pojazdu
Moderator: Tunio999
- norris_85
- Zafiromaniak
- Posty: 1211
- Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Lublin, LU
- Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Historia Pojazdu
informacje o zmianach właścicieli, badaniach technicznych, polisach, kradzieżach itp... nie wiem na ile działa dla aut zagranicznych ale ja swojego staruszka znalazłem z tego co wiem projekt ma być rozbudowywany o przebiegi, naprawy w ASO itp tak więc korzystać śmiało
historiapojazdu.gov.pl
historiapojazdu.gov.pl
Ostatnio zmieniony 11 lut 2015, 13:19 przez norris_85, łącznie zmieniany 1 raz.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Istnieje też strona umożliwiająca na podstawie numeru rejestracyjnego sprawdzenie czy właściciel posiada ważne ubezpieczenie OC. Można tu również uzyskać informacje o towarzystwie ubezpieczeniowym i podstawowych danych samochodu.
Identyfikacja umowy OC
Jest to przydatne w sytuacji kiedy na przykład dysponujemy jedynie nagraniem zdarzenia albo sprawca nie chce z nami współpracować. Dzięki tym informacjom szybko odzyskałem pieniądze za zniszczone lusterko i szybę.
Identyfikacja umowy OC
Jest to przydatne w sytuacji kiedy na przykład dysponujemy jedynie nagraniem zdarzenia albo sprawca nie chce z nami współpracować. Dzięki tym informacjom szybko odzyskałem pieniądze za zniszczone lusterko i szybę.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Panowie przebiegi będą uzupełniane z czasem. Ponoć mają wejść od 2015 roku. Portal będzie rozszerzany i uzupełniany o czym pisał w pierwszym poście autor tematu.
Moim zdaniem to znacznie ukróci kombinację korekt robionych w Polsce, a obecne zjawisko zostanie zmarginalizowane. Na co dzień spotykam ludzi, dla których wydatek 100-150 zł jakie trzeba by zostawić u magika za zrobienie korekty to majątek. Większość będzie jeździła na przeglądy z realnymi przebiegami.
Problem jednak nadal będzie tkwił wśród importerów aut z UE, gdzie historia auta po za prowadzoną w ASO będzie prawie nie możliwa do identyfikacji, po za Danią, gdzie od dawna istnieje podobny system do wprowadzonego u nas w kraju, gdzie można chociaż w części sprawdzić czy skorygować obecny przebieg auta pochodzącego z Danii.
Środowisko importerów aut zagranicznych jak sądzę, nadal będzie w sporej części korygować przebiegi do ilości marketingowych/sprzedażowych. Oczywiście nie jest to reguła i nie każdy tak robi.
Mam tylko nadzieję, że zjawisko to będzie zwyczajnie zjawiskiem marginalnym a nie powszechnym jak jest dzisiaj.
Moim zdaniem to znacznie ukróci kombinację korekt robionych w Polsce, a obecne zjawisko zostanie zmarginalizowane. Na co dzień spotykam ludzi, dla których wydatek 100-150 zł jakie trzeba by zostawić u magika za zrobienie korekty to majątek. Większość będzie jeździła na przeglądy z realnymi przebiegami.
Problem jednak nadal będzie tkwił wśród importerów aut z UE, gdzie historia auta po za prowadzoną w ASO będzie prawie nie możliwa do identyfikacji, po za Danią, gdzie od dawna istnieje podobny system do wprowadzonego u nas w kraju, gdzie można chociaż w części sprawdzić czy skorygować obecny przebieg auta pochodzącego z Danii.
Środowisko importerów aut zagranicznych jak sądzę, nadal będzie w sporej części korygować przebiegi do ilości marketingowych/sprzedażowych. Oczywiście nie jest to reguła i nie każdy tak robi.
Mam tylko nadzieję, że zjawisko to będzie zwyczajnie zjawiskiem marginalnym a nie powszechnym jak jest dzisiaj.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Z rejestracją przebiegu po przeglądzie też trzeba uważać! Znam gościa co się cieszy z tego powodu!!!!! A konkretnie z tego że będzie mógł "legalnie" kombinować, dużo jeździ, co cztery lata zmienia auto, robi przebiegi po 50tyś. na rok i twierdzi że teraz wystarczy przed każdym przeglądem cofnąć jakieś 20/30tyś. i wszyscy będą zadowoleni Polak potrafi.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
legalnie to i pewnie teraz kombinuje. Żadna różnica dla takiego. Jednak zjawisko ja uważam, że będzie marginalne a przeciętny polak, który przed sprzedażą do chwili obecnej robił korektę o kilkadziesiąt i więcej tysięcy za 100 czy 150 zł u magika teraz trzy razy się zastanowi nad tym, bo trzeba by wydawać takie kwoty każdorazowo przy badaniu stanu technicznego pojazdu. Dlatego sądzę, że zjawisko opisane przez Ciebie i tym podobne będą w zdecydowanej mniejszości.Zdenek2007 pisze:A konkretnie z tego że będzie mógł "legalnie" kombinować, dużo jeździ, co cztery lata zmienia auto, robi przebiegi po 50tyś. na rok i twierdzi że teraz wystarczy przed każdym przeglądem cofnąć jakieś 20/30tyś.
Nie każdy potrafi cudownie odmłodzić sobie samemu auto. Nie każdy też ma znajomości wśród magików. I nie każdy będzie chętny wydawać jakiekolwiek pieniądze na takie zabiegi przed badaniem technicznym.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Ale musisz przyznać że trzeba mimo wszystko uważać! Przeciętny Kowalski może być szczęśliwy że kupił młode, paroletnie auto z "pewnym" no bo przecież sprawdzonym na stacji diagnostycznej przebiegiem i to jeszcze w atrakcyjnej cenie a może przede wszystkim nie sprowadzone z zagranicy bo jak wiadomo atrakcyjne sprowadzone to kręcone. a tu zonk.miodzik pisze:legalnie to i pewnie teraz kombinuje. Żadna różnica dla takiego. Jednak zjawisko ja uważam, że będzie marginalne a przeciętny polak, który przed sprzedażą do chwili obecnej robił korektę o kilkadziesiąt i więcej tysięcy za 100 czy 150 zł u magika teraz trzy razy się zastanowi nad tym, bo trzeba by wydawać takie kwoty każdorazowo przy badaniu stanu technicznego pojazdu. Dlatego sądzę, że zjawisko opisane przez Ciebie i tym podobne będą w zdecydowanej mniejszości.Zdenek2007 pisze:A konkretnie z tego że będzie mógł "legalnie" kombinować, dużo jeździ, co cztery lata zmienia auto, robi przebiegi po 50tyś. na rok i twierdzi że teraz wystarczy przed każdym przeglądem cofnąć jakieś 20/30tyś.
Nie każdy potrafi cudownie odmłodzić sobie samemu auto. Nie każdy też ma znajomości wśród magików. I nie każdy będzie chętny wydawać jakiekolwiek pieniądze na takie zabiegi przed badaniem technicznym.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Zdenek moglibyśmy dywagować i deliberować jeszcze długo odnośnie sytuacji wirtualnych i jak ta - marginalnych.
Sam zauważ, że prawie każde nowe, wyprodukowane dzisiaj auto ma wpisany przebieg nie tylko na wyświetlaczu. PSA, BMW są chyba przodującymi firmami w zapisach przebiegów w różnych miejscach jak sterowniki, immo a nawet kluczyki. Sam widziałem, jak po próbie korekty niemal natychmiast właściwy przebieg auta wracał jak nie ruszany. Przebiegi zapisywane tylko na licznikach już przeszły do lamusa. To już nie jest takie proste jak w ZA czy nawet w ZB. A będzie jeszcze trudniejsze w przyszłości.
Osobiście uważam, że próba zrobienia takiej strony jest jak najbardziej dobra. Idea powstania takiej bazy danych jest słuszna.
Ale też inna sprawa.. Ile ludzi będzie z tego korzystało? Ja, Ty, my z ZKP, inni z innych for motoryzacyjnych, informatycy i może ludzie mający pasję motoryzacyjną ale mający pojęcie o komputerach i w ogóle możliwość kontaktu z komputerem czy internetem.
Mimo powszechnej cyfryzacji nadal żyjemy w społeczeństwie, które nie potrafi poprawnie obsłużyć komputera, nie ma bankowego konta internetowego czy chociażby poczty elektronicznej. Ci co się nie nauczyli już się nie nauczą. I wcale nie jest powiedziane, że kolejne pokolenia, nawet pokolenia neostrady, będą korzystały z takich portali. Wręcz powiedziałbym, że pokolenie neostrady czy fejsbuka w ogóle nie będzie wnikało w historię pojazdu przy jego kupnie. Nie z braku wiedzy, ale z lenistwa.
Do tego przebieg auta jaki mamy musi coś mówić przeciętnemu kupującemu. Dzisiaj kupujący Polak ma dwie wytyczne. Cena i przebieg na poziomie 180 tys. Nie ważne, że auto ma 20 lat i jest zajeżdżone jak Kasztanka Piłsudskiego.
Sam zauważ, że prawie każde nowe, wyprodukowane dzisiaj auto ma wpisany przebieg nie tylko na wyświetlaczu. PSA, BMW są chyba przodującymi firmami w zapisach przebiegów w różnych miejscach jak sterowniki, immo a nawet kluczyki. Sam widziałem, jak po próbie korekty niemal natychmiast właściwy przebieg auta wracał jak nie ruszany. Przebiegi zapisywane tylko na licznikach już przeszły do lamusa. To już nie jest takie proste jak w ZA czy nawet w ZB. A będzie jeszcze trudniejsze w przyszłości.
Osobiście uważam, że próba zrobienia takiej strony jest jak najbardziej dobra. Idea powstania takiej bazy danych jest słuszna.
Ale też inna sprawa.. Ile ludzi będzie z tego korzystało? Ja, Ty, my z ZKP, inni z innych for motoryzacyjnych, informatycy i może ludzie mający pasję motoryzacyjną ale mający pojęcie o komputerach i w ogóle możliwość kontaktu z komputerem czy internetem.
Mimo powszechnej cyfryzacji nadal żyjemy w społeczeństwie, które nie potrafi poprawnie obsłużyć komputera, nie ma bankowego konta internetowego czy chociażby poczty elektronicznej. Ci co się nie nauczyli już się nie nauczą. I wcale nie jest powiedziane, że kolejne pokolenia, nawet pokolenia neostrady, będą korzystały z takich portali. Wręcz powiedziałbym, że pokolenie neostrady czy fejsbuka w ogóle nie będzie wnikało w historię pojazdu przy jego kupnie. Nie z braku wiedzy, ale z lenistwa.
Do tego przebieg auta jaki mamy musi coś mówić przeciętnemu kupującemu. Dzisiaj kupujący Polak ma dwie wytyczne. Cena i przebieg na poziomie 180 tys. Nie ważne, że auto ma 20 lat i jest zajeżdżone jak Kasztanka Piłsudskiego.