klakson zafira b
e tam pociąg jak już ma być głośno to trzeba iść na całość i zamontować coś ze statku
http://www.youtube.com/watch?v=tJikrUTrm3Y
- szymon1977
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
- Lokalizacja: Blackpool UK
- Model:
Nie działa klakson. Regulacja podświetlenia, kręcenie kierownicą, liść od spodu - nic nie pomaga. Nie mam za to problemów z pozostałymi przyciskami na kierownicy. Żadnych cyrków z trąbieniem na zakręcie także nie ma. Po prostu klakson nie działa i ch... także raczej to nie CIM.
Jeżeli wcisnę przycisk klaksonu słychać za to cyknięcie ze skrzynki z bezpiecznikami/przekaźnikami.
A po co do klaksonu dwa kabelki dochodzą? Dwa różne "plusy" czy "plus" i "minus"? Muszę wiedzieć jak to sprawdzić metodą na żarówkę.
Ruszanie stykiem przy samym klaksonie nic nie daje, czyli nie jest to problem zaśniedziałych styków.
A czy jak podłącze klakson bezpośrednio do aku to powinien trąbić? Do gniazdka minus i plus, czy minus do gniazdka i plus po prostu do stalowego mocowania?
Jeżeli wcisnę przycisk klaksonu słychać za to cyknięcie ze skrzynki z bezpiecznikami/przekaźnikami.
A po co do klaksonu dwa kabelki dochodzą? Dwa różne "plusy" czy "plus" i "minus"? Muszę wiedzieć jak to sprawdzić metodą na żarówkę.
Ruszanie stykiem przy samym klaksonie nic nie daje, czyli nie jest to problem zaśniedziałych styków.
A czy jak podłącze klakson bezpośrednio do aku to powinien trąbić? Do gniazdka minus i plus, czy minus do gniazdka i plus po prostu do stalowego mocowania?
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Podepnij sam klakson pod akumulator.Powinien zatrąbić.
Plus i minus aku podepnij z wystającymi blaszkami wtyczki klaksonu.
Skoro słychać ci przekaźnik, to sterowanie klaksonem masz sprawne.
Podepnij pod przewody wtyczki zwykłą żarówkę 12V i naciskając na klakson zaobserwuj czy się zaświeca.
Sprawdź bezpiecznik od klaksonu czy jest ok.
Plus i minus aku podepnij z wystającymi blaszkami wtyczki klaksonu.
Skoro słychać ci przekaźnik, to sterowanie klaksonem masz sprawne.
Podepnij pod przewody wtyczki zwykłą żarówkę 12V i naciskając na klakson zaobserwuj czy się zaświeca.
Sprawdź bezpiecznik od klaksonu czy jest ok.
- szymon1977
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
- Lokalizacja: Blackpool UK
- Model:
- szymon1977
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
- Lokalizacja: Blackpool UK
- Model:
1. Który przekaźnik od klaksonu?
2. Czy jest taki sam jak od czegoś innego i mogę na chwilę podmienić w ramach testu?
3. Jak przekaźnik po przyciśnięciu przycisków cyka to znaczy, że jest sprawny, czy tylko, że prąd od przycisków na kierownicy do niego dochodzi?
4. Które "nóżki" zewrzeć, albo które "dziurki" połączyć drucikiem po wyjęciu przekaźnika aby sprawdzić, czy klakson zadziała na krótko?
EDIT:
Znalazłem taki oto schemat
5. Czy jeżeli do "dziurek" 85 i 86 podłączę żaróweczkę to powinna się po przyciśnięciu przycisków w kierownicy zaświecić?
6. Czy jeżeli połączę "dziurki" 87 i 30 to klakson powinien zatrąbić?
-----
Wygląda na to, że wiem już wszystko żeby zabrać się za robotę, tylko nadal nie wiem, który to przekaźnik. Taki to ze mnie specjalista. Ehhh...
2. Czy jest taki sam jak od czegoś innego i mogę na chwilę podmienić w ramach testu?
3. Jak przekaźnik po przyciśnięciu przycisków cyka to znaczy, że jest sprawny, czy tylko, że prąd od przycisków na kierownicy do niego dochodzi?
4. Które "nóżki" zewrzeć, albo które "dziurki" połączyć drucikiem po wyjęciu przekaźnika aby sprawdzić, czy klakson zadziała na krótko?
EDIT:
Znalazłem taki oto schemat
5. Czy jeżeli do "dziurek" 85 i 86 podłączę żaróweczkę to powinna się po przyciśnięciu przycisków w kierownicy zaświecić?
6. Czy jeżeli połączę "dziurki" 87 i 30 to klakson powinien zatrąbić?
-----
Wygląda na to, że wiem już wszystko żeby zabrać się za robotę, tylko nadal nie wiem, który to przekaźnik. Taki to ze mnie specjalista. Ehhh...
- szymon1977
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
- Lokalizacja: Blackpool UK
- Model:
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Z tego co pamiętam to takszymon1977 pisze:Czy żeby dobrać się do styków klaksonu w kierownicy wystarczy odkręcić dwie śrubki i zdjąć poduszkę powietrzną?
Powinien pojawić się błąd, dlatego przy ściąganiu odepnij akuszymon1977 pisze:Czy po odłączeniu poduszki powietrznej komputer będzie pokazywał błąd?
- Albert Einstein
- szymon1977
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
- Lokalizacja: Blackpool UK
- Model:
- BajBus
- Zafiromaniak
- Posty: 1367
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Model:
- Kontakt:
Witam,
pomijam ton klaksonu, ale mam ten problem, że jak trąbię to mam sygnał przerywany.
Zmieniłem trąbki teraz jak zatrąbię to to jest moc, ale dalej jest sygnał przerywany, gdzie może być problem?
pomijam ton klaksonu, ale mam ten problem, że jak trąbię to mam sygnał przerywany.
Zmieniłem trąbki teraz jak zatrąbię to to jest moc, ale dalej jest sygnał przerywany, gdzie może być problem?
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
- BajBus
- Zafiromaniak
- Posty: 1367
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Model:
- Kontakt:
nic mi nie wiadomo na ten temat...
Ostatnio zmieniony 02 lis 2015, 12:41 przez BajBus, łącznie zmieniany 1 raz.
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)