[TUT/A] Programowany czas pracy wycieraczek

Wiadomość
Autor
firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#76 Post autor: firek »

Najwyrazniej albo podłaczenie albo trzeba przekażnik Opla:)

kocerbik

#77 Post autor: kocerbik »

Dziekuje za podpowiedzi...Podłaczenie wg schematow powyzej i napewno prawidlowe.Postaram sie sprawdzic przekaznik '99 w innym pojezdzie oraz podpiac ten oplowski oryginalny i dam znac jak wszystko dziala.Narazie wpiety przekaznik toprana i jest ok tylko regulacja zaczyna sie od 6 sek do ok 30 s.pozdr

leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#78 Post autor: leszeksz2 »

Witam.
Chcę zamontować programowalny przekaźnik wycieraczek. Tylko który wybrać? Wiadomo że będzie działał 99 od VW. Mam u siebie przekaźnik GM 90 069 864. Znalazłem na stronie http://www.iparts.pl/czesc/przekaznik-p ... 79512.html że ten posiadany przeze mnie przekaźnik jest zamiennikiem tego 99 (357 955 531).
Czy ktoś wie gdzie można zobaczyć które przekaźniki są programowalne (oznaczenia innych producentów).

leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#79 Post autor: leszeksz2 »

Zaopatrzyłem się w przekaźnik 99 VW. Podłączyłem na szybkiego na "pająka" i działa. Chciałem zrobić tak jak w manualu wykorzystując gniazdo przekaźnika lecz napotkałem problem. Jak obsadzić końcówki w tym gnieździe. Końcówki nie pasują w to gniazdo (są za szerokie), a jeżeli wejdą to przy wkładaniu przekaźnika wysuwają się. Może trzeba zastosować jakieś specjalne?

kocerbik pisze:Witam. Mam pytanie.Juz rok temu dokonalem tej modyfikacji zgodnie z powyzszymi zdjeciami.Caly zestaw dzaila na zainstalowanym przekazniku toprana 102 966 zamienika vw/opla.Taki mialem dostepny.Problempojawil sie przy wymianie tego przekaznika na oryginalny vw 357 955 531 zoznaczeniem 99.Wycieraczki maja tylko jedna pozycje regulacji-zalaczaja sie co ok 3 sekundy a manipulacja koleczkiem nic nie zmienia.Czy to wina przekaznika ( ew jego niesprawnosci)?ppozdrawiam

Rafał
Przecież przekaźnik 99 nie jest przystosowany do pracy z kółeczkiem, tylko zmianę czasu pracy wycieraczek dokonuję za pomocą włączania manetki w pierwszą pozycję.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#80 Post autor: firek »

leszeksz2, rozumiem ze chciałes wykozystać oryginlane wolne gniazdo przekażnika..., niestety żeby je uzbroic trzebaby chyba je rozebrać...tez miałem zamiar ale niestety zabrakło czasu na knkretniejsze przyjrzenie sie jak rozpołowic skrzynke...i zastosowałem zwykłe zewnętrzne gnizdo do przekażnika i siedzi sobie za skrzynką.

leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#81 Post autor: leszeksz2 »

Doszedłem jak włożyć lub wyjąć konektory. Najpierw należy wyciągnąć skrzynkę bezpieczników, potem odłączyć złącze multitimera, następnie wyjąć wszystkie przekaźniki, później wyjąć "zieloną" blokadę multitimera i można go wyciągnąć w prawo. Jest jeszcze "czerwona" blokada którą należy też wyjąć i można konektory wmontowywać.

W moim przypadku zwykłe konektory (ogólnodostępne) nie sprawdziły się ponieważ miały duży luz i przekaźnik przeważnie nie chciał się wcisnąć.
Czy ktoś wie gdzie można dostać takie konektory jak są oryginalnie montowanie w skrzynce bezpieczników?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#82 Post autor: firek »

To skoro już rozebrałeś skrzynkę to poprostu przełóż konektory ze "starego" gniazda przekażnika..

leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#83 Post autor: leszeksz2 »

Ze "starego" gniazda mogę przełożyć trzy konektory (sterowanie silnika wycieraczek), kolejne trzy (w tym jeden mały) muszę dołożyć dodatkowo.

leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#84 Post autor: leszeksz2 »

W końcu zamontowałem ten przekaźnik. W skrzynce bezpieczników nie udało mi się założyć (nie znalazłem konektorów). Zakupiłem podstawę przekaźnika którą przymocowałem na "ramie" za skrzynką bezpieczników. Jak na razie działa ok.

ZafiaOPC

#85 Post autor: ZafiaOPC »

Odkopie truposza,

chciałem zamontować w zafirze manetkę z regulacją czasową z omegi b i powstał problem.
Manetka byla od sedana takze z 2 musialem zrobic jedna aby ogarniala tylna szybe.

Po uzyskaniu informacji z neta jaki powinie być nr przekaźnika katalog pokazał mi przekaźnik topran 202 146, który jest słabo dostępny, ale niby jego zamiennikiem jest topran 102 966. Czy one się czymś różnią poza oznaczeniem?
Zaczynając od początku: w mojej skrzynce z bezpiecznikami nie było tego dodatkowego pinu - zdaje się oznaczonego literką I. Został zrobiony porządnie z wsuwką, a kabel dociagnąłem do manetki.

Zgodnie z instrukcją z drugiego posta - http://www.zafiraklu...opic.php?t=4762

Zgodnie z instrukcją przeciąłem kabel nr 9 (żółto-czarny) w wpiąłem się dodatkowymi przewodami z nowej manetki z omegi b.

I pewnie w tym momencie zrobiłem coś źle, bo nowo pociągnięty kabel podłączyłem również pod kabel czarno-żółty.

Wycieraczka tylna raz się włączyła i przestała, a czasowe przednie w ogóle nie ruszyły.

Kombinowałem na wszystkie sposoby, ale nic to nie dało więc zdemontowałem wszystko co stworzyłem i podłączyłem jak w oryginale

i tu nastąpił nowy problem bo na seryjnej instalacji i oryginalnym przekaźniku tylna wycieraczka i przednie czasowe nadal nie działają, ale przekaźnik przestał cykać więc liczę, że coś w nim się popsuło po tym cudowaniu. Natomiast 2 i 3 bieg wycieraczki przedniej działa, ale to już wiem że one będą działać i bez przekaźnika.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#86 Post autor: Janus »

ZafiaOPC pisze:(...)tąpił nowy problem bo na seryjnej instalacji i oryginalnym przekaźniku tylna wycieraczka i przednie czasowe nadal nie działają, ale przekaźnik przestał cykać więc liczę, że coś w nim się popsuło po tym cudowaniu. Natomiast 2 i 3 bieg wycieraczki przedniej działa, ale to już wiem że one będą działać i bez przekaźnika.
Chyba Kolega usmażył multitimer...
Janusz

ZafiaOPC

#87 Post autor: ZafiaOPC »

gdzies juz taka porade dostalem i dzisiaj nabylem 2 za 20zł wiec jutro bede wymienial:) mam nadzieje ze to on heh pozniej wroce do tematu tej nieszczesnej rgulowanej wycieraczki

Prezes36
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 25 paź 2015, 11:46
Imię: Maciej
Lokalizacja: Radziechowy
Auto: Zafira A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#88 Post autor: Prezes36 »

marektw pisze:Witam Wszystkich. Ze względu na duże zainteresowanie tematem o regulacji czasu pracy wycieraczek postanowiłem pokazać jak zrobiłem to w mojej zośce. Zaczynamy od zakupu przekażnika z omegi b o nr. 90 494 187 i uwaga bo tylko ten pasuje do naszej przeróbki ! oraz przełącznika wycieraczek z kółkiem w manetce o nr. 90 494 657 i też uwaga na ten nr. bo musi to być przełącznik z omegi b combi i mieć sterowanie do komputera (przynajmniej w moim przypadku). Do kompletu potrzebujemy jeszcze około 1mb przewodu 3x 0,75 30 cm kabla 1,5 3 szt. konektorów męskich i 6 szt. konektorów żeńskich koszulkę termokurczliwą lub taśmę izolacyjną cynę i lutownicę. Zaczynamy od rozebrania plastików wokół stacyjki i zdemontowania przełącznika wycieraczek następnie przeciągamy przewód 3żyłowy od przełącznika do skrzynki bezpiecznikowej. Do kabla brązowego pin6 dolutowujemy jeden kabel z naszego przewodu 3żyłowego , a na drugim jedo końcu montujemy konektor żeński. Teraz bierzemy drugi kabel z naszego przewodu i dolutowujemy go do kabla czarno/czerwonego pin3 i montujemy na drugim końcu konektor żeński. Następnie odnajdujemy kabel czarno/żółty pin9 i go przecinamy . Przecięty kabel od strony wiązki izolujemy (nie będzie potrzebny) a od strony wtyczki lutujemy razem z przewodem z nowej manetki. Drugi kabel z nowej manetki lutujemy razem z 3 kablem naszego przewodu a na drugim końcu montujemy połówkę konektora żeńskiego. (ja obciołem) Teraz przechodzimy do skrzynki bezpiecznikowej. Wyciągamy nasz dotychczasowy przekażnik wycieraczek . Podłączamy kabel który polutowaliśmy razem z brązowym do przekażnika na pin 31. Drugi kabel który był polutowany razem z czarno/czerwonym podłączamy na pin 53c. Ostatni kabel z wąską złączką podłączamy na pin 1. Teraz z kabla 1,5 robimy 3 równe mostki (wtyk męski - wtyk żeński) i podłączamy pierwszy w gnieżdzie przekażnika o nr.30 z nowym przekażnikiem o nr pin53e. Drugi mostek wkładamy w gniazdo przekażnika o nr87a i łączymy z nowym o nr pin 31b. Ostatni mostek dajemy do gniazda nr 87 i wpinamy do nowego przekażnika na pin 15. INFO. Na przekażniku są nr złącz przy każdej nóżce , natomiast w skrzynce trzeba odczytać według starego przekażnika. Wszystko śmiga aż miło i mamy regulację co 3sek.
Ja również wykonałem modyfikację wg. tego opisu. Wszystko hula elegancko i życie stało się łatwiejsze :)
Obok oryginalnego przekaźnika miałem wolne miejsce na nowy i kiedyś w wolnej chwili (i przede wszystkim jak będzie cieplej) może uda się go zainstalować jak należy.

KangolOPC
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 15 lut 2017, 19:00
Lokalizacja: Lubelskie
Model:

#89 Post autor: KangolOPC »

Witam, ktos posiada w swojej ZA manetke z komputerem i regulacją predkosci wycieraczek ? Cos w podobie jak w Omedze B FL, a wizualnie nie rozni sie od tej w zafirze po za regulacją predkosci. Ktos ma albo rezal ?

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#90 Post autor: SD72 »

KangolOPC pisze: 21 lip 2018, 17:06 Witam, ktos posiada w swojej ZA manetke z komputerem i regulacją predkosci wycieraczek ?
Posiadam viewtopic.php?f=86&t=25818&start=30

Do tej pory dziala bez problemow :D

Moze pomoze ;)

viewtopic.php?f=106&t=4762
Ostatnio zmieniony 21 lip 2018, 18:04 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
bazyliszek72

ODPOWIEDZ

Wróć do „TUTORIALE”