Problem z wentylatorem układu chłodzenia/klimatyzacji
Moderator: Sebu$
- bykmark
- Mieszkaniec
- Posty: 354
- Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam.
Mam pytanie czy w ZA 1.8 92 kW z 1 wentylaotrem 2 biegowym włącza się ( powieni pracować) on przy odpowiedniej temperaturze cieczy przy wyłączonym zapłonie?
Mam taka sytuację, że temp cieczy ok. 90 C powoduje włączenie wentylatora na 1 bieg a ja skończyłem jazdę i wyłączam zapłon. Gdy włączę zapłon wentylator urychamia się ponownie.
W innym poprzednim Oplu VB wentylator kręcił się nawet po wyłączeniu zapłonu.
A jak u Was i jak winno być ?
Mam pytanie czy w ZA 1.8 92 kW z 1 wentylaotrem 2 biegowym włącza się ( powieni pracować) on przy odpowiedniej temperaturze cieczy przy wyłączonym zapłonie?
Mam taka sytuację, że temp cieczy ok. 90 C powoduje włączenie wentylatora na 1 bieg a ja skończyłem jazdę i wyłączam zapłon. Gdy włączę zapłon wentylator urychamia się ponownie.
W innym poprzednim Oplu VB wentylator kręcił się nawet po wyłączeniu zapłonu.
A jak u Was i jak winno być ?
Według mnie to normalny objaw , skoro masz taka temp cieczy , która wymusza właczenie wentylatora to , gdy ponownie właczysz zapłon , małą chwile po zgaszeniu, wentylatory Ci sie załączają gdyż ciecz nadal jest w zakresie temp 90st i wtedy załacza sie wentylator. ja tak miałem w poprzednich autach czyli Vectrze B , natomiast w mojej zosi to jeszcze nie słyszałem aby wentylator musiał schłodzić ciecz w rechocie a jeżdżę nią juz dwa sezony .
Zapaliła mi się kontrolka układu chłodzenia (zafira 1.8 b+gaz 2002r.). Byłem na dwóch komputerach i nie ma żadnych błędów. Wentylatory się załączają, klima działa. Ktoś stwierdził, że może to być padnięty moduł sterowania wentylatorami. Może ktoś ma jakiś pomysł, bo ja już jestem bezradny.
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Na początek zadam pytanie bo jak dobrze czytam masz dwa wentylatory.kurczatow pisze:Zapaliła mi się kontrolka układu chłodzenia (zafira 1.8 b+gaz 2002r.). Byłem na dwóch komputerach i nie ma żadnych błędów. Wentylatory się załączają, klima działa. Ktoś stwierdził, że może to być padnięty moduł sterowania wentylatorami. Może ktoś ma jakiś pomysł, bo ja już jestem bezradny.
Dopóki nie zapali się kontrolka od układu chłodzenia przy włączonej klimie pracuje wentylator od klimy. Po zapaleniu się kontrolki zaczyna pracować wentylator chłodzenia cieczy
Jeżeli tak to rozbierz wentylator od klimy i sprawdź szczotki silnika wentylatora (są cztery). Mi u jednej po prostu ugnił przewód. Po wymianie szczotki hula już 2 rok bez problemu.
a u mnie taki probem:
jak jest gorąco i włączę klimatyzacje,wiatrak klimatyzacji startuje po chwili pracy klimy OD RAZU na drugim biegu,pomijając pierwszy który nie wiadomo czemu nie działa...
W serwisie jak mi nabijał pokazywał na tym swoim urządzeniu jak ciśnienie rośnie do 25 jednostek czegoś tam a jak wiatrak się włączył to gwałtowny spadek tego ciśnienia.
I tak wkoło.Sugerował aby to zrobić bo może na trasie to się schłodzi dodatkowo pędem powietrza ale w mieście nie kazał używać-sugreował uszkodzenie klimy.
Jeszcze jeden efekt-na klimie poza miastem zdarza się że mam wrażenie jakby nagle słyszał wiatrak klimy i odczuwał przy około 3-4 tys. obrotów jakbym dodawał gazu a on ten gaz przepuszczał(coś jakby jazda na pół sprzęgle).
Gdzie w Wałbrzychu zgłośić się z tym bo mój mechanik nie podejmie się tego (przynajmniej uczciwy).
jak jest gorąco i włączę klimatyzacje,wiatrak klimatyzacji startuje po chwili pracy klimy OD RAZU na drugim biegu,pomijając pierwszy który nie wiadomo czemu nie działa...
W serwisie jak mi nabijał pokazywał na tym swoim urządzeniu jak ciśnienie rośnie do 25 jednostek czegoś tam a jak wiatrak się włączył to gwałtowny spadek tego ciśnienia.
I tak wkoło.Sugerował aby to zrobić bo może na trasie to się schłodzi dodatkowo pędem powietrza ale w mieście nie kazał używać-sugreował uszkodzenie klimy.
Jeszcze jeden efekt-na klimie poza miastem zdarza się że mam wrażenie jakby nagle słyszał wiatrak klimy i odczuwał przy około 3-4 tys. obrotów jakbym dodawał gazu a on ten gaz przepuszczał(coś jakby jazda na pół sprzęgle).
Gdzie w Wałbrzychu zgłośić się z tym bo mój mechanik nie podejmie się tego (przynajmniej uczciwy).
A u mnie taka akcja :>
Wywaliło CHECK ENGINE oraz wiatrak zaczął pracować na najwyższych obrotach i chłodzić ZIMNY SILNIK Mimo to jechałem dalej-bo musiałem,wskazówka temperatury silnika ani drgnie i tak 20 km,ogrzewanie jest,silnik gorący pod maską a on ciągle wyje wiatrakiem i zero na temperaturze.
Do diagnosty i:
P0115-obwód temperatury płynu chłodzącego silnika
P0100-obwód przepływu masy lub objętości powietrza
P0170-ubogi skład spalin.
Skasowano błędy i przyjedź jak się znowu pojawi-ok,pojawiło się dziś rano.
Ponowna diagnoza i ponownie to samo.
Wyrok-czujnik temperatury płynu chłodzącego,dałem w sklepie 39 zł a diagnoście musiałem wciskać 20 zł na piwo bo nie chciał kasy(LPG u niego zakładałem)
Ze świeczką szukać teraz takich
Jutro jadę do mechanika na wymianę czujnika-obaczym co będzie dalej.
...continue
Wywaliło CHECK ENGINE oraz wiatrak zaczął pracować na najwyższych obrotach i chłodzić ZIMNY SILNIK Mimo to jechałem dalej-bo musiałem,wskazówka temperatury silnika ani drgnie i tak 20 km,ogrzewanie jest,silnik gorący pod maską a on ciągle wyje wiatrakiem i zero na temperaturze.
Do diagnosty i:
P0115-obwód temperatury płynu chłodzącego silnika
P0100-obwód przepływu masy lub objętości powietrza
P0170-ubogi skład spalin.
Skasowano błędy i przyjedź jak się znowu pojawi-ok,pojawiło się dziś rano.
Ponowna diagnoza i ponownie to samo.
Wyrok-czujnik temperatury płynu chłodzącego,dałem w sklepie 39 zł a diagnoście musiałem wciskać 20 zł na piwo bo nie chciał kasy(LPG u niego zakładałem)
Ze świeczką szukać teraz takich
Jutro jadę do mechanika na wymianę czujnika-obaczym co będzie dalej.
...continue
Witam
Zazwyczaj staram się nie zawracać głowy na forum swoimi problemami i korzystać z bogatej historii tego forum natomiast na rozwiązanie tego problemu nie jestem w stanie wpaść od dłuższego czasu.
Mój problem dotyczy wentylatorów klimy/silnika w Zoście 1.6 16v LPG z 2002 roku. Problem jest taki, że nie działają obydwa. Problem objawia się tym, że się nie kręcą ( co jest raczej oczywiste ) oraz wyświetleniem kontrolki " Usterka układu chłodzenia [*] ". Kontrolka zapala się jak temperatura płynu chłodzącego przekroczy 100 stopni albo po włączeniu klimatyzacji podczas postoju auta. Po podłączeniu komputera, wyświetla się komunikat " BRAK BŁĘDÓW "
W związku z zaistniałą sytuacją pojechałem do poleconego elektryka. Elektryk będąc pod znacznym wpływem alkoholu po całym dniu diagnozy stwierdził, że do wymiany jest sterownik wentylatorów i oznajmił mi, że będzie mnie to kosztować 800 zł plus 150 wymiana. Śmiejąc się w duchu z zuchwałej próby wyłudzenia znacznej sumy pieniędzy, zamówiłem z allegro sterownik za 120 zł z wysyłką i zamontowałem samemu. Nic nie pomogło.
Dodam, że problem z wentylatorami pojawiał się w przeszłości. Natomiast w przypadku zapalenia kontrolki, po wyłączeniu i włączeniu silnika załączał się wentylator klimy na drugim biegu. Później wentylatory działały normalnie.
Ja nie mam pomysłu co to może być bo jeżeli chodzi o elektrykę jestem w tym zielony )
Czekam na podpowiedzi
Zazwyczaj staram się nie zawracać głowy na forum swoimi problemami i korzystać z bogatej historii tego forum natomiast na rozwiązanie tego problemu nie jestem w stanie wpaść od dłuższego czasu.
Mój problem dotyczy wentylatorów klimy/silnika w Zoście 1.6 16v LPG z 2002 roku. Problem jest taki, że nie działają obydwa. Problem objawia się tym, że się nie kręcą ( co jest raczej oczywiste ) oraz wyświetleniem kontrolki " Usterka układu chłodzenia [*] ". Kontrolka zapala się jak temperatura płynu chłodzącego przekroczy 100 stopni albo po włączeniu klimatyzacji podczas postoju auta. Po podłączeniu komputera, wyświetla się komunikat " BRAK BŁĘDÓW "
W związku z zaistniałą sytuacją pojechałem do poleconego elektryka. Elektryk będąc pod znacznym wpływem alkoholu po całym dniu diagnozy stwierdził, że do wymiany jest sterownik wentylatorów i oznajmił mi, że będzie mnie to kosztować 800 zł plus 150 wymiana. Śmiejąc się w duchu z zuchwałej próby wyłudzenia znacznej sumy pieniędzy, zamówiłem z allegro sterownik za 120 zł z wysyłką i zamontowałem samemu. Nic nie pomogło.
Dodam, że problem z wentylatorami pojawiał się w przeszłości. Natomiast w przypadku zapalenia kontrolki, po wyłączeniu i włączeniu silnika załączał się wentylator klimy na drugim biegu. Później wentylatory działały normalnie.
Ja nie mam pomysłu co to może być bo jeżeli chodzi o elektrykę jestem w tym zielony )
Czekam na podpowiedzi