[C] mbaranek - Zafira Tourer Cosmo 2.0 DTH
[C] mbaranek - Zafira Tourer Cosmo 2.0 DTH
Chcialbym pokazac Wam moje obecne wozido - Zafira Tourer Cosmo + Pakiet kierowcy + Pakiet dobrej widocznosci + Pakiet techo + bagaznik rowerowy + FlexRide
Z wazniejszych rzeczy ma:
- 7 miejsc
- dwustrefowy klimatronik
- nawigacja InteliLink 950
- kamera cofania
- czujniki parkowaia - przod i tyl
- tempomat
- skretne bi-ksenony (AFL+)
- aktywne zawieszenie FlexRide
- wbudowany bagaznik rowerowy w zderzaku
- alu felgi 17''
- podgrzewane fotele
- fotochromatyczne lusterko
- podgrzewane fotele przednie
- elektryczny hamulec postojowy
Fotki zrobione niestety kiepskim telefonem bo nie mialem nic pod reka, ale postaram sie poprawic.
Z najciekawszych rzeczy to oczywiscie system FlexRide z dwoma przyciskami Tour i Sport. W Tour samochod jest bardziej miekki i komfortowy ale niestety takze mniej stabilny przy wyzszych predkosciach. Natomiast Sport zauwazalnie go utwardza, zmniejsza wspomaganie oraz zwieksza reakcje na gaz.
Samochod jedzie podobie do Insigni 163KM - wiec jest OK, chociaz demon przyspieszenia to nie jest :-)
Samochod jest sluzbowy do uzytku prywatnego wiec modyfikacji nie bedzie... a te gumowe dywaniki beda wymienione ;-)
Z wazniejszych rzeczy ma:
- 7 miejsc
- dwustrefowy klimatronik
- nawigacja InteliLink 950
- kamera cofania
- czujniki parkowaia - przod i tyl
- tempomat
- skretne bi-ksenony (AFL+)
- aktywne zawieszenie FlexRide
- wbudowany bagaznik rowerowy w zderzaku
- alu felgi 17''
- podgrzewane fotele
- fotochromatyczne lusterko
- podgrzewane fotele przednie
- elektryczny hamulec postojowy
Fotki zrobione niestety kiepskim telefonem bo nie mialem nic pod reka, ale postaram sie poprawic.
Z najciekawszych rzeczy to oczywiscie system FlexRide z dwoma przyciskami Tour i Sport. W Tour samochod jest bardziej miekki i komfortowy ale niestety takze mniej stabilny przy wyzszych predkosciach. Natomiast Sport zauwazalnie go utwardza, zmniejsza wspomaganie oraz zwieksza reakcje na gaz.
Samochod jedzie podobie do Insigni 163KM - wiec jest OK, chociaz demon przyspieszenia to nie jest :-)
Samochod jest sluzbowy do uzytku prywatnego wiec modyfikacji nie bedzie... a te gumowe dywaniki beda wymienione ;-)
Ostatnio zmieniony 19 sie 2014, 21:06 przez mbaranek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
czyli tani w eksploatacjimbaranek pisze:.........
Samochod jest sluzbowy do uzytku prywatnego .........
a tak poważnie - niech służy bezawaryjnie - autko fajne
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Bardzo podobne rozwiązanie miałem u siebie w Citroenie C5. Zawieszenie Hydroaktywne 3+. Tak się ładnie nazywało. Rewelacja jeżeli chodzi o jazdę po polskich drogach - auto pływało niemalże a w fotelach czuło się jak w domowej kanapie. Gorzej było jak coś padło, bo naprawy takiego zawieszenia w PSA są bardzo kosztowne. Ciekawi mnie natomiast jak to Opel rozwiązał u siebie. Jakoś usztywniać zawieszenie muszą, a nie sądzę, żeby było to usztywnienie mechaniczne. Stawiał bym na dodatkową hydraulikę..mbaranek pisze:Z najciekawszych rzeczy to oczywiscie system FlexRide z dwoma przyciskami Tour i Sport. W Tour samochod jest bardziej miekki i komfortowy ale niestety takze mniej stabilny przy wyzszych predkosciach. Natomiast Sport zauwazalnie go utwardza, zmniejsza wspomaganie oraz zwieksza reakcje na gaz.
Jesteś w stanie powiedzieć coś więcej o tym zawieszeniu? Zaciekawiło mnie tak trochę
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Kawał auta, no i najlepsza opcja jaka może być - służbowe
Zadowolenia z jazdy życzę.
Zadowolenia z jazdy życzę.
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
To jest troche inne rozwiazanie. Nie jestem do konca pewien ale dziala to tak ze pod wplywem przylozonego napiecia do plynu/oleju w amortyzatorach zmienia sie jego gestosc co powoduje rozna szybkosc tlumienia. W przypadku awarii wymienia sie amortyzator (co pewnie tanie nie jest). System ten nie jest az tak komfortowy jak w cytrynach.miodzik pisze: Jesteś w stanie powiedzieć coś więcej o tym zawieszeniu? Zaciekawiło mnie tak trochę
- tOmki
- Zafiromaniak
- Posty: 536
- Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Słupsk
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NET
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/66 ... xride.htmlCzujniki systemu Sachs CDC rejestrują dane dotyczące warunków na drodze oraz prędkości pojazdu, a następnie za pomocą magistrali CAN przekazują je do elektronicznej jednostki sterującej (ECU), której procesor co 5 milisekund oblicza optymalną w danym momencie siłę tłumienia. Na tej podstawie do elektrozaworów w amortyzatorach każdego koła kierowane są odpowiednie impulsy wykonawcze, sterujące dławieniem przepływu cieczy roboczej pomiędzy obiema stronami tłoka.
ZB
ZC
ZC