Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#496 Post autor: GOTI »

No tak mała niezgodność, bo ja mam podciśnieniowy EGR i dlatego mnie to zaskoczyło (ale jak to mawiają człowiek uczy sie przez całe życie) ;)

A próbowałeś go zdemontować bez konieczności odpinanie przewodów? Z tego co widać przewody są elastyczne :>
Obrazek

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#497 Post autor: chabretti »

5tev0 pisze: Nie demontowałem bo nie wiedziałem co z tymi wężami.
1. Czy można to jakoś rozmontować tak aby nie spuszczać płynu?
2. Ma ktoś jakiś poradnik co należy zrobić/zdemontować (po kolei) aby wyczyścić zawór?
3. Czy pod zaworem i pod tą pokrywą (na zdjęciu jej nie ma) jest jakaś uszczelka?
Dzięki za wszystkie odpowiedzi
Aby nie spuszczać płynu wystarczą Ci dwie śruby 8ki które wkładasz w węże. Ja tak robię z raz w roku. Potem odkręcasz dwie śruby i wyciągasz EGRa. Czy uszczelka jest, o ile dobrze pamiętam to oring metalowy robi za uszczelkę

Skasowany użytkownik 6483

#498 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ja próbowałem wyjąć odkręcony EGR i ni cholery...nie chciał wyjść. Był chyba tak zapieczony ,że sobie odpuściłem i od tamtej pory traktuje go WD 40 :piwo:

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#499 Post autor: chabretti »

jarecki69 pisze:Ja próbowałem wyjąć odkręcony EGR i ni cholery...nie chciał wyjść. Był chyba tak zapieczony ,że sobie odpuściłem i od tamtej pory traktuje go WD 40 :piwo:
Pierwszy raz jest najgorszy (tez myślałem że nie wyjdzie), pół godziny kręcenia prawo-lewo i przód-tył wyciąganie i się udało. Powodzenia :piwo:

Skasowany użytkownik 6483

#500 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No dobra, na wiosne sie tym zajme , podniosłeś mnie na duchu :lol:

jendrek.gd

#501 Post autor: jendrek.gd »

Co myślicie o środkach do czyszczenia układu dolotowego zaworu EGR typu chociażby takiego PETROL EGR - 3 czy warto? Ktoś stosował?

archimedes

#502 Post autor: archimedes »

Pomocy. Podczas wyjazdu na urlop po przejechaniu ok 650 km podczas szybkiego przyśpieszania zaświeciła się kontrolka "auto z kluczykiem" i wszedł tryb awaryjny. Zjechałem na pas awaryjny, chwila przerwy i po ponownym odpaleniu wszystko w porządku. Po przyjeździe na miejsce odczytałem błędy i wyszło:
P0105 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)
(0C) - Nie występuje

P1100 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)
(0C) - Nie występuje

Wiem ,że błędy dotyczą czujnika ciśnienia doładowania. Czy to jednorazowy wybryk czy może zapowiedź czegoś poważniejszego

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#503 Post autor: miodzik »

Moim zdaniem problem może być związany z wadliwym działaniem przepływomierza.

cyt.:

P1100 Mass air flow (MAF) sensor/manifold absolute pressure (MAP) sensor - implausible

signal
P1100 MAF Intermittent
P1100 Czujnik cisnienia doladowania lub Przeplywomierz
P1100 niewiarygodny sygnał przepływomierza. Błąd może byc przede wszystkim spowodowany:
1) nieszczelnością układu dolotowego (wąż dolotu, uszczelka pod kolektorem ssącym)
2) przytkanym układem dolotowym - obce ciało, stary filtr powietrza dolotowego
3) uszkodzonym przepływomierzem
Odnosnie bledu P0105 trzeba sprawdzic czujnik barometryczny,to nie jest ten niebieski boscha na wierzchu tylko po prawej stronie ponizej akumulatora.Przykrecony na jedna srube.
bledy P0105 i P1105 sa blizniacze i moga zalezec od tego czujnika.Poniewaz w tym samym czasie czujnik barometryczny jak i ten boscha (niebieski)na podcisnieniu doladowania musza miec zgodne parametry.

>>>żródło<<<
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

archimedes

#504 Post autor: archimedes »

Dzięki za szybką odpowiedź. Przed wyjazdem czyściłem kolektor dolotowy i złożyłem go na nowych uszczelkach /bez silikonu/ z odpowiednim momentem dokręcenia nakrętek. Przy czyszczeniu kolektora czyściłem też czujnik podciśnienia w kolektorze /obok sterowania klapek zawirowań/.

adri306

#505 Post autor: adri306 »

Witam

Posiadam Opla zafirę 2.0 dti od trzech lat.
Nie dawno gdy wracałem z pracy wystąpił w moim aucie problem .
Otóż jadąc zapaliły się dwie kontrolki ( żółte / pomarańczowe ) check engine ( ta z kluczem ) i jeszcze jedna , oraz nastąpił nagły spadek mocy i nie równe obroty .

Dzieje się tak po nagrzaniu samochodu . Gdy otworzę maskę słychać jak coś głośniej chodzi w okolicy akumulatora albo płynu chłodzącego ( coś w tych okolicach )

Przeskanowałem samochód programem i uzyskałem coś takiego :

P0725 Nieaktywny ( nieznany błąd )
P1335 Nieaktywny ( nieznany błąd )
P0400 Nieaktywny ( nieznany błąd )

Może ktoś spotkał się z czymś podobnym i jest w stanie pomóc . Z góry dziękuję .

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#506 Post autor: janekW67 »

Wygląda to na zawór EGR.
Oczywiście!

adri306

#507 Post autor: adri306 »

Ale wystarczy go dokładnie przeczyścić , czy coś więcej ??
A i jeszcze jedno pytanie ponieważ znalazłem coś takiego , że może to być też albo czujnik położenia wału albo czujnik pompy wtryskowej . Może ktoś konkretnie doradzić co robić .

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#508 Post autor: Rybka »

Czy gdy pojawiły ci się kontrolki to wskazówka obrotomierza padła na zero? Jeśli tak to czujnik położenia wału do wymiany.
Błąd 0400 to błąd podciśnienia.
Trzeba posprawdzać elektrozawory i wężyki.
Ten głos który słyszysz to tyrkający elektrozawór podciśnienia.

adri306

#509 Post autor: adri306 »

Tak jak tylko zapaliły się dwie kontrolki podczas jazdy , obroty momentalnie spadły na zero . Dochodzi do tego jeszcze nie równa praca silnika .

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#510 Post autor: Rybka »

Jeśli obroty poszły na zero to do zmiany czujnik położenia wału. 115 zł i po kłopocie.
Na forum jest już pisane o tym, jeśli chcesz to poczytaj sobie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”