kontrolka z samochodem i kluczem
Moderator: Sebu$
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Raczej wymiana. Ja wymieniłem na nowy. Wcześniej ktoś i tak mojego próbował czyścić, co widać było po jego rozebraniu. Stąd decyzja o zmianie na nowy. Koszt zakupu ok 900 zł.fliztar pisze:miodzik, wymiana egr czy czyszczenie
Akurat podszedłem do tematu u siebie w sposób - bezpieczeństwo na drodze.
Sytuacja - wyprzedzasz autobus, tira. Jesteś w połowie drogi wyprzedzania a tu auto wywala błąd, wchodzi w tryb serwisowy. Nie dokończysz manewru wyprzedania bo na to nie ma szans, a jeśli nie ma się jak schować, bo jakiś baran też zacznie wyprzedać autobus razem z Tobą? Po za sobą wożę swoją rodzinę. Stąd decyzja o wymianie.
Zauważyłem też, że wtedy P0400 wywalał mi w okolicach 3000 obrotów.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
W okolicach 3000 miałem na myśli powyżej 3000. I też na pewno na wyższych biegach.
Podczas normalnej jazdy po mieście nie miałem żadnych wyskoków z tym błędem. Tylko na trasie i tylko przy "ostrzejszej" jeździe. Na dobrą sprawę, nie zauważyłbym nawet, że coś jest nie tak, gdyby nie to, że chciałem sprawdzić "ile fabryka dała"
Dzisiaj twierdzę, że dobrze, że to się stało w sytuacji nie na drodze (coś jak opisałem wyżej) tylko w trakcie "testowania" auta.
Oczywiście tak samo jak u Ciebie, po zjechaniu na pobocze, wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika - błędu nie było.
Dodam jeszcze, że oczywiście wpierw był pomysł z jego czyszczeniem. Po rozebraniu i stwierdzeniu, że już kiedyś był czyszczony bo był extra czyściutkeńki <- tu była decyzja o zakupie nowego (podejrzenie na uszkodzoną elektronikę sterującą), zauważyłem, że sporadycznie gdzieś momentami też mi się zaświecała kontrolka auta z kluczykiem, ale nawet potrafiła zgasnąć zaraz jeszcze w czasie jazdy.
Co masz zrobić - najlepiej na komputer w pierwszej kolejności i sprawdź co Ci komputer powie. Sądzę, że EGR. Oczywiście wyczyścić na początek możesz, no ale...
I kolejna uwaga - tankuj tylko dobrą ropę. Verva, V-Power plus co jakiś czas zatankowanie do pełna i jakiś czyścik/ulepszacz do ropy. Co prawda lepsze paliwo już jest z ulepszaczami, ale dodatkowego dobrego dodatku nigdy za wiele.
Nawet na orlenie lepszy dodatek kosztuje ok 20 zł (na cały bak paliwa).
Podczas normalnej jazdy po mieście nie miałem żadnych wyskoków z tym błędem. Tylko na trasie i tylko przy "ostrzejszej" jeździe. Na dobrą sprawę, nie zauważyłbym nawet, że coś jest nie tak, gdyby nie to, że chciałem sprawdzić "ile fabryka dała"
Dzisiaj twierdzę, że dobrze, że to się stało w sytuacji nie na drodze (coś jak opisałem wyżej) tylko w trakcie "testowania" auta.
Oczywiście tak samo jak u Ciebie, po zjechaniu na pobocze, wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika - błędu nie było.
Dodam jeszcze, że oczywiście wpierw był pomysł z jego czyszczeniem. Po rozebraniu i stwierdzeniu, że już kiedyś był czyszczony bo był extra czyściutkeńki <- tu była decyzja o zakupie nowego (podejrzenie na uszkodzoną elektronikę sterującą), zauważyłem, że sporadycznie gdzieś momentami też mi się zaświecała kontrolka auta z kluczykiem, ale nawet potrafiła zgasnąć zaraz jeszcze w czasie jazdy.
Co masz zrobić - najlepiej na komputer w pierwszej kolejności i sprawdź co Ci komputer powie. Sądzę, że EGR. Oczywiście wyczyścić na początek możesz, no ale...
I kolejna uwaga - tankuj tylko dobrą ropę. Verva, V-Power plus co jakiś czas zatankowanie do pełna i jakiś czyścik/ulepszacz do ropy. Co prawda lepsze paliwo już jest z ulepszaczami, ale dodatkowego dobrego dodatku nigdy za wiele.
Nawet na orlenie lepszy dodatek kosztuje ok 20 zł (na cały bak paliwa).
Ostatnio zmieniony 03 mar 2014, 11:50 przez miodzik, łącznie zmieniany 1 raz.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
poczytaj
cyt:
P1110 - Zawór 1 rury ssącej napięcie za niskie
(04) - Sporadyczny
Błąd elektrozaworu kolektora ssącego o zmiennej długości ,jeżeli występuje jako sporadyczny to może być jakiś niekontakt na elektrozaworze..
cyt:
P1110 - Zawór 1 rury ssącej napięcie za niskie
(04) - Sporadyczny
Błąd elektrozaworu kolektora ssącego o zmiennej długości ,jeżeli występuje jako sporadyczny to może być jakiś niekontakt na elektrozaworze..
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Mariusz a co było u Ciebie do naprawienia? Rozwiniesz coś więcej na ten temat?fliztar pisze:naprawione koszt 80,- zafura idzie jak burza
Więc tak dopiero dziś znalazłem czas dla zafirki pojechałem do Pana mechanika Pan podłączył techa okazało się że brak doładowania turbiny Pan zaproponował mi że całkiem za darmo przełoży mi czujnik za filtra powietrza na czujnik ten który jest obok akumulatora przełożył ale chyba nie był do końca przekonany przyniósł manometr i sprawdził te cienkie rurki plastikowe i okazało się że jest przetarta rurka plastikowa dł ok 40cm od czujnika obok akumulatora która idzie w okolice egr czas naprawy ok 20min nowa rurka plus praca plus tech całe 80,- teraz na 4 155km/h i nic
Fliztar
Mam problem z wolno opadającymi obrotami, ale nie o to chodzi w tym temacie (dzisiaj byłem czyścić, adaptować i dalej to samo). Dokładnie, kontrolka u mnie zaświeca się na chwilkę przede wszystkim podczas jazdy stałej z 60km/h, gaz wciśnięty na jednym poziomie bez ruszania, 4 bieg, obroty ok. 2000. Kontrolka co jakiś czas się włączy na sekundę i gaśnie, nic nie szarpie, żadnego błędu nie pokazuje (po podpięciu kompa też nic nie ma). Zastanawia mnie co to może być? Auto mam od piątku, więc dopiero będę się bawił w wymianę filtrów itp. czytałem, że mogą to być świece, które też niebawem wymienię, ale może ktoś się spotkał (dodam, że po czyszczeniu przepustnicy auto dużo lepiej się zbiera i nie dusi się tak przy ruszaniu, ale podczas normalnej jazdy nic się nie dzieje). Dodam, że kontrolka oświeca się tylko podczas jazdy z tą akurat stałą prędkością (może inną też, ale jeszcze nie wyskoczyłem na autostradę, aby sprawdzić czy przy np. 100 km/h też się tak dzieje)
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
To zacznij od tej wymiany filtrow , oleju i swec zaplonowych na poczatekkacza1982 pisze:Mam problem z wolno opadającymi obrotami, ale nie o to chodzi w tym temacie (dzisiaj byłem czyścić, adaptować i dalej to samo). Dokładnie, kontrolka u mnie zaświeca się na chwilkę przede wszystkim podczas jazdy stałej z 60km/h, gaz wciśnięty na jednym poziomie bez ruszania, 4 bieg, obroty ok. 2000. Kontrolka co jakiś czas się włączy na sekundę i gaśnie, nic nie szarpie, żadnego błędu nie pokazuje (po podpięciu kompa też nic nie ma). Zastanawia mnie co to może być? Auto mam od piątku, więc dopiero będę się bawił w wymianę filtrów itp. czytałem, że mogą to być świece, które też niebawem wymienię, ale może ktoś się spotkał (dodam, że po czyszczeniu przepustnicy auto dużo lepiej się zbiera i nie dusi się tak przy ruszaniu, ale podczas normalnej jazdy nic się nie dzieje). Dodam, że kontrolka oświeca się tylko podczas jazdy z tą akurat stałą prędkością (może inną też, ale jeszcze nie wyskoczyłem na autostradę, aby sprawdzić czy przy np. 100 km/h też się tak dzieje)
A dlaczego po zekupie czysciles przepustnice
Przepustnicę czyściłem po przeczytaniu masy postów w podobnych tematach, a dodatkowo auto strasznie muliło przy ruszaniu z niższych obrotów (ten objaw ustąpił po czyszczeniu) i dość leniwie reagowało na wciśnięcie pedału gazu. Po wyczyszczeniu jest o wiele żwawsze, ale pytam znawców Opli (to mój pierwszy, więc proszę się nie dziwić, że pytam) o poradę... oczywiście w najbliższych dniach wymienię świece, filtry i wszystko co składa się na taki mój "pakiet startowy"-standard moim zdaniem po zakupie furmanki jakiejkolwiek. Mam nadzieję, że wymiany pokażą efekt i będą odpowiedzią dla osób z podobnymi przypadkami
ps. pomimo wszystko nadal jestem bardzo zadowolony z zakupu
ps. pomimo wszystko nadal jestem bardzo zadowolony z zakupu