wrzucę odczyty w przyszłym tygodniu , może w końcu sam się dowiem dlaczego ....Zdenek2007 pisze:Snowmenn pisze:Żeby nie było że nie śledzę tematu .koszalin11 pisze:W takim razie poczekam na info kolegi Snowmenn
Nadal mam 0 błędów , od wycinki już 2,5k km . Nie chciałem się wychylać bo mam takiego pecha że zawsze jak coś powiem zaraz coś się dzieje. Ale do tej pory nic się nie dzieje . Brak wyskakiwania błędu , brak trybów awaryjnych. Nie mam pojęcia dlaczego ale tak mam . Też byłem pewien że softa trzeba zmienić, nie zmieniłem. Podpinałem już pod kompa by sprawdzić czy są błędy też nie ma. Patrzyłem w opcje filtr cząstek stałych też nie ma niedomagań. Jedynie co zaobserwowałem to "przyjemny" dźwięk który powstaje w pustej puszcze po przepompowaniu turbiny . Coś ala "łuł" trwa to dosłownie 1s . Po za tym brak problemów.
Dodam że wywaliłem DPF po całkowitym zatkaniu które też mnie zdziwiło że się zatkał na "amen".
Jak masz dostęp do Op-Coma lub TECHA to sprawdź i podaj nam stopień zapełnienia filtra(%) Wtedy będzie coś więcej wiadomo!
[FAQ]Jak wywalić DPFa
Witam , troszkę trwało to ale w końcu mamy pogodę która zachęciła mnie do wizyty w garażu . Dziś podłączyłem OP-COMa .heko pisze:...i kiedy się ostatni raz regenerował
OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows
Wybrany model>,2006 (6),Zafira-B,Silnik,Z 19 DT
Sterownik
Identyfikator: 0x1341
Numer sprzętu:81012656
Typ silnika: Z19DT
Numer części:55205622
Numer wersji oprogramowania: HMPMS130_S
Hardware manufacturer number: 0281014024
Software Number: 1037389373P485_O27
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Opis systemu: BOSCH0100
Wpisz numer aprobaty: B06050
Variant programming: 0x00007040
Kod alfa: EP
Hardware manufacturer system name: EDC16C39
Software version: HO27JDB2
ECU variant coding: 0x000000E5
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,13.8 V
Status zapłonu,Zał 12V
Przekaźnik Rozrusznika,Nieaktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pożądane jałowe,800 obr/min
Prędkość silnika,804 obr/min
Prędkość obrotowa wałka rozrządu,375 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO
Obliczany przepływ powietrza,45 kg/h
Przepływomierz powietrza,46 kg/h
Temperatura Otoczenia,2 °C
Temperatura powietrza zasilanego,34 °C
Temperatura powietrza zasilanego,2.71 V
Temperatura cieczy chłodzącej,80 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,1.45 V
Poziom oleju,Niskie
Ciśnienie oleju,Normalne
Status poziomu oleju silnika,Okay
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),120 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),1.1 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),124 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),1.1 V
Ciśnienie atmosferyczne,98 kPa
Ciśnienie atmosferyczne,3.87 V
żądanie ciśnienia ładowania,120 kPa
Ciśniemnie ładowania,97 kPa
Ciśniemnie ładowania,1.58 V
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,75 %
Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),100 %
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),4 %
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,5 %
Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,27.00 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,27.03 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,1.09 V
Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0 %
Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.00 a
Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,38 %
Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa,1.39 %
Temperatura paliwa,28 °C
Temperatura paliwa,2.97 V
Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywny
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),525 kPa
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.8 V
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
Przyspieszenie pojazdu,0.0 m/ s2
Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny
Moment obrotowy silnika,12 Nm
Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny
Wymagany moment obrotowy (ukl. przeciwposlizg. TC),0 Nm
Pozostały stan oleju,9 %
Kontrolka wymiany oleju silnikowego,Nieaktywny
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
Glówne taktowanie wtrysku,-0.1 CA
Ostateczna dawka paliwa,7.1 mm3/stk
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,-1 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.47 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,0 %
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg),31 535 km
Regeneracja DPF,0 %
Wartość przebiegu,197 750 km
Sensor zbiornika paliwa,0.00 V
Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny
Dodam że wciąż brak problemów ...
Pozdrawiam.
Ale jak ? Nie byłem na programie. DPF mi się zatkał wyprułem jak pisałem wyżej. Tylko pytanie dlaczego się zatkał ? Bo się zatkał po wypruciu nie zmieniałem softa bo nie mam żadnych błędów. Miałem jechać na program ale po namysłach stwierdziłem że pojadę jak będzie problem. Kto by go programem wyciął .. ?heko pisze:masz wyłaczony programowo DPF
Przeszukałem książkę serwisową . W 2011 roku w ASO aktualizowali mi soft. Przyczyną był problem z alternatorem. Mam odnotowane aktualizacja oprogramowania. Czy taka aktualizacja może wyłączyć DPF? Skoro się zatkał na amen że turbina i wałek rozrządu dostał po du*** co naraziło mnie na koszty .heko pisze:...mówię poważnie, nie ma takiej możliwości aby zapełnienie DPF było "0"
Czyli trzeba złożyć reklamację.heko pisze:...jest taka możliwość, w niektórych egzemplarzach podczas programowania Techem, był wyboór z lub bez DPF
Myślę że taka opcja mogła by mieć miejsce . W poniedziałek jadę do ASO gdzie był aktualizowany soft . Na razie nie podam nazwy ASO, zobaczę co powiedzą.
Dzięki .
Dziś zakończył się spór z ASO w sprawie kosztów na jakie mnie narazili. Przy pierwszym kontakcie zostałem spławiony na drzewo. Spodziewałem się tego. Poszedłem do rzeczoznawcy i zaczerpnąłem opinii przedstawiając faktury za wszystko od momentu naprawy alternatora. Z opinią poszedłem do prawnika który wysłał pismo do ASO z propozycją ugody. Właściciel ASO poszedł na ugodę i w ramach rekompensaty zobowiązał się na zwrot kosztów. Fizycznie nie otrzymałem gotówki i jej nie otrzymam ale koszty serwisu i przyszłych napraw do kwoty poniesionych kosztów pokryje ASO. Wiem że ceny ASO są jakie są ale lepszy ryc niż nic.
- Robert LTM
- Zafiromaniak
- Posty: 563
- Rejestracja: 25 lut 2014, 08:22
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
- Kontakt:
WITAM ja tez usunąłem fizycznie dpf nie zmieniałem softu .Mianowicie wyjąłem sam dpf katalizator zostawiłem. Rurke miedzy katalizatorem a dpf przełożyłem przed katalizator.Tak żeby czujnik różnicy ciśnień widział różnice, jest jakieś 2 bary przy obciążeniu.w opcom w zakłace programowanie jest opcia wymiana filtra czastek stałych potej operacji nasycenie było 0% po przejechaniu w ramach testu parunastu kilometrów nasycenie było 2% od tamtej pory przejechałem prawie 1000km nic sie nie świeci nie sprawdzałem nasycenia ale sprawdze i dam znać . Wczesniej regenerował się co 100 km i po regeneraci było nasycenie 70- 80%. Oczywiście zośka odzyskała trochę mocy jest żwawsza .
Czy ktos jeszcze zna jakies dobre sprawdzone miejscie do wyrwania chwasta
c-tronic.pl w Zernikach Wroclawskich maja kosmiczna cene 1600 zl za EGR i DPF to duzo ?
Gdzie we wrocku cena wacha sie od 800 -1000 zl za 1,9
Tyle ze moja zoska ma 1,7 81 kw i nikt we wrocku niechce tego usunac .
Prosze o pomoc gdzie jeszcze moge sprobowac za rozsadna cene .
c-tronic.pl w Zernikach Wroclawskich maja kosmiczna cene 1600 zl za EGR i DPF to duzo ?
Gdzie we wrocku cena wacha sie od 800 -1000 zl za 1,9
Tyle ze moja zoska ma 1,7 81 kw i nikt we wrocku niechce tego usunac .
Prosze o pomoc gdzie jeszcze moge sprobowac za rozsadna cene .
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Zapytaj Grzegorzatomasikk pisze:Czy ktos jeszcze zna jakies dobre sprawdzone miejscie do wyrwania chwasta
c-tronic.pl w Zernikach Wroclawskich maja kosmiczna cene 1600 zl za EGR i DPF to duzo ?
Gdzie we wrocku cena wacha sie od 800 -1000 zl za 1,9
Tyle ze moja zoska ma 1,7 81 kw i nikt we wrocku niechce tego usunac .
Prosze o pomoc gdzie jeszcze moge sprobowac za rozsadna cene .
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Niestety tyle roznych opini co serwisow.
Jedni mowia ze nie ma odpowiedniego oprogramowania do 1,7 i ze po przerobce pojawiaja sie rozne bledy .
Drudzy zas ze niema zadnego problemu .
Jak to juz jest ?
Czy naprawde niema nikogo kto ma Zafire 1,7 81 kw .
Jedni mowia ze nie ma odpowiedniego oprogramowania do 1,7 i ze po przerobce pojawiaja sie rozne bledy .
Drudzy zas ze niema zadnego problemu .
Jak to juz jest ?
Czy naprawde niema nikogo kto ma Zafire 1,7 81 kw .