Wymiana chłodnicy klimatyzacji.

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
alek_jan

#91 Post autor: alek_jan »

Ja kupiłem jakiś miesiąc temu chłodnice NISSENS do DTL-a za 297 zł w hurtowni GORDON.

majek

#92 Post autor: majek »

Dzięki za informację. Na Allegro widzę, że ok. 320-330 zł z wysyłką trzeba liczyć.

alek_jan - wymieniałeś osuszacz? Na allegro widzę nawet wkłady - tzn. że to ustrojstwo jest rozbieralne?

Mam mały dylemat bo mój klimatyzaciarz po raz kolejny jest na urlopie (nie mogę się wstrzelić w jego wolne z moim urlopem) a skasował 110 zł za napełnienie z kontrastem UV i nie było okazji dokładnie sprawdzić gdzie jest nieszczelność. Raz jak zajechałem do niego w dzień jego wyjazdu to tylko odkręcił wentylator i swoim okiem stwierdził, że chłodnica do wymiany (koszt całkowity 550 zł). W domu sam sprawdziłem co mógł zauważyć na chłodnicy i faktycznie pod wentylatorem są jakby tłuste plamy, które zajmują prawie całą powierzchnię koła (utworzonego przez wentylator). Wiem, że w tym temacie było już wspomniane na temat plam bezpośrednio pod wentylatorem.
Dodatkowy problem u mnie to kontrolka "wentylatora chłodnic", która zapaliła się bezpośrednio po napełnieniu klimy. Objaw to głupiejący wentylator klimy i nagły przyrost ciśnienia w układzie klimatyzacji. Raz zdjąłem jedną z dwóch wtyczek z modułu sterowania wentylatorami (przed przednim lewym kołem, na wys. zderzaka), do której miałem dostęp z kanału i prysnąłem contact spray'em. Nie jestem pewien czym zaświecenie się tej kontrolki było spowodowane - może czujnik ciśnienia? I czy w wyniku wzrostów ciśnienia nie rozszczelniło mi czegoś jeszcze...

Powinienem gdzieś mieć lampkę UV do banknotów - myślicie, że dam radę coś stwierdzić?

Pawel93

#93 Post autor: Pawel93 »

majek pisze:Witam,

Jestem nowym użytkownikiem forum oraz od trzech miesięcy właścicielem Opla Zafiry 2.0 DI 82 KM z maja 2000r. Mimo to silniki oplowskie nie są mi obce - miałem do niedawna Vectrę B po lifcie z 2001r. i 101 KM silnikiem DTI.

Od momentu sprowadzenia z Niemiec przywracam Zafirkę do stanu ideału...

Teraz przyszedł czas na "chłodnicę" klimatyzacji - i stąd moje pytanie do Pawel93 - czy udało Ci się "wyrwać" coś przystępnego do naszej Zafiry? Wymieniałeś osuszacz?

Pozdrawiam!
ja kupiłem ostanio NISSENSa 94650 wraz z osuszaczem i czekam aż przyjdzie do mnie.

majek

#94 Post autor: majek »

Za ile? ;-)

Pawel93

#95 Post autor: Pawel93 »

prawie 500 zl. Ale trafiłem na jakichś ciulów za przeproszeniem. Zamowiłem chłodnice z osuszaczem, przyszła bez. DZwoniłem , mieli mi dosłać. Teraz dzwonia ze nie pasuje mi ona do mojego auta a na stronie gdzie zamawiałem jak byk pisze ze PASUJE DO MOGELI i jest tam miedzy innymi moja ZAFIRA (F75_) 2.0 DI 16V ..

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#96 Post autor: Bodek »

Powinien być taki:

SKRAPLACZ, ZESP., ZE ZBIORNIKIEM ODWADNIAJĄCYM, KLIMATYZACJA (IDENT NP) (OPRÓCZ OPC) (NIE UŻYWANE Z POJAZEEM LIFTOWANYM) (JNS - STOSOWAĆ 93170621 1850074 - nr katalogowy )X12XE[LW4], Z12XE[LW4], X14XE[L95], Z14XE[L95], X16SZR[L73], C16SEL[L91], X16XEL[L91], Z16SE[L55], Z16XE[L91], X18XE1[2H9], Z18XE[2H9], Z18XEL[L97], X20XEV[L34], Z22SE[L61], X20DTL[LD3], Y20DTL[LD3] (C)
(C)
(C)
(C)
(C)
(C)
-12999999
-15999999
-16999999
-18999999
-1B999999
-1H999999

przykładowy sklep: http://e-autoparts.pl/advanced_search_r ... +&numer=oe
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Pawel93

#97 Post autor: Pawel93 »

Dzieki Bodku :) <piwko> dla Ciebie za pomoc :p pozdrawiam

holek_22

#98 Post autor: holek_22 »

Witaka,
i ja juz jestem po wymianie
chłodni ca klimatyzacji Nissens 94384
osuszacz Nissens
koszt komplet 380 pln

ale totalny problem z uszczelniaczami które sa specjalne
2x 9,3x2,4 - prawie brak dostępności 1 szt w ASO w Radomiu koszt 18pln
1x 7,65 x 1,78 - prawie brak dostępności 1 szt w ASO w Kielce koszt 20pln
odległość od warsztatu około 60 km
jak sprawdzałem u lokalnych dystrybutorów klimatyzacji to otrzymałem info wyciągnij a cos sie dobierze (niestety nic z tego)

Ale powiem Wam że to trudna sprawa bo chciałem dopracować co do milimetra i niestety zestawy którymi dysponują odbiegają od wymiarów które sa potrzebne do naszych aut

udało sie zdobyć tylko 7,65x1,78- 9,3x2,4 stare ale jare , sprawdzę podczas napełnienia

kolejna uwaga i sugestia zestaw który założyłem NIssensa - niby towar oki ale otwory do mocowania osuszacza z chłodnica różniły sie o około 0,7 cm nie były osiowo do przykręcenia. Trzeba było dogiąć, tak samo jak z rurka do osuszacza.

Tak wiec podczas zakupów zwróćcie uwagę i wrazie czego w sklepie przymierzyć .

leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#99 Post autor: leszeksz2 »

Witam.
Mnie też dopadła wymiana chłodnicy klimy. Sprawdziłem szczelność układu i wyszło że jest nieszczelność na osuszaczu (osuszacz mam zintegrowany z chłodnicą). Fachowiec od klimy próbował ruszyć ten osuszacz lecz nic nie drgnęło. Czyli muszę wymienić chłodnicę?
Zaproponował aby nowy skraplacz pomalować (np sprayem) aby nie skorodował tak szybko. Jest taka potrzeba?

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#100 Post autor: bykmark »

leszeksz2 pisze:wyszło że jest nieszczelność na osuszaczu (osuszacz mam zintegrowany z chłodnicą). Fachowiec od klimy próbował ruszyć ten osuszacz lecz nic nie drgnęło. Czyli muszę wymienić chłodnicę?
Nie - w Krakowie fachowcy wyjmują chłodnicę, demontują uszczelnienie górne osuszacza, zakładają nowe i wszystko sprawne.

leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#101 Post autor: leszeksz2 »

Jak zdemontować to górne uszczelnienie? Czy powinno się wciskać aby wyciągnąć pierścień segera?

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#102 Post autor: bykmark »

Po kolei.
Jeśli już mamy pusty układ klimatyzacji, odkrecamy zaślepkę czarną z tworzywa, wyjmujemy zabezpieczenie rozprężne i wyciągamy zaślepke z uszczelnieniami.

Potrzeba do naprawy ZESTAWY NAPRAWCZE KONDENSERÓW KLIMATYZACJI &#187; ZAŚLEPKA OSUSZACZA KONDENSERA OPEL ASTRA G http://www.newageproduct.pl/?page=shop& ... r=3&id=121 oraz najlepiej wkład osuszacza klimatyzacji.

leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#103 Post autor: leszeksz2 »

Tylko jak wyjąć tą zaślepkę. Próbowałem różnymi sposobami ale jest mocno skorodowane. Żeby dało się obrócić może by poszło, ale ciągnięcie do góry nie chce nic nie daje.

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#104 Post autor: bykmark »

Od góry jest możliwość wkręcenia śruby - osobiście dobrałbym śrubę i próbował osobiście ruszyć zaśleką najpierw w prawo. Na zaślepce jak widać z zdjęć w internecie jest szereg uszczelnien dlatego ciężką ją ruszyć.

leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#105 Post autor: leszeksz2 »

Po serii prób udało się wyjąć tę zaślepkę. Jest tam też biały osad. Ta zaślepka też ma osad w rowkach. Proponujesz wymienić całość czy tylko oringi (korek oczyścić).
I teraz pytanie: gdzie dostać oringi do tej zaślepki? W zestawach naprawczych jest sam "korek" bez oringów. Te oringi to muszą być specjalne?
Osuszacz też będę wymieniał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”