[A] - Wozidło Nemowej rodzinki - Zafira 1.6 16V comfort 1999
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Gratuluje zakupu
A jesli chodzi o znalezione kabelki to zobacz tu
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=149497
A jesli chodzi o znalezione kabelki to zobacz tu
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=149497
wiec generalnie trzeba odświeżyć kotleta
zoska przeszla ostatnio:
zmiane bucików na goodyeary efficient grour performance
do nich zakupiono okazyjnie felgi alutec 15" 6.5jj et38
nowy olej i filtry
olej Motul 6100 synergy
koncówki drazków i łaczniki stabilizatora lemfordera plus zbieżność ofc
i jestem w stanie powiedzieć ze jest w stanie dobrym:)
mnie zadowalającym:)
kusi mnie caly czas olej w skrzyni biegów
ze starych nauk wyniesionych ze szkoły sredniej pamietam ze nie zaleca sie jezeli nie trzeba
i szczerze powiem ze sam nie wiem co robic
niedlugo sprawdze amorki, wymienie swiece, i fajki do cewki
kto wie czy nie cewke, oraz czyszczenie przpustnicy,
przydalo by sie sprawdzic opelscanerem, lub innym narzedziem kody bledow
no i naprawa tylnich drzwi - kabelkologia:)
zoska przeszla ostatnio:
zmiane bucików na goodyeary efficient grour performance
do nich zakupiono okazyjnie felgi alutec 15" 6.5jj et38
nowy olej i filtry
olej Motul 6100 synergy
koncówki drazków i łaczniki stabilizatora lemfordera plus zbieżność ofc
i jestem w stanie powiedzieć ze jest w stanie dobrym:)
mnie zadowalającym:)
kusi mnie caly czas olej w skrzyni biegów
ze starych nauk wyniesionych ze szkoły sredniej pamietam ze nie zaleca sie jezeli nie trzeba
i szczerze powiem ze sam nie wiem co robic
niedlugo sprawdze amorki, wymienie swiece, i fajki do cewki
kto wie czy nie cewke, oraz czyszczenie przpustnicy,
przydalo by sie sprawdzic opelscanerem, lub innym narzedziem kody bledow
no i naprawa tylnich drzwi - kabelkologia:)
no to może mała aktualka
samochód sprawuje sie dobrze, jednym słowem jeżdżę i jestem zadowolony. Ostatnio wymieniłem kompletne amorki wypadło na Sachs plus wszystkie poduszki z nimi związane na lemfordera i łożyska, oraz gumy na stabilizatorze. Biorąc pod uwagę poprzednie grzebanie w zawieszeniu, można powiedzieć naprawdę jest nieźle. Była chwila przerwy i wziąłem się za wiązki w drzwiach, fajna miałem minę po naprawie, jak odpaliłem radio i jakiś bas się pojawił hahaha
Dodatkowo wymiana filtrów, serwis klimy i przy okazji filtr kabinowy oraz spalona żarówka od schowka.
Generalnie dodatkowo przeczyściłem przepustnice, (szczerze powiedziawszy potrzebowała) oraz uszczelkę pod pokrywą zaworów za jednym zamachem, stara była jak kamień i ciekła.
Co do samego czyszczenia przepustnicy, polecam zdjąć podszybie, są to zaledwie 2 nakrętki i 2 śruby (najpierw uszczelkę, później taka plastikowa wciskana cześć podszybia i wtedy tą cześć na śrubki i nakrętki), i mamy jak na dłoni wszystko po uprzednim zdjęciu osłony silnika. Co do samej uszczelki pod przepustnice to wg aso są dwa rodzaje do 1,6 16v, jeden kosztuje ok 5 zeta, drugi zaś 18, i nie wiadomo która gdzie bez sprawdzenia po VIN'ie. u mnie była ta druga (nie wiem czy to nie ściema jakaś, fakt moja pasowała jak by stad była, i polecam kupić bo to papier i ma prawo sie zerwać przy ściąganiu) moja wyglądała tak:
a wozidło tak:
samochód sprawuje sie dobrze, jednym słowem jeżdżę i jestem zadowolony. Ostatnio wymieniłem kompletne amorki wypadło na Sachs plus wszystkie poduszki z nimi związane na lemfordera i łożyska, oraz gumy na stabilizatorze. Biorąc pod uwagę poprzednie grzebanie w zawieszeniu, można powiedzieć naprawdę jest nieźle. Była chwila przerwy i wziąłem się za wiązki w drzwiach, fajna miałem minę po naprawie, jak odpaliłem radio i jakiś bas się pojawił hahaha
Dodatkowo wymiana filtrów, serwis klimy i przy okazji filtr kabinowy oraz spalona żarówka od schowka.
Generalnie dodatkowo przeczyściłem przepustnice, (szczerze powiedziawszy potrzebowała) oraz uszczelkę pod pokrywą zaworów za jednym zamachem, stara była jak kamień i ciekła.
Co do samego czyszczenia przepustnicy, polecam zdjąć podszybie, są to zaledwie 2 nakrętki i 2 śruby (najpierw uszczelkę, później taka plastikowa wciskana cześć podszybia i wtedy tą cześć na śrubki i nakrętki), i mamy jak na dłoni wszystko po uprzednim zdjęciu osłony silnika. Co do samej uszczelki pod przepustnice to wg aso są dwa rodzaje do 1,6 16v, jeden kosztuje ok 5 zeta, drugi zaś 18, i nie wiadomo która gdzie bez sprawdzenia po VIN'ie. u mnie była ta druga (nie wiem czy to nie ściema jakaś, fakt moja pasowała jak by stad była, i polecam kupić bo to papier i ma prawo sie zerwać przy ściąganiu) moja wyglądała tak:
a wozidło tak: