Z18XER klekot po uruchomieniu zimnego silnika - poradniczek

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
grigorji

#31 Post autor: grigorji »

Witam.
Też chciałem sobie przeczyścić te zawory zmiennych faz rozrządu .Wykręciłem ten pierwszy od zderzaka bez problemu ale drugi od strony kabiny nie chce wyjść ,kręci się tylko w prawo i w lewo.Może go trzyma jakaś krzywka wałka rozrządu czy coś innego.
Ma ktoś jakiś pomysł jak to wyciągnąć ?

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#32 Post autor: Piasek »

Wczoraj byłem u kumpla-mechanika. Akurat robił 1.8XER (Astra H kombi, 138tyś km ORI przebiegu) na klekot. Podręcznikowy przykład rumotu po rozgrzaniu, ale to aż strach było stać przy tym pracującym silniku żeby jaką korba w łeb nie dostać takie wrażenia słuchowe.
Poleciało KZFR wałka ssącego. Po wymontowaniu faktycznie złom, oberwał się ten kołnierz nawet. Dzisiaj przyszły 2 KZFR ssące bo się walnęli na hurtowni: org. GM i Ruville. Oglądałem je dokładnie:
- oba to produkt firmowany przez INA.
Dokładnie te same koła. GM miało dodatkowo naniesiony nr kat. GM.
Ruville był 20zł droższy ale miał w zestawie nową szpilkę mocującą koło. GM już jej nie dokłada. Trzeba dokupić osobno.

gumlin1

#33 Post autor: gumlin1 »

witam jesli ktoś potrzebuje koła zfr to polecam sklep ARWIT oba koła RUVILLE 992zł z darmową wysyłką

lukask

#34 Post autor: lukask »

Witam,
Pacjent to Zafira B, 1.8, 140 KM, 2009r. (COSMO - :D ) - 135500 przebiegu.
Świeżo sprowadziłem.
Według książki jeszcze przed wymianą rozrządu.

I teraz mam pytanie: czy profilaktycznie wymienić te KZRy wraz z regulacją luzów zaworowych (Sam naprawiam - opisuje, że przy 150tyś. jest to wymagane) - czy ograniczyć się tylko do wymiany kompletu rozrządu z pompą wody?

Różnica w cenie pomiędzy powyższymi opcjami niemała.
Nic złego nie słychać - dlatego pytam..
Ostatnio zmieniony 15 mar 2015, 10:36 przez lukask, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#35 Post autor: Piasek »

KZFR jeżeli nie rumocą na ciepłym, po rozgrzaniu - nie dotykasz. One mogą zacząć dawać znać o sobie za 30-50-70 tyś km a mogą i jeszcze drugie tyle przelecieć. To nie kosztuje 100zł żeby "profilaktycznie" wymieniać.
Na KZFR najlepsze lekarstwo to częsty interwał wymian oleju silnikowego - max 15tyś km.
Nawet jak po długim postoju (np po nocy) słychać je przez ułamek sekundy to nie znaczy że są uszkodzone czy zużyte. To może oznaczać tylko tyle że:
- olej silnikowy jest już mocno zużyty
- olej silnikowy jest niewłaściwy (mało prawdopodobne bo te silniki praktycznie na wszystkim poprawnie pracują)
- olej silnikowy najzwyczajniej zszedł do misy - nieszczelny zawór w puszcze wkłądu filtra oleju

Wszystkie te trzy zdarzenia dają objawy zużytych KZFR a te wcale nie muszą być zużyte.

Awatar użytkownika
prymus2103
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
Imię: Robert
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel Astra
Model: J
Oznaczenie silnika: A14NEL
Kontakt:

#36 Post autor: prymus2103 »

Jak kupiłeś to zacznij od wymiany oleju , i wtedy słuchaj , Zafek80 dobrze napisał .
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark

Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/

Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)

Obrazek

pio124

#37 Post autor: pio124 »

Witam,
Mam pytanie odnośnie filtrów oleju które są polecane aby KZFR cieszyć się dłużej.
Kupiłem Manna HU 612/2 X ale coś mnie tknęło aby porównać długości.
Porównałem Knecht OX401D, PURFLUX L387, MANN+HUMMEL HU 612/2 X.
Mann ma całkowitą długość wg katalogu 103mm, Knecht 105,1 a Purflux 105.
Mierzyłem suwmiarką wymiary i wychodzi 104 na długości i 53,8 na średnicy.
Topic autor w pierwszym poście podaje żeby się trzymać 105,1 - czyli wypada na Knechta.
To jak to jest? Można wstawić Manna czy lepiej Knechta?
Dzięki wielkie za odp.

Skasowany użytkownik 9333

#38 Post autor: Skasowany użytkownik 9333 »

Witam, mam podobny problem z ZKFR, i tutaj nasuwa się temat rzeka, silnik ciepły i strasznie klekocą, zimny identycznie, taki odgłos mam już od ponad 6 miesięcy, czy czas już na wymianę kół, dodam, że zamierzam moją Zofią udać się na długie wakacje.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#39 Post autor: Piasek »

Jeżeli zmieniałeś oliwę, ta w silniku jest prawidłowa (oraz max stan - to ważne aby przy zmiennych fazach utrzymywać max stan oleju) i nadal to samo, no to już nie ma innego wyjścia - koła do wymiany. To może być tylko jedno bo jedno (nie pamiętam które) wcześniej pada ale nie ulegaj namowom mechaniora (jeżeli się tak okaże w Twoim przypadku) aby wymienić tylko jedno - drugie jeszcze pochodzi - bo najdalej za 5 tys km masz 2gi raz tą samą robotę do zapłacenia.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2015, 08:56 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.

nash77
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 07 maja 2014, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:

#40 Post autor: nash77 »

Witam,

Mam problem z kołami zmiennych faz rozrządu jak i inni.
Moja zafira rocznik 2006 ma aktualnie przebieg 138 tys. km.
Problem pojawił się po wymianie rozrządu (a może tylko został dostrzeżony).
Odgłos sucho pracujących kół przez 1-3 s. w zależności jak długo stał na parkingu samochód (min. 8h).
Czy ktoś próbował we wczesnej fazie tej dolegliwości zmieszać olej ze stabilizatorem lub innym ulepszaczem ?
np. LUCAS OIL Stabilizator - dodatek do oleju
http://allegro.pl/lucas-oil-stabilizato ... 52325.html

Czy może to być tymczasowe rozwiązanie problemu ?

i druga kwestia, wymontowałem oba elektrozawory i wizualnie są ok. Nie były zanieczyszczone. Czy ich wymiana na nowe (najtaniej ok 230 zł za jeden) może też być tymczasowym rozwiązaniem problemu ?
Nash77
Zafira B 1.8
Pannacotta

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#41 Post autor: Piasek »

Stukot kół może sugerować:
- kiepski, niewłaściwy, zły olej silnikowy. Kiedy zmieniany i na jaki ?
- korektę licznika (w rzeczywistości może mieć 100tyś km więcej i wówczas klekot kół byłby w pełni uzasadniony)
- nieprawidłowy (choć katalogowo dobry) wkład filtra oleju. Z tego co tutaj zalecają a o czym i sam się przekonałem Knecht jest tym co tam powinno siedzieć.

nash77
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 07 maja 2014, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:

#42 Post autor: nash77 »

Olej wymieniony miesiąc temu (przy 137,5 tys. km) na MOBIL SUPER 3000 XE 5W30 + filtr oleju KNECHT OX401D.
Aktualny przebieg rzeczywisty (sprawdzony) 138 tys. km.
A pytanie zasadnicze, skoro z kół ZFR odpływa olej to czy jest to wina np. nie domykających się zaworów elektromagnetycznych (nie wykazujących błędu w komputerze), albo innego zaworu zwrotnego w układzie olejowym silnika ?
A może poprzez zastosowanie Stabilizatora oleju np. a firmy LUCAS zwiększyła by się lepkość oleju co spowodowałoby zanik charakterystycznego 1-3 s. dźwięku przy rozruchu silnika.
Nash77
Zafira B 1.8
Pannacotta

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#43 Post autor: Piasek »

Ty tak na prawdę z tym stabilizatorem czy po prostu robisz reklamę. To wlej mu zwykłego Motodoktora - będzie to samo co "stabilizator" a pewnie ze 3x taniej. CO Ty tam chcesz stabilizować ? Olej sam w sobie jest stabilny a jeżeli nie - to jest gówno warty i bardziej ku temu bym się skłaniał. Nie chcę tutaj znowu robić kolejnego tematu o olejach ale moim zdaniem (czego obecnie doświadcza mój silnik) olej 5W-30 jest jednym z tych które kpl się nei sprawdzają w silniku XER.
nash77 pisze:MOBIL SUPER 3000 XE 5W30
to bardzo płynny olej - ma prawo uciekać z układu KZFR po dłuższym postoju. Ja u siebie wcześniej miałem zalany GM 5W-30 i rano potrafiły zagrać koła, ale to było chwila, może sekunda. Po zmianie lepkości oleju na 5W-50 (i nie Mobil) o KZFR nie wiem że istnieją a wczoraj stuknęło 1,5 tyś km od wymiany oleju.
Kolejna sprawa - ale to już słyszałem od mojego mechanika - że gdzieś tam w puszce filtra olejowego jest zawór (w postaci kulki ze sprężynką) który odpowiada za trzymanie oleju w magistrali sterującej pracą KZFR i ten to zaworek w miarę postępującego zabrudzenia oleju potrafi się zawiesić i nie domykać po zaniku ciśnienia z pompy lub nawet wyskoczyć całkowicie i to powoduje spływ oleju z kanałów sterujących pracą KZFR przy każdym, nawet kilkunastominutowym postoju, co potem skutkuje zagraniem kół nim układ hydrauliki zostanie ponownie napompowany.

nash77
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 07 maja 2014, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:

#44 Post autor: nash77 »

Dzięki za odpowiedź.
Nie chodzi mi o ten konkretny "stablizator", może być też inny "motodoktor" ważne aby zwiększyć lepkość oleju, a przy następnej wymianie oleju pomyśle o przejściu na 5W-50.
Co do zaworu zwrotnego w puszcze olejowej warto by sprawdzić jego działanie, tylko czy jest to możliwe bez demontażu owej puszki?
Nash77
Zafira B 1.8
Pannacotta

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#45 Post autor: Piasek »

nash77 pisze:ważne aby zwiększyć lepkość oleju,
to nie trzeba motodoktorów lać - wystarczy zmienić na 10W lub 15W ale nie tędy droga w tych silnikach bo KZFR wymagają wysokiej płynności i lekkiej pompowalności (na zimno) aby jak najszybciej podejmowały prawidłową pracę. Obstawiam że jakiekolwiek zagęszczenie oleju (parametru zimnego) jeszcze bardziej spotęguje zjawisko klekotania KZFR przy porannym rozruchu.

Znalazłem w końcu tą przystawkę ale nie bardzo widać tam ten jakiś "zaworek" o którym wspominał mechanik. Chyba że to ten osobno pokazany el. 36

Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 cze 2015, 11:12 przez Piasek, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”