[B]Koło dwumasowe w CDTI - diagnoza, naprawa, wymiana

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
ManiekW

#346 Post autor: ManiekW »

Witam Wszystkich,
Ja wlasnie odebralem po raz kolejny moja Zofie z warsztatu i teraz mniej wiecej wiem co sie stalo ze sprzeglo po wymianie tak nieciekawie chodzilo... Problem polegal na tym "jak to powiedzial mi mechanik" ze na wysprzegliku oryginalny simering byl zbyt duzy i przy pierwszym nacisnieciu sprzegla wszystko dzialalo jak nalezy ale po ktoryms z kolei sprawial ze plyn nie dostawal sie do sprzegla i je blokowal, po wymianie simeringu na nieco mniejszy wszystko dziala jak nalezy:) Mam nadzieje ze tak juz teraz bedzie i dalsza jazda bedzie jedynie czysta przyjemnoscia:) Jezeli ktos spotka sie z podobnym problemem moze w ten sposob go rozwiazac, ale z racji ze nie jestem mechanikiem moge jedynie wierzyc w dobre intencje mojego "znachora" ,a porada jest jak to w takich przypadkach jedynie sugestia:) 3majcie sie i bezawaryjnosci zycze a teraz czas na :piwo:

elvin11

#347 Post autor: elvin11 »

Myślę że może się przydać sporej liczbie osób https://www.youtube.com/watch?v=6QLNpC1 ... O-YL9iKUNw Temat wałkowany miliony razy, aczkolwiek dużo osób nadal ma problemy z dwumasą, polecam obejrzeć ten krótki filmik.

smirek

#348 Post autor: smirek »

Witam, i mnie dopadła wymiana dwumasy. Wczoraj mechanik potwierdził moje przypuszczenia. W związku z tym poszukuję na znanym portalu całego zestawu i trochę zgłupiałem bo ceny są w zakresie od 1.800 do 2.900. Czy macie jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę?? Poszukuję zestawu LUK do 74kW. Dla statystyki mi padło przy przebiegu 167tys

marwin

#349 Post autor: marwin »

Witam ja własnie wróciłem z wakacji i podczas jazdy na autostradzie Chorwackiej zaniepokoiła mnie jedna rzecz, mianowicie jadąc na 6tym biegu zdejmuje lekko noge z gazu po czym dodaje gazu i jest takie odczucie jak by gdzies był luz takie opóznione zebranie sie jak w tylnych napedach gdy jest luz na moscie albo krzyrzakach! czy to objawy dwumasy dodam ze zośka ma 215tyś w orginale i nie ruszane sprzegło, tylko dziwi mnie ze nic sie nie tłucze jedynie przy gaszeniu silnika słychac taki lekki stukot. Prosze o jakies sugestiepozdrawiam.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#350 Post autor: janekW67 »

Jeżeli stuka przy gaszeniu,to są objawy kończącej się dwumasy.
Oczywiście!

marwin

#351 Post autor: marwin »

Rozumiem ale wszyscy wspominają że na wolnych obrotach też terkocze a u mnie cisza tylko zdziwił mnie ten objaw w trakcie jazdy.

yuri1986
Bywalec
Posty: 181
Rejestracja: 25 paź 2012, 20:15
Imię: Bar
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira C 2.0cdti
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20dt

#352 Post autor: yuri1986 »

Albo sprzęgło się slizga

marwin

#353 Post autor: marwin »

Nie napewno nie jestem zawodowym kierowca i poznam jak sprzegło slizga to jest tak jak by był luz na półosiach na wieloklinie takie pociagniecie z opóznieniem .

wojtek89

#354 Post autor: wojtek89 »

Witam! Mam bardzo duzy problem z moja Zosia.. Mianowicie w styczniu tego roku usłyszalem dziwne stuki wciskajac sprzeglo do polowy.. Wiec stwierdzilem trzeba wymienic dwumas bo wyczytalem ze tak wlasnie brzmi ta usterka. Pomyslalem ze zamiast kupowac nowe sprzegło oddam je do regeneracji w jednej z RENOMOWANYCH firm ktore sie tym zajmują. Pojechalem wiec po zregenerowane sprzeglo kupilem nowy wysprzeglik i mechanik mi to zrobil. Po przejechaniu 700 km zaczelo brzeczec tak samo wiec nie zastanawiajac sie pojechalem znowu do mechanika i okazalo sie ze dwumas sie zatarł. Wiec oddałem na gwarancje. Oczywiscie panowie BARDZO mnie przeprosili i wymienili na inne tez PONOC zregenerowane.. Mechanik zalozyl sprzeglo i znowu skasowal 400 zł. Po przejechani 1500 km (a tak naprawde to chyba odrazu cos bylo slychac) Kolo zaczelo brzeczec na wolnych obrotach. Wiec znowu do mechanika. Po wysiagnieciu okazuje sie ze na kole jest luz praktycznie w okol osi.. Wiec znowu pojechalem do jednej z NAJLEPSZYCH firm i gwarancja.. Panowie w ramach gwarancji zrobili docisk i tarcze no i dwumas. Podobno juz najlepiej jak sie dało. Przyjechalem mechanik zalozyl i...... Przy odpaleniu silnika aż autem zaczepalo poczym zaczol chodzic normalnie i jazda prubna jesli chodzi o sprzeglo ideał.. Ale.. Przy odpaleniu silnika za kazdym razem jest wielkie metaliczne udezenie.. Panowie jesem tu nowy nie zabardzo wiem gdzie tego szukac jak moze mi ktos doradzic co mam robic i co moze byc tego przyczyna.. Moze ktos z was mial podobna sytuacje.. Z gory dziekuje i Pozdrawiam.

stachu1
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 04 cze 2013, 10:28
Imię: Stachu
Lokalizacja: Poznań okolice
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#355 Post autor: stachu1 »

Mam 115tys przebiegu - od kilku dni słychać nierównomierne tarcie przy wciśniętym sprzęgle, zwłaszcza na rozgrzanym silniku. innych objawów nie zauważyłem - przy odpalaniu i gaszeniu, w czasie jazdy - wszystko ok. Pojechałem do mechanika a ten stwierdził że sie sypie sprzęgło i trzeba wymieniać wszystko razem z dwumasą. nie wiem czy mnie nie chce naciągnąć...
Koszt - części Luk 2150 i 300zł robocizna.
Co myślicie?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#356 Post autor: Bodek »

stachu1 pisze:Mam 115tys przebiegu - od kilku dni słychać nierównomierne tarcie przy wciśniętym sprzęgle, zwłaszcza na rozgrzanym silniku. innych objawów nie zauważyłem - przy odpalaniu i gaszeniu, w czasie jazdy - wszystko ok. Pojechałem do mechanika a ten stwierdził że sie sypie sprzęgło i trzeba wymieniać wszystko razem z dwumasą. nie wiem czy mnie nie chce naciągnąć...
Koszt - części Luk 2150 i 300zł robocizna.
Co myślicie?
Co do przebiegu to nie ma znaczenia - liczy się styl jazdy, gdzieś na Forum ktoś pisał już o przebiegu 70tys.

Jeżeli faktycznie pada, to jeszcze chwilę pojeździsz, ale jak będziesz wymieniał to w całości:

koło, tarcza, docisk i wysprzęglik

robocizna 300zł - cena rozsądna
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

stachu1
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 04 cze 2013, 10:28
Imię: Stachu
Lokalizacja: Poznań okolice
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#357 Post autor: stachu1 »

Dzięki Bodek, zamiast obiektywu dla żony będzie sprzęgło...mogło poczekać do 13stki ;).
Części na ale... też się znajdzie, mechanik twierdzi że często są to jednak jakieś dziwne klamoty bez oznaczeń w markowych pudełkach, mechanik biorący części z hurtowni ma spore rabaty, nie ma tez problemu z reklamacją czy wymianą w razie W.

stachu1
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 04 cze 2013, 10:28
Imię: Stachu
Lokalizacja: Poznań okolice
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#358 Post autor: stachu1 »

Może gdzieś było.. wyczytałem że do silnika 150KM nie nadaje się dwumasa Luk - jest słabsza ( o ile pasuje) i powinno się założyć dwumasę sachsa. oglądałem obydwie i ta oryginalna wygląda na potężniejsza i solidniejszą od LUK 415 0241 10.
Prawda to?

hutnik81

#359 Post autor: hutnik81 »

Ja wymieniłem zaraz po zakupie auta (przebieg 140 tyś) cały nowy komplet...dwumasa padła po 5 m-cach i ok 7-8 tyś. Założyłem regenerowane i padło po 7 m-cach. Czy to możliwe, że styl jazdy moim pierwszym dieslem jest aż tak fatalny....sam już nie wiem...ale reklamowanie uszkodzonej cześci to sprawa nie do wygrania!! no i czeka mnie niestety kolejna wymiana.... :cry:

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#360 Post autor: rafant4011 »

a jaki jest twój styl??? jeśli jest aż tak kiepsko to reklamacji nie uwzględnią... ale na to pytanie sam sobie musisz odpowiedzieć...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”