wyciek pomiędzy silnik/skrzynia
Moderator: Sebu$
U mnie strzelił uszczelniacz na wale od strony rozrządu, puściło uszczelnienie na puszcze od wkładu filtra oleju i oring na nakrętce od tej puszki. Przed wymianą tych uszczelnień , musiałem dolewać litr oleju miesięcznie. Po uszczelnieniu tego wszystkiego , od wiosny nie dolałem nawet kapki oleju i jest ciut poniżej stanu.
Przebieg na chwilę obecny ( prawdziwy) 230 tyś.
Przebieg na chwilę obecny ( prawdziwy) 230 tyś.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
- Robert LTM
- Zafiromaniak
- Posty: 563
- Rejestracja: 25 lut 2014, 08:22
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
- Kontakt:
-
- Przeglądacz
- Posty: 79
- Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
- Imię: DANIEL
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: ZAFIRA A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam,
jestem nowym użytkownikiem na forum , kupilem zafirke w ubieglym tygodniu ( Niemiec płakał jak sprzedawał ) z silnikiem 1,8 125km benzynka, wszedłem dzis do kanału a tu niespodzianka , spód zabezpieczony ale niepokoją mnie te zardzewiałe konstrukcje stalowe , ale najbardziej zastanawia mnie wyciek tj na zdeciu , wyglada jakby ze skrzyni leciało gdzies
moze się ktoś wypowie ,bede wdzieczny
http://images69.fotosik.pl/180/ee34acff0681f3d4m.jpg
http://images67.fotosik.pl/181/e0cf8f3838175ddbm.jpg
http://images70.fotosik.pl/180/e2d37f589c5e8289m.jpg
jestem nowym użytkownikiem na forum , kupilem zafirke w ubieglym tygodniu ( Niemiec płakał jak sprzedawał ) z silnikiem 1,8 125km benzynka, wszedłem dzis do kanału a tu niespodzianka , spód zabezpieczony ale niepokoją mnie te zardzewiałe konstrukcje stalowe , ale najbardziej zastanawia mnie wyciek tj na zdeciu , wyglada jakby ze skrzyni leciało gdzies
moze się ktoś wypowie ,bede wdzieczny
http://images69.fotosik.pl/180/ee34acff0681f3d4m.jpg
http://images67.fotosik.pl/181/e0cf8f3838175ddbm.jpg
http://images70.fotosik.pl/180/e2d37f589c5e8289m.jpg
Może cieknąć z czujnika ciśnienia olejumitas87 pisze:hejka,
po wymianie oleju na 10w40 mobil 2000 zaczal mi sie lac olej miedzy silnikiem a skrzynia (tak wynika z moich ogledzin). Przyczyna moze byc ze olej jest zadszy i bardziej sie leje (korek spustowy oleju suchy). Wczesniej moze cos tam kapalo a teraz na dluzszej trasie ok. 400km olej leci po tlumiku i katalizatorze ze jak stane to dym leci.
pytanie skad leci olej:
-czy leci olej z polaczeniem miedzy walem ktory daje naped (tam pewnie jest jakis simering)
- w skrzyni tez jest chyba jakis simering ale olej na zimnym jest prawie na maxa wiec to chyba nie tu
- skad moze leciec jeszcze?
silnik 2,2SE 16v automat
Witam
Nie chcę zakładać nowego tematu.
Mam problem z zafirze. Auto mamy od nowości, przebieg 190 tys km. Zaczął się pocić uszczelniacz pompy oleju. Po wymianie mamy ciągłe problemy. Cieknie. Próbowaliśmy już 4 różnych firm z tym samym skutkiem.
Czy ktoś się spotkał z takim problemem ? Czy jest możliwość założenia mniejszego uszczelniacza ? Jeżeli tak to jakiego ? Wymiana wałka to rozebranie całego silnika i ogromne koszty. Auto po wymianie pracuje godzinę na wolnych obrotach i nic nie cieknie, dopiero po jeździe zaczyna ciec i to mocno.
Czy pompa oleju może dawać zbyt wysokie ciśnienie ?
Nie chcę zakładać nowego tematu.
Mam problem z zafirze. Auto mamy od nowości, przebieg 190 tys km. Zaczął się pocić uszczelniacz pompy oleju. Po wymianie mamy ciągłe problemy. Cieknie. Próbowaliśmy już 4 różnych firm z tym samym skutkiem.
Czy ktoś się spotkał z takim problemem ? Czy jest możliwość założenia mniejszego uszczelniacza ? Jeżeli tak to jakiego ? Wymiana wałka to rozebranie całego silnika i ogromne koszty. Auto po wymianie pracuje godzinę na wolnych obrotach i nic nie cieknie, dopiero po jeździe zaczyna ciec i to mocno.
Czy pompa oleju może dawać zbyt wysokie ciśnienie ?
- tomzam
- Mieszkaniec
- Posty: 304
- Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: DTH
- Gender:
w miejscu gdzie pracują simeringi nie ma oleju pod ciśnieniem
sprawdź czy odma nie jest przytkana - typowy objaw
druga możliwość to sfatygowana powierzchnia pracy simeringu - powinien to zweryfikować mechanik przy wymianie, nie pracuje on po wale tylko po kole pasowym i po zdjęciu koła można/należy je przeszlifować z nagaru a w przypadku zbyt głębokiego wytarcia wymienić
sprawdź czy odma nie jest przytkana - typowy objaw
druga możliwość to sfatygowana powierzchnia pracy simeringu - powinien to zweryfikować mechanik przy wymianie, nie pracuje on po wale tylko po kole pasowym i po zdjęciu koła można/należy je przeszlifować z nagaru a w przypadku zbyt głębokiego wytarcia wymienić
Zapomniałem dodać, że auto jest w benzynie 1.8 16V 125KM
Koło pasowe ?
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8 ... 035,26052/
Uszczelniacz wchodzi w pompę oleju, a w środku mamy wałek
Posty pisane w krótkim odstępie czasu proszę scalać - Rybka
Koło pasowe ?
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8 ... 035,26052/
Uszczelniacz wchodzi w pompę oleju, a w środku mamy wałek
Posty pisane w krótkim odstępie czasu proszę scalać - Rybka
Ostatnio zmieniony 29 sie 2017, 20:44 przez Rayban, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 01 mar 2014, 17:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel: Zafira B 1.9 CDTI, Agila 1.2
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
Witajcie!
Proszę koleżeństwo o poradę, bo katastrofa już za mną...
W piątek wstawiłem Zafę B do warsztatu - wyciek oleju (nie wiem skąd, nie jestem mechaniczny ). Wymieniono simering, sprawdzono i wyjechałem na autostradę. Po ok. 30 minutach jazdy i przejechaniu 30 km - oej na tylnej szybie, cały spód zaolejony, z silnika się leje olej... Diagnoza - luz na wale spowodował wypchnięcie simeringu.
Dziwne. Stary się zużył, zaczął ciec i wyciągnąć go było ciężko, bo przy wyjmowaniu był mocno zniszczony jak widziałem a nowy sam się wypchnął w tak krótkim czasie? Czy to jest w ogóle możliwe?
Osobiście podejrzewam wadliwy montaż a nie zbyt duże luzy na wale. Mam przejechane 200 kkm i auto mi się spisuje. Oczywiście wiem, ze po opisie to wróżby kumaka, ale zastanawia mnie ten zbieg okoliczności oraz stwierdzenie mechanika przy odbiorze: " jakoś dziwnie był (oryginalny) założony".
Co myślicie?
Krzysiek
Proszę koleżeństwo o poradę, bo katastrofa już za mną...
W piątek wstawiłem Zafę B do warsztatu - wyciek oleju (nie wiem skąd, nie jestem mechaniczny ). Wymieniono simering, sprawdzono i wyjechałem na autostradę. Po ok. 30 minutach jazdy i przejechaniu 30 km - oej na tylnej szybie, cały spód zaolejony, z silnika się leje olej... Diagnoza - luz na wale spowodował wypchnięcie simeringu.
Dziwne. Stary się zużył, zaczął ciec i wyciągnąć go było ciężko, bo przy wyjmowaniu był mocno zniszczony jak widziałem a nowy sam się wypchnął w tak krótkim czasie? Czy to jest w ogóle możliwe?
Osobiście podejrzewam wadliwy montaż a nie zbyt duże luzy na wale. Mam przejechane 200 kkm i auto mi się spisuje. Oczywiście wiem, ze po opisie to wróżby kumaka, ale zastanawia mnie ten zbieg okoliczności oraz stwierdzenie mechanika przy odbiorze: " jakoś dziwnie był (oryginalny) założony".
Co myślicie?
Krzysiek