[A] - kacza1982 - 1,8 Selection, 125 KM, 2001
[A] - kacza1982 - 1,8 Selection, 125 KM, 2001
Nadeszła pora obiecanego przedstawienia Zosi, niestety pogoda mi nie dopisała i nie udało się auta umyć, jednak coś na początek już pstryknięte. Na początek moim zdaniem dość długa lista wyposażenia po VIN (dzięki koledze @Bodek):
Data produkcji: 11092001
Pzebieg raczej realny: 223000km (dziadek robił czyszczenie w ASO 5 lat temu z wbitym przebiegiem 122000km)
Typ silnika: Z18XE
2F4 = RADIO,CDR 500
2H9 = SILNIK BENZYNOWY 18
94U = LAKIER ZEWNĘTRZNY
A14 = SZYBA,OKNO BOCZNE,TYLNE,ZABARWIONA
A23 = SZYBA PRZEDNIA,ODBIJAJĄCA CIEPŁO
A50 = MODELE WYLANSOWANE DO ROKU 2000 = SIEDZENIA SPORTOWE, MODELE WYLANSOWANE OD ROKU 2000 = SIEDZENIA KOMFORTOWE
AG4 = SIEDZENIE PRZEDNIE,LEWE,REGULATOR WYSOKOŚCI,RĘCZNY
AG5 = SIEDZENIE PRZEDNIE,PRAWE,REGULATOR WYSOKOŚCI,RĘCZNY
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
ASF = PODUSZKA POWIETRZNA,LEWA/PRAWA,RAMA DACHU
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
C60 = KLIMATYZACJA
DH0 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO
GT6 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.19
JL9 = ABS
M79 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA
N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
NP5 = KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA
ODN
QBE = OPONY,205/55 R 16-89V
QE0 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,5 SZPRYCH,6JX16
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
T9M = WYKOŃCZENIE ELBA
U07 = KLAKSON,FANFARA
U3A = język komputera niemiecki (znalezione na niemieckim forum)
U55 = Displ.-Anzeige km/h l l/100km (chyba komputer pokładowy) (j.w)
UD7 = czujniki parkowania (j.w.)
UJ3 = serwis co 30000km (j.w.)
UV5 = WYŚWIETLACZ WOELOFUNKCYJNY,VAT3
UZ8 = GŁOŚNIK,8 BOSE
V22 = KRATKA,CHŁODNICA,WYPRASKA CHROMOWANA
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W4Y = Steuerungscode (ch.. wie - znalezione na niemieckim forum)
W5G = TABLICZKA FIRMOWA,SELECTION
W6X = WYKOŃCZENIE,TKANINA,SPORT,WARIANT 4
W9U = DINKS
XA3 = OPEL
XK0 = WYPOSAŻENIE,SPORTY
XK5 = WYPOSAŻENIE,JEWEL
XK7 = LITERNICTWO,BEAUTY
ZQ9 = WYKOŃCZENIE ZAWNĘTRZNE,ZACIEMNIENIE
I tak już skróciłem co nie co, ale nie widzę nigdzie kontroli trakcji, która jest w aucie i działa, czy jest ESP nie mam pojęcia, zimą może się dowiem, ale póki co nie będę kusił losu. Dodatkowo posiada czujniki parkowania z tyłu i hak zdejmowany dołożony przez dziadka.
Po krótce-kupiona 3 tygodnie temu od dziadka (51 rocznik, 5 lat po Polsce nią jeździł, a kupił od kuzyna z Niemiec-dostałem nawet faktury z dekry z Niemiec jeszcze). Niestety dziadek dbał przede wszystkim o wygląd auta i czystość (tu akurat jeżeli chodzi o wnętrze to przyznam, że jest zadbane), więc na pierwszy ogień poszedł mały zestaw:
- tylne hamulce, zaciski dawno zapieczone, więc regeneracja+tarcze i klocki, do tego jeszcze linka ręcznego i auto zaczęło hamować jak powinno
- filtr paliwa, bo był tak zardzewiały, że głowa boli, ale paliwo w nim było czyste
- świece NGK, poprzednie chyba wymienione były 100tyś. km temu kiedy auto przyjechało do Polski
- prawa końcówka drążka (tak wy...banej jeszcze nie widziałem) + zbieżność oczywiście
- filtr przeciwpyłkowy i tu po wymianie pojawił się problem, bo po jeździe na klimie i późniejszym odpaleniu bez klimy przez jakiś czas śmierdzi z nawiewów - potrzebne odgrzybianie, ale klima mrozi jak szalona
- filtr powietrza, był kiepski
- czyszczenie przepustnicy i odczyt błędów w ASO (koszt 120zł d..py nie urywa, więc się skusiłem z racji braku czasu), niestety nadal mnie co nieco niepokoi i chyba w końcu sam tam zajrzę
- założona kamerka z Biedronki (ekstra promocja 69zł, a nie jest wcale taka zła jak na tą cenę)
- Oliwa 10W40 Shell + oczywiście filtr
Do zalet muszę dodać, że auto posiada zeszłoroczne Pirelli P1 205/55/16, więc mam spokój na długo, dodatkowo komplet zimówek 15" Fulda na stalumach (jedynie dekle nie oryginalne, więc szukam powoli ori)
Niestety ma też wady:
- standardowo rdza na tylnej klapie, przednie błotniki, spody drzwi (delikatnie) i na tylnych błotnikach pod listwami i nie mam pojęcia co będzie po zdjęciu listew ozdobnych - na to już jest plan, ale muszę jeszcze znaleźć dobrego i nie przesadnie drogiego lakiernika w okolicy mej, ażeby zajął się tym... może przy okazji jak fundusze pozwolą pomaluję listwy w kolor ala polift+tylne światła i w przyszłości grill-odmłodzi się Zosia
- Cały czas wywala błędy P1650-04, P0230, niestety wszystko wskazuje na problemy z pompą paliwa, bo w skrzynce z przekaźnikami jest mostek na dwóch kablach do styku 85 przekaźnika pompy (był wsadzony jakiś tani zamiennik, więc kupiłem ori używkę GM, ale bez zmian), po przejrzeniu schematów na szybko to możliwe, że ecu nie podaje sygnału do włączenia pompy i ktoś mądry walnął mostek po stacyjce... k...wa oby nie komputer do wymiany jeszcze. Właściciel mówił, że jest też wymieniona druga sonda (sprawdziłem) i jakaś kostka niepokojąca tam jest. Pomimo tych błędów auto jeździ, zbiera się dość dobrze, ale kuleje podczas pracy na ssaniu, po rozgrzaniu jest lepiej, choć czuć jakby zapłony wypadały na wolnych. Coś mi się zdaje, że jakiś magik grzebał przy aucie-stopniowo się to rozwiąże
- brak podtlenku LPG, ale to temat do rozwiązania na dniach, jestem zwolennikiem benzyny, ale gaz jest tańszy, a trochę się jeździ, więc lepiej jak będzie palić 10l gazu niż 8 benzyny
Spalanie aktualnie na komputerze jest na fotce-emerycka jazda (330kilometrów) i będzie drugie tankowanie, po pierwszym komp pokazał 8,4, realnie 8,3, więc jak na taką budę jest bardzo dobrze
Rozpisałem się w ch... jasną, ale dość myślę dobrze Zośkę przedstawiłem, która pomimo swych felerów sprawia, że jestem zadowolony i niech tak zostanie
Pierwsze-jedyne zdjęcie czystego auta dzień po zakupie, niestety zrobione komórką
Na razie brakuje jeszcze wlepki, ale to już proceder napoczęty i będzie we wrześniu prawdopodobnie
ps. rozszyfrowałem nie opisane kody wyposażenia, a dokładnie:
U3A = język komputera niemiecki (znalezione na niemieckim forum)
U55 = Displ.-Anzeige km/h l l/100km (chyba komputer pokładowy) (j.w)
UD7 = czujniki parkowania (j.w.)
UJ3 = serwis co 30000km (j.w.)
W4Y = Steuerungscode (kod do radia czy co?)
ODN = tego nie umię znaleźć nigdzie, może kontrola trakcji?????
Data produkcji: 11092001
Pzebieg raczej realny: 223000km (dziadek robił czyszczenie w ASO 5 lat temu z wbitym przebiegiem 122000km)
Typ silnika: Z18XE
2F4 = RADIO,CDR 500
2H9 = SILNIK BENZYNOWY 18
94U = LAKIER ZEWNĘTRZNY
A14 = SZYBA,OKNO BOCZNE,TYLNE,ZABARWIONA
A23 = SZYBA PRZEDNIA,ODBIJAJĄCA CIEPŁO
A50 = MODELE WYLANSOWANE DO ROKU 2000 = SIEDZENIA SPORTOWE, MODELE WYLANSOWANE OD ROKU 2000 = SIEDZENIA KOMFORTOWE
AG4 = SIEDZENIE PRZEDNIE,LEWE,REGULATOR WYSOKOŚCI,RĘCZNY
AG5 = SIEDZENIE PRZEDNIE,PRAWE,REGULATOR WYSOKOŚCI,RĘCZNY
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
ASF = PODUSZKA POWIETRZNA,LEWA/PRAWA,RAMA DACHU
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
C60 = KLIMATYZACJA
DH0 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO
GT6 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.19
JL9 = ABS
M79 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA
N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
NP5 = KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA
ODN
QBE = OPONY,205/55 R 16-89V
QE0 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,5 SZPRYCH,6JX16
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
T9M = WYKOŃCZENIE ELBA
U07 = KLAKSON,FANFARA
U3A = język komputera niemiecki (znalezione na niemieckim forum)
U55 = Displ.-Anzeige km/h l l/100km (chyba komputer pokładowy) (j.w)
UD7 = czujniki parkowania (j.w.)
UJ3 = serwis co 30000km (j.w.)
UV5 = WYŚWIETLACZ WOELOFUNKCYJNY,VAT3
UZ8 = GŁOŚNIK,8 BOSE
V22 = KRATKA,CHŁODNICA,WYPRASKA CHROMOWANA
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W4Y = Steuerungscode (ch.. wie - znalezione na niemieckim forum)
W5G = TABLICZKA FIRMOWA,SELECTION
W6X = WYKOŃCZENIE,TKANINA,SPORT,WARIANT 4
W9U = DINKS
XA3 = OPEL
XK0 = WYPOSAŻENIE,SPORTY
XK5 = WYPOSAŻENIE,JEWEL
XK7 = LITERNICTWO,BEAUTY
ZQ9 = WYKOŃCZENIE ZAWNĘTRZNE,ZACIEMNIENIE
I tak już skróciłem co nie co, ale nie widzę nigdzie kontroli trakcji, która jest w aucie i działa, czy jest ESP nie mam pojęcia, zimą może się dowiem, ale póki co nie będę kusił losu. Dodatkowo posiada czujniki parkowania z tyłu i hak zdejmowany dołożony przez dziadka.
Po krótce-kupiona 3 tygodnie temu od dziadka (51 rocznik, 5 lat po Polsce nią jeździł, a kupił od kuzyna z Niemiec-dostałem nawet faktury z dekry z Niemiec jeszcze). Niestety dziadek dbał przede wszystkim o wygląd auta i czystość (tu akurat jeżeli chodzi o wnętrze to przyznam, że jest zadbane), więc na pierwszy ogień poszedł mały zestaw:
- tylne hamulce, zaciski dawno zapieczone, więc regeneracja+tarcze i klocki, do tego jeszcze linka ręcznego i auto zaczęło hamować jak powinno
- filtr paliwa, bo był tak zardzewiały, że głowa boli, ale paliwo w nim było czyste
- świece NGK, poprzednie chyba wymienione były 100tyś. km temu kiedy auto przyjechało do Polski
- prawa końcówka drążka (tak wy...banej jeszcze nie widziałem) + zbieżność oczywiście
- filtr przeciwpyłkowy i tu po wymianie pojawił się problem, bo po jeździe na klimie i późniejszym odpaleniu bez klimy przez jakiś czas śmierdzi z nawiewów - potrzebne odgrzybianie, ale klima mrozi jak szalona
- filtr powietrza, był kiepski
- czyszczenie przepustnicy i odczyt błędów w ASO (koszt 120zł d..py nie urywa, więc się skusiłem z racji braku czasu), niestety nadal mnie co nieco niepokoi i chyba w końcu sam tam zajrzę
- założona kamerka z Biedronki (ekstra promocja 69zł, a nie jest wcale taka zła jak na tą cenę)
- Oliwa 10W40 Shell + oczywiście filtr
Do zalet muszę dodać, że auto posiada zeszłoroczne Pirelli P1 205/55/16, więc mam spokój na długo, dodatkowo komplet zimówek 15" Fulda na stalumach (jedynie dekle nie oryginalne, więc szukam powoli ori)
Niestety ma też wady:
- standardowo rdza na tylnej klapie, przednie błotniki, spody drzwi (delikatnie) i na tylnych błotnikach pod listwami i nie mam pojęcia co będzie po zdjęciu listew ozdobnych - na to już jest plan, ale muszę jeszcze znaleźć dobrego i nie przesadnie drogiego lakiernika w okolicy mej, ażeby zajął się tym... może przy okazji jak fundusze pozwolą pomaluję listwy w kolor ala polift+tylne światła i w przyszłości grill-odmłodzi się Zosia
- Cały czas wywala błędy P1650-04, P0230, niestety wszystko wskazuje na problemy z pompą paliwa, bo w skrzynce z przekaźnikami jest mostek na dwóch kablach do styku 85 przekaźnika pompy (był wsadzony jakiś tani zamiennik, więc kupiłem ori używkę GM, ale bez zmian), po przejrzeniu schematów na szybko to możliwe, że ecu nie podaje sygnału do włączenia pompy i ktoś mądry walnął mostek po stacyjce... k...wa oby nie komputer do wymiany jeszcze. Właściciel mówił, że jest też wymieniona druga sonda (sprawdziłem) i jakaś kostka niepokojąca tam jest. Pomimo tych błędów auto jeździ, zbiera się dość dobrze, ale kuleje podczas pracy na ssaniu, po rozgrzaniu jest lepiej, choć czuć jakby zapłony wypadały na wolnych. Coś mi się zdaje, że jakiś magik grzebał przy aucie-stopniowo się to rozwiąże
- brak podtlenku LPG, ale to temat do rozwiązania na dniach, jestem zwolennikiem benzyny, ale gaz jest tańszy, a trochę się jeździ, więc lepiej jak będzie palić 10l gazu niż 8 benzyny
Spalanie aktualnie na komputerze jest na fotce-emerycka jazda (330kilometrów) i będzie drugie tankowanie, po pierwszym komp pokazał 8,4, realnie 8,3, więc jak na taką budę jest bardzo dobrze
Rozpisałem się w ch... jasną, ale dość myślę dobrze Zośkę przedstawiłem, która pomimo swych felerów sprawia, że jestem zadowolony i niech tak zostanie
Pierwsze-jedyne zdjęcie czystego auta dzień po zakupie, niestety zrobione komórką
Na razie brakuje jeszcze wlepki, ale to już proceder napoczęty i będzie we wrześniu prawdopodobnie
ps. rozszyfrowałem nie opisane kody wyposażenia, a dokładnie:
U3A = język komputera niemiecki (znalezione na niemieckim forum)
U55 = Displ.-Anzeige km/h l l/100km (chyba komputer pokładowy) (j.w)
UD7 = czujniki parkowania (j.w.)
UJ3 = serwis co 30000km (j.w.)
W4Y = Steuerungscode (kod do radia czy co?)
ODN = tego nie umię znaleźć nigdzie, może kontrola trakcji?????
Ostatnio zmieniony 10 sie 2014, 04:09 przez Skasowany użytkownik 16629, łącznie zmieniany 2 razy.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Fajna prezentacja i szeroki opis
Zadowolenia życzę.
Czarna wlepka będzie się SUPER prezentować na sreberku
Zadowolenia życzę.
Czarna wlepka będzie się SUPER prezentować na sreberku
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
- the_starsailor
- Bywalec
- Posty: 195
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:34
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Lulinek / Poznań
- Auto: Renault
- Model: GS3
- Oznaczenie silnika: R9M
Wczoraj wymieniłem tylną wycieraczkę, zakupiłem na alle... zamiennik w opcji najtańszej na próbę, koszt 19,90zł z wysyłką. Sprawdziłem tylko przecierając najpierw do czysta szybę i później spryskiwacz-efekt bardzo dobry, bez smug, sprężyna wyraźnie silniejsza od oryginalnej (zostawię na zapas i próbę dogięcia sprężyny). Jakość zamiennika nie powala, ale nie rzuca się w oczy. Przy okazji ustawiłem wycieraczkę o wiele niżej, po zatrzymaniu samodzielnym jest poziomo, a ręcznie do gumy dochodzi, ale po jeździe jest w porządku. Zdjęć nie będę wrzucał, bo na oko nie różni się od oryginału. Jak będzie padać to sprawdzę jak zbiera w warunkach bojowych. Przy okazji zauważyłem, że spryskiwacz jest kiepsko rozwiązany, bo sika praktycznie pionowo na środek szyby i wycieraczka przez pół drogi idzie na sucho-temat do rozważenia
- maria
- Zafiromaniak
- Posty: 2079
- Rejestracja: 11 lip 2013, 21:20
- Imię: Anna
- Lokalizacja: Łódż
- Auto: Opel zafira
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Witam
Super fajna prezentacja autka
widzę ,że ciągle inwestujesz
" Zosia " na pewno podziękuje w przyjemnej jeździe.
Piękny kolor , życzę zadowolenia i bezawaryjności!
Super fajna prezentacja autka
widzę ,że ciągle inwestujesz
" Zosia " na pewno podziękuje w przyjemnej jeździe.
Piękny kolor , życzę zadowolenia i bezawaryjności!
Nie jeżdżę szybciej, niż lata mój Anioł Stróż.
Wiedzę możemy zdobywać od innych, ale mądrości musimy nauczyć się sami .
A.Mickiewicz
Wiedzę możemy zdobywać od innych, ale mądrości musimy nauczyć się sami .
A.Mickiewicz