Dodatkowy wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej (silnika)
Dodatkowy wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej (silnika)
Jako że fabrycznie moją zośkę w takowy wyświetlacz nie wyposażyli pomyślałem o własnej modyfikacji.Wiem że można sprawdzić tem cieczy chłodzącej na komputerze w trybie test mode ale co innego sprawdzić a co innego cały czas mieć to na oku.
Mam zamiar kupić takie coś:
http://termoplus.pl/produkt/termometry- ... ki/tpm150/
Może ktoś ma pomysła gdzie najlepiej podpiąć ten czujnik ?
Mam zamiar kupić takie coś:
http://termoplus.pl/produkt/termometry- ... ki/tpm150/
Może ktoś ma pomysła gdzie najlepiej podpiąć ten czujnik ?
Widzę parę rozwiązań:
1. Kupujesz trójnik do rur z Cu, albo gotowy tuningowy z Allegro i zalewasz czymś ten czujnik
2. Wstawiasz zamiast kawałka węża rurkę miedzianą i do niej przyczepiasz ten czujnik, a całość zabezpieczasz izolacją do rur - miałem tak w Seicento i działało, ale zaniżało temperaturę o ~5°C.
3. Kupujesz gotowy zestaw:
http://allegro.pl/wskaznik-zegar-indigl ... 44586.html
Aukcja przykładowa
1. Kupujesz trójnik do rur z Cu, albo gotowy tuningowy z Allegro i zalewasz czymś ten czujnik
2. Wstawiasz zamiast kawałka węża rurkę miedzianą i do niej przyczepiasz ten czujnik, a całość zabezpieczasz izolacją do rur - miałem tak w Seicento i działało, ale zaniżało temperaturę o ~5°C.
3. Kupujesz gotowy zestaw:
http://allegro.pl/wskaznik-zegar-indigl ... 44586.html
Aukcja przykładowa
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 18 cze 2014, 06:32
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Ładną przebitkę na allegro mają z tymi zegarami. W Chinach z wysyłką po około 30zł http://www.banggood.com/Wholesale-2-Inc ... 53901.htmltOmki pisze:No to masz:
http://allegro.pl/wskaznik-zegar-temper ... 04329.html
- lawless
- Zafiromaniak
- Posty: 1167
- Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
- Imię: Adam
- Lokalizacja: PCH
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z1.8XER
- Gender:
- Kontakt:
Nie wiem jak ten wynalazek działa lecz ze względów estetycznych wybrałbym twój wynalazekgrigorji pisze:Dziękuję ale pozostanę przy moim wynalazku.Gdzie taka cebula w aucie.Potrzebny jest mały cienki i zgrabny.Ten raczej do motoru się nadaje.
w miarę zgrabny jest Cebuli osobiście bym nie wsadził do auta oczywiście każdy ma inny gust
Myśl samodzielnie!
Powiem szczerze, że czujnik fajna sprawa, ale ten jak na mój gust jest mało wyjściowy i ukryłbym go w popielniczce. Pomysł na +. zobaczymy, czy będzie dobrze wskazywał. A masz może telefon na androidzie?
Ja mam takie urządzenie, które zapinasz pod OBD2 i na telefonie mam strasznie dużo wskaźników. Tam jest coolant, podejrzewam, że to jest to
Ja mam takie urządzenie, które zapinasz pod OBD2 i na telefonie mam strasznie dużo wskaźników. Tam jest coolant, podejrzewam, że to jest to
- prymus2103
- Bywalec
- Posty: 159
- Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel Astra
- Model: J
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Kontakt:
Chyba mowa o ELM-ie?
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark
Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/
Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)
Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/
Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Generalnie potrzeba interfejsu, układu przetwarzającego informację i wyświetlacza:
- interfejs ELM 327 poradzi sobie ze standardem OBDII i EOBD, ponieważ są w pełni znormalizowane.
- układ przetwarzający to np. ATMEGA 644 lub ATMEGA 8 (trzeba by jeszcze popytać kogoś kto to robił.
- ekran trzeba jakiś wybrać. Najlepiej wyraźny i podobny do GIDa, TIDa, CIDa (zależy co kto ma).
Trzeba to wszystko ze soba połaczyć. Jeśli dobrze kojarzę to z ELM potrzeba zasilanie, masę i jedną lub dwie komunikacje (chyba dwie TX i RX). Następnie trzeba przerobić załączanie ELM tak żeby startowało dopiero po kluczyku, bo inaczej ELM będzie świecił całą noc. Potem trzeba w procesorze zaprogramować własciwe wskazania i połaczyć komunikację z kabelka świateł zeby przygaszało ekran w nocy. Ekranik trzeba sobie gdzieś zamontować. W zależności od wielkości można różnie pokombinować.
Tyle teorii, a teraz potrzebny praktyk, który weźmie i to zrobi. Może ktoś ma znajomych elektroników, którzy będa umieli to polutować i co najważniejsze zaprogramować. Wszystkie dane są dostępne w internecie więc nie trzeba wyważać otwartych drzwi.
Jako dowód podam że na forum BMW gość zrobił to własnie w ten sposób (z ta różnicą że nie zasilanie ELM dał po stacyjce tylko przerobił całe gniazdo OBD, ale to bez sensu) tylko zamiast wyświetlacza dał diodę 3 kolorową i w zależności od zaprogramowanej w procesorze temperatury zapalają mu się różne kolory.
Jeśli ktoś wykona coś takiego z ekranikiem to jestem skłonny to kupić
- interfejs ELM 327 poradzi sobie ze standardem OBDII i EOBD, ponieważ są w pełni znormalizowane.
- układ przetwarzający to np. ATMEGA 644 lub ATMEGA 8 (trzeba by jeszcze popytać kogoś kto to robił.
- ekran trzeba jakiś wybrać. Najlepiej wyraźny i podobny do GIDa, TIDa, CIDa (zależy co kto ma).
Trzeba to wszystko ze soba połaczyć. Jeśli dobrze kojarzę to z ELM potrzeba zasilanie, masę i jedną lub dwie komunikacje (chyba dwie TX i RX). Następnie trzeba przerobić załączanie ELM tak żeby startowało dopiero po kluczyku, bo inaczej ELM będzie świecił całą noc. Potem trzeba w procesorze zaprogramować własciwe wskazania i połaczyć komunikację z kabelka świateł zeby przygaszało ekran w nocy. Ekranik trzeba sobie gdzieś zamontować. W zależności od wielkości można różnie pokombinować.
Tyle teorii, a teraz potrzebny praktyk, który weźmie i to zrobi. Może ktoś ma znajomych elektroników, którzy będa umieli to polutować i co najważniejsze zaprogramować. Wszystkie dane są dostępne w internecie więc nie trzeba wyważać otwartych drzwi.
Jako dowód podam że na forum BMW gość zrobił to własnie w ten sposób (z ta różnicą że nie zasilanie ELM dał po stacyjce tylko przerobił całe gniazdo OBD, ale to bez sensu) tylko zamiast wyświetlacza dał diodę 3 kolorową i w zależności od zaprogramowanej w procesorze temperatury zapalają mu się różne kolory.
Jeśli ktoś wykona coś takiego z ekranikiem to jestem skłonny to kupić