[B] - Flora - 1.9 CDTI, 150KM, 2006r

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#166 Post autor: Flora »

Wakacje to czas bardzo leniwy, jednak coś trzeba czasami pomajstrować. I tak w samochodzie znalazł się zdobyty za grosze moduł UWA zastępując nieużywany UWB

Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 sie 2014, 11:07 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#167 Post autor: Bodek »

Flora pisze:.........zdobyty za grosze moduł UWA zastępując nieużywany UWB

.............
również chętnie przygarnę UWA za grosze ;)

tego mi w aucie brakuje :>

Marcin :piwo:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#168 Post autor: Wojti »

Fajna sprawa i wygodna też mi tego brakuje :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#169 Post autor: Flora »

Miesiąc temu dobrałem się do przepustnicy z elektroniką zalaną olejem, wszystko oczyściłem i ponownie przelutowałem. Operacja ta pomogła właściwie na chwilę, ponieważ już po tygodniu pojawił się błąd. Od tej chwili błędy pojawiały się częściej i dłużej "trzymały". W zeszłym tygodniu miałem zaplanowany dzień z dużą ilością kręcenia po mieście i dość długą trasą do zrobienia, a jak na złość samochód przywitał mnie kontrolką błędu i nie dało się go wykasować, bo po chwili wracał. Pomyślałem, że jestem jedną z tych osób, którym czyszczenie nic nie pomoże i po chwili miałem już "nową" przepustnicę z zaprzyjaźnionej stacji demontażu pojazdów. W pierwszej chwili po jej zamontowaniu pojawiło się jeszcze więcej błędów. Na szczęście okazało się, że to wina niezatrzaśniętej wtyczki. Samochód z nową przepustnicą reagował dużo lepiej, co utwierdziło mnie w przekonaniu, że dobrze wydałem 240 zł. Niestety po kilku dniach błąd przepustnicy wrócił i podobnie jak poprzednio pojawiał się z coraz większą częstotliwością. Nie miałem czasu żeby grzebać przy silniku, więc tylko kasowałem błąd. Co ciekawe, rano, na zimnym silniku wszystko było OK. Szykował się kolejny dzień z dużą ilością jeżdżenia, więc postanowiłem zajrzeć do przepustnicy w nadziei, że ta będzie w lepszym stanie niż stara i przelutowanie ją ożywi. Po demontażu niesamowicie się zdziwiłem ponieważ przepustnica wewnątrz wyglądała jak nowa - nie było nawet śladu oleju. Po chwili zastanowienia podejrzenie padło na wiązkę przewodów idącą do przepustnicy. Rzeczywiście osłona była w jednym miejscu przetarta, ale same przewody całe. Ostatecznie okazało się, że winowajcą jest wtyczka, a dokładniej jej styki. Każde ze złącz wtyku powinno ściskać metalowy bolec w gnieździe, tymczasem u mnie złącza te wyglądały na wyrobione. dodatkowo olej, który wcześniej spłynął tam ze starej przepustnicy działał jak izolator i pogarszał kontakt. Cienkim śrubokrętem dogiąłem blaszki styków w taki sposób aby ciasno zaciskały się na wyprowadzeniach w gnieździe i podłączyłem przepustnicę. Zrobiłem od tej chwili zaledwie 70 km, ale w ostatniej fazie sypania błędami wystarczyło 10 km żeby przepustnica przestała reagować, więc mam nadzieję, że udało mi się znaleźć właściwą przyczynę problemu.
Ostatnio zmieniony 21 sie 2014, 22:22 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#170 Post autor: Wojti »

Hm a jednak trzeba czasami pogrzebać głębiej bo usterki na pierwszy rzut oka mogą mylić .Jak zwykle :piwo: dla Ciebie że dałeś rade zlokalizować błąd :lol:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#171 Post autor: miodzik »

Flora pisze:Każde ze złącz wtyku powinno ściskać metalowy bolec w gnieździe, tymczasem u mnie złącza te wyglądały na wyrobione ... Cienkim śrubokrętem dogiąłem blaszki styków w taki sposób aby ciasno zaciskały się na wyprowadzeniach w gnieździe i podłączyłem przepustnicę.
Diabeł zawsze tkwi w szczegółach :)

:brawo: ;)
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#172 Post autor: Flora »

miodzik pisze:
Flora pisze:Każde ze złącz wtyku powinno ściskać metalowy bolec w gnieździe, tymczasem u mnie złącza te wyglądały na wyrobione ... Cienkim śrubokrętem dogiąłem blaszki styków w taki sposób aby ciasno zaciskały się na wyprowadzeniach w gnieździe i podłączyłem przepustnicę.
Diabeł zawsze tkwi w szczegółach :)

:brawo: ;)
Właściwie trochę zainspirowało mnie Twoje opowiadanie o przewodach naciąganych po nagrzaniu :)

Po wielu latach (7) zamontowałem wreszcie w samochodzie fanfarę na sprężone powietrze.

Obrazek

Ciężko z tym silnikiem znaleźć miejsce na upchnięcie dodatkowego elementu o niemałych rozmiarach, ale po kilku przymiarkach udało się nawet bezpiecznie zamocować trąbę w taki sposób aby w niczym nie przeszkadzała.

Obrazek

Przy długości 75 cm i średnicy 12 cm fanfara mieści się jedynie za zderzakiem, ale trzeba mocno uważać na pracujący tam wentylator. Sprzęt nie jest jeszcze połączony o zbiornika ze sprężonym powietrzem, ponieważ szukam miejsca na przeciągnięcie węża o średnicy 12 mm z komory silnika o kabiny. Myślałem żeby wyjść nadkolem, ale przy drzwiach jest za mało miejsca żeby skręcić za schowek.

Jakieś pomysły którędy poprowadzić przewód ciśnieniowy?

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#173 Post autor: cns80 »

Jak zatrąbisz to halogen wypada i leci w przechodniów ? ;) Też tak chcę
Obrazek

Awatar użytkownika
norris_85
Zafiromaniak
Posty: 1211
Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin, LU
Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#174 Post autor: norris_85 »

już widzę te miny ludzi którzy będą szukać ciężarówki jak zatrąbisz ^^

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#175 Post autor: cns80 »

fanfarę można upchnąć z przodu między chłodnica klimy, a zderzakiem. Tam jest miejsca na niezłą walizkę :)
A czemu chcesz ciągnąć przewody do środka. Czy nie lepiej założyć kompresor pod maską ?

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#176 Post autor: Flora »

norris_85 pisze:już widzę te miny ludzi którzy będą szukać ciężarówki jak zatrąbisz ^^
Mam tak w czasie mas krytycznych. Kiedy jadę w kolumnie i mijamy ciężarówkę wyposażoną w taką fanfarę, trąbię w nadziei, że kierowca odpowie. Nawet gdy kierowca nie zatrąbi większość osób jadących w kolumnie macha do niego myśląc, że dźwięk pochodzi właśnie z ciężarówki. W ubiegłym miesiącu trafiłem na jakiegoś wesołego kierowce i podczas robienia pętli na rondzie trochę sobie 'porozmawialiśmy' trąbami :>
cns80 pisze:fanfarę można upchnąć z przodu między chłodnica klimy, a zderzakiem. Tam jest miejsca na niezłą walizkę :)
A czemu chcesz ciągnąć przewody do środka. Czy nie lepiej założyć kompresor pod maską ?
Małą trąbkę napędzaną równie małym kompresorem może się zmieści, ale dźwięk będzie z tego średni, kompresor lubi się psuć przy wysokich temperaturach i jak już zauważyłeś, występuje spore opóźnienie ze względu na konieczność wytworzenia ciśnienia. Trąba, którą mam przeznaczona jest do samochodów ciężarowych gdzie jest sporo miejsca (na dachu), dzięki czemu można użyć długiej rury i osiągnąć niskie częstotliwości sygnału. Poza ilością miejsca, której brakuje w samochodzie osobowym, nie ma tu też instalacji pneumatycznej, a do takiej przystosowane są te sygnały. Początkowo trąba miała się znaleźć w starym samochodzie, gdzie próbowałem ją napędzić kompresorkiem z małej trąbki. Generowane ciśnienie, a przede wszystkim przepływ powietrza nie są w stanie ożywić tej trąby. Dlatego właśnie montuję zbiornik ze sprężonym powietrzem, który będzie gwarantował natychmiastową dostępność wysokiego ciśnienia. Fanfara wydaje sensowny dźwięk przy ciśnieniu powyżej 2,5 bara. Zbiornik, który posiadam zrobiony jest z gaśnicy 6 kg. Nabijam go kompresorem na stacji, do ciśnienia 5,5 bara (ciężko znaleźć kompresor, który może dać więcej), co wystarcza na trochę zabawy. Dodatkowo powietrze można wykorzystać do awaryjnego napompowania kół na trasie :)

Tu widać zestaw podczas testów: fanfara, 6 metrów przewodu ciśnieniowego i przerobiona gaśnica.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#177 Post autor: miodzik »

cns80 pisze:fanfarę można upchnąć z przodu...
Flora pisze:Tu widać zestaw podczas testów: fanfara..
:mysli:

A ja mam u siebie w oryginale:

U07 = KLAKSON,FANFARA

a jakoś nie mam takiego efektu jak Marcin :czerwona: bez sensu to jakoś :(

:help:
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#178 Post autor: Flora »

miodzik pisze: :mysli:

A ja mam u siebie w oryginale:

U07 = KLAKSON,FANFARA

a jakoś nie mam takiego efektu jak Marcin :czerwona: bez sensu to jakoś :(

:help:
U07 to fanfara na prąd (i tak znacznie lepsza niż podstawowy klakson). Wariant na sprężone powietrze to symbole:
X07 = KLAKSON, FANFARA PNEUMATYCZNA
X11 = UŻYWANY(-A,-E) Z UKŁADEM SPRĘŻONEGO POWIETRZA
Z0H = DLA ZABAWY

:lol:

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#179 Post autor: miodzik »

:ok: :lol: :piwo:

Dzięki Marcin za szczegółowe wyjaśnienia :piwo:

Przynajmniej mały głód z powodu braku mojej wiedzy w temacie fanfary został w pełni zaspokojony :lol:

:lol: :piwo: :lol:

A i tak najbardziej ze wszystkich podanych wyżej kodów podoba mi się Z0H ;)
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#180 Post autor: Flora »

Obrazek Obrazek

Z klapy zniknął znaczek, a z przodu chrom. Nocne zdjęcia wyszły średnio, więc rano zrobię lepsze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”