[A]-rudi82-1.8 elegance 125KM-2004
[A]-rudi82-1.8 elegance 125KM-2004
Witam
w końcu (trochę to trwało ale dużo rzeczy miałem na głowie ostatnio) mogę zaprezentować soje auto
Opel Zafira 1,8 Elegance (po lifcie) z 2004 roku.
poniżej zdjęcia (ciągle te z aukcji z której kupiłem bo jakoś nie było kiedy zrobić zdjęć samemu):
oto co wyskoczyło z VIN:
VIN: W0L0TGF7542112816
Kod modelu: 0QX75
Kod opakowania: KH51
REG: NMS-NG 18
Data produkcji: 04022004
Typ silnik: Z18XE
W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
T:Astra
G:Astra
F75:Zafira
4:2004
2:Bochum
112816:SERIAL NUMBER
2AU = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
2F4 = RADIO,CDR 500
2H9 = SILNIK BENZYNOWY 18
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A14 = SZYBA,OKNO BOCZNE,TYLNE,ZABARWIONA
A23 = SZYBA PRZEDNIA,ODBIJAJĄCA CIEPŁO
A32 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,PRZÓD
A33 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,TYŁ
AHA = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AHB = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA
AN4 = FOTELIK DLA DZIECKA,SYSTEM OGRANICZAJĄCY
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
AQ6 = SIEDZENIE PRZEDNIE,OPARCIE REGULOWANE
AS1 = DLA SKŁADANEGO SIEDZENIA PRZEDNIEGO,PRAWEGO
AT0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,PEŁNY
AU0 = ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM
AY3 = ZAGŁÓWEK,PRZEDNI,TKANINA,PEŁNY
AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
BB7 = UŻYWANE Z CHROMOWANYMI WEWNĘTRZNYMI KLAMKAMI DRZWI
C60 = KLIMATYZACJA
C68 = DLA KLIMATYZACJI ELEKTRONICZNEJ
CT3 = DLA NIEMIEC
D18 = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CHROMOWANE
D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA
DA5 = PODŁOKIETNIK,TYLNY,ŚRODKOWY
DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
DD8 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO
DL8 = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE I OGRZEWANE,LEWE-PRAWE
DP6 = OBUDOWA
FX3 = PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
GT6 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.19
JBG = DŹWIGNIA HAMULCA POSTOJOWEGO,CHROM O WYSOKIM POŁYSKU
JL9 = ABS
K09 = ALTERNATOR,120A
KA1 = DLA OGRZEWANYCH SIEDZEŃ PRZEDNICH
KC5 = ODBIERALNIK,OSPRZĘT ELEKTRYCZNY(12V)
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
M79 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA
MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
N40 = WSPOMAGANIE MECHANIZMU KIEROWNICZEGO, NIEZMIENNY STOSUNEK WSPOMAGANIA
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NP5 = KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA
NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05
NW9 = STEROWANIE TRAKCJI
OGI
OHC
P34 = KOŁO I OPONA,ZAPAS
PAK = OPASKA,DASHING/AMANA
PBZ = STEROWANIE PODUSZKI SIEDZENIA, POCHYLANE, LEWE
PCE = STEROWANIE PODUSZKI SIEDZENIA, POCHYLANE, PRAWE
QBE = OPONY,205/55 R 16-89V
QE0 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,5 SZPRYCH,6JX16
T56 = SPOJLER TYLNY, DACH, SPORT
T9K = PŁAT WYKOŃCZENIOWY,WEWNĘTRZNY,AMANA
TN6 = AKUMULATOR,55AH
U07 = KLAKSON,FANFARA
U91 = ANTENA KRÓTKA,DACH,RADIO
U96 = GŁOŚNIK,6,WARIANT 2
UD7
UJ3
V22 = KRATKA,CHŁODNICA,WYPRASKA CHROMOWANA
V55 = BAGAŻNIK DACHOWY
VG9 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY
VQ9 = ODEJMOWALNY SPRZĘG PRZYCZEPY
VU3 = ŚRODEK TABLICY ROZDZ.,WĘGIEL DRZEWNY METALICZNY
W01
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W4Y
W8X = CZĘŚCI DODATKOWE,INSTALACJA RADIA
W9U = DINKS
XA3 = OPEL
XG3 = DLA NIEMIEC
XK5 = WYPOSAŻENIE,JEWEL
XL8 = DLA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ
XR2 = TABLICZKA FIRMOWA,ELEGANCE
Z0F = DLA NIEMIEC
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
ZQ9 = WYKOŃCZENIE ZAWNĘTRZNE,ZACIEMNIENIE
Generalnie byłem z nim w ASO przed kupnem i panowie byli bardzo zdziwieni, że to jest 2004 rocznik, ponieważ jest zachowany w bardzo dobrym stanie co mnie niezmiernie cieszy
Przebadali go z każej strony (prawie 2,5 h) i pare rzeczy oczywiście wyszło do zrobienia oraz jakaś hisotria auta została mi przedstawiona. Generalnie wszystko OK, tylko drzwi od pasażera widać było że były robione ale według ASO to była raczej jakaś parkingowa szkoda, ponieważ tylko drzwi były robione a wszystko inne (progi i słupki) są całe od nowości. Silnik sprawny.
kilka rzeczy jest do zrobienia:
1. jakiś rezystorek ponoć siadł w dmuchawie i jak się załącza to od razu startuje na 3 biegu a nie wchodzi najpierw na 1 a potem na drugi. Coś tam mi tłumaczyli jak to zrobić i naprawić ale to nie jest nic groźnego z tego co mówili i to jest po prostu ze starości.
2. klocki tylne do wymiany (już zrobione)
3. w nawiewie prawym wyskoczyły te prowadnice i po prost nie można zmienić kierunku nawiewu (prawy nawiew u pasażera). z tego co widziałem teraz, to nie wysokczyły tylko w ogóle nie ma tam jednego takiego "patyczka" na którym jest to mocowane, więc chyba po prostu kupie nowy nawiew i tyle.
4. przeustnica niby do czyszczenia (to wyszło z komputera) ale jakoś tego nie odczułem żeby się nie wiem jak mulił...
5. TEGO ASO NIE WYKRYŁO!!!! a dziwne! tylne szyby (elektryczne) niestety nie otwierają się... dziwne jest to, że kierowca może otworzyć wszystkie szyby, ale pasażerowie z tyłu nie mogą sobie sami otworzyć. sprawdzałem i jest ustawione u kierowcy na zielono blokada, więc teoretycznie jest to odblokowane... to będzie trzeba zrobić bo jest upierdliwe trochę...
6. wymiana oleju
7. wymiana rozrządu (chociaż tutaj ponoć mogę jeszcze zrobić jakies 20 tys zanim to zrobie)
8. Tego sam nie sprawdziłem... roleta bagażnika była zwinięta i nie rozwijałem jej... jak przyjechałem do domu i ja rozwinąłem, okazało się że się nie zwija... z tego co widziałem na forum jest to do zrobienia więc jak już sie dorobię nitownicy to postaram się to naprawić.
9. Tam jest doczepiany hak... ale niestety nie znalazłem go nigdzie... nie ma go tam gdzie powinien być czyli z lewarkiem... więc pewnie trzeba go dokupić.... ile takie coś kosztuje??
Niby dużo ale jakoś mnie to nie przeraża póki co
Tak jak mówiłem, póki co zmieniłem klocki hamulcowe także sporo rzeczy do zrobienia. co okryłem jeszcze to, że parowały mi starsznie szyby jak jeździłem NIE na klimie... ale dzięki forum znalazłem przycznę. Kupiłem nowy filtr kabiny i wymieniłem a dodatkowo okazało się że ta prowadnica co steruje włączeniem i wyłączeniem obiegu wewnętrznego nie była zaczepiona a obieg wewnętrzny był ciagle włączony. poprawiłem to i wszystko jest OK. sprawdziałem i silniczek działa, czyli tylko to że ta prowadnica spadła i tyle.
Póki co, zrobiłem już nim ponad 1,5 tyś km i wszystko jest OK. chodzi bardzo ładnie i cichutko pali bardzo mało jak na taki samochód. Spalanie (liczone poprzez nalanie do pełna, przejechanie całego baku i naleanie do pełna jeszcze raz) dało 2 razy podobny wynik. Raz to było 7,8 litra a drugi raz 7,5 litra benzyny w ruchu mieszanym z przewagą dłuższych tras, więc jestem zadowolony.
Przede mną pozostało tylko zamontowanie gazu... czytam sobie forum i sam nie wiem co mam założyć. jedni piszą że tylko BRC a inni, że w sumie obojętnie co byle żeby zakładał to dobry gazownik. Mam jednego takiego, co to całej rodzinie zakłada gaz i wszyscy są zadowoleni, ale on zakłada jakiś KME czy coś w tym stylu. Kosz takiego czegoś około 2000 zł, więc w sumie nie tak źle... Może ktoś zna kogoś dobrego w okolicy Warszawy? Ten pan o którym mówie zakłada gaz niedaleko Serocka, zaraz za Dzierżeninem jak się jedzie w stornę Serocka z Pułtuska. Może ktoś coś powiedzieć na ten temat? Wiem, że osobny dział to jest, więc jakby co to założę nowy temat.
To tyle
pozdrawiam
Przemek (rudi82)
w końcu (trochę to trwało ale dużo rzeczy miałem na głowie ostatnio) mogę zaprezentować soje auto
Opel Zafira 1,8 Elegance (po lifcie) z 2004 roku.
poniżej zdjęcia (ciągle te z aukcji z której kupiłem bo jakoś nie było kiedy zrobić zdjęć samemu):
oto co wyskoczyło z VIN:
VIN: W0L0TGF7542112816
Kod modelu: 0QX75
Kod opakowania: KH51
REG: NMS-NG 18
Data produkcji: 04022004
Typ silnik: Z18XE
W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
T:Astra
G:Astra
F75:Zafira
4:2004
2:Bochum
112816:SERIAL NUMBER
2AU = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
2F4 = RADIO,CDR 500
2H9 = SILNIK BENZYNOWY 18
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A14 = SZYBA,OKNO BOCZNE,TYLNE,ZABARWIONA
A23 = SZYBA PRZEDNIA,ODBIJAJĄCA CIEPŁO
A32 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,PRZÓD
A33 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,TYŁ
AHA = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AHB = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA
AN4 = FOTELIK DLA DZIECKA,SYSTEM OGRANICZAJĄCY
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
AQ6 = SIEDZENIE PRZEDNIE,OPARCIE REGULOWANE
AS1 = DLA SKŁADANEGO SIEDZENIA PRZEDNIEGO,PRAWEGO
AT0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,PEŁNY
AU0 = ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM
AY3 = ZAGŁÓWEK,PRZEDNI,TKANINA,PEŁNY
AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
BB7 = UŻYWANE Z CHROMOWANYMI WEWNĘTRZNYMI KLAMKAMI DRZWI
C60 = KLIMATYZACJA
C68 = DLA KLIMATYZACJI ELEKTRONICZNEJ
CT3 = DLA NIEMIEC
D18 = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CHROMOWANE
D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA
DA5 = PODŁOKIETNIK,TYLNY,ŚRODKOWY
DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
DD8 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO
DL8 = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE I OGRZEWANE,LEWE-PRAWE
DP6 = OBUDOWA
FX3 = PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
GT6 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.19
JBG = DŹWIGNIA HAMULCA POSTOJOWEGO,CHROM O WYSOKIM POŁYSKU
JL9 = ABS
K09 = ALTERNATOR,120A
KA1 = DLA OGRZEWANYCH SIEDZEŃ PRZEDNICH
KC5 = ODBIERALNIK,OSPRZĘT ELEKTRYCZNY(12V)
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
M79 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA
MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
N40 = WSPOMAGANIE MECHANIZMU KIEROWNICZEGO, NIEZMIENNY STOSUNEK WSPOMAGANIA
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NP5 = KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA
NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05
NW9 = STEROWANIE TRAKCJI
OGI
OHC
P34 = KOŁO I OPONA,ZAPAS
PAK = OPASKA,DASHING/AMANA
PBZ = STEROWANIE PODUSZKI SIEDZENIA, POCHYLANE, LEWE
PCE = STEROWANIE PODUSZKI SIEDZENIA, POCHYLANE, PRAWE
QBE = OPONY,205/55 R 16-89V
QE0 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,5 SZPRYCH,6JX16
T56 = SPOJLER TYLNY, DACH, SPORT
T9K = PŁAT WYKOŃCZENIOWY,WEWNĘTRZNY,AMANA
TN6 = AKUMULATOR,55AH
U07 = KLAKSON,FANFARA
U91 = ANTENA KRÓTKA,DACH,RADIO
U96 = GŁOŚNIK,6,WARIANT 2
UD7
UJ3
V22 = KRATKA,CHŁODNICA,WYPRASKA CHROMOWANA
V55 = BAGAŻNIK DACHOWY
VG9 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY
VQ9 = ODEJMOWALNY SPRZĘG PRZYCZEPY
VU3 = ŚRODEK TABLICY ROZDZ.,WĘGIEL DRZEWNY METALICZNY
W01
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W4Y
W8X = CZĘŚCI DODATKOWE,INSTALACJA RADIA
W9U = DINKS
XA3 = OPEL
XG3 = DLA NIEMIEC
XK5 = WYPOSAŻENIE,JEWEL
XL8 = DLA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ
XR2 = TABLICZKA FIRMOWA,ELEGANCE
Z0F = DLA NIEMIEC
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
ZQ9 = WYKOŃCZENIE ZAWNĘTRZNE,ZACIEMNIENIE
Generalnie byłem z nim w ASO przed kupnem i panowie byli bardzo zdziwieni, że to jest 2004 rocznik, ponieważ jest zachowany w bardzo dobrym stanie co mnie niezmiernie cieszy
Przebadali go z każej strony (prawie 2,5 h) i pare rzeczy oczywiście wyszło do zrobienia oraz jakaś hisotria auta została mi przedstawiona. Generalnie wszystko OK, tylko drzwi od pasażera widać było że były robione ale według ASO to była raczej jakaś parkingowa szkoda, ponieważ tylko drzwi były robione a wszystko inne (progi i słupki) są całe od nowości. Silnik sprawny.
kilka rzeczy jest do zrobienia:
1. jakiś rezystorek ponoć siadł w dmuchawie i jak się załącza to od razu startuje na 3 biegu a nie wchodzi najpierw na 1 a potem na drugi. Coś tam mi tłumaczyli jak to zrobić i naprawić ale to nie jest nic groźnego z tego co mówili i to jest po prostu ze starości.
2. klocki tylne do wymiany (już zrobione)
3. w nawiewie prawym wyskoczyły te prowadnice i po prost nie można zmienić kierunku nawiewu (prawy nawiew u pasażera). z tego co widziałem teraz, to nie wysokczyły tylko w ogóle nie ma tam jednego takiego "patyczka" na którym jest to mocowane, więc chyba po prostu kupie nowy nawiew i tyle.
4. przeustnica niby do czyszczenia (to wyszło z komputera) ale jakoś tego nie odczułem żeby się nie wiem jak mulił...
5. TEGO ASO NIE WYKRYŁO!!!! a dziwne! tylne szyby (elektryczne) niestety nie otwierają się... dziwne jest to, że kierowca może otworzyć wszystkie szyby, ale pasażerowie z tyłu nie mogą sobie sami otworzyć. sprawdzałem i jest ustawione u kierowcy na zielono blokada, więc teoretycznie jest to odblokowane... to będzie trzeba zrobić bo jest upierdliwe trochę...
6. wymiana oleju
7. wymiana rozrządu (chociaż tutaj ponoć mogę jeszcze zrobić jakies 20 tys zanim to zrobie)
8. Tego sam nie sprawdziłem... roleta bagażnika była zwinięta i nie rozwijałem jej... jak przyjechałem do domu i ja rozwinąłem, okazało się że się nie zwija... z tego co widziałem na forum jest to do zrobienia więc jak już sie dorobię nitownicy to postaram się to naprawić.
9. Tam jest doczepiany hak... ale niestety nie znalazłem go nigdzie... nie ma go tam gdzie powinien być czyli z lewarkiem... więc pewnie trzeba go dokupić.... ile takie coś kosztuje??
Niby dużo ale jakoś mnie to nie przeraża póki co
Tak jak mówiłem, póki co zmieniłem klocki hamulcowe także sporo rzeczy do zrobienia. co okryłem jeszcze to, że parowały mi starsznie szyby jak jeździłem NIE na klimie... ale dzięki forum znalazłem przycznę. Kupiłem nowy filtr kabiny i wymieniłem a dodatkowo okazało się że ta prowadnica co steruje włączeniem i wyłączeniem obiegu wewnętrznego nie była zaczepiona a obieg wewnętrzny był ciagle włączony. poprawiłem to i wszystko jest OK. sprawdziałem i silniczek działa, czyli tylko to że ta prowadnica spadła i tyle.
Póki co, zrobiłem już nim ponad 1,5 tyś km i wszystko jest OK. chodzi bardzo ładnie i cichutko pali bardzo mało jak na taki samochód. Spalanie (liczone poprzez nalanie do pełna, przejechanie całego baku i naleanie do pełna jeszcze raz) dało 2 razy podobny wynik. Raz to było 7,8 litra a drugi raz 7,5 litra benzyny w ruchu mieszanym z przewagą dłuższych tras, więc jestem zadowolony.
Przede mną pozostało tylko zamontowanie gazu... czytam sobie forum i sam nie wiem co mam założyć. jedni piszą że tylko BRC a inni, że w sumie obojętnie co byle żeby zakładał to dobry gazownik. Mam jednego takiego, co to całej rodzinie zakłada gaz i wszyscy są zadowoleni, ale on zakłada jakiś KME czy coś w tym stylu. Kosz takiego czegoś około 2000 zł, więc w sumie nie tak źle... Może ktoś zna kogoś dobrego w okolicy Warszawy? Ten pan o którym mówie zakłada gaz niedaleko Serocka, zaraz za Dzierżeninem jak się jedzie w stornę Serocka z Pułtuska. Może ktoś coś powiedzieć na ten temat? Wiem, że osobny dział to jest, więc jakby co to założę nowy temat.
To tyle
pozdrawiam
Przemek (rudi82)
Ostatnio zmieniony 25 sie 2014, 11:54 przez rudi82, łącznie zmieniany 1 raz.
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
- the_starsailor
- Bywalec
- Posty: 195
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:34
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Lulinek / Poznań
- Auto: Renault
- Model: GS3
- Oznaczenie silnika: R9M
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Profesjonalnie i ładnie przedstawione - należy się duże za autko
i drugie dla Właściciela
Niech służy bezawaryjnie, zadbasz będzie jeździć
i drugie dla Właściciela
Niech służy bezawaryjnie, zadbasz będzie jeździć
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Zadowolenia z auta i bezawaryjnego korzystania życzę!
A o hak dopytaj sprzedawcę - może po prostu mu się zawieruszył.
warto zrobić w miarę szybko - niedroga sprawa - wentylator chłodnicy działa w trybie "bliski przegrzania" czyli krótkie i intensywne schłodzenie - prawdopodobnie podczas upału i jazdy w mieście daje to dość wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji - jak padnie went. to ciśnienie podskoczy ponad max. i czynnik wywali w najsłabszym miejscu.1. jakiś rezystorek ponoć siadł w dmuchawie i jak się załącza to od razu startuje na 3 biegu a nie wchodzi najpierw na 1 a potem na drugi. Coś tam mi tłumaczyli jak to zrobić i naprawić ale to nie jest nic groźnego z tego co mówili i to jest po prostu ze starości.
A o hak dopytaj sprzedawcę - może po prostu mu się zawieruszył.
dzieki za info. Czy mozesz dac znac jak to naprawic i co musze kupic... nie bardzo wiem nawet jak sie zabrac za szukanie informacji na ten temat na forum, bo nie wiem dokladnie czego mam szukac. jak w ASO mi mowili i pokazywali palcem to bylo latwo ale duzo z tego w glowie nie zostalo... jakbys mial jakies wskazowki co trzeba kupic i jak to wymienic to bede wdzieczny. sam nie jestem specem od samochodw, wiec pewnie bym jechal do mechanika z tym, ale wolalbym zeby mnie nie ogołocili na wstępie w ASO mowili ze najelpiej to jest wymienic cala dmuchawe, ale to koszt smej czesci jest prawie 400 zl... poki co to jestem goły i wesoły więc wolałbym z tym poczekać...bolid pisze:] warto zrobić w miarę szybko - niedroga sprawa - wentylator chłodnicy działa w trybie "bliski przegrzania" czyli krótkie i intensywne schłodzenie - prawdopodobnie podczas upału i jazdy w mieście daje to dość wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji - jak padnie went. to ciśnienie podskoczy ponad max. i czynnik wywali w najsłabszym miejscu.
sam nie jestem mechanikiem i zlecam naprawy warsztatowi - ten z którego usług korzystam potwierdził diagnozę serwisu klimatyzacji i naprawił - wziął za to 30 zł
Generalnie problem polega na tym, że z czasem coś dzieje się z opornikiem wentylatora chłodnicy (w tym modelu jest jedna chłodnica i jeden wentylator dla silnika i klimy; w dodatku opornik jest zintegrowany z wentylatorem - stąd pewnie propozycja ASO) - kwestia zlutowania (nic nie było kupowane).
Generalnie problem polega na tym, że z czasem coś dzieje się z opornikiem wentylatora chłodnicy (w tym modelu jest jedna chłodnica i jeden wentylator dla silnika i klimy; w dodatku opornik jest zintegrowany z wentylatorem - stąd pewnie propozycja ASO) - kwestia zlutowania (nic nie było kupowane).