Problem z wolnymi obrotami.
Moderator: Sebu$
Witam w moim pierwszym poście. Proszę również o wyrozumiałość Admina i Moderatorów o ulokowanie danego tematu ewentualne poprawienie i przeniesienie do właściwej zakładki.
Otóż chciałem zapytać jaka jest wartość obrotów silnika na biegu jałowym bo... u mnie waha się w okolicy 800 obr/min. W poprzednim samochodzie tj; Fiat GP miałem 1200 obr/min proszę o zajrzenie na Obroty Licznika chodzi o to, że gdy ruszam obroty idą do... np. 3000 obr/min i po spuszczeniu nogi z gazu spadają prawie do około 750 obr/min i szarpie silnikiem i gaśnie normalnie muszę ze 4 razy zapalać pod blokiem, aż się to jakbym to powiedział unormuje. Potem już auto chodzi dobrze równo pracuje chociaż i tak te obroty wahają się w granicach 800 obr/min i potrafi na dojeździe do świateł się zawahać silnik i zgasnąć jak zdejmę nogę z gazu na obrotach jałowych. Czy może ktoś z kolegów miał lub ma taki problem mógłby coś pomóc wypowiedzieć się w temacie. Dodam, że świece już wymieniłem.
Dziękuje z góry za zainteresowanie tematem i wypowiedzi.
Otóż chciałem zapytać jaka jest wartość obrotów silnika na biegu jałowym bo... u mnie waha się w okolicy 800 obr/min. W poprzednim samochodzie tj; Fiat GP miałem 1200 obr/min proszę o zajrzenie na Obroty Licznika chodzi o to, że gdy ruszam obroty idą do... np. 3000 obr/min i po spuszczeniu nogi z gazu spadają prawie do około 750 obr/min i szarpie silnikiem i gaśnie normalnie muszę ze 4 razy zapalać pod blokiem, aż się to jakbym to powiedział unormuje. Potem już auto chodzi dobrze równo pracuje chociaż i tak te obroty wahają się w granicach 800 obr/min i potrafi na dojeździe do świateł się zawahać silnik i zgasnąć jak zdejmę nogę z gazu na obrotach jałowych. Czy może ktoś z kolegów miał lub ma taki problem mógłby coś pomóc wypowiedzieć się w temacie. Dodam, że świece już wymieniłem.
Dziękuje z góry za zainteresowanie tematem i wypowiedzi.
"...a uczniowie Bogu chcą dorównać..."
nie wywala błędów wszystko jest ok tak twierdzi mechanik dlatego pisze bo widzę że nie tylko ja borykam się z takim przypadkiem jutro jadę do mechanika zobaczy ten silniczek krokowy, przeczyści przepustnicę i zobaczy uszczelkę jakąś, która może dawać lewe powietrze.
"...a uczniowie Bogu chcą dorównać..."
Witam, podpinam sie pod temat bo mam problem, wiem że podobne problemy były juz poruszane na forum jednak nie znalazłem odpowiedzi na nurtujacy mnie problem. Posiadam silnik 1.8 16v 125km x18xe1 rocznik 2000 bez gazu, od kilku dni, jadac np. 100km/h 3000obr/min po wyrzuceniu na bieg jałowy obroty silnika spadają do poziomu poniżej 500obr/min co skutkuje zadławieniem silnika i jego zgaszenie. Prosze o podpowiedz co może być przyczyną opisanego problemu. pozdrawiam.
Witam od wczoraj mnie to samo jadę ze 120 km/h spuszczam na jałowy bieg np przy dojeździe do świateł i buu zdycha jechałem wczoraj na ustroń to 3 razy się mnie tak stało. A jeszcze poprzednie problemy doskwierają we wtorek jadę do opla na serwis na naprawę zobaczę co magicy mówią czytałem gdzieś że może być za to odpowiedzialny EGR już mam dość tego niemieckiego shitu dam znać jak magicy coś wywęszą.
Witam od wczoraj mnie to samo jadę ze 120 km/h spuszczam na jałowy bieg np przy dojeździe do świateł i buu zdycha jechałem wczoraj na ustroń to 3 razy się mnie tak stało. A jeszcze poprzednie problemy doskwierają we wtorek jadę do opla na serwis na naprawę zobaczę co magicy mówią czytałem gdzieś że może być za to odpowiedzialny EGR już mam dość tego niemieckiego shitu dam znać jak magicy coś wywęszą.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2014, 14:54 przez kovalsky1977, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
NIech mnie ktoś poprawi, ale czy w silnikach benzynowych jest EGR?? Czyż nie jest on montowany tylko w dieslach??
Mnie takie objawy jak opisują koledzy w silnikach benzynowych raczej kierują na problemy z przepustnicą (zabrudzona) lub z silniczkiem krokowym odpowiedzialnym za bieg jałowy...
Mnie takie objawy jak opisują koledzy w silnikach benzynowych raczej kierują na problemy z przepustnicą (zabrudzona) lub z silniczkiem krokowym odpowiedzialnym za bieg jałowy...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
lawless, nie doczytałem bo mnie mój dieselek tak zaabsorbował, że myślałem iż wszystkie niedomagania tylko jego dotyczą
Faktycznie, jest EGR w benzynowych... Aczkolwiek nie wydaje mi się, by mogła jego nieprawidłowa praca gasić silnik przy zejściu na wolne obroty... Aczkolwiek w dzisiejszych "ekologiczno nieekonomicznych" silnikach nic mnie nie zdziwi...
Faktycznie, jest EGR w benzynowych... Aczkolwiek nie wydaje mi się, by mogła jego nieprawidłowa praca gasić silnik przy zejściu na wolne obroty... Aczkolwiek w dzisiejszych "ekologiczno nieekonomicznych" silnikach nic mnie nie zdziwi...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- johanes
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: 03 lis 2009, 17:03
- Imię: Johanes
- Lokalizacja: Gorlice
- Auto: opel zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam kolegów mam problem z moja Zosią otóż nie chodzi mi na wolnych obrotach po dodaniu gazu pozostaje na 1500 lub 2000 obrotów tak jakby chodziła na saniu ostatnio nawet kupiłem nowa przepływke i nic podpiąłem po kompa 3 razy zero błędów porostu ręce opadają
Posiadam Silnik 1.8 16v LPG X18XE1
Może ktoś miał coś podobnego ewentualnie ktoś z kolegów pomorze .
Posiadam Silnik 1.8 16v LPG X18XE1
Może ktoś miał coś podobnego ewentualnie ktoś z kolegów pomorze .
Witam, od niedawna jestem posiadaczem Zafiry 1,8 16V Elegance. Mam z nią kilka problemów, przynajmniej tak mi się wydaje, bo w warsztacie usłyszałem, że to autko tak ma. A więc:
1. Po odpaleniu na zimnym silniku obroty mam na poziomie 1500 i trzyma tak przez parę minut
2. Po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym obroty falują od ok700-1200. W tym czasie auto śmiesznie pierdzi i lekko się trzęsie
3. Po wciśnięciu sprzęgła obroty lekko rosną i dopiero po chwili spadają
4. Spalanie mam na jakimś kosmicznym poziomie. Na 18l benzyny przejechałem 120km?!
Czy to wszystko mogła spowodować jedna usterka? A może faktycznie jestem przewrażliwiony i to auto "tak ma"? Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i w razie czego pytajcie.
Pozdrawiam
1. Po odpaleniu na zimnym silniku obroty mam na poziomie 1500 i trzyma tak przez parę minut
2. Po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym obroty falują od ok700-1200. W tym czasie auto śmiesznie pierdzi i lekko się trzęsie
3. Po wciśnięciu sprzęgła obroty lekko rosną i dopiero po chwili spadają
4. Spalanie mam na jakimś kosmicznym poziomie. Na 18l benzyny przejechałem 120km?!
Czy to wszystko mogła spowodować jedna usterka? A może faktycznie jestem przewrażliwiony i to auto "tak ma"? Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i w razie czego pytajcie.
Pozdrawiam