Modyfikacja wymagająca trochę siły i ogromu cierpliwości. Coś dla silnych facetów, którzy nie boją się szydełkowania :>
Potrzebne będą:
-pręt aluminiowy ø5 mm o długości 1 metra
-dwie śruby M8 o długości 20 mm
-siatka kaletnicza 15x55 cm
-50 cm czarnej gumy odzieżowej o szerokości 5 mm
-100 cm czarnej gumy odzieżowej o szerokości 25 mm
-25 cm rurki termokurczliwej ø8 mm
-spore imadło
-młotek
-nożyczki
-igła + czarna nitka
Zaczynamy od wykonania oczka na końcu pręta. Zaginamy wstępnie odcinek o długości około 1 cm, a następnie używając imadła i młotka staramy się owinąć ten fragment wokół śruby. Gdy pręt zakończony jest już oczkiem mieszczącym śrubę przystępujemy do jego kształtowania w taki sposób aby dopasować się do kształtu wnęki. Najlepiej zacząć od tylnej części. Należy przy tym pamiętać, że pręt aluminiowy łatwo wygiąć, ale ma on swoją wytrzymałość. Jeżeli zostanie wygięty pod kątem prostym to przy próbie wyprostowania pęknie.
Widać tu pręt, który pękł przy próbie wyprostowania, ale przydał się później jako wzornik. Dlatego wyginanie pręta należy przeprowadzać odcinkami w taki sposób aby jedynie lekko doginać pręt, poprawiając dopasowanie. Długość jest odpowiednia do wykonania kształtu bez przycinania.
Przed zakończeniem wyginania i wykonaniem oczka na drugim końcu, na pręt należy nałożyć dwa odcinki rurki termokurczliwej, a następnie obkurczyć je na oczkach i fragmentach pręta.
Ja niestety zapomniałem o rurkach, które musiałem później przepychać, co zajęło mi prawie 20 minut
Tak powinno to wyglądać po dłuższej chwili biegania między bagażnikiem i imadłem.
Jeżeli jesteśmy zadowoleni z uzyskanego kształtu, przycinamy fragment siatki kaletniczej i mocujemy go prowizorycznie do pręta nitką, odcinając nadmiar siatki.
Po każdej zmianie warto przymierzyć element do samochodu żeby upewnić się czy to co zrobiliśmy rzeczywiście będzie tam pasowało.
Teraz najbardziej pracochłonna część. Wąską gumę należy naciągnąć i przymocować tuż nad siatką do pręta, a następnie złożyć ją wzdłuż obejmując siatkę i przeszyć. Wewnątrz tak złożonej gumy powinien znaleźć się kawałek siatki, który zostanie w ten sposób przytrzymany. W podobny sposób szeroką gumą obejmujemy pręt przeszywając dolną część siatki.
Do zamontowania w samochodzie wykorzystujemy otwory pod mocowanie oryginalnych listew organizera. Mają one średnicę pozwalającą przy użyciu odrobiny siły wykonanie gwintu posiadanymi śrubami. Przykładamy do blachy siatkę z włożonymi śrubami i staramy się je wkręcić. Najlepiej zaopatrzyć się w śruby z szerokim łbem, które lepiej docisną pręt.
[TUT/B] Kieszenie w miejsce flex organizera
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
[TUT/B] Kieszenie w miejsce flex organizera
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2014, 07:39 przez Flora, łącznie zmieniany 2 razy.