Problem z odpalaniem Zośki gdy nie załączą się świece żarowe
Moderator: Sebu$
- regan18
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:54
- Lokalizacja: Jarocin
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Jutro sprawdze czy odpali. Jak nie za pierwszym razem to odepne czujnik temperatury i bedzie coś wiadomo czy to wina czujnika.
Kolego "GOTI" pisałeś ze wersja mojego oprogramowania "6" jest najnowsza. Czyli swiece powinny grzac dluzej? bo tak wyczytałem z Waszych postów, że w nowym oprogramowaniu zmienili czas grzania świec, więc tego problemu nie powinienem mieć. Czy sie myle? Dodam że po pierwszym razie gdy mi nie odpaliła była u sprawdzenia czy się nie zapowietrza i nie stwierdzono tego problemu. Dodatkowo założono nowy filtr paliwa.
Kolego "GOTI" pisałeś ze wersja mojego oprogramowania "6" jest najnowsza. Czyli swiece powinny grzac dluzej? bo tak wyczytałem z Waszych postów, że w nowym oprogramowaniu zmienili czas grzania świec, więc tego problemu nie powinienem mieć. Czy sie myle? Dodam że po pierwszym razie gdy mi nie odpaliła była u sprawdzenia czy się nie zapowietrza i nie stwierdzono tego problemu. Dodatkowo założono nowy filtr paliwa.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Wersja twojego softu to 0006 czy coś w tym stylu, ale generalnie z tego co wyczytałem to jest to najnowsze oprogramowanie dla tego modelu - tyle mówi internet, a ile w tym prawdy...regan18 pisze:Jutro sprawdze czy odpali. Jak nie za pierwszym razem to odepne czujnik temperatury i bedzie coś wiadomo czy to wina czujnika.
Kolego "GOTI" pisałeś ze wersja mojego oprogramowania "6" jest najnowsza. Czyli swiece powinny grzac dluzej? bo tak wyczytałem z Waszych postów, że w nowym oprogramowaniu zmienili czas grzania świec, więc tego problemu nie powinienem mieć. Czy sie myle? Dodam że po pierwszym razie gdy mi nie odpaliła była u sprawdzenia czy się nie zapowietrza i nie stwierdzono tego problemu. Dodatkowo założono nowy filtr paliwa.
Co do grzania świec to również wyczytałem w "mądrym" internecie że problem z podgrzewaniem świec leży po stronie padniętego lub prze stażałego softu, choć nie można przesadzać z softem bo póżniej występuje problem komunikacji komputera z pompą - tyle mówi internet, a ja sam w tym temacie jestem laikiem, bo nigdy go nie miałem
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Jakub w nowszym sofcie nie chodzi o czas grzania świec tylko o temp w jakim świece są załączane.
Czyli w nowszym sofcie świece żarowe są załączane nawet gdy mamy +12 a w starszym sofcie te świece w takiej temp już nie grzeją.
Podana temp +12 to tylko teoretycznie podałem.
Nie znam dokładnej temp dla każdego softu.
Seba a czemu się uparłeś tak na zmianę softu? spróbuj najpierw zrobić oszukiwacz na rezystorze.
Dalszą dyskusję moim zdaniem powinniśmy prowadzić w temacie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=15052
Czyli w nowszym sofcie świece żarowe są załączane nawet gdy mamy +12 a w starszym sofcie te świece w takiej temp już nie grzeją.
Podana temp +12 to tylko teoretycznie podałem.
Nie znam dokładnej temp dla każdego softu.
Seba a czemu się uparłeś tak na zmianę softu? spróbuj najpierw zrobić oszukiwacz na rezystorze.
Dalszą dyskusję moim zdaniem powinniśmy prowadzić w temacie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=15052
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Tak więc kontynuujmyRybka pisze:Jakub w nowszym sofcie nie chodzi o czas grzania świec tylko o temp w jakim świece są załączane.
Czyli w nowszym sofcie świece żarowe są załączane nawet gdy mamy +12 a w starszym sofcie te świece w takiej temp już nie grzeją.
Podana temp +12 to tylko teoretycznie podałem.
Nie znam dokładnej temp dla każdego softu.
Seba a czemu się uparłeś tak na zmianę softu? spróbuj najpierw zrobić oszukiwacz na rezystorze.
Dalszą dyskusję moim zdaniem powinniśmy prowadzić w temacie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=15052
Co do Twojego pytania Robert to oczywiście, że taki oszukiwacz to była by fajna rzecz, ale jednak ja jestem z tych którzy chociaż troche próbują naprawić "to co sie zepsuło" - ew. kiedy sie nie da... "reanimacja"
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Ok wiec inaczej.
Jeśli masz "odpowiedni" interfejs to zwiększ sobie minimalnie dawkę rozruchową i zobacz jak wtedy będzie odpalał.
Moim zdaniem, demontaż sterownika i wysyłka do Polski w celu zmiany softu mija się z celem, nie wspomnę o kosztach.
Nikogo nie namawiam do oszukiwacza ale naprawde robotę robi na 5.
Jeśli masz "odpowiedni" interfejs to zwiększ sobie minimalnie dawkę rozruchową i zobacz jak wtedy będzie odpalał.
Moim zdaniem, demontaż sterownika i wysyłka do Polski w celu zmiany softu mija się z celem, nie wspomnę o kosztach.
Nikogo nie namawiam do oszukiwacza ale naprawde robotę robi na 5.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
W tym problem, że zrobił bym sobie to "od tak" ale zmieniłem laptopa i na win8 nie moge wgrać sterowników do programu diagnostycznego - na win7 są a z "ósemką" nie pomyśleliRybka pisze:Ok wiec inaczej.
Jeśli masz "odpowiedni" interfejs to zwiększ sobie minimalnie dawkę rozruchową i zobacz jak wtedy będzie odpalał.
Moim zdaniem, demontaż sterownika i wysyłka do Polski w celu zmiany softu mija się z celem, nie wspomnę o kosztach.
Nikogo nie namawiam do oszukiwacza ale naprawde robotę robi na 5.
- regan18
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:54
- Lokalizacja: Jarocin
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Ja posiadam Op-coma i sprobowalbym takze z tym zwiekszeniem dawki tylko jak sie za to zabrac?
>>edit<<
Wlasnie bylem sprawdzic czy odpali. Temp na wyswietlaczu 7 stopni. Auto na chwile zalapalo i zgasl. Odpiecie czujnika niestety takze nie pomoglo. Zalapal dopiero po dluzszym kreceniu.
Posty pisane w krótkich odstępach czasu scalamy - Rybka
>>edit<<
Wlasnie bylem sprawdzic czy odpali. Temp na wyswietlaczu 7 stopni. Auto na chwile zalapalo i zgasl. Odpiecie czujnika niestety takze nie pomoglo. Zalapal dopiero po dluzszym kreceniu.
Posty pisane w krótkich odstępach czasu scalamy - Rybka
Ostatnio zmieniony 05 paź 2014, 09:35 przez regan18, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Jakub dawke rozruchową zwieksza sie w zakładce SILNIK, PROGRAMOWANIE
Jeśli rano włączyły się świece żarowe a mimo tego autko zgasło to u ciebie wina leży w cofaniu się paliwa do baku.
Postaw sobie autko na noc tak żeby tył auta był wyżej niż przód.
Zaparkuj na jakimś wzniesieniu i zaobserwuj po nocy czy odpali.
Jeśli rano włączyły się świece żarowe a mimo tego autko zgasło to u ciebie wina leży w cofaniu się paliwa do baku.
Postaw sobie autko na noc tak żeby tył auta był wyżej niż przód.
Zaparkuj na jakimś wzniesieniu i zaobserwuj po nocy czy odpali.
- regan18
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:54
- Lokalizacja: Jarocin
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Koledzy doczytałem jeszcze, że jeśli będzie to problem cofającego się paliwa (choć już wcześniej było to sprawdzane i było ok) to niektórzy zakładają pompkę elektryczną koło filtra żeby wspomagała podanie paliwa. Co o tym myślicie?regan18 pisze:Sprobuje Twojego pomyslu i napisze jutro jak bylo. Juz mi rece opadaja na ten samochod. Powoli zaluje ze kupilem diesla.
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Mnie to pasuje tylko i wyłącznie do zapowietrzania się układu paliwowego.regan18 pisze: Dodam ze zaskoczyl ale zaczal sie dusic i zgasl
Możliwości są cztery:
1) Nieszczelne uszczelki obudowy filtra paliwa - odkręcić, odwrócić uszczelki lekko dokręcić i mieć nadzieję że to to.
2) Nieszczelne "oringi" uszczelniające przy połączeniu filtra z przewodami paliwowymi (mało prawdopodobne żeby się to stało w trakcie użytkowania co najwyżej przy wymianie filtra)
3) Nieszczelne przewody przelewowe wtryskiwaczy - sprawdzić czy któryś z przewodów nie jest popękany. Nawet niewielkie pęknięcie powoduje zasysanie powietrza.
4) Uszczelniacze przelewów - grubsza robota bo trzeba trochę silnik od góry odkręcić. Jedyny sposób sprawdzenia tego to sprawdzenie koloru paliwa w przewodach przelewowych - jeżeli jest ciemny kolor to znaczy nieszczelne uszczelniacze i do wymiany.
W pierwszej kolejności sprawdź punkt 3, potem 4 (kolor paliwa w przelewach), potem 1.
pozdrawiam
- regan18
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:54
- Lokalizacja: Jarocin
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Filtr wymieniony w zeszlym tygodniu. Po wymianie 3 dni odpalal bez problemu. Auto trafilo do elektryka. Film z odpalania Odpalanie Zafiry Regan18: http://youtu.be/AdDO3SZuRdo