Problemy związane z użytkowaniem akumulatora

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#136 Post autor: Wojti »

Do elektryka niech wszystko sprawdzi i pewnie aku do reklamacji :lol:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

rampi
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 29 lip 2011, 17:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: lubuskie
Auto: 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Gender:

#137 Post autor: rampi »

załozona nowa Varta 76ah, 780A, odpalił za pierwszym razem, chwile pochodził, po 24h ponownie zero prądu !! ręce opadają, bo nie wiem od czego zacząć.......

Skasowany użytkownik 323

#138 Post autor: Skasowany użytkownik 323 »

rampi pisze:załozona nowa Varta 76ah, 780A, odpalił za pierwszym razem, chwile pochodził, po 24h ponownie zero prądu !! ręce opadają, bo nie wiem od czego zacząć
Szwagier szukał, szukał i znalazł. Powodem była lampka w schowku. Sprawdź może to taki banał.
pzdr

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#139 Post autor: Flora »

U mnie też lampka w schowku rozładowała akumulator i to do 4V :evil:

rampi
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 29 lip 2011, 17:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: lubuskie
Auto: 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Gender:

#140 Post autor: rampi »

jutro przejze wszystkie lampki, ale jak pamiętam po załozeniu nowego aku, ładowanie na zapalonym aucie ~ max 13,2-4V, niektórzy piszą, że to mało i zwalaja wine na początki problemów z alternatorem i jego diodami (pobierają prąd na zgaszonym aucie) i chyba od niego zacznę dłubanie.

rampi
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 29 lip 2011, 17:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: lubuskie
Auto: 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Gender:

#141 Post autor: rampi »

no panowie 2 posty wyzej, wysłabym piwo dla każdego, rzeczywiście nie domykał się schowek i 10w żarowa ciągnela swoje, wywalilem ja chwilowo i poczekam, alternator chyba przeprosze, na postoju przy dmuchawie, max grzanych fotelach ładowanie jest 13,3-6V

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#142 Post autor: Koenig »

karolex pisze:Szwagier szukał, szukał i znalazł. Powodem była lampka w schowku. Sprawdź może to taki banał.
pzdr
Walczyłem z podobnym problemem, w moim przypadku głównymi winowajcą były stopione blaszki przy lampce pełniące rolę włącznika tak że nawet przy domkniętym schowku lampka świeciła (sprawa wyszła po zmroku gdy światło ze schowka przedzierało się przez szczeliny w schowku.). Naprawa blaszek nie gwarantowała że się znów nie stopią i rozładują akumulator. Problem rozwiązałem w ten sposób, że lampkę przełożyłem ze schowka astry F - są identyczne, .
W kwestii formalnej, z tego, co się orientuję to światło w schowku gaśnie po jakimś czasie, gdy zamknie się auto na klucz. Jeżeli auta nie zamykamy to lampka w niedomkniętym schowku świeci cały czas - jeżeli się mylę niech ktoś mnie poprawi.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#143 Post autor: SD72 »

Koenig pisze:W kwestii formalnej, z tego, co się orientuję to światło w schowku gaśnie po jakimś czasie, gdy zamknie się auto na klucz. Jeżeli auta nie zamykamy to lampka w niedomkniętym schowku świeci cały czas - jeżeli się mylę niech ktoś mnie poprawi.


Pewnosci nie mam ale chyba nie bo nawet w swojej po zakupie oprawka byla stopiona od temperatury

Oznaczalo by to ze po niedokladnym zamknieciu schowka zarowka swiecila przez caly czas


Ale sprawdze jutro z ciekawosci ;)
bazyliszek72

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#144 Post autor: Koenig »

bazyliszek72 pisze:(...)


Pewnosci nie mam ale chyba nie bo nawet w swojej po zakupie oprawka byla stopiona od temperatury

Oznaczalo by to ze po niedokladnym zamknieciu schowka zarowka swiecila przez caly czas


Ale sprawdze jutro z ciekawosci ;)[/quote]

Dałeś mi teraz do myślenia. Zaobserwowałem w/w zjawisko w trakcie naprawy lampki w schowku, teraz nie pamiętam czy przy nie zaryglowanym zamku drzwi lampka w ogóle nie gaśnie czy jest tam zwłoka 20-30min. podobnie jak przy zasilaniu gniazdka w bagażniku. Inna sprawa, że problem dotykałby głównie użytkowników aut, którzy trzymają zafirki na własnej posesji lub w garażu i nie maja nawyku zamykania zamków w aucie, wówczas wg mojej teorii świecąca lampka mogłaby nadwyrężyć akumulator. Użytkownicy pozostawiający auta pod blokiem lub na ulicy mają raczej nawyk zamykają auta na klucz :mrgreen:

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#145 Post autor: Piasek »

rampi pisze:ładowanie na zapalonym aucie ~ max 13,2-4V, niektórzy piszą, że to mało
mało. 14-14,4V to prawidłowy zakres napięcia mierzonego na zaciskach aku przy pracującym silniku.
Regulator alternatora do naprawy poprzez wyrzucenie. :lol:

rampi
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 29 lip 2011, 17:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: lubuskie
Auto: 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Gender:

#146 Post autor: rampi »

Widzę, ze dalej pociagne temat:)) czy jest możliwe, że nowy aku 74ah po tygodniu garazowania(auto garazowane), choć temp w okolicy 0 i wilgoć) nie obróci rozrusznikiem? Napięcie w tym momencie bylo 11,7V

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#147 Post autor: rafant4011 »

według mnie jest to możliwe. powołując się na swoją wiedzę i doświadczenie podczas pracy w assistance

rampi
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 29 lip 2011, 17:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: lubuskie
Auto: 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Gender:

#148 Post autor: rampi »

Rafant możesz coś więcej powiedzieć:)

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#149 Post autor: rafant4011 »

samochód gdy nie jest odpalany tydzień albo dwa potrafi wyzionąć ducha, a dokładniej akumulator. w dzisiejszych czasach samochody nie tylko potrzebują prądu do odpalania jak to było kiedyś, ale gdy stoją to cały czas zasilany jest np, alarm, zamek centralny, pamięć krótkotrwała której jest coraz więcej.
przyczynia się do tego też w znacznym stopniu niedoładowany akumulator i niska temperatura. jakaś paląca się w środku żarówka nie wchodzi w grę bo zosia ma coś takiego, źródło z instrukcji obsługi;

"Zabezpieczenie
akumulatora przed
rozładowaniem

W celu ochrony akumulatora przed
rozładowaniem wszelkie oświetlenie
wnętrza jest wyłączane
automatycznie po 10 minutach od
wyłączenia zapłonu."

a teraz kilka słów o aku;

"Akumulator
Zamontowany w samochodzie
akumulator jest bezobsługowy, pod
warunkiem że sposób użytkowania
umożliwia odpowiednie ładowanie
akumulatora. Jazda na krótkich
dystansach i częste uruchamianie
silnika może rozładować akumulator.
Unikać niepotrzebnego używania
odbiorników energii elektrycznej.
Jeśli samochód nie będzie używany
przez ponad cztery tygodnie, może
dojść do rozładowania jego
akumulatora. Odłączyć zacisk
ujemny akumulatora od instalacji
elektrycznej samochodu."

powyżej piszą o 4 tyg. ale mieli na myśli pewnie nówkę sztukę który pada do zera (optymalne warunki)

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#150 Post autor: Piasek »

rampi pisze:czy jest możliwe, że nowy aku 74ah po tygodniu garazowania(auto garazowane), choć temp w okolicy 0 i wilgoć) nie obróci rozrusznikiem?
Miernik i zmierzyć pobór prądu przez pojazd w stanie spoczynku.
Ogólnie, czyli tam po jakichś 10 min kiedy powinny się powyłączać wszelkie tryby pobór prądu powinien wynosić 0,02-0,04A (czyli 20-40 mili amper).
Jak są alarmy, jakieś radio na czuwaniu, pobór prądu może wynosić już 0,08A a często więcej np 0,2A a to już bardzo dużo...
0,2A na godzinę daje 2A na 10h. Tydzień to 168h.
16,8 x 2A = 33,6Ah czyli nie masz połowy akumulatora po tygodniu postoju czyli jak najbardziej ma pełne prawo odmówić rozruchu. Po 2 tygodniach aku jest wydojony do zera...
Jeżeli będzie to jakieś akceptowalne 0,08A to masz 1.92Ah na dobę czyli w 38 dni wydoi aku do zera co tylko potwierdza to co napisał
rafant4011 pisze:Jeśli samochód nie będzie używany
przez ponad cztery tygodnie, może
dojść do rozładowania jego
akumulatora. Odłączyć zacisk
ujemny akumulatora od instalacji
elektrycznej samochodu."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”