[A] Znalazłem złącze, wtyczkę, gniazdo, przycisk - do czego?

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
abram1_1

#91 Post autor: abram1_1 »

a to całkiem ciekawe
myślałem że jak jest instalacja to kompletna a nie częściowa
popytam innych to może dowiem się więcej

samson

#92 Post autor: samson »

wyciagnij zaslepki z podgrzewania siedzen to znajdziesz drugi koniec tych kabli

abram1_1

#93 Post autor: abram1_1 »

sorry ale nie wiem o jakie zaślepki chodzi

samson

#94 Post autor: samson »

na panelu sterowania po obydwu stronach wyloncznika awaryjnych

abram1_1

#95 Post autor: abram1_1 »

szukałem i nie ma drugich końców przewodów w miejscu gdzie piszesz :(
z lewej strony włącznika awaryjnych mam złącze ale myślałem że to pod wyłącznik TC której zresztą nie mam :(

konkam10

#96 Post autor: konkam10 »

zazwyczaj na klemie "+" jest bezpiecznik jak go niema to trzeba poszukać. np. w nissanie micra jest na klemie ale już na VW T4 2.4 jest na grodzi silnika. A amperomierz powinien być na tym bezpieczniku z którejś strony.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#97 Post autor: MieHor »

konkam10 pisze:A amperomierz powinien być na tym bezpieczniku z którejś strony.


chodzi chyba o wartość natężenia w amperach - amperomierz to przyrząd

Czarny1010

#98 Post autor: Czarny1010 »

Dzisiaj stojąc w korku zauważyłem jakiś dziwny chyba przycisk :) między ruchomą osłoną kolumny kierowniczej a zabudową. Dokładnie po środku kolumny na wysokości kolan, jeśli trzeba zrobię zdjęcie. Kiedyś znajomy wpadł Fiatem palio do rowu i auto mu nie chciało zapalić dopiero po naciśnięciu podobnie ukrytego przycisku zapaliło bezproblemowo. Czy jest to cos w rodzaju czujnika " przechyleniowego" ? Czy może tylko u mnie jest taki przycisk ?

dejna

#99 Post autor: dejna »

w kolumnie kierownicy jedyne co powinno być to regulacja ustawienia kierownicy.... może to jakiś "pstryczek" poprzedniego właściciela....

KOPERNIK

#100 Post autor: KOPERNIK »

Czarny1010, daj jakieś fotki bo nasza szklana kula nie wie co to może być :lol:

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#101 Post autor: darek_s »

Moze to przycisk od tzw.antynapadu podlaczano to do alarmu i umiejscowiano w roznych miejscach,czesto w okolicu oslony kolumnu kierowniczej.Czesc ludzi wywalalo jepozniej bo wkurzajace bylo przyciskanie przed uruchomieniem silnika zwierając przewody a sam przycisk pozostawal.pzdr

Czarny1010

#102 Post autor: Czarny1010 »

Chyba to będzie ten antynapad, napewno jest odłączony nic sie nie dzieje ani na włączonym zapłonie ani na wyłączonym. wiec proponuję zamknąć temat i dziękuje za oświecenie.

dejna

#103 Post autor: dejna »

zgodnie z życzeniem... zamykam

abram1_1

#104 Post autor: abram1_1 »

chciałbym wrócić na chwilę do linku

http://www.fotosik.pl/pok...befc52094a.html

czy jest możliwe że z fabryki auto wyjechało z matami podgrzewanymi w fotelach i wystarczy uzupełnić dalszą część instalacji od złącza do przycisków podgrzewania??? :?: :
?:
jeśli chodzi o zieloną wtyczkę to wydaje mi się że jest ona od zmieniarki gdyż druga taka sama jest pod fotelem pasażera ale to jeszcze sprawdzę

po czym rozpoznać czy w fotelu jest zamontowana mata grzewcza nawet jeśli jest niepodłączona???

dejna

#105 Post autor: dejna »

abram1_1 pisze:czy jest możliwe że z fabryki auto wyjechało z matami podgrzewanymi w fotelach i wystarczy uzupełnić dalszą część instalacji od złącza do przycisków podgrzewania??? :?: :
jest to możliwe... i częste...instalacja jest poprowadzona ale bez przycisków regulacji (obok włącznika awaryjnych)

generalnie chyba najszybciej to sprawdzić można przez odkręcenie konsoli klimatyzacji i sprawdzenie czy do dwóch zaślepek obok świateł awaryjnych jest poprowadzona instalacja...
(tak miał janko79 w swojej poprzedniej zafirze - maty i instalacja była a brakowało przycisków)

można też odkręcić fotel i sprawdzić co gdzie idzie... :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”