Problemy związane z EGR - zawórem recyrkulacji spalin
Jano sprawdź wzrokowo dokładnie przewód od IC do przepustnicy(zaznaczony na foto w linku wklejonym przez Lorry'ego).Następnie Intercooler...jeśli wszystko będzie ok to proponuję wymontowac i wyczyścic zawór EGR.Jeśli jest zacięty w pozycji otwartej to wyrzuca właśnie taki błąd jak u Ciebie.Opis czyszczenia podklejony w tym kąciku.
Wcześniej nie było żadnych niepokojących objawów?Typu słaby motor na obrotach do ok 2 tys/min?
Wcześniej nie było żadnych niepokojących objawów?Typu słaby motor na obrotach do ok 2 tys/min?
Czasem były objawy takiego przymulenia pomiędzy 1200 a 2000 obrotów, szczególnie po odpaleniu zimnego silnika. Przy ruszaniu nie miał tej płynności przy wchodzeniu na obroty właśnie w tym przedziale i puszczał czarny dym. Po chwili było wszystko ok. Tak jakby turbina włanczała się z opóźnieniem. Ponadto przy większych obrotach ok. 3000 jak ciagnie np. wyprzedzanie lub wzniesienie słyszę taki odglos zasysania powietrza, świst. Proszę o pomoc.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
No po włączeniu silnika nie ma co wkrecać silnika, a turbo się nie wlącza właśnie dlatego żeby je oszczędzić. Nie można zimnego silnika kręcić wysoko.
Z tym dymem to właśnie może mieć za bogatą mieszanke bo jest dziura gdzieś od tego powietrza
A świst to chyba norma, turbo zasysa powietrze, tak ma być
Z tym dymem to właśnie może mieć za bogatą mieszanke bo jest dziura gdzieś od tego powietrza
A świst to chyba norma, turbo zasysa powietrze, tak ma być
Ech pany nie rozpoznajecie klasycznego objawu blokującego się EGRa Właśnie bardzo często w przypadku tej usterki występuje błąd nieszczelności w układnie dolotu powietrza
Wystarczy skorzystać z poradniczka i powinno być OK http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... 3937#22288
Wystarczy skorzystać z poradniczka i powinno być OK http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... 3937#22288
Witajcie
Odświeżę trochę temat
Walczę z tym EGRem już tydzień, a mianowicie na początku pojawiał mi się sporadycznie ten błąd P0400 5A, póżniej częściej a teraz cały czas świeci. Wyczyściłem EGRa tak jak jest opisane na forum i nic to nie dało. Zamierzam wyczyścić kolektor bo chyba tak się to nazywa do czego przyczepiony jest EGR tylko nie wiem czy sam to rozebrać bo widzę dość dużo roboty by było. Wiem, że tam jest syf w środku bo wyjąłem czyjnik ten który w to wchodzi (na lewo od EGRa patrząć z przodu silnika) taki na jednej śrubie i był strasznie zasyfiony więc go też wyczyściłem ale to również nic nie dało. W tej chwili nie gaśnie mi wogóle kontrolka ta od emisji spalin. Jak skasuję błąd to na początku zapala się auto z kluczykiem i świeci a po ponownym odpaleniu ta druga kontrokla od emisji spalin świeci a auto z kluczykiem nie. Może jeszcze jakieś sugestie macie co do czyszczenia dolotu do EGRa jak za to się samemu zabrać. Bo jak przeczytałęm wypowiedź jakiegoś usera tutaj, że w ASO zgaszenie tej kontrolki czyli wymiana EGRa i kolektora kosztowała go 2500zł to mnie to trochę straszy.
Odświeżę trochę temat
Walczę z tym EGRem już tydzień, a mianowicie na początku pojawiał mi się sporadycznie ten błąd P0400 5A, póżniej częściej a teraz cały czas świeci. Wyczyściłem EGRa tak jak jest opisane na forum i nic to nie dało. Zamierzam wyczyścić kolektor bo chyba tak się to nazywa do czego przyczepiony jest EGR tylko nie wiem czy sam to rozebrać bo widzę dość dużo roboty by było. Wiem, że tam jest syf w środku bo wyjąłem czyjnik ten który w to wchodzi (na lewo od EGRa patrząć z przodu silnika) taki na jednej śrubie i był strasznie zasyfiony więc go też wyczyściłem ale to również nic nie dało. W tej chwili nie gaśnie mi wogóle kontrolka ta od emisji spalin. Jak skasuję błąd to na początku zapala się auto z kluczykiem i świeci a po ponownym odpaleniu ta druga kontrokla od emisji spalin świeci a auto z kluczykiem nie. Może jeszcze jakieś sugestie macie co do czyszczenia dolotu do EGRa jak za to się samemu zabrać. Bo jak przeczytałęm wypowiedź jakiegoś usera tutaj, że w ASO zgaszenie tej kontrolki czyli wymiana EGRa i kolektora kosztowała go 2500zł to mnie to trochę straszy.
wlasnie zauwazylem ze jadac dynamiczniej spalanie mam podobne a auto lepiej ciagnieJazda na krótkich odcinkach, z małymi obrotami (b. spokojna jazda), syfiate paliwo.
ale to skutek spokojnej jazdy w sznurku do pracy az silnik sie zagrzeje, potem juz nie ma gdzie szalec...
ale wystarczy ze cos wiecej zrobie, wskocze na bahne... inne autko a niby te same predkosci...
Podłączyłem op-coma (angielskojęzyczny), i posprawdzałem co się da....mam pytanie odnośnie wartosci podanych przez op-coma przy diagnozowaniu sprawnosci egr'a.
Tam są dwie wartosci:
1. EGR position command - tu mam 40-100% w zależnosci od prędkosci obrotowej silnika, 40% na wolnych obrotach,
2. EGR ratio - tu mam 38-40%
Czy to są prawidłowe wartości?
Tam są dwie wartosci:
1. EGR position command - tu mam 40-100% w zależnosci od prędkosci obrotowej silnika, 40% na wolnych obrotach,
2. EGR ratio - tu mam 38-40%
Czy to są prawidłowe wartości?
Witam Wszystkich.
Niedawno kupiłem Zafirkę z 2005 roku z silnikiem 1,9 CDTi 120 KM.Od początku świeciła się kontrolka z silnikiem oraz pojawiał się błąd EGR. Mimo tego samochód jeździł dynamicznie i nie było żadnych problemów z ruszaniem, spalanie w normie (ok.8 miasto;6,3 trasa).Wczoraj znajomy mechanik przeczyścił zawór który podobno cały czas był całkowicie otwarty, dodatkowo mówił,że spalony był silniczek i wymienił go na taki sam (te same oznaczenia (??)) ale z Zafiry A (??).Błąd się skasował i nie wraca, ale...przy ruszaniu to już nie jest ten sam samochód.Do 2000 obrotów ledwo ciągnie, dodatkowo trzeba go podgazować, bo potrafi zgasnąć.Od 2300-2500 obrotów idzie dalej jak szatan.
Czy tak ma być, a wcześniej awaryjne otwarcie zaworu poprawiało dynamikę?Czy przyczyną może być nieszczęsny silniczek? A może coś innego powoduje początkową ospałość?
Z góry dziękuję za pomoc.Pozdrawiam.W
Niedawno kupiłem Zafirkę z 2005 roku z silnikiem 1,9 CDTi 120 KM.Od początku świeciła się kontrolka z silnikiem oraz pojawiał się błąd EGR. Mimo tego samochód jeździł dynamicznie i nie było żadnych problemów z ruszaniem, spalanie w normie (ok.8 miasto;6,3 trasa).Wczoraj znajomy mechanik przeczyścił zawór który podobno cały czas był całkowicie otwarty, dodatkowo mówił,że spalony był silniczek i wymienił go na taki sam (te same oznaczenia (??)) ale z Zafiry A (??).Błąd się skasował i nie wraca, ale...przy ruszaniu to już nie jest ten sam samochód.Do 2000 obrotów ledwo ciągnie, dodatkowo trzeba go podgazować, bo potrafi zgasnąć.Od 2300-2500 obrotów idzie dalej jak szatan.
Czy tak ma być, a wcześniej awaryjne otwarcie zaworu poprawiało dynamikę?Czy przyczyną może być nieszczęsny silniczek? A może coś innego powoduje początkową ospałość?
Z góry dziękuję za pomoc.Pozdrawiam.W
Nitaka pisze: oraz pojawiał się błąd EGR.
Odczytywałeś błędy tak?Kompem czy "pedałami"?
ZB ma zupełnie inny EGR niż ZA.Tam nie ma silniczka tylko jest cewka elektromagnetyczna.Gdyby ta cewka była faktycznie przed naprawą uszkodzona to byłyby objawy takie jakie masz teraz po naprawie.Moim zdaniem EGR nie działa poprawnie.Nitaka pisze: mówił,że spalony był silniczek i wymienił go na taki sam (te same oznaczenia (??)) ale z Zafiry A
Nitaka pisze:samochód jeździł dynamicznie i nie było żadnych problemów z ruszaniem, spalanie w normie (ok.8 miasto;6,3 trasa).
to sie raczej wykluczaNitaka pisze:który podobno cały czas był całkowicie otwarty,
EGR jest otwarty przy spokojnej, stalej jezdzie...
gdy zimny, gdy potrzeba duzo mocy jest zamkniety
mysle ze masz egr caly czas otwarty ale powyzej 2000 wlacza sie turbo ktore daje kopa, stad takie odczucieNitaka pisze:Do 2000 obrotów ledwo ciągnie, dodatkowo trzeba go podgazować, bo potrafi zgasnąć.Od 2300-2500 obrotów idzie dalej jak szatan.
powiedz ile wczesniej turbo diesli miales z takim momentem?
z tym ze problem z moca niekoniecznie moze byc spowodowany egrem (nie zakladam ze mechanik zle zrobil) wiec moze cos jeszcze...
sQcha, ile kosztuje EGR do Z19DT, Z19DTH?