Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
witam i mam pytanie co sądzicie o oponach bieżnikowanych [podobno dużo lepsza technologia niż kiedyś] bo dużo sprzedaje się ich na popularnym portalu aukcyjnym i jakoś brak negatywnych opinii .
Popieram Janka. Na czym można, to można ale oszczędzanie na oponach w ten sposób to już gra o wysokim ryzyku jak dla mnie.
Sam w Megane latałem na Nokianach. I lato i zima. Szczerze polecam każdemu. Głośne są to fakt ale czuje się to przyczepność. Przez kilka lat nie zawiodły mnie ani razu. Żadna kałuża nie straszna a zimą żadna zaspa.
Powyższe słowa wyrażają opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie mogą one służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny
odpuść sobie bieżnikowane na bezpieczeństwie się nie oszczędza chyba że jeździsz tylko w niedziele do kościoła oddalonego o 5 km lepiej zainwestować w nowe lub używane ale nie stare i nie z bieżnikiem 3mm
A co sądzicie o tych etykietkach energetycznych ? Mam upatrzone jedne nokiany(link niżej) i jedynie martwią mnie te informacje z etykiety. Na przykład w kategorii spalania są prawie na samym dole.
organista15 pisze:A co sądzicie o tych etykietkach energetycznych ? Mam upatrzone jedne nokiany(link niżej) i jedynie martwią mnie te informacje z etykiety. Na przykład w kategorii spalania są prawie na samym dole.
dampat pisze:odpuść sobie bieżnikowane na bezpieczeństwie się nie oszczędza chyba że jeździsz tylko w niedziele do kościoła oddalonego o 5 km lepiej zainwestować w nowe lub używane ale nie stare i nie z bieżnikiem 3mm
wszystko się zgadza ale podobno bieżnikują tylko opony 2-3-4 letnie sprowadzane z zachodu [bo jeżdżące po naszych drogach podobno się nie nadają] .Natomiast kupując oponę używaną 5-6 letnią która ma już stwardniałą gumę ile można na niej pojeżdzić sezon. W bieżnikowanej przynajmniej jest nalany nowy bieżnik i jest sprawdzana pod względem jakości, czy się nadaje do bieżnikowania czy też nie.Wiadomo że opona bieżnikowana nigdy nie będzie alternatywą do nowej nawet najgorszego producenta ale do używanej ?
organista15 pisze:A co sądzicie o tych etykietkach energetycznych ? Mam upatrzone jedne nokiany(link niżej) i jedynie martwią mnie te informacje z etykiety. Na przykład w kategorii spalania są prawie na samym dole.
aqua pisze: .Zimą robię mało kilometrów więc na jakieś 5-7 lat spokojnie powinny wystarczyć .
To ile lat myślisz że można jeżdzić na zimówkach ,fachowcy radzą 2 do trzech lat ja myślę że te cztery lata to jeszcze jeszcze ale 5-7 spokojnie to chyba przesada :/pozdro.
Nie przesadzaj. 2 lata? To chyba fachowcy z działu sprzedaży mający płacone prowizję od obrotu...
Od dawien dawna zalecano wymianę opon zimowych po 5 latach z powodu starzenia się gumy i utraty właściwości.
2 lata to totalna przesada...
O tygodnia mam Zafirę B 2006 r. 1,9 CDTI, 74kW, silnik Z19DTL i muszę kupić opony zimowe i felgi stalowe na zimę. Obecnie mam założone letnie opony o rozmiarze 205/55 R16. Wg instrukcji obsługi Zafira z silnikiem Z19DTL powinna mieć 195/60 R16. Np. na oponeo, gdy wyszukuję opony po moje konkretne auto to wskazuje mi 205/55 R16. Dodam jeszcze, że na nalepce ze wskazaniami ciśnienia w samochodzie (otwieranie korka wlewu paliwa) mam też 205/55 R16, nie ma tam tego rozmiaru z instrukcji 195/60 R16. Jakie opony mam kupić? czy 195/60 R16 (wg instrukcji), czy 205/55 R16 (nalepka w aucie, wyszukiwanie na oponeo)? Czy może to obojętne?
organista15 pisze:A co sądzicie o tych etykietkach energetycznych ?
Wymyślił to unijny debil i wogóle nie należy na to patrzeć. Opona żeby była bezpieczna musi mieć przyczepność. A ta wynika z tarcia więc nie ma mowy o energooszczędności. Mi się najlepiej jeździ na oponach, które mają fatalne etykiety
Wojti pisze:Etykieta od deszczu jest b.ważna
Ale w przypadku zimowych nie ma co się spodziewać szału. PO za tym to przejrzyj dyrektywę WE 1222/2009 i zobaczysz że ta etykietka też po części kłamie ponieważ pokazuje tylko wynik hamowania na mokrym. Nie informuje w żaden sposób o zachowaniu w zakręcie itd.
wesolys pisze:wszystko się zgadza ale podobno bieżnikują tylko opony 2-3-4 letnie sprowadzane z zachodu [bo jeżdżące po naszych drogach podobno się nie nadają] .Natomiast kupując oponę używaną 5-6 letnią która ma już stwardniałą gumę ile można na niej pojeżdzić sezon. W bieżnikowanej przynajmniej jest nalany nowy bieżnik i jest sprawdzana pod względem jakości, czy się nadaje do bieżnikowania czy też nie.
I co ? Lamelki też Ci naleją albo wytną ? Bo to one ci są w zimie potrzebne.
To w czym ma być lepsza 4 letnia zachodnia z nalaną nową gumą i pogłębionymi kanałami bez lamelek od 5 letniej krajowej ze stwardniałą gumą ale z lamelkami ? To wybór jak między powieszeniem i rozstrzelaniem, bo obie są słabe.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2014, 21:34 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.
5kt pisze:O tygodnia mam Zafirę B 2006 r. 1,9 CDTI, 74kW, silnik Z19DTL i muszę kupić opony zimowe i felgi stalowe na zimę. Obecnie mam założone letnie opony o rozmiarze 205/55 R16. Wg instrukcji obsługi Zafira z silnikiem Z19DTL powinna mieć 195/60 R16. Np. na oponeo, gdy wyszukuję opony po moje konkretne auto to wskazuje mi 205/55 R16. Dodam jeszcze, że na nalepce ze wskazaniami ciśnienia w samochodzie (otwieranie korka wlewu paliwa) mam też 205/55 R16, nie ma tam tego rozmiaru z instrukcji 195/60 R16. Jakie opony mam kupić? czy 195/60 R16 (wg instrukcji), czy 205/55 R16 (nalepka w aucie, wyszukiwanie na oponeo)? Czy może to obojętne?
w jakiej instrukcji jest taki rozmiar
uważam, że Z19: 205/55/16
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT