[B]Jakie zimówki wybrać

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
5kt
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: 11 maja 2012, 22:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#346 Post autor: 5kt »

W instrukcji obsługi na stronie z ciśnieniem powietrza w kołach str. 233
Z19DTL, 195/60 R16 260/2,6 (38) 240/2,4 (35) – – 280/2,8 (41) 320/3,2 (46)

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#347 Post autor: Bodek »

5kt pisze:W instrukcji obsługi na stronie z ciśnieniem powietrza w kołach str. 233
Z19DTL, 195/60 R16 260/2,6 (38) 240/2,4 (35) – – 280/2,8 (41) 320/3,2 (46)
Droższe niż 205/55/16:

http://allegro.pl/opony-samochodowe-zim ... D%5B8%5D=8

ja bym kupił: 205/55/16
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

5kt
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: 11 maja 2012, 22:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#348 Post autor: 5kt »

Ja też. Tylko czy 205/55/16 będą dobre?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#349 Post autor: Bodek »

5kt pisze:Ja też. Tylko czy 205/55/16 będą dobre?
Z19DT i Z19DTL - to jest to samo auto - różni się mocą silnika ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

5kt
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: 11 maja 2012, 22:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#350 Post autor: 5kt »

Ok. Wielkie dzięki za pomoc.

mario_79
Przeglądacz
Posty: 93
Rejestracja: 29 kwie 2014, 21:44
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#351 Post autor: mario_79 »

ja zakupiłem sobie Uniroyal MS 77 Plus. Opona bardzo chwalona i stawiana na podium razem z Nokia WR D3, które skreśliłem za Made in Russia ;)
na razie zimy nie oceniam ale jazda kilkaset km. po mokrej nawierzchni pokazuje iż świetnie trzyma się drogi.
Zobaczymy jak dalej zimą ;)

wesolys
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#352 Post autor: wesolys »

wesolys pisze:wszystko się zgadza ale podobno bieżnikują tylko opony 2-3-4 letnie sprowadzane z zachodu [bo jeżdżące po naszych drogach podobno się nie nadają] .Natomiast kupując oponę używaną 5-6 letnią która ma już stwardniałą gumę ile można na niej pojeżdzić sezon. W bieżnikowanej przynajmniej jest nalany nowy bieżnik i jest sprawdzana pod względem jakości, czy się nadaje do bieżnikowania czy też nie.
I co ? Lamelki też Ci naleją albo wytną ? Bo to one ci są w zimie potrzebne.
To w czym ma być lepsza 4 letnia zachodnia z nalaną nową gumą i pogłębionymi kanałami bez lamelek od 5 letniej krajowej ze stwardniałą gumą ale z lamelkami ? To wybór jak między powieszeniem i rozstrzelaniem, bo obie są słabe.[/quote]
Witam kolego a oglądałeś kiedykolwiek opony zimowe bieżnikowane wejdż na a... i zobacz zimówki bieżnik nie różni się niczym od nowej opony są oczywiście też lamelki . Bieżnikowane opony w Niemczech można kupić w sklepie bez żadnego problemu więc nie może to być jakiś chłam bo muszą mieć homologację tak jak i w Polsce.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#353 Post autor: cns80 »

wesolys pisze:wejdż na a... i zobacz zimówki bieżnik nie różni się niczym od nowej opony są oczywiście też lamelki .
Te lamelki są wycinane nie odlewane. Różnica jest taka że bok lamelki się inaczej zachowuje pod naciskiem. To że coś wygląda tak samo to nie znaczy że tak samo działa. Jakby były takie genialne to by się nigdy opon nie zmieniało tylko jeździło na nalewanie ;)
wesolys pisze:Bieżnikowane opony w Niemczech można kupić w sklepie bez żadnego problemu więc nie może to być jakiś chłam bo muszą mieć homologację tak jak i w Polsce.
O jakiej homologacji mówisz ? O TUVie, który z odpowiednią kombinacją cyferek można po prostu kupić ? Czy może o homologacji ECE ? W Niemczech można też kupić chińskiego smartfona ze znaczkiem CE (tylko środkowa kreska w E ma nieco inną długość ;) ).
Zawodowo stanąłem kiedyś przed wyborem ochraniaczy dla moich klientów. Była możliwość kupienia dość tanio ochraniaczy niemieckiej firmy L&K z odpowiednią homologacją. Gdy chciałem pominąć pośrednika i napisałem do producenta okazało się że dawno tego ochraniacza nie produkują, a maszyny wraz z matrycą (na której był nabity numer homologacji) sprzedali do Turcji. Chciałbyś się przewrócić w ochraniaczu, który jest wykonany ze zwykłej pianki ?
W Niemczech jest mniej więcej tyle samo naciągaczy co w Polsce ;)
Obrazek

wesolys
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#354 Post autor: wesolys »

I tu kolego cns80 jesteś w błędzie są matryce do opon zimowych to nie lata '80 że pogłębiało się bieżnik lub wycinało lamelki. :czerwona:

Mówię o homologacji Ministerstwa Infrastruktury . Bieżnikowanie opon to nie oględziny przez Kowalskiego czy opona się nadaje czy nie, używana opona sprawdzana jest ultrasonografem i jeżeli tzw.karkas jest nieuszkodzony wtedy zdzierana jest wierzchnia warstwa i nalewana jest nowa pod ciśnieniem i w wysokiej temperaturze jest wulkanizowana. Ale nie chodzi o to żeby zaśmiecać forum tylko o alternatywę czy kupić używkę ze starym bieżnikiem czy używkę z nowym nalanym bieżnikiem różnica za komplet jest ok.150 zł na korzyść bieżnikowanych że nie wspomnę o wysokości bieżnika.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#355 Post autor: cns80 »

wesolys pisze:I tu kolego cns80 jesteś w błędzie są matryce do opon zimowych to nie lata '80 że pogłębiało się bieżnik lub wycinało lamelki. :czerwona:

Mówię o homologacji Ministerstwa Infrastruktury . Bieżnikowanie opon to nie oględziny przez Kowalskiego czy opona się nadaje czy nie, używana opona sprawdzana jest ultrasonografem i jeżeli tzw.karkas jest nieuszkodzony wtedy zdzierana jest wierzchnia warstwa i nalewana jest nowa pod ciśnieniem i w wysokiej temperaturze jest wulkanizowana. Ale nie chodzi o to żeby zaśmiecać forum tylko o alternatywę czy kupić używkę ze starym bieżnikiem czy używkę z nowym nalanym bieżnikiem różnica za komplet jest ok.150 zł na korzyść bieżnikowanych.
Zaraz mi kolego jeszcze powiesz że są z tej samej mieszanki gumy, a my jesteśmy idiotami bo kupujemy nowe ;)
To jednak kup te nalewki i sam się przekonaj.

P.S. Jakiej "homologacji Ministerstwa Infrastruktury" ? Przecież pisałeś o Niemczech. I co niby ma dac ta homologacja ? To że przedsiębiorstwo ma zgodę ministra na prowadzenie działalności w zakresie rekultywacji opon do pojazdów to nie oznacza że te opony są dobre. Są tylko dopuszczone do użytkowania. Żeby je porównać z nową czy używką to takie badania i homologację powinien przeprowadzić producent oryginału dla każdego modelu osobno. Inaczej jest ona nic nie warta, bo stwierdza tylko przygotowanie zawodowe przedsiębiorstwa i ewentualnie zezwala na działalność regulowaną (jeśli takowa dotyczy).
Ostatnio zmieniony 04 lis 2014, 11:03 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#356 Post autor: SD72 »


wesolys
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#357 Post autor: wesolys »

pisałem że można je nabyć w Niemczech w sklepie ale wątek dotyczy opon bieżnikowanych w Polsce [dla przypomnienia].Guma nalewana na opony nie może być taka jak na nowych oponach ponieważ technologia posuwa się do przodu i stosowane są coraz nowsze dodatki , ale jakość jej nie odbiega zbyt wiele od gumy stosowanej w nowych oponach [to są oczywiście wypowiedzi firm zajmujących się bieżnikowaniem] tak samo jak bieżnik, nalewany jest wzór renomowanych firm ale ten starszy z którego dane firmy już nie korzystają

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#358 Post autor: cns80 »

wesolys pisze:Guma nalewana na opony nie może być taka jak na nowych oponach ponieważ technologia posuwa się do przodu i stosowane są coraz nowsze dodatki , ale jakość jej nie odbiega zbyt wiele od gumy stosowanej w nowych oponach [to są oczywiście wypowiedzi firm zajmujących się bieżnikowaniem]
Typowy farmazon żeby coś wcisnąć klientowi :)
Po pierwsze to nie każda mieszanka gumowa da się przykleić do innej o czy oni doskonale wiedza, ale klient zwykle nie wie. Po drugie dobierają mieszanki tanie i jednocześnie zapewniające ( a może tylko dające prawdopodobieństwo) że się nie odklei nalewka od gumy bazowej. Po trzecie nie są w stanie dobrać mieszanki takiej jak w oryginale, bo receptury są tajne. Po czwarte większość firm regenerujących opony nie jest w stanie stosować różnych rodzajów mieszanki w różnych miejscach opony dokładnie tak jak to zrobił producent, bo jest to kosztochłonne i nieopłacalne.

Krótko mówiąc możesz mieć używanego Michelina o wyglądzie Michelina i parametrach Klebera, albo bieżnikowanego Michelina o wyglądzie Michelina i parametrach Kormorana :) Twój wybór ;)

Oni się pięknie chwalą technologią, która jest dla nich dostępna, ale to nie znaczy że przy produkcji każdej opony wykorzystują cały wachlarz możliwości.
Obrazek

wesolys
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#359 Post autor: wesolys »

na pewno jest w tym trochę racji ale są firmy które dają dożywotnią gwarancję [oczywiście dotyczy opony ] na odklejenie się bieżnika i dwuletnią na oponę coś w tym musi być ,po za tym z danych wynika że 20% samochodów ciężarowych w Polsce i prawie 50% na zachodzie porusza się na oponach bieżnikowanych gdzie obciążenia sięgają kilkudziesięciu ton. Nie zamierzam oczywiście zachwalać tutaj bieżnikowanych opon ale może wypowie się ktoś kto używał i ma jakieś doświadczenie bo najgorsze zdanie mają zawsze ci którzy nie używali.
Ostatnio zmieniony 04 lis 2014, 14:59 przez wesolys, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#360 Post autor: SD72 »

Mozna zalozyc nowy temat np.

Opony bieznikowane i regenerowane ;)
bazyliszek72

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”