[B]Jakie zimówki wybrać

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#361 Post autor: cns80 »

wesolys pisze:na pewno jest w tym trochę racji ale są firmy które dają dożywotnią gwarancję [oczywiście dotyczy opony ] na odklejenie się bieżnika i dwuletnią na oponę coś w tym musi być
Ale ja nie twierdzę że ten bieżnik się odklei czy że opona pęknie choć i to się zdarzało. Ja tylko mówię że od samego początku ta opona ma dużo gorsze własności użytkowe niż używana (oczywiście w rozsądnym wieku, bo 5-6 letnia oryginalna zimówka jest do niczego nawet jak ma 7 mm bieżnika) za sprawą niewłaściwego składu mieszanki.
Dzisiejsza technologia powoduje że produkuje się opony, w których podczas nacisku na podłoże zmienia się kształt lamelek, które się zamykają (efekt szczypania) lub otwierają żeby odprowadzić wodę. To można uzyskać tylko dzięki niejednorodnej mieszance gumowej z dodatkami krzemionki i silikatów. Żaden producent opon regenerowanych nie będzie się w to bawił, bo musiałby zażądać za swoją oponę tyle samo co za nową w sklepie. Jedyne do czego się posuwają to w miarę wierne odtworzenie bieżnika opony oryginalnej w pozycji spoczynkowej. Ale ten bieżnik pod obciążeniem zachowuje się zupełnie inaczej niż oryginał więc ta opona jest po prostu gorsza.
Obrazek

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#362 Post autor: cns80 »

wesolys pisze:po za tym z danych wynika że 20% samochodów ciężarowych w Polsce i prawie 50% na zachodzie porusza się na oponach bieżnikowanych gdzie obciążenia sięgają kilkudziesięciu ton.
Ciekawe dane. Moje obserwacje wskazują że w Polsce to dużo większy procent :)
A obciążenia opon warto przeliczyć na cm2 bo te max 40 ton rozkłada się na 10-12 opon o dużo większej powierzchni styku z asfaltem niż klasyczne 205/55R15 :) Obciążenia nadal są wysokie, ale już nie tak wielokrotnie większe jak przy porównaniu mas pojazdów. No i opony ciężarowe mają nadlewaną dużo większą część niż osobowe.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#363 Post autor: Wojti »

Odpowiem tak 8-10 lat temu kupiłem swego czasu nowe nalewane zimówki do reno 19 sprawowały się rewelacyjnie i to przez 4 lata potem nowy nabywca jeszcze śmigał na nich dwa lata w sumie 6 lat i żadna się nie rozkleiła ,uszkodziła itp Do spokojnej jazdy nadawały się znakomicie ,auto było na nich trochę twardsze ale żeby była jasność teraz kupuje tylko nowe bo autko inne i wymagania wyższe :lol: :lol: :lol:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#364 Post autor: cns80 »

Pewien kierowca rajdowy powiedział mi kiedyś coś z czym się absolutnie zgadzam: Opony kupujesz nie do codziennej spokojnej jazdy po pustej drodze, tylko na ten jeden jedyny raz kiedy znajdziesz się w sytuacji skrajnie niebezpiecznej i będą ci wtedy przez te kilka sekund bardzo, bardzo potrzebne.
Analogiczna sytuacja jest z motocyklistami, którzy nie kupują stroju z ochraniaczami, bo jeżdżą spokojnie. Dość duża grupa już się przekonała że mimo że jechali spokojnie to zaliczyli lot i szlif po asfalcie, bo ruch drogowy jest nieprzewidywalny i niewiele zależy od nas samych :(
Obrazek

organista15

#365 Post autor: organista15 »

Co myślicie o kormoranach snow pro b2 ? Kupiłem dziś dwie sztuki za 230zł. Chciałem się wziąć 4, ale trochę się bałem. Wśród moich znajomych miały dobre opinie.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#366 Post autor: Maćku »

organista15, kormoran to świetna opona zimowa ja słyszałem, że najlepsze na śniegu są nigdy nie miałem jako z moich zamiłowań Latania bokiem w każdym zakręcie w zimie :lol:

Ja zakupiłem ostatnio dwie bieżnikowane asymetryczne w sumie 240zł za dwie nówki miałem ja na e36 poprzedniej zimy na śniegu i lodzie przy tylnym napędzie dawały radę :mrgreen:
Obrazek

wesolys
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#367 Post autor: wesolys »

właśnie zakupiłem 4szt. bieżnikowanych zimówek wzór alpin4 Michelin 205/55 16 94 V. Nie ma to jak na własnej skórze sprawdzić bo w sumie wydatek nie duży 470 zł. wys bieżnika 9,5 mm [za 5 letnie używki z 7 mm bieżnikiem wołają 600 zł] .Moje pierwsze spostrzeżenia to to że są trochę głośne,guma bardzo miękka ,przy prędkości 150 km /h kierownica nie drży żadnych efektów ubocznych ale czekam na warunki czysto zimowe i wtedy będzie można przetestować i cokolwiek powiedzieć oczywiście postaram się wszystkie wady i zalety[o ile będą] opisać.

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#368 Post autor: Czesław »

Właśnie nie trzeba się bać opon bieżnikowanych zimówek w poprzednim aucie śmigałem na takich bieżnikowanych 205-55-16 po 120 zł sztuka i mogłem sobie pozwolić na wymianę co dwa lata i na pewno są lepsze niż cztero czy pięcioletnie markowe. :P
czesiek_ze

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#369 Post autor: cns80 »

organista15, myślę że będziesz zadowolony.
Proponuję dokupi dwie następne, bo jak na jednej osi będziesz miał słabe gumy, a na drugiej dobre to będzie Ci się wydawało że wszystkie są słabe, bo Ci będzie ABS za wcześnie popuszczał.
Obrazek

wesolys
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#370 Post autor: wesolys »

czesław pisze:Właśnie nie trzeba się bać opon bieżnikowanych zimówek w poprzednim aucie śmigałem na takich bieżnikowanych 205-55-16 po 120 zł sztuka i mogłem sobie pozwolić na wymianę co dwa lata i na pewno są lepsze niż cztero czy pięcioletnie markowe. :P

podzielam twoje zdanie ''czesław'' jeżeli się sprawdzą to za tą cenę można pozwolić sobie na częstszą wymianę jest to nawet nie połowa ceny nowych i trochę taniej niż używane ;)

lukafranco

#371 Post autor: lukafranco »

Witam
Panowie mam takie pytanko, Mam zafirke z pakietem OPC, kola letnie 225/45R17.
Jakie kola zimowe mogę do niej założyć?. Auto ma kontrole trakcji (przycisk sport)
W instrukcji wyczytałem:

Jeśli samochód jest wyposażony w układ stabilizacji toru jazdy,dozwolone są wyłącznie opony o rozmiarze 225/45 R 17.

Na nastepnej stonie istrukcji:

Opony o rozmiarach 195/65 R 15, 195/60 R 16, 205/55 R 16 oraz
225/45 R 17 mogą być używane jako opony zimowe.
Opony o rozmiarze 205/50 R 17 mogą być używane wyłącznie jako opony zimowe.
Nie wolno stosować opon zimowych o rozmiarach 225/40 R 181),
225/40 ZR 18 oraz 235/35 R 19.
W wersji Zafira OPC opony zimowe można zakładać wyłącznie na
specjalne obręcze kół ze stopów lekkich dopuszczone do użytku przez firmę Opel.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#372 Post autor: cns80 »

I czego tu nie rozumiesz ?
Masz Zafirę OPC czy OPC Line ?
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2015, 11:26 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

lukafranco

#373 Post autor: lukafranco »

Hej
OPC line.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#374 Post autor: cns80 »

No to możesz nie stosować wytycznych dla OPC ale musisz zachować umiar żeby sobie progów i dokładek nie pourywać. Myślę że standardowe 205/55R16 będzie OK (2mm mniejsza średnica jest nieodczuwalna) chyba że chcesz zostać na feldze 17 to wtedy wybierz coś z tej listy. Osobiście wybrałbym 205/50 R17 bo będą deczko wyższe (4mm średnicy) i ochronią zawieszenie przed nadmiernym zużyciem w warunkach dziur powstających w zimie na drogach.

Sprawdź jaką masz szerokość felgi, bo do opony o szerokości 205 max szerokość felgi to 7,5"
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2015, 14:55 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

lukafranco

#375 Post autor: lukafranco »

Zrobiłem tak jak napisałeś i wczoraj u kumpla założyliśmy zimówki 205/55R16.
Pojeździłem z 10 min i wszystko ok.

Dzięki za rade.

P.S
komfort jazdy na 16 o wiele lepszy jak na 17 tak wiec zastanowię się jeszcze czy nie pogonić 17 i zmienić sobie letnie tez na 16.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”