drgania na kierownicy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
ampul

#76 Post autor: ampul »

opony 2 sezon maja kupiłem nowe, spreżyny wyglądają ok
tarcze także wydają się proste oglądałem 20min temu

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#77 Post autor: Wojti »

Hm musisz mieć gdzieś luzy albo na końcówkach drążków albo tuleje na wahaczach :>
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#78 Post autor: MARCEL! »

Hmm a felga od środka nie jest gdzieś uszkodzona?? Jak masz kapsle to upewnij się,że syfu za kapslami nie ma...
No i oczywiście musi być w miarę równy kawałek drogi na testy...
Czasem drgania są jak już maglownica jest dość mocno zużyta,ale to byś musiał po mega dziurach dużo jeździć, albo mieć spory przebieg realny (ponad 400 000 km)....

ampul

#79 Post autor: ampul »

co do luzów, końcówki nowe od febiego, wachacze sprawdzane niby nie maja luzów, felgi mam aluminiowe i zakładane po zimie wyważane oraz sprawdzane czy jest ok, drogi ja mam w szwecji masa i prosto i łuki co chcieć, aa mam luz na którejś z poduszek możliwe jest aby ona mi taką robotę robiła? i osobiście obstawiam magla, jakie są trudności z wyjęciem tego? lepiej regenerować? czy kupić używkę? przebieg to 230 000 hehe nie pytać czy realny sam już zrobiłem 50tyś z tego

Awatar użytkownika
Robert LTM
Zafiromaniak
Posty: 563
Rejestracja: 25 lut 2014, 08:22
Imię: Robert
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI SPORT
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:
Kontakt:

#80 Post autor: Robert LTM »

co do tego to poduszki mogą mieć coś z tym wspólnego sprawdź łożyska amortyzatorów i poduszki u znajomego to było przyczyną ;)
ale jak masz zimówki na innych felgach to podmień i sprawdź same koło żeby to wyeliminować bo czasem serwisy mają kichę nie wyważarki :mrgreen:

ampul

#81 Post autor: ampul »

znaczy się tak w pl jechałem zawsze wolno (3 dzieci) i nic mi się nie telepało, auto było na szarpakach w asmocie i wyszło mi tylko łącznik stabilizatora do wymiany wiec wymieniłem dwa łączniki także febi, co do łożysk na amorku niby wyszły też ok, nic mi nie stuka nic nie puka tylko te telepanie przy 110, obstawiam ja osobiście magiel, ale to w pl zobaczę razem z turbem, abtw Panowie te moje di 16v ma jakieś przyspieszenie ? no czuje się jakbym nie miał, czy może to być wina turba? sorki za off ale szkoda zakładać na takie pytanie wątku, czy raczej czujnik doładowania/przepływomierz?

Skasowany użytkownik 6483

#82 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

a jaki masz silnik bo w opisie nic na ten temat nie ma ?

blackrhyme

#83 Post autor: blackrhyme »

to ja sie podlacze pod temat, wiec kilka tygodni temu przelozylem kola z tylu do przodu i od tego momentu przy predkosci 115-125 pojawiaja sie drgania na kierownicy teraz sa juz znacznie slabsze ale przez pierwsze 2 tygodnie dalo sie je mocno odczuc. po przeczytaniu tego watku dochodze do wniosku ze albo krzywa felga ktora z tylu trafila na przod albo opona byla troche inaczej zuzyta i musi sie dopracowac do "nowego" miejsca pracy. przy jezdzei 100 lub 130 problem nie wystepuje wiec az tak bardzo mnie to nie martwi.

koncowki drazkow byly wymienione jakies 3 lata temu, opony maja 2 lata i zrobione ok 25 tys. na wiosne czeka mnie wymiana tarcz.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#84 Post autor: miodzik »

Patryk jedź wyważyć sobie koła. Moim zdaniem masz je źle wyważone.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#85 Post autor: janekW67 »

miodzik pisze:Patryk jedź wyważyć sobie koła. Moim zdaniem masz je źle wyważone.
Może ciężarek odpadł z którejś felgi.
Oczywiście!

duber

#86 Post autor: duber »

Witam wszystkich.
Mój problem z drganiem kierownicy wygląda następująco.
Przy prędkości 110 w górę zaczyna drgać kierownica.Delikatnie też czuję to na stopach.
Ale gdy jadę z wciśnientym pedałem gazu objawy są mniejsze,gdy dam na luz lub odejme gaz drga bardziej.
Mam to na oponach letnich i zimowych wiec chyba nie wina opon.Z każdym razem wywaźane koła.
W zawieszeniu nic nie stuka/puka.
Przy hamowaniu wszystko ok.
Czy może to być wina przegubu wewnętrznegu lub półosi?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#87 Post autor: miodzik »

Albo krzywej którejś felgi.

Na początek zamień koła z przodu na tył.

Miałem bardzo podobnie. Walczyłem z zamianami aż namierzyłem która felga u mnie powodowała drgania. Oczywiście okazała się trochę krzywa, co na wyważarce za bardzo nie było widoczne ;)
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

duber

#88 Post autor: duber »

Witam
Ale letnie man alu a zimówki stal
Więc dwa komplety wadliwe.... :/

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#89 Post autor: janekW67 »

Generalnie reasumując,przyczyn może być wiele. Może to być półoś,przegub,być może masz lekko zwichrowaną tarczę hamulcową. Możesz sprawdzić też końcówki na kolumnie kierowniczej.
Oczywiście!

duber

#90 Post autor: duber »

Ale końcówki by stukały po dziurach
pojade po świętach na szarpaki
Krzywa tarcza dała by się we znaki przy hamowaniu a tu ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”