Problemy związane z pompą wtryskową

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#331 Post autor: Dek »

Luko_krk pisze: Pompa z programowaniem....
Czyli pompa była regenerowana ?? Można prosić o więcej szczegółów bo próbuje sobie uzasadnić co tyle mogło kosztować przy twojej naprawie.

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#332 Post autor: Luko »

Z tego co mi powiedziano, pompy montowane przez nich były używane, przeglądnięte, wymienione uszczelnienia orz sprawdzone na stole pod kątem prawidłowości działania.
GM nie udostępnił jeszcze technologii pełnej regeneracji tych pomp, a przynajmniej nigdzie nie znalazłem takiej informacji.
Jeśli chodzi o programowanie - kopiowanie ustawień z mojej starej pompy na tą montowaną.
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

franc

#333 Post autor: franc »

Witam-kilka tygodni wstecz pisałem o problemach mojej Zosi chodziło o problem z rozruchem nierówna praca na biegu jałowym mechanik notabene fachowiec od pomp stwierdził że to nie pompa ale wtryski wymienił końcówki sprawdził zapłon kont wtrysku. po odbiorze auto 3 dni zachowywało się ok. po czym te same kłopoty powróciły wróciłem do niego podpiął Zosie do kompa i pojawił się błąd czujnik położenia wałka pompy wtryskowej poza wykresem nowy czujnik to ok 1500zł używka przez pół a ja zapłaciłem mu już za te wtryski 1300zł nie wiem jak to się zakończy

dodam że mój model pompy to PSG 16 dwu wtykowa

Posty pisane w krótkim odstępie czasowym scalamy - GOTI ;)
Ostatnio zmieniony 07 gru 2014, 17:59 przez franc, łącznie zmieniany 1 raz.

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#334 Post autor: Dek »

W przypadku PSG16 ten sam błąd może powodować czujnik położenia wału korbowego.(wspólna masa sygnałowa może powodować, że uszkodzenie jednego generuje błędy drugiego)

Ja u siebie profilaktycznie (jakieś 80-100 pln, więc mogłem tyle zaryzykować w perspektywie wydania około 1100 pln na inny czujnik) wymieniłem w pierwszej kolejności czujnik położenia wału korbowego i trafiłem :)

franc

#335 Post autor: franc »

witam-na ostatniej wizycie tj. 5 grudnia mech. powiedział że jak problem się powtórzy to podjechać na ponowny odczyt dzisiaj zosia była odpalana na pych bo tak się zaparła, pojechałem do mech. a komp nie stwierdził żadnych błędów

franc

#336 Post autor: franc »

witam-chyba muszę obwieścić że moja Zosia wróciła do normy pan mechanik wymienił czujnik położenia wałka pompy wtryskowej (hala psg 16) no i złe objawy ustąpiły 600zł używany czujnik 200zł robota ból ale cóż :piwo: :mrgreen:

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#337 Post autor: Janus »

Witam!

A czy ktoś z Forumowiczów orientuje się ile powinien wynosić dla PSG16 tzw "kąt początkowy wtrysku"? Jest to jeden z parametrów które sobie sprawdzam Opcomem szukajać Zafirki dla siebie. Z tego co widziałem/czytałem powinien CHYBA wynosić 2,8-3,2 stopnia. Czy ktoś potrafi to potwierdzić??

Co do problemów z pompą wtryskową - z tego co się naczytałem i narozmawiałem z różnymi ludźmi geneza problemów z pompą jest dwutorowa:

1. elektronika - pada z uwagi na warunki pracy na pompie. Ale to nie tylko w dieslu PSG16 padają. Przecież w benzyniakach też padają kompy umieszczone na silniku.

2. zacierająca się pompa - myślę że po zakupie na pewno warto:
a) zdemontować bak, wyczyścić ssak paliwa, zawór zwrotny oraz bak
b) wymienić o-ringi na połączeniach przewodów paliwowych
c) sprawdzić korpus filtra paliwa
d) montować tylko markowe filtry paliwa (Bosch, MAN)
e) lać dobre paliwo ze sprawdzonych stacji
f) co kilka tankować dodatek smarny do paliwa (chociażby Mixol).

Nie oszukujmy się - Zafiry A z 2005r mają nakulane co najmniej po 250-300tys km - piszę o realnym przebiegu wynikającym z ekonomii zakupu. Sam ostatnio oglądałem ZA Y20DTH z 2005r z Belgii z przebiegiem 167kkm (realny sprawdzony przez znajomości w ASO - 287kkm 3 miesiące wcześniej) :P

Generalnie była tu również dyskusja nt elektrycznej pompy wspomagającej. Były takie w Omegach B, podobno również w Sintrach. Śledziłem schematy elektryczne pompy podającej w OB. Wynika z nich, że pompa załącza się po włączeniu zapłonu. Działa do momentu zgaśnięcia kontrolki ładowania LUB zgaszenia świec żarowych. Nie wiem jak było w Sintrach.
Na forum Vectraklub jest post jednego człowieka który założył do VB 2.0DTI pompkę z Omegi. Podobno działa przez cały czas przy włączonym zapłonie i silnik pracuje ok.
Ja jednak byłbym za opcją pompy działającej przed rozruchem aby sztucznie nie podbijać ciśnienia w układzie podawania paliwa. Co do umiejscowienia takiej pompy - tylko w baku. Jeżeli układ jest minimalnie nieszczelny po drodze, to pompa umieszczona pod maską będzie zaciągała paliwo z powietrzem...
Janusz

MrBast87

#338 Post autor: MrBast87 »

Witam Wszystkich

Ostatnio dopadła mnie ta dolegliwość jaką jest pompa ciśnieniowa a mianowicie padła... :/
Auto na lawete do mechniora sprawdził, i co się okazuje padł sterownik na pompie.
Najgorsze jest to że ta pompa ma dwie wtyczki i za nową usłyszałem oszałamiającą cenę przekraczającą wartość auta.
Uzyskałem informacje że tych pomp się nie da regenerować jej numer serii to 0470504203 firma bosch. i co teraz :?:
Szukam używki ale już pół Holandii obdzwoniłem i niemiec przy okazji i nima :shock:
Jeśli ktoś z Was posiada jakieś info, lub ma ktoś z Was dostęp do takiej pompy proszę o kontakt.
Za miedzą bida bez auta wiec zależy mi na jak najszybszej naprawie...
przypomiam że moja Zafira to model 2.0 DTI 74KW 2003r.
Pozdrawiam MrBast87
Ostatnio zmieniony 06 lut 2015, 21:39 przez MrBast87, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 6483

#339 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Te pompy idzie naprawić , koszt co prawda jest dość spory ale nie kosztuje to co w serwisie. Ja sie jakis czas temu pytałem i zawołali mi jakies 8000 zł , natomiast koszt regeneracji to ok 3 000zł. Podaje Ci link do firmy , która wykonuje taką usługę , zadzwoń i wypytaj sie o szczegóły. Życzę Ci powidzenia stary :piwo: .
http://www.vp44.pl/

MrBast87

#340 Post autor: MrBast87 »

Dzięki wielkie za info :ok:
w pewnej firmie zajmującej się regeneracją części powiedzieli mi,
ze nowa pompa kosztuje 11k pln :shock: suma wielka, wręcz niewiarygodna...

MrBast87

#341 Post autor: MrBast87 »

pompa wróciła z regeneracji i auto zapaliło, utrzymuje równe obroty ale...
Silnik nie reaguje na pedał gazu, jak kolega (który robi to auto) zaczyna "pompować" pedałem gazu to po jakimś czasie silnik wskakuje na ok 1800obr i tak stoi do póki znowu nie "podpompuje" i wtedy spadają obroty do normalnych. Mówił mi też, że zapala się kontrolka (auto z kluczem).. Czy to jest uszkodzony pedał gazu???

franc

#342 Post autor: franc »

seba motyw pompowania pedałem to w starych typach mechanicznych a ty masz pedał bez cięgna to raczej coś w elektronice pompy

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#343 Post autor: Janus »

MrBast87 pisze:pompa wróciła z regeneracji i auto zapaliło, utrzymuje równe obroty ale...
Silnik nie reaguje na pedał gazu, jak kolega (który robi to auto) zaczyna "pompować" pedałem gazu to po jakimś czasie silnik wskakuje na ok 1800obr i tak stoi do póki znowu nie "podpompuje" i wtedy spadają obroty do normalnych. Mówił mi też, że zapala się kontrolka (auto z kluczem).. Czy to jest uszkodzony pedał gazu???
Bardzo możliwe. W tych autach pedał gazu to potencjometr (i to chyba podwójny) ze stycznikiem biegu jałowego oraz pełnego obciążenia o ile się nie mylę...
Jeśli jest uszkodzony, to objawy mogą być zbliżone do twoich.

Sugeruję podpięcie kompa i podejrzenie parametrów pracy sterownika i pedału. Ew. diagnostykę pedału multimetrem czy ma rezystancję z dozwolonego zakresu.
Janusz

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#344 Post autor: Luko »

Janus pisze:... Sam ostatnio oglądałem ZA Y20DTH z 2005r z Belgii z przebiegiem 167kkm (realny sprawdzony przez znajomości w ASO - 287kkm 3 miesiące wcześniej) :P
Przy tym przebiegu jest ok 80% pewności że pompa już była po jakimś zabiegu i jeszcze posłuży...

MrBast87 gdzie regenerowałeś pompę? Ja w Auto-Krak w Mielcu, uważam że warto, koszt spory, ale póki co 4 miesiące jazdy i działa elegancko. Jak coś to tel Zbyszek 667786801
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#345 Post autor: Janus »

Luko_krk pisze: Przy tym przebiegu jest ok 80% pewności że pompa już była po jakimś zabiegu i jeszcze posłuży...

MrBast87 gdzie regenerowałeś pompę? Ja w Auto-Krak w Mielcu, uważam że warto, koszt spory, ale póki co 4 miesiące jazdy i działa elegancko. Jak coś to tel Zbyszek 667786801
Sorry, ale daję Ci gwarancję że nie masz żadnej gwarancji ;) ostatnio padła mi maglownica po 9 miesiącach od regeneracji (jeszcze 3 mies gwarancji na nią były - tylko co z tego). Skończyło się tak, że wolałem zabulić 900zł za regenerowaną z polecanej przez mojego mechanika firmy, niż skazywać się na dodatkowe koszty związane z montażem/demontażem aby naprawiali to Ci sami partacze od maglownic tak, aby w ramach gwarancji pożyła jeszcze 3 mies... To taki mały OT.

Co do Auto-Krak to podoba mi się ich podejście do zagadnienia regeneracji - robią to od A do Z likwidując również przyczyny zatarcia, a nie tylko skutek - czyli regeneracja pompy. I to jest u nich profesjonalne bez dwóch zdań.

A tak o pompie. Ja już piąte tankowanie leję prewencyjnie do baku jedną flaszeczkę (100g) oleju HP Sthil do dwusuwów aby poprawić smarność paliwa. Jak na razie jest ok, nie widzę żeby auto jechało gorzej albo dymiło, więc zamierzam lać go dalej ;)
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”