[B] - Piasek - Cosmo 1.8 XER - 2008r

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#16 Post autor: Piasek »

Mata w bagażniku ciepła trochę potrzebuje i się ładnie rozprostuje.
To lodowate kurier wywalił mi w robocie na plac skąd po 2h odwinąłem z rulona jeszcze zimniejsze i włożyłem do bagażnika.
Mam identyczną w VW Caddym i Mercedesie w bagażnikach i wszystko z nimi OK. Pewnie są lepsze i ładniejsze ale dla mnie te spełniają wszelkie oczekiwania w 100%

Kumpel ma w ZB fabryczną taką matę, to ta jest składana do rozłożenia foteli 3go rzędu :mrgreen:

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#17 Post autor: lawless »

Zadowolenia z auta i bezawaryjności :piwo: :piwo:
Myśl samodzielnie!

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#18 Post autor: Piasek »

Testowałem dzisiaj matę wytłumiającą pod maskę i faktycznie jest różnica. Czy ciszej ? Nie wiem, to pewnie jakieś urządzenia pomiarowe mogłyby stwierdzić ale na pewno przyjemniej. Przy depnięciu nie słychać już wyraźnie pracy silnika, każdego wybuchu, wydechu, ogólnie mechaniczne dźwięki z komory silnika. Teraz jest miły dla ucha basowy, równy pomruk. Jest lepiej, jest dużo lepiej niż bez tej maty było.
Także jak się ktoś zastanawia czy warto: WARTO :piwo:

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#19 Post autor: Wojti »

Ja się delektuje dźwiękiem silnika :lol: Ale dla ludzi ceniących komfort pewnie warto :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#20 Post autor: Piasek »

No jakbym miał taki piec jak u Ciebie to bym jeszcze te które są wypatroszył :lol:
Chociaż z 4-cylindrowca to jedynie z wydechu bo silnik zaczyna mruczeć od 6 garów dopiero ;)

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#21 Post autor: Tunio999 »

Zafek80 pisze:Testowałem dzisiaj matę wytłumiającą pod maskę i faktycznie jest różnica. Czy ciszej ? Nie wiem, to pewnie jakieś urządzenia pomiarowe mogłyby stwierdzić ale na pewno przyjemniej. Przy depnięciu nie słychać już wyraźnie pracy silnika, każdego wybuchu, wydechu, ogólnie mechaniczne dźwięki z komory silnika. Teraz jest miły dla ucha basowy, równy pomruk. Jest lepiej, jest dużo lepiej niż bez tej maty było.
Także jak się ktoś zastanawia czy warto: WARTO :piwo:
Na pewno daje coś wygłuszenie :P - i ładniej wygląda jak się maskę podniesie :lol:
Proponuję jeszcze dokupić osłonę pod silnik - choć tutaj głosy są różne, ale nie ten temat :D
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#22 Post autor: Piasek »

Nawet nie wiedziałem że są takowe pod silnik do benzyny

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#23 Post autor: Tunio999 »

Zafek80 pisze:Nawet nie wiedziałem że są takowe pod silnik do benzyny
Bo nie ma ale pasują z grzechotnika :lol: Zobacz w moim temacie o mojej Zośce ;)
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#24 Post autor: chabretti »

Super :ok: Zadowolenia z jazdy i 1000000km bezawaryjności :f1:

Żabcia
Zafiromaniak
Posty: 858
Rejestracja: 11 lip 2018, 08:23
Imię: KAROLINA
Auto: Opel Zafira 1.6B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XEP
Gender:

#25 Post autor: Żabcia »

Bardzo ładna sztuka :D

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#26 Post autor: Piasek »

Mała prezentacja tego co zagościło ostatnio w aucie. Sorry za jakość ale się człowiek ulitował nad starym aparatem i zreanimował a to gó*no niestety jak mniej niż metr odległości już nie ostrzy. Zrobię kiedyś lepsze :)

Wykonanie:
Auto-Flesz Lubicz Górny k/Torunia

Skład:
- Sterownik: STAG-4 ECO
- Wtryski Hana H2000
- Reduktor ... hmmm doczytam w papierach bo były dwa do wybory w zależności co im lepiej się wpasuje w miejsce montażu
- zbiornik 48L (40 pojemności)
- zawór tankowania pod klapką

Na razie w zasadzie zrobiłem tym trasę z gazowni do domu i tyle. Z pierwszych wrażeń - różnicy do jazdy na benzynie nie zauważam. Pogoniłem kawałkiem A1 prawie 180km/h - wszystko ok.
Wielu pewnie powie że można lepsze komponenty - mnie jednak nie kręci wydawanie siana na jakieś super sterowniki, Matrixy i inne cudactwa do auta które w zasadzie jest 3 czy 4 w domu i jeździ w głównie w weekendy. Kilku znajomych ma identyczne kompletacje, już po kilkadziesiąt tyś km nawinięte i chwalą sobie jako trwałe i bezproblemowe. Ma być dobrze wykonane i jest. Ma być prawidłowo wystrojone i jest. Nic więcej nie trzeba. No teraz przy następnym oleju zafunduje jej kpl świec irydowych bo te są podobno najlepsze do gazu.
Załączniki
DSCN6456.JPG
DSCN6451.JPG
DSCN6455.JPG
DSCN6457.JPG
DSCN6454.JPG
DSCN6453.JPG
DSCN6452.JPG
DSCN6449.JPG

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#27 Post autor: cns80 »

Butla prawidłowo.
Zmierz sznurkiem wężyki od wtryskiwaczy do wkrętek w kolektorze. Jeśli nie są idealnie tej samej długości to od razu jedź reklamuj.
Filtra fazy lotnej nie widzę - pewnie jest gdzieś niżej. Dobrze by było zeby był możliwie blisko wtrysków a jednocześnie w miejscu nie narażonym na wychłodzenie.
Czujnik ciśnienia (jeśli dobrze widzę) blisko wtrysków i za filtrem, a więc dobrze.
Zafek80 pisze:No teraz przy następnym oleju zafunduje jej kpl świec irydowych bo te są podobno najlepsze do gazu.
Jeśli to Ci powiedział gazownik to zacząłbym się obawiać.
Zafek80 pisze:Reduktor ... hmmm doczytam w papierach bo były dwa do wybory w zależności co im lepiej się wpasuje w miejsce montażu
Tego też bym się obawiał. No chyba że chodzi o dwa porównywalnej jakości reduktory.

Jakie tam są wtryski ? Chodzi mi o konkretny model, tzn. jaki masz kolor pierwszych dwóch górnych napisów na naklejce ? Powinny być czerwone, ew. zielone (lekko za mocne), czarne będą się szybko zużywały i będą zapętlać na wyższych obrotach (być może już od 4,5-5,0 tys).
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#28 Post autor: Piasek »

cns80 pisze:Jeśli to Ci powiedział gazownik to zacząłbym się obawiać.
gdzieś czytałem artykuł o świecach zapłonowych i właśnie o Irydowych było napisane że charakteryzują się dużo mocniejszą iskrą a co za tym idzie lepiej się sprawdzają np w silnikach zasilanych gazem ale ile w tym prawdy.
Prawda jest taka że świec jak kupiłem nawet nie dotykałem zatem elementarna przyzwoitość nakazuje chociaż kontrolę co tam siedzi i w jakim jest stanie.
cns80 pisze:Zmierz sznurkiem wężyki od wtryskiwaczy do wkrętek w kolektorze
Kolega Astrę H 1.6 XEP u nich gazował - tam jest lepszy dostęp i mierzyliśmy - były takiej samej długości zatem pozostaje mieć nadzieję że i tym razem tak samo zrobili
cns80 pisze:No chyba że chodzi o dwa porównywalnej jakości reduktory.
Jeden był chyba Zavoli jakiś tam a drugi STAG`a - spojrzę wieczorem w papiery to będę wiedział dokładnie co tam siedzi.

Co do wyboru gazowni to nie był totalny przypadek.
http://lpg-forum.pl/kujawsko-pomorskie-t17787.html
jakby lecieli z fuszerami to już by ich tam dawno zjedli

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#29 Post autor: cns80 »

Jeśli samochód musi mieć irydy do pracy to jest z nim coś nie tak. LPG powinno pracować na oryginalnych świecach. Szkoda kasy na irydy a możesz wywołać jakiś niespodziewany efekt.

Skoro to ten zakład (wcześniej przeoczyłem) to myślę że będzie dobrze. Co nie zmienia faktu że jak dali czarne Hany to uważam że przydziadowali :P
Redutora życzę Ci Zavoli (pewnie N proponują), bo jest lepszy niż AC (STAG) :)

No i zadowolenia z autka :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#30 Post autor: Piasek »

O to to to... tak właśnie było.
Zavoli N lub AC Stag do wyboru co im tam wygodniej podejdzie do montażu żeby nie kolidowało z niczym i był dobry dostęp do serwisowania.

Co do wtryskiwaczy to pierwszy od góry napis na nalepce jest czerwoną czcionką. Postaram się zrobić lepsze zdjęcia innym aparatem żeby ostre to było to się wyczyta wszystko z nalepki. Ale wg przelicznika uzysku mocy (35KM z jednego cylindra) powinny być tzw czerwone.
cns80 pisze:Szkoda kasy na irydy
No tak sobie sprawdziłem ceny i wybiłem z głowy ten pomysł. Sztuka Irydy do mojego silnika kosztuje blisko 90zł kiedy nawet org. GM kosztuje poniżej 15zł za jedną.
A brałem pod uwagę bo sporo technicznych niuansów wypada w irydowych dużo lepiej niż w tradycyjnych czy nawet platynach. Chodziło o to że świece takie generują znacznie mocniejszą iskrę (co się przydaje w zapłonie mieszanki LPG+powietrze) przez to że oferują znacznie lepszy przepływ napięcia czym jednocześnie nie obciążają tak cewek zapłonowych co jest nie bez znaczenia w dzisiejszych nowoczesnych silnikach gdzie występują całe zespoły cewek zespolone w jeden element (czyli tak jak u nas) zmniejszając obciążenie jakie generują i wydłużając żywotność tego elementu oraz cechują się przy tym bardzo dużymi przebiegami (interwał wymian to nawet 100tyś km)
Gdzieś w motorze przeczytałem czy jakoś tak siedząc w kolejce u fryzjera :)
Ostatnio zmieniony 04 gru 2014, 15:01 przez Piasek, łącznie zmieniany 2 razy.

Zablokowany

Wróć do „Zafira B”