[B] - Piasek - Cosmo 1.8 XER - 2008r

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#31 Post autor: cns80 »

Zafek80 pisze:Co do wtryskiwaczy to pierwszy od góry napis na nalepce jest czerwoną czcionką. Postaram się zrobić lepsze zdjęcia innym aparatem żeby ostre to było to się wyczyta wszystko z nalepki.
No to jest bardzo dobrze :)
Zafek80 pisze:No tak sobie sprawdziłem ceny i wybiłem z głowy ten pomysł. Sztuka Irydy do mojego silnika kosztuje blisko 90zł kiedy nawet org. GM kosztuje poniżej 15zł za jedną.
:mrgreen: Komplet świec irydowych w cenie cewki :)
Obrazek

organista15

#32 Post autor: organista15 »

Fajne auto :) Plus za taki sam kolor co moje :piwo:

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#33 Post autor: Piasek »

Z 167 - "ulubiony" kolor lakierników. Co roku to inny odcień szedł tego...

Awatar użytkownika
norris_85
Zafiromaniak
Posty: 1211
Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin, LU
Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#34 Post autor: norris_85 »

Zafek80 pisze:Co roku to inny odcień szedł tego...
farba w mieszalni się kończyła więc rozrzedzali :lol: :lol: :lol:

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#35 Post autor: Maćku »

Ładnie schludnie zrobione LPG :ok: Lubię jak pod maską wszystko ma swoje miejsce, a nie wisi byle jak i byle gdzie...

Ładna Zafa niech ci służy wiernie :piwo:
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#36 Post autor: Piasek »

Dzisiaj miałem okazję sprawdzić działanie gazu na zimno. Rozruch przy -0,5*C po 2 dobach postoju. Ok 600m jazdy i już przełączył na zasilanie gazowe. Temperaturę przełączania mam ustawioną na 35*C. Także błyskawicznie. Podobnie po postoju 30-40min na dworze kilkadziesiąt metrów i już jedzie na gazie. Widać w dobrym miejscu wpięty reduktor że bardzo szybko ciepło z silnika dostaje i dobrze zastawiony że się szybko nie wychładza.
Co do gratów bo właśnie książkę przeglądam:
Reduktor: Zavoli Zeta N
Filtr fazy lotnej: KME z wkładem z włókna szklanego
Zbiornik Bormech 48L
Wtryski Hana Gold (dokładne oznaczenie H2002)
Załączniki
DSCN6472.JPG
DSCN6471.JPG
DSCN6469.JPG
DSCN6465.JPG
DSCN6464.JPG

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#37 Post autor: cns80 »

Instalacja ładna. Bałem się że następnego papraka trafisz. Temperatura przełączania rozumiem że odczytana z testmode ? Jeśli tak to temperatura gazu jest dużo niższa. I teraz się musisz zastanowić czy wolisz szybsze przełączenie na gaz czy dłuższe życie wtrysków, bo zimny gaz się nie filtruje i zapycha wtryskiwacze.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#38 Post autor: Piasek »

Nie - oni tak ustawiają. Dopiero jak czujnik temp. w reduktorze 35*C zanotuje na płynie przełącza.

Awatar użytkownika
maria
Zafiromaniak
Posty: 2079
Rejestracja: 11 lip 2013, 21:20
Imię: Anna
Lokalizacja: Łódż
Auto: Opel zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#39 Post autor: maria »

Fajna prezentacja autka. :)
Tak po założeniu gazu widzę że mamy ten sam problem z kołem zapasowym .Dla mnie bynajmniej on istnieje
Moje też leży w bagażniku a myślę jak by go w stojak włożyć lub w coś innego
Mnie ono osobiście denerwuje gdyż zabiera mi sporo miejsca jak układam towar.
Bezawaryjności autka Ci życzę. :D
Nie jeżdżę szybciej, niż lata mój Anioł Stróż.

Wiedzę możemy zdobywać od innych, ale mądrości musimy nauczyć się sami .
A.Mickiewicz

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#40 Post autor: cns80 »

Jeśli macie dojazdówki to nie ma problemu. Siedzenie lewego pasażera ustawiamy tak żeby oparcie nie było zbyt pionowo (pierwszy punkt od pionu w którym się rygluje) tylko nieco pochylone (drugi punkt od pionu). Następnie odsuwamy cała kanapę do przodu i wkładamy dojazdówkę między oparcie a roletę i z powrotem przysuwamy kanapę do tyłu. Koło stoi całkowicie zablokowane i w niczym nie przeszkadza.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#41 Post autor: Piasek »

Tak sobie właśnie myślałem po cichu żeby upolować gdzieś dojazdówkę zamiast tego wielkiego i ciężkiego koła pełnowymiarowego. U mnie akurat ni przeszkadza bo bagażnik i tak w większości pusty jeździ ale po co taki ciężar stale taszczyć w bagażniku. Tylko nie wiedziałem czy są dojazdówki do ZB
maria pisze:Moje też leży w bagażniku a myślę jak by go w stojak włożyć lub w coś innego
Ale myślałeś o dorobieniu jakiegoś w bagażniku ? A wejdzie na pionowo ? Zwłaszcza letnie które mam 16"
Prostszym rozwiązaniem byłby montaż solidnych uchwytów i przypinanie koła gumami do mocowania bagażu czy takimi pasami gumowymi jak Maluchy miały koła mocowane - kojarzycie ?? - tylko obawiam się że nie będzie do czego przymocować tych uchwytów. Do plastikowych ścian bagażnika - nawet jak podkładki duże zastosujesz od spodu to zawsze jest ryzyko że przy mocniejszym szarpnięciu wyrwie cały boczek a odpadnie.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#42 Post autor: cns80 »

Prostszym rozwiązaniem byłby montaż solidnych uchwytów i przypinanie koła gumami do mocowania bagażu czy takimi pasami gumowymi jak Maluchy miały koła mocowane - kojarzycie ?? - tylko obawiam się że nie będzie do czego przymocować tych uchwytów. Do plastikowych ścian bagażnika - nawet jak podkładki duże zastosujesz od spodu to zawsze jest ryzyko że przy mocniejszym szarpnięciu wyrwie cały boczek a odpadnie.
Odpada. Plastiki nie są wstanie utrzymać tej masy. Musiałbyś się mocować do konstrukcji nadwozia. Ja myślę o pręcie gwintowanym przyspawanym do oparcia fotela i na to są takie nakrętki mocujące koło (jak zapas wozimy we wnęce w bagażniku to jest on przykręcany np. w Mitsubishi). Ale jakoś nie bardzo mi się chce i nie mam czasu pruć tapicerki, a obecny sposób mocowania jest zadowalający :)

Koło pionowo bedzie wystawało nad roletę. Nawet dojazdówka pionowo wystaje. Dlatego mocuję ją między roleta a oparciem jak wyżej opisałem.

Dojazdówka to koszt ok. 100-150 zł + wysyłka
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#43 Post autor: Piasek »

Byłem dzisiaj chwilę u mechanika pogadać o tej kontroli luzów zaworowych i miał akurat wolny podnośnik to się wbiłem bo mi coś chrobotać zaczęło z tyłu na dziurach.
5 tyś km na polskich drogach i tuleje belki tylnej do wymiany obydwie :x

I teraz pytanie czy ktoś ma ten przyrząd dedykowany do wyciskania tych tulei bez demontażu belki ?
Bo z jej demontażem to 3x tyle roboty...

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#44 Post autor: Piasek »

Bo się dokopałem gdzieś do dekodera VIN Opla... Małe rozpiska wyposażenia (co ciekawe o większości do dziś nie wiedziałem że mam :lol: )

1RU :EXTERIOR PAINT, SEE MODEL CATALOGUE FOREWORD PAINT CHART
2H0 :C18SEL[2H0],Z18XER[2H0],A18XER[2H0] PETROL ENGINE
2J1 :COVER,FLOOR INNER,STANDARD
60X :BODY INTERIOR TRIM-BEIGE
60Y :DOOR PANEL TRIM,BEIGE
80I :INTERIOR-BLACK
A14 :GLASS,SIDE WINDOW,REAR,TINTED
A33 :ELECTRICALLY OPERATED WINDOWS,REAR
A51 :FRONT BUCKET SEAT
A88 :HEAD RESTRAINT,FRONT SEAT,ACTIVE
AF8 :LOCK CONTROL SIDE DOOR,ANTI THEFT PROTECTION
AH4 :FRONT SEAT,DRIVER,6 WAY MANUAL
AHA :WITH ADJUSTABLE LUMBAR SUPPORT
AJT :FOR SAFETY NET INSTALLATION PROVISIONS
ANY :EQUIPMENT CARGO RAILS AND TIE DOWNS
AP7 :KEYLESS ENTRY AND START SYSTEM
AQ0 :RESTRAINT HEAD, RR SEAT, VINYL COVERED, TWO, OUTSIDE
AV4 :SPLIT REAR SEAT
AWY :RESTRAINT SYSTEM RR SEAT, SHLDR, RETR, SEAT BELT ANCHORAGE POINT DETACHABLE
AY0 :AIR BAG,ROOF,FRONT
AY9 :HEAD RESTRAINT,REAR,VINYL,CENTER
B70 :PLATE DOOR SILL COVER
B75 :COVER,ASSY.,LUGGAGE
B86 :MOULDING BODYSIDE COLOUR
BA9 :COOL BOX
BF8 :COMPARTMENT STOWAGE, FRONT SEAT, RIGHT
BNR :MOULDING DOOR INTERIOR, BURL LIGHT
BNU :MOULDING I/P INTERIOR, BURL LIGHT
BW4 :WITH CHROME MOULDING
BW7 :ORNAMENTATION EXTERIOR PILLAR APPLIQUE
C68 :FOR ELECTRONIC AIR CONDITIONING
C95 :LAMP,ASSY,ROOF,WITH DUAL READING LAMP
CE1 :WIPER,FRONT,PULSE SYSTEM
CT5 :FOR NETHERLANDS
D75 :HANDLE,ASSY.,OUTSIDE
DA7 :ARMREST FRONT SEAT,LH
DD8 :FOR LIGHT SENSITIVE INTERIOR MIRROR
DDG :MIRROR,ELECTRIC,RH-LH
DDU :MIRROR,ASSY
DH6 :VISOR,SUN,WITH ILLUMINATED MIRROR,RH-LH
DP6 :HOUSING
DT4 :ASHTRAY AND CIGARETTE LIGHTER (SMOKERS PACK)
DVA :INSTRUMENT CLUSTER,BLACK,BLACK RINGS WITH SILVER TOP
E4R :SALES PACKAGE EQUIPMENT-COSMO
E4X :BLACK/BEIGE
E94 :COVER
FX1 :AXLE FINAL DRIVE 3.94
G62 :5 BOLT WHEEL FIXING
JL9 :ABS
K34 :CRUISE CONTROL
K60 :ALTERNATOR,100AMP
KC7 :RECEPTACAL ELECTRICAL, REAR SEAT
KC8 :SOCKET,ACCESSORY POWER OUTLET
KCL :HEATER DUCT,REAR PASSENGER 2ND POSITION
LHD :LEFT HAND DRIVE
M25 :MANUAL TRANSMISSION,5 SPEED,F17 TYPE
MM3 :USED WITH MANUAL TRANSMISSION
N34 :WHEEL,ASSY.,STEERING,THREE SPOKES,LEATHER
NC0 :EQUIPMENT,EUROPEAN UNION
NT4 :EMISSION,EEC 05
PXF :TRIM,ALPHA/VINYL
QGF :TYRES,205/55 R 16-91H
QQ5 :FOR FULL SIZE SPARE WHEEL
R2L :CD MAP,EUROPE
RCK :WHEEL 16 X 6.5,ALUMINIUM,7 TWIN SPOKES,STYLED
T2Q :HEADLAMPS,AUTOMATIC ON-OFF
T96 :FRONT FOGLAMP
T9M :ELBA TRIM
TN6 :BATTERY,55AH
TPV :GRILLE RADIATOR,BLACK,WITH CHROME BAR
TR0 :LAMP INTERIOR,ROOF,REAR,COURTESY AND DUAL READING
TRP :FRAME,RADIO
TSP :LAMP,ASSY,INTERIOR CUSTOM
TSQ :LAMP INTERIOR DELUXE
TTB :LAMP INTERIOR,ROOF,REAR COURTESY & DUAL READING,3RD ROW
TTO :RADIO EQUIPMENT COOLING SYSTEM
TTX :RADIO EQUIPMENT AUXILIARY CONNECTOR LINE IN
U07 :HORN,FANFARE
U66 :SPEAKER,7
U68 :INFORMATION COMPUTER
U71 :AERIAL,ASSY.,ROOF
UAJ :GRAPHIC INFO - COLOUR
UCL :RADIO AM/FM STEREO,SEEK,DVD,NAVIGATION,ETR,FADER
UEC :SENSOR INDICATOR AUTOMATIC AIR RECIRCULATION
UH0 :SEAT BELT WARNING,LH
UWA :TELEPHONE PROVISIONS FOR MOBILE,WITH VOICE CONTROL & BLUETOOTH
V3E :LUGGAGE CARRIER CLEAR ROOF,SILVER
V4M :EQUIPMENT 5-STAR,NCAP PACKAGE
VFE :BUMPER FRONT & REAR,PROTECTIVE MOULDING,COLOURED
VG2 :PROTECTION WAX,DELETE
VGB :LUGGAGE CARRIER ROOF,ANODIZED
VK8 :HOLDER,EYE GLASSES
VU3 :PANEL CENTRE INSTRUMENT,CHARCOAL METALLIC
W1Y :FOR STEERING WHEEL RADIO OPERATION
WBE :EQUIPMENT RECEIVING UNIT,RADIO
WBG :EQUIPMENT RECEIVING UNIT,GPS
Y67 :REQUIRED WHEN SERVICE REMINDER DISPLAY FITTED
Z1F :KM/H SPEEDOMETER

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#45 Post autor: Piasek »

Pojawił się pierwszy pomiar ze spalania LPG. Poniżej 10L/100km - bardzo przyjemnie.
Dzisiaj zatankuję kolejny raz ale tym razem będzie sporo bo goniłem ostro. Dwa odcinki A2 po 100km: w jedną 2 osoby ale pod wiatr i 150-160km/h na tempomacie, z powrotem 140km/h na tempomacie ale za to 5 dorosłych osób + bagażnik do pełna.
Spalił ok 41 litrów na 368km co powinno dać wynik ponad 11L LPG na 100km ale dokładnie się okaże jak zatankuję.

Zablokowany

Wróć do „Zafira B”