Jakie najlepsze opony letnie

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#181 Post autor: Bodek »

wojtowca pisze:Popieram przedmówcę, w Corsie mam RainExperty a do Zafiry kupiłem RainSporty 3. Trochę miękkie opony ale nie szumią, świetnie odprowadzają wodę i trzeba je ciut bardziej dopompować bo wyglądają jakby na kapciu się jeździło. Ja jestem bardzo zadowolony.
Bardziej, to znaczy ile :?:

I jak to się na do twardości jazdy :?:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

matis991
Przeglądacz
Posty: 74
Rejestracja: 01 lis 2013, 09:20
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Kia
Model: Sportage
Oznaczenie silnika: CRDI
Gender:

#182 Post autor: matis991 »

Od siebie dodam że rozmawiałem z kumplem na temat dunlop Sport BluResponse, niby klasa na mokrej nawierzchni to A ale jak stwierdził w deszczu sobie średnio radzą. Potrzebuje dość "agresywny" na lato bieżnik w związku z dość ostrym podjazdem który często pokonuje w lato i jak popada to robi się błotko, droga w sumie to ziemia z kamieniami, ubita tylko tyle co się autem jeździ. Na kierunkowych nie ma szans... ślizgają się :(

Skasowany użytkownik 16629

#183 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

matis991 pisze:Od siebie dodam że rozmawiałem z kumplem na temat dunlop Sport BluResponse, niby klasa na mokrej nawierzchni to A ale jak stwierdził w deszczu sobie średnio radzą. Potrzebuje dość "agresywny" na lato bieżnik w związku z dość ostrym podjazdem który często pokonuje w lato i jak popada to robi się błotko, droga w sumie to ziemia z kamieniami, ubita tylko tyle co się autem jeździ. Na kierunkowych nie ma szans... ślizgają się :(
Jeżeli chodzi o lato-w poprzednim aucie (Honda) zakupiłem lekko wyząbkowane Vredestein Sportrac 3, wiadomo lekko szumiały, ale na suchym były bardzo dobre, na mokrym sam byłem w szoku, bardzo porównywalne do chwalonych przez kolegów Uniroyali (moim zdaniem też bardzo dobre na nasze warunki pogodowe). Ja osobiście polecam Vrede i Uniroyal przede wszystkim, Toyo tylko na suchy asfalt (przekonałem się na własnej skórze i nie polecę), reszta opon moim zdaniem to na normalną jazdę wystarczy (bez szaleństw oczywiście). Niestety w Twoim przypadku błotnistej drogi to jedynie co można polecić to zakupić bieżnikowane zimówki... dlaczego? 1. jak się szybciej zużyją na asfalcie to strata niższa; 2. terenowych w takim rozmiarze możesz nie znaleźć; 3. dlaczego nowe pseudoterenówki z oponami typowo szosowymi nie radzą sobie w terenie? bo mają typowo szosowe opony właśnie.

Sprecyzuj swoje wymagania, bo żadna dobra opona na asfalt czy to mokry czy suchy nie poradzi sobie dobrze z błotem, po darmo na zimówkach nie pisze M+S (mud and snow, a po naszymu, śląskimu=maras i sniyg ;) )

Awatar użytkownika
wojtowca
Zafiromaniak
Posty: 1212
Rejestracja: 03 wrz 2014, 20:37
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bestwina koło B-B
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#184 Post autor: wojtowca »

Bodek pisze:
Bardziej, to znaczy ile :?:

I jak to się na do twardości jazdy :?:
normalnie ma być 2,2 , ja miałem napompowane 2,5Bar i jest różnica na +, a co do twardości to są bardzo miękkie opony i miękko wybierają dziury ale na zakrętach czuć jak auto się lekko "ugina". Tylko, że ja nie mam syndromu Kubicy więc na tych oponkach jeździ mi się bardzo dobrze.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#185 Post autor: Maćku »

Ja zawsze i wszędzie polecam na mokrą nawierzchnię Nokiany 8) 200konne auto z tylnym napędem ważące niecałe 1100kg nie kręciło bączków na mokrym :f1: Sam miałem w moim TeIku nokiany i nie było mowy by na mokrym czy suchym poszedł mi bokiem Dunlopy sp2000 też są fajne, ale do nokianów nie nie umywają... co do ceny Uniroyale biją na łeb resztę rainsport 1 :ok:

Szczególnie odradzam Michelin Yokohamy i Hankooki na mokrą nawierzchnię jakoś nigdy o tych oponach nie słyszałem pochlebnej opinii, na mokrym z tych trzech miałem te pierwsze i się potwierdziało :/
Obrazek

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#186 Post autor: cns80 »

wojtowca pisze:Popieram przedmówcę, w Corsie mam RainExperty a do Zafiry kupiłem RainSporty 3. Trochę miękkie opony ale nie szumią, świetnie odprowadzają wodę i trzeba je ciut bardziej dopompować bo wyglądają jakby na kapciu się jeździło. Ja jestem bardzo zadowolony.
Ja osobiście wolę Rain Experta. Mimo że Rain Sport 3 jeszcze lepiej hamuje to jednak charakterystyka Rain Experta mi bardziej pasuje. Jeszcze nie miałem okazji przetestować trzymania w ostrych łukach na wodzie jeśli chodzi o RainSport 3. Może tym mnie do siebie przekonają :)

Co do pompowania to Rainsport we wszystkich 3 generacjach znany był z tego że miał miękkie boki. Ten ostatni jest najtwardszy, ale i tak trzeba go dopompowywać +0,2, + 0,3. Rain Expert'a też dopompowywałem. Nie pogarsza to właściwości jezdnych ani trwałości opony. Do nominalnego ciśnienia wracałem dopiero jak robiło się zimno a jeszcze nie chciałem przechodzić na zimówki.
Teraz kolejny komplet Rain Expertów wędruje do 240 konnego auta :)
Obrazek

Awatar użytkownika
prymus2103
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
Imię: Robert
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel Astra
Model: J
Oznaczenie silnika: A14NEL
Kontakt:

#187 Post autor: prymus2103 »

Ja już trochę opon przerobiłem , na pewno nie continentale , goodyear uniroyal to tak .
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark

Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/

Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)

Obrazek

matis991
Przeglądacz
Posty: 74
Rejestracja: 01 lis 2013, 09:20
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Kia
Model: Sportage
Oznaczenie silnika: CRDI
Gender:

#188 Post autor: matis991 »

Nie mam na myśli opon terenowych ;D tylko chodzi mi o normalną letnią ale taką żeby miała więcej poprzecznych rowków ;p to mi wystarczy. np Bridgestone Turanza Er300 albo Pirelli P7 Cinturato wyglądają na takie (w porównaniu do innych co podałem). Mniej więcej o to mi chodzi im więcej poprzecznych rowków tym lepiej :) w poprzednim aucie miałem Contiecocontact CP one mają taki bieżnik i naprawdę zabierały ładnie :)
Ostatnio zmieniony 09 gru 2014, 20:59 przez matis991, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#189 Post autor: Bodek »

Osobiście śmigam na Rainexpertach - opona jest :ok:

i pewnie kupię następne ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#190 Post autor: Kacperuch »

wojtowca pisze:
Bodek pisze:
Bardziej, to znaczy ile :?:

I jak to się na do twardości jazdy :?:
normalnie ma być 2,2 , ja miałem napompowane 2,5Bar i jest różnica na +, a co do twardości to są bardzo miękkie opony i miękko wybierają dziury ale na zakrętach czuć jak auto się lekko "ugina". Tylko, że ja nie mam syndromu Kubicy więc na tych oponkach jeździ mi się bardzo dobrze.
Też tak pompuje. biorąc pod uwagę gdzie jeżdze i z kim to 2.4 przod 2.5 tył. ale wiem, że z tym nie można przesadzać, bo po moich okolicznych drogach chyba bardziej zawieszenie dostawało jak to granicę raz przekroczyłem. nadmienię, że to ciśnienie powyższe przy 4 osobach i całym bagażniku po autostradzie było za małe i opona nierównomiernie się zużywała. a w niemczech te ich kompresory... ;)

Awatar użytkownika
damian9009
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 19 kwie 2013, 09:34
Lokalizacja: Polska
Model:

#191 Post autor: damian9009 »

Ja z mojej strony mogę również polecić Uniroyal Rainsport sam takie zakupiłem i nie zawiodłem się , świetnie trzyma na mokrym ; aquaplaning w sumie to zapomniałem co to jest :D dodam jeszcze że przed zakupem zastanawiałem się nad continental contipremiumcontac ale po rozmowach ze sprzedawcami u mnie w firmie dowiedziałem się że są produkowane w tej samej fabryce co UR i w zasadzie wielkiej różnicy jakości nie ma a UR wyszły nieco taniej.
Jest też różnica między oponami produkowanymi w fabrykach niemieckich jak np. rumuńskich czy słowackich , te niemieckie podobno lepszej jakości.
„Używajcie polskich znaków! Jest różnica czy zrobisz komuś LASKE czy ŁASKĘ!”

prof. Jerzy Bralczyk

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#192 Post autor: cns80 »

damian9009 pisze:przed zakupem zastanawiałem się nad continental contipremiumcontac ale po rozmowach ze sprzedawcami u mnie w firmie dowiedziałem się że są produkowane w tej samej fabryce co UR i w zasadzie wielkiej różnicy jakości nie ma
Ci twoi sprzedawcy to chyba jednak troszkę popłynęli :) ContiPremiumContact to opona zupełnie innego typu i inny jest target nabywcy. URS to opona typowo na wodę (inny układ kanałów, shark skin technology, lamele "pod prąd" itp.). CPC to opona uniwersalna, która ma zapewniać przede wszystkim komfort i ciszę przy dobrej trakcji. Połączeniem, a właściwie kompromisem między tymi dwiema oponami może być Semperit SpeedLife. I w ten oto sposób koncern wypełnia lukę na rynku :)
To trochę tak jakbym porównywał Captivę z Insignią. Niby ten sam koncern ale inne przeznaczenie ;)
damian9009 pisze:Jest też różnica między oponami produkowanymi w fabrykach niemieckich jak np. rumuńskich czy słowackich , te niemieckie podobno lepszej jakości.
Od lat słyszę tą legendę handlowców i powiem tak: jeździłem na włoskich, rumuńskich i niemieckich. W tej chwili jeżdżę na portugalskich. Nie widzę żadnej różnicy ani w jakości wykonania, ani w walorach jezdnych, ani w trwałości. Wszystkie 5 kompletów oceniam na 6 :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#193 Post autor: Wojti »

Zgadzam się ale jeszcze dochodzi styl jazdy danego kierowcy :lol:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

robert1979gl
Mieszkaniec
Posty: 239
Rejestracja: 23 lut 2015, 09:33
Imię: Robert
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Opel
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#194 Post autor: robert1979gl »

Hankook Kinergy eco K425 195/65 R15 91 T

czy te

Uniroyal RainExpert 3 195/65 R15 91 H

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5221
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#195 Post autor: fredas »

Nie żałuj na bezpieczeństwie i weź hankook są bardzo dobre i super się jeździ i na mokrej nawierzchni aż się kleja do drogi :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”