[A] Renowator OPC 2.0T 192KM Arden Blau 2002
Trochę czasu minęło, a wraz z nim wleciały nowe graty:
- zamontowany moduł kierunkowskazów
- zamontowany moduł domykania szyb
- zamontowany hak (zawsze może się przydać)
- wrzucone nowe radio Sony MEX-BT3900
- płaskie belki firmy AGURI do boxu
- nowe jarzma i zaciski tył TWR/Lucas
- nowy akumulator
- wymienione uszczelki w drzwiach przednich
- wymieniona manetka kierunkowskazów i tempomatu- gaz w klimie uzupełniony
- wymieniony filtr kabinowy
- wymienione sprężyny
- wymieniony przepływomierz
- wymienione świece
- wymieniona cewka zapłonowa
- uzupełniony ubytek w szybie po kamieniu
- zamontowane śruby zabezpieczające felgi przed kradzieżą
Do zrobienia pozostało:
- uzupełnienie odbitego lakieru na masce, rys i innych skaz metodą Smart repair, która nie wymaga malowania całego elementu tylko poszczególnych ubytków
- wyciagnięcie kilku wgniotek metodą PDR również z zakresu smart repair
- montaż turbotimera (leży i czeka)
- zegary doładowania, temperatury olej
- lotka tylnej klapy w drodze
- alufelgi zimówki
- nadal kierownica do zszycia
- dolot chłodzenia prawego hamulca (stracony nie wiadomo jak i gdzie)
- moduł sterowania radiem
- felgi aluminowe na zimę i opony
- uszczelka w tylną klapę
- zamontowany moduł kierunkowskazów
- zamontowany moduł domykania szyb
- zamontowany hak (zawsze może się przydać)
- wrzucone nowe radio Sony MEX-BT3900
- płaskie belki firmy AGURI do boxu
- nowe jarzma i zaciski tył TWR/Lucas
- nowy akumulator
- wymienione uszczelki w drzwiach przednich
- wymieniona manetka kierunkowskazów i tempomatu- gaz w klimie uzupełniony
- wymieniony filtr kabinowy
- wymienione sprężyny
- wymieniony przepływomierz
- wymienione świece
- wymieniona cewka zapłonowa
- uzupełniony ubytek w szybie po kamieniu
- zamontowane śruby zabezpieczające felgi przed kradzieżą
Do zrobienia pozostało:
- uzupełnienie odbitego lakieru na masce, rys i innych skaz metodą Smart repair, która nie wymaga malowania całego elementu tylko poszczególnych ubytków
- wyciagnięcie kilku wgniotek metodą PDR również z zakresu smart repair
- montaż turbotimera (leży i czeka)
- zegary doładowania, temperatury olej
- lotka tylnej klapy w drodze
- alufelgi zimówki
- nadal kierownica do zszycia
- dolot chłodzenia prawego hamulca (stracony nie wiadomo jak i gdzie)
- moduł sterowania radiem
- felgi aluminowe na zimę i opony
- uszczelka w tylną klapę
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Długa lista "to do..." ale powoli ogarniesz. Dorzuć więcej zdjęć, świetnie wyglądaja Zośki w tym kolorze
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Lista może i długa ale mnie nie bawią defekty, defekciki Fura ma latać o każdej porze dnia i nocy, a przy tym dawać frajdę z jazdy i wyglądać co najmniej jak z fabryki. Samochód mam nie cały rok a jak policzysz ile kasy wpompowane to nie długo stuknie prawie 12000zł, a można powiedzieć, że nie widać Wychodzi tysiąc miesięcznie ...
Wczoraj wpadła dodatkowo kamerka DOD LS300W
Turbo Timer kupiłem APEXi ale teraz mam problem aby dostać kabel do wiązki do Zafiry. W polsce nie osiągalne więc muszę poszukać gdzieś dalej.
Lotka dotarła firmy TFG niestety wbrew opisowi trzeba sporo poszpachlować i poprawić ale temu poświęcę osobny wątek.
Kabelek do radia już w drodze także lada dzień sterowanie radiem ożyje.
Wczoraj wpadła dodatkowo kamerka DOD LS300W
Turbo Timer kupiłem APEXi ale teraz mam problem aby dostać kabel do wiązki do Zafiry. W polsce nie osiągalne więc muszę poszukać gdzieś dalej.
Lotka dotarła firmy TFG niestety wbrew opisowi trzeba sporo poszpachlować i poprawić ale temu poświęcę osobny wątek.
Kabelek do radia już w drodze także lada dzień sterowanie radiem ożyje.
Po zamontowaniu gazu pojawił się problem, a mianowicie zapętlanie wtrysków-końcowa diagnoza. Objawiało się to tym, że np. przy 190 (czasami przy 160) po odjęciu gazu było mocne szarpnięcie. Pojawiało się też jakby wypadanie zapłonu przy wyższych obrotach na 3, 4, 5 około 5000-5300 obrotów.
Myślałem, że to wina gazu bo było swieżo po gazowaniu więc podjechałem do gazownika. Podszedł do tego fachowo i pomimo obłożenia w serwisie wsiedliśmy do samochodu i przez godzinę jeździliśmy hamując silnik z komputerem. Zdiagnozował, że dzieje się to na zarówno na gazie jak i benzynie kiedy silnik jest pod dużym obciążeniem. Wbijałem chyba 4rke przy 800-1000obr pedał w podłogę i rozpędzanie. Co jakiś czas jakby wypadał zapłon. Zdjął cewkę i na fajce od środka było widać, taką białą pręgę, która świadczyła o przebijaniu. Mówił, że raczej wystarczy wymiana gumek bo dwie były w rozsypce. Kupiłem cewkę boscha (400zł) gumek nie idzie dostać, przełożyłem tylko gumki i problem odszedł. Jednak skoro miałem nową cewkę to już założyłem całość nową, a starą wrzuciłem do szafki jakby kiedyś ta się rozsypała, a może w między czasie dostanę te gumki tzn. fajki. Niestety nowych samych gumek nigdzie nie można dostać. W trakcie diagnostyki i sprawdzania szczelności dolotu wyszło, że przepływomierz też klęka i coś źle podawał więc wleciał nowy chyba ok. 600zł. Świece weszły nowe bo od tego zaczynaliśmy, a i tak nie wiadomo było kiedy były wymieniane. W dodatku będąc w Anglii dostałem dwa komplety świec w promocji za 20zł boscha, bo opakowania były zniszone!
Medal należy się gazownikowi V-Gaz Paweł Rząca, który pomimo tego, że wina nie leżała po stronie gazu poprowadził sprawę do końca. Pomimo dużego obłożenia w jego serwisie (czekałem dwa miesiące na termin montażu), pracy po kilkanaście godzin dziennie, znalazł czas dla mnie na dzień następny od mojego telefonu z problemem. "Przyjedź o 19 sprawdzimy ..." pierwszy mechanik w moim życiu z takim podejściem. Wysłał mnie też do dobrego gościa, który sprawdził szczelność układu dolotowego turbiny, ustalił usterkę przepływomierza.
Zamontował również na tamten czas jedyny sterownik, który obsługiwał problem zapętlania wtrysków firmy LPGTECH. Specjalizuje się w gazowaniu uturbionych silników więc przewidział możliwość takiego problemy i zamontował jednostke, która ten problem obsługuje. STAG i inne tego typu na tamtym etapie tego nie miały i nie wiem czy nadal mają. Zapętlanie się wtrysków benzyny to otwieranie wtrysków na maksa czyli leje się jak z kranu. Sterownik gazu w tym wypadku leje ostatnią prawidłową dawkę i jedziesz spokojnie dalej.
Generalnie można było z tym jeździć ale tak jak wspomniałem fura ma chodzić na 100%, a nie jak u wielu posiadaczy-to piszczy, to zgrzyta ale co tam przecież turla się do przodu, skręca, spowalnia.
Mój wniosek, jeśli podejrzewasz problem z zapłonem sprawdź stan gumek/fajek na cewce. Nie wiele roboty, ściągasz dolot turbiny nad klawiaturą (dwie opaski zaciskowe), zdejmujesz niebieską zaślepkę OPC, wypinasz kabel wchodzący z prawej do cewki, odkręcasz dwie śruby torx na cewce i wyciagasz ją lekkim energicznym pociągnięciem do góry. Sprawdź czy są całe nie popękane i poświeć do środka latarką może będzie widać tą lekko białą pinową pręge świadcząca o przebiciu na fajce.
Myślałem, że to wina gazu bo było swieżo po gazowaniu więc podjechałem do gazownika. Podszedł do tego fachowo i pomimo obłożenia w serwisie wsiedliśmy do samochodu i przez godzinę jeździliśmy hamując silnik z komputerem. Zdiagnozował, że dzieje się to na zarówno na gazie jak i benzynie kiedy silnik jest pod dużym obciążeniem. Wbijałem chyba 4rke przy 800-1000obr pedał w podłogę i rozpędzanie. Co jakiś czas jakby wypadał zapłon. Zdjął cewkę i na fajce od środka było widać, taką białą pręgę, która świadczyła o przebijaniu. Mówił, że raczej wystarczy wymiana gumek bo dwie były w rozsypce. Kupiłem cewkę boscha (400zł) gumek nie idzie dostać, przełożyłem tylko gumki i problem odszedł. Jednak skoro miałem nową cewkę to już założyłem całość nową, a starą wrzuciłem do szafki jakby kiedyś ta się rozsypała, a może w między czasie dostanę te gumki tzn. fajki. Niestety nowych samych gumek nigdzie nie można dostać. W trakcie diagnostyki i sprawdzania szczelności dolotu wyszło, że przepływomierz też klęka i coś źle podawał więc wleciał nowy chyba ok. 600zł. Świece weszły nowe bo od tego zaczynaliśmy, a i tak nie wiadomo było kiedy były wymieniane. W dodatku będąc w Anglii dostałem dwa komplety świec w promocji za 20zł boscha, bo opakowania były zniszone!
Medal należy się gazownikowi V-Gaz Paweł Rząca, który pomimo tego, że wina nie leżała po stronie gazu poprowadził sprawę do końca. Pomimo dużego obłożenia w jego serwisie (czekałem dwa miesiące na termin montażu), pracy po kilkanaście godzin dziennie, znalazł czas dla mnie na dzień następny od mojego telefonu z problemem. "Przyjedź o 19 sprawdzimy ..." pierwszy mechanik w moim życiu z takim podejściem. Wysłał mnie też do dobrego gościa, który sprawdził szczelność układu dolotowego turbiny, ustalił usterkę przepływomierza.
Zamontował również na tamten czas jedyny sterownik, który obsługiwał problem zapętlania wtrysków firmy LPGTECH. Specjalizuje się w gazowaniu uturbionych silników więc przewidział możliwość takiego problemy i zamontował jednostke, która ten problem obsługuje. STAG i inne tego typu na tamtym etapie tego nie miały i nie wiem czy nadal mają. Zapętlanie się wtrysków benzyny to otwieranie wtrysków na maksa czyli leje się jak z kranu. Sterownik gazu w tym wypadku leje ostatnią prawidłową dawkę i jedziesz spokojnie dalej.
Generalnie można było z tym jeździć ale tak jak wspomniałem fura ma chodzić na 100%, a nie jak u wielu posiadaczy-to piszczy, to zgrzyta ale co tam przecież turla się do przodu, skręca, spowalnia.
Mój wniosek, jeśli podejrzewasz problem z zapłonem sprawdź stan gumek/fajek na cewce. Nie wiele roboty, ściągasz dolot turbiny nad klawiaturą (dwie opaski zaciskowe), zdejmujesz niebieską zaślepkę OPC, wypinasz kabel wchodzący z prawej do cewki, odkręcasz dwie śruby torx na cewce i wyciagasz ją lekkim energicznym pociągnięciem do góry. Sprawdź czy są całe nie popękane i poświeć do środka latarką może będzie widać tą lekko białą pinową pręge świadcząca o przebiciu na fajce.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2014, 16:03 przez Renowator, łącznie zmieniany 3 razy.
Na allegro interface jest za 160zł z przesyłką użytkownik: barteklca
http://allegro.pl/Shop.php/Show?id=13613281
Dziś wleciały nowe opony na przednią oś
Prosze scalac posty pisane w krotkim odstepie czasu
http://allegro.pl/Shop.php/Show?id=13613281
Dziś wleciały nowe opony na przednią oś
Prosze scalac posty pisane w krotkim odstepie czasu
Ostatnio zmieniony 12 gru 2014, 14:48 przez Renowator, łącznie zmieniany 1 raz.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Mozesz napisac co dokladnie tam "upchales" i gdzie kupilesRenowator pisze:Obrazek
Dzisiejszy upgrade, jeszcze tylko jutro podłączenie i dodatkowe wejścia na źródła zasilania gotowe.
- norris_85
- Zafiromaniak
- Posty: 1211
- Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Lublin, LU
- Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Mi to wygląda na rozgałęźnik zapalniczki z gniazdami USB , wszystko zapewne rozebrane i wpięte w instalacje zapalniczki (tym sposobem ma 3 gniazda zapalniczki i 2x USB na wierzchu).
Zmierzyłem wymiar szufladki na zapalniczkę i udałem się do sklepów na pomiary rozgałeźników. Trafiłem w Tesco całkiem fajny z dwoma gniazdami USB 1000mah i dwoma standardowymi. Ten co podał norris niestety jest tylko 500mah, teraz te smartfonowate żrą dużo energii więc lepsze 1000mah. BTW Norris nie wrzucaj linków z allegro, bo za kilka tygodni tylko wspomnienie po nich pozostanie.
Rozgałęźnik pasuje idealnie nic nie trzeba kleić czy ciąć. Kabel wychodził z boku, rozmontowałem całość rozdzielacza i wprowadziłem "modyfikację" wyprowając kabel tyłem, po czym skręciłem z powrotem w całość. Następnie nawieciłem otwór na kabel w obudowie szufladki głęboko z tyłu i przez istniejący otwór w obudowie przeprowadziłem kabel do oryginalnego wtyku zapaliczniki gdzie podpiąłem się szybkozłączkami. Wcisnąłem obudowę rozgałęźnika i teraz ładnie siedzi.
Lekka, łatwa robota, a w końcu mam gniazda zapalniczki, które trzymają wtyk jak imadło. Oczywiście jak nie porzebuję, zamykam popielniczkę i nic nie widać.
W końcu również uporałem się z przeciekiem płynu chlodniczego porządną opaską typu GBS.
Teraz muszę pomyśleć jak upchnąć kabel od kamery żeby nie wisiał przez środek od lusterka. Myślę, że poleci gdzieś pod schowkiem i w słupku schowany pod obiciem ale na to muszę złapać chwilkę jak będzie cieplej.
Rozgałęźnik pasuje idealnie nic nie trzeba kleić czy ciąć. Kabel wychodził z boku, rozmontowałem całość rozdzielacza i wprowadziłem "modyfikację" wyprowając kabel tyłem, po czym skręciłem z powrotem w całość. Następnie nawieciłem otwór na kabel w obudowie szufladki głęboko z tyłu i przez istniejący otwór w obudowie przeprowadziłem kabel do oryginalnego wtyku zapaliczniki gdzie podpiąłem się szybkozłączkami. Wcisnąłem obudowę rozgałęźnika i teraz ładnie siedzi.
Lekka, łatwa robota, a w końcu mam gniazda zapalniczki, które trzymają wtyk jak imadło. Oczywiście jak nie porzebuję, zamykam popielniczkę i nic nie widać.
W końcu również uporałem się z przeciekiem płynu chlodniczego porządną opaską typu GBS.
Teraz muszę pomyśleć jak upchnąć kabel od kamery żeby nie wisiał przez środek od lusterka. Myślę, że poleci gdzieś pod schowkiem i w słupku schowany pod obiciem ale na to muszę złapać chwilkę jak będzie cieplej.
Wleciały nowe opony na tył Uniroyal Rainsport 3 225/45/17
Niestety odkryłem, że chłodnicę, którą wymieniałem około rok temu szlak trafił ... Kupiłem porządną, a rozszczelniła się chyba w tym samym miejscu co oryginał. Teraz pytanie jak zareklamować taką usterkę i ile czasu będzie trwało rozpatrywanie reklamacji ...
Niestety odkryłem, że chłodnicę, którą wymieniałem około rok temu szlak trafił ... Kupiłem porządną, a rozszczelniła się chyba w tym samym miejscu co oryginał. Teraz pytanie jak zareklamować taką usterkę i ile czasu będzie trwało rozpatrywanie reklamacji ...
Ostatnio zmieniony 10 cze 2015, 00:11 przez Renowator, łącznie zmieniany 1 raz.