[A] Wymiana oringów nagrzewnicy - Zafira A z klimatyzacją

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 6483

#166 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Oj , co za dziadostwo :/ . Nie lubię takich prac i broń mnie Panie przed taką czynnością :x

dawidryba

#167 Post autor: dawidryba »

Mam pytanie dotyczące spuszczenia płynu z układu chłodniczego do tej operacji. Czy wystarczy tylko spuścić płyn z chłodnicy, czy osobno z silnika również?

Za tydzień zamierzam wymieniać oringi i potrzebuję tej informacji.
Bez kanału się nie obejdzie?

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#168 Post autor: GOTI »

Co do spuszczania płynu zawór jest w możliwie najniższym miejscu, dlatego spuścisz prawie cały płyn. Oczywiście wszystkiego sie nie uda, dlatego przy wypinaniu nagrzewnicy warto popodkładać kilka szmat pod spód (troche płynu pozostanie w przewodach).

Tak, bez kanału raczej sie nie obejdzie ;)
Obrazek

KrilanPL

#169 Post autor: KrilanPL »

dawidryba pisze:Mam pytanie dotyczące spuszczenia płynu z układu chłodniczego do tej operacji. Czy wystarczy tylko spuścić płyn z chłodnicy, czy osobno z silnika również?

Za tydzień zamierzam wymieniać oringi i potrzebuję tej informacji.
Bez kanału się nie obejdzie?
Jak chcecie doskonałego efektu i lubicie się brudzić to można odczepić wąż od chłodnicy oleju - efekt gwarantowany , a na koniec zdziwko skąd tyle płynu w samochodzie było ;)

jarosz89

#170 Post autor: jarosz89 »

Witam, mam takie pytanie, czy ktoś odpinał wąż który idzie od silnika do nagrzewnicy?
Chodzi mi o poinstruowanie jak się go wypina

Trzeci

#171 Post autor: Trzeci »

Mnie też dotknęla przypadłość.... dywanik mokry a po właczeniu ogrzewania to nawet litr na 10 km ubywa . Niestety musze kanał znaleźć bo w z22se z klimą od góry ża żadne skarby się nie dojdzie.

PUSZEK30

#172 Post autor: PUSZEK30 »

dzień dobry, witam wszystkich serdecznie,

ja również mam problem z nagrzewnica,czy posiada ktoś z kolegów jakieś info i fotki jak dobrać się do nagrzewnicy żeby nic nie uszkodzić?

potrzebuje jakiejś info z fotami krok po kroku....


proszę o pomoc....
Ostatnio zmieniony 10 gru 2014, 12:23 przez PUSZEK30, łącznie zmieniany 1 raz.

Zafirek

#173 Post autor: Zafirek »

witam .w tym temacie były fotki i opis jak to zrobić

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#174 Post autor: Bodek »

Zafirek pisze:witam .w tym temacie były fotki i opis jak to zrobić
jest na pierwszej stronie tego tematu: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

PUSZEK30

#175 Post autor: PUSZEK30 »

witam wszystkich serdecznie.


Panowie mam poważny problem,mianowicie jakiś czas temu miałem wyciek z chłodnicy najprawdopodobniej z lewej strony na łączeniu z plastikiem,ale dokładniej to nie wiem,znajomy polecił mi wsypać uszczelniacz w proszku do chłodnic który sprzedają na stacji benzynowych,
kupiliśmy trzy małe opakowania, wykorzystaliśmy dwa wsypując po trochu,oczywiście pomogło i uszczelniło miejsce w którym ciekło, no i też zaszkodziło nie mam od tamtej pory ogrzewania w zafirce,wydaje mi się ze zapchaliśmy całą nagrzewnice :(

korzystając z kanału na terenie zakładu pracy,spuściliśmy płyn chłodniczy,oczywiście wypływały te cząsteczki z tego uszczelniacza razem z płynem.

gdy już wypłukaliśmy układ to wlałem do zbiorniczka płyn do płukania układu chłodniczego firmy "K 2 " i odpaliłem silnik na 15 min,temperatura dochodziła do 85-90 stopni, myślałem ze będzie wszystko ok bo było ciepło w aucie i nagrzewnica grzała ,póżniej spuściłem ten płyn i zrobiliśmy kolejne płukanko układu aż zacznie lecieć czysta woda,pożnie przedmuchaliśmy układ sprężonym powietrzem i zalaliśmy cały układ chłodniczy płynem chłodniczym,


obawiam się najgorszego że będę zmuszony rozebrać pół auta i dobrać się do nagrzewnicy,nie mając o tym żadnego pojęcia i narzędzi, narzędzia pożyczę od kolegi ale co dalej to nie wiem co i jak i jak zabrać się za to,bardzo proszę o pomoc,jak mogę krok po kroku zacząć zabierać się za
to, co proponujecie jaki będą mi potrzebne narzędzia itp

zamierzam autko oddać do mechanika i wymienić tą chłodnice która gdzieś tam ciekła bo raczej napewno ona jest też zawalona tym uszczelniaczem,

wszędzie gdzie dzwonie i pytam się ile wezmą za wymianę nagrzewnicy i rozebranie auto to wołają 500-600 zł plus do tego nagrzewnica itp


więc proszę o waszą pomoc i podpowiedzi.....

pozdrawiam i życzę miłego dzionka:)

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#176 Post autor: SD72 »

PUSZEK30 pisze: ale co dalej to nie wiem co i jak i jak zabrać się za to,
Jest opisane ze zdjeciami w pierwszym poscie tematu :>

PUSZEK30

#177 Post autor: PUSZEK30 »

...dodam ze mam jeszcze instalacje lpg o której nie wspomniałem:)

szczerze to liczyłem kolego Bazyliszek na więcej fotek,więcej info i jakie narzędzia są potrzebne no i ile samochodu rozebrać,gdzieś wyczytałem ze niby tez kierownice trzeba zdemontować i cała deskę...

Posty pisane w krótkim odstępie czasowym scalamy - GOTI ;)
Ostatnio zmieniony 15 gru 2014, 05:53 przez PUSZEK30, łącznie zmieniany 1 raz.

Zafirek

#178 Post autor: Zafirek »

witam.w tym opisie jest wszystko opisane co należy rozebrać i jak -żadnej kierownicy ,żadnej deski nie trzeba.

narzędzia; małe torxy chyba T20 śrubokręt kombinerki żadnych wymysłów

PUSZEK30

#179 Post autor: PUSZEK30 »

no i o to mi chodziło, kupie wszystkie części i biorę się za robotę,
dzięki i pozdrawiam



witam ponownie.

koledzy jeszcze mam takie pytanko,

którędy spuścić płyn chłodniczy nie mając kanału w garażu i czy istnieje ryzyko zapowietrzenia się układu,głowicy i bloku,jeżeli tak to czy można temu jakoś zapobiec,

pozdrawiam

Posty pisane w krótkim odstępie czasowym scalamy - GOTI ;)
Ostatnio zmieniony 15 gru 2014, 05:55 przez PUSZEK30, łącznie zmieniany 3 razy.

wrc78

#180 Post autor: wrc78 »

też mam ten sam problem czyli cieknie,mam pytanie czy zestaw naprawczy który rzekomo kosztuje ok.30-40 zł. to jest zamiennik i czy w tym zestawie jest lornetka? Pytam bo oryginalny zestaw GM z lornetką,oringami,spinkami w sklepie OPLEX w Łodzi kosztuje 118zł.Nie wiem czy zamawiać ten GM czy jakiś zamiennik,z tego co wyczytałem na forum to koledzy musieli wymieniać taki zestaw już po kilku miesiącach od naprawy,dla tego się zastanawiam nad oryginałem GM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”