[B]koncówki drążków kierowniczych - co polecacie?
[B]koncówki drążków kierowniczych - co polecacie?
Hej,
Zamierzam wymienić drążki kierownicze w związku z drganiami jakie mi się pojawiają na kierownicy przy prędkości około 130-140 i więcej. Drgania występują jedynie na kierownicy, na budę nic się nie przenosi.
Dodam w tym miejscu, że mam nowiutkie opony zimowe Firestone Winterhawk 2 (500km przebiegu) koła wyważone tydzień temu, zwieszenie badane na przegladzie 3 tygodnie temu i niestety kiera drży
W przyszłym tygodniu będę wymieniał felgi na stalowe (przy tych samych oponach) i zobaczymy jak się auto zachowa, w dalszej kolejności test na oponach letnich i powrót do alusów - na dniach kupuję oponki Bridgestone Turanza ER300.
Wątek dotyczy drążków gdyż w Astrze miałem taki sam objaw i bajery z kołami i felgami nie pomagały dopiero po wymianie końcówek drążków problem znikł - kupiłem wtedy jakieś najtańsze
Co polecacie poza oryginalnymi końcówkami GM które są po 250zł sztuka!!!!! Ewentualnie czy macie pomysły co może być jeszcze przyczyną drgań.
Pzdr!
Przemek
Zamierzam wymienić drążki kierownicze w związku z drganiami jakie mi się pojawiają na kierownicy przy prędkości około 130-140 i więcej. Drgania występują jedynie na kierownicy, na budę nic się nie przenosi.
Dodam w tym miejscu, że mam nowiutkie opony zimowe Firestone Winterhawk 2 (500km przebiegu) koła wyważone tydzień temu, zwieszenie badane na przegladzie 3 tygodnie temu i niestety kiera drży
W przyszłym tygodniu będę wymieniał felgi na stalowe (przy tych samych oponach) i zobaczymy jak się auto zachowa, w dalszej kolejności test na oponach letnich i powrót do alusów - na dniach kupuję oponki Bridgestone Turanza ER300.
Wątek dotyczy drążków gdyż w Astrze miałem taki sam objaw i bajery z kołami i felgami nie pomagały dopiero po wymianie końcówek drążków problem znikł - kupiłem wtedy jakieś najtańsze
Co polecacie poza oryginalnymi końcówkami GM które są po 250zł sztuka!!!!! Ewentualnie czy macie pomysły co może być jeszcze przyczyną drgań.
Pzdr!
Przemek
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 01:41 przez rhaaziel, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Koło środy będę przekładał opony zimowe na fabrycznie nowe felgi stalowe GM (oczywiście dopilnuje wyważenia) i zobaczymy czy to coś pomoże, jeśli nie to jeszcze poczekam i za miesiąc wymienię opony na letnie i może to coś, jeśli nadal nie to faktycznie chyba tylko drążki (końcówki) będą odpowiedzialne za te drgania.
Dzięki za info dot. końcówek drążków, TRW wychodzą w dobrej cenie
Dzięki za info dot. końcówek drążków, TRW wychodzą w dobrej cenie
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Koła ponownie wyważone, drążki sprawdzone - podczas testu zero drgań
Wniosek albo zgubiłem ciężarek albo nowe opony ułożyły się na felgach i dlatego trzeba było raz jeszcze wyważać. Ważne że kiera już nie drży
Wniosek albo zgubiłem ciężarek albo nowe opony ułożyły się na felgach i dlatego trzeba było raz jeszcze wyważać. Ważne że kiera już nie drży
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Tak samo u mnie było nowe opony felgi stalowe gm po wymianie po paru dniach zaczela drgac, ponowna wizyta u wulkanizatora i wywazanie, przez 3 miesiącach ok, i ponownie zaczęło drgać ponownie wywazylem i obecnie jest znowu dobrze... wczesniej na letnich przez pol roku ani razu mi się to nie zdazylorhaaziel pisze:Koła ponownie wyważone, drążki sprawdzone - podczas testu zero drgań
Wniosek albo zgubiłem ciężarek albo nowe opony ułożyły się na felgach i dlatego trzeba było raz jeszcze wyważać. Ważne że kiera już nie drży
wyważ koła na samochodzie - od tego bym zaczął. Miałem ten sam problem w AII -przy 120 km/h zaczęła drgać kierownica, przy 160 przestawało, a po wyważeniu jak ręką odjął.
ZAFIRKA B 1.9 CDTI '06 - 6,8L /100km
Witam kolegów ,mam podobny problem z drganiem kierownicy po wyżej 140. Opony były wywarzane sumie 2 razy i efekt taki sam . Mocne drgania w przedziale 140/160 potem troszkę mniej ale wyczuwalne .Felgi stalowe org GM 2 kom lato zima i to samo .Przegląd zawieszenia nic nie wykazał, co jest tego przyczyną , sprawa denerwuje bo nie jest miła jazda po wyżej 140.http://www.zafiraklub.pl/templates/subS ... icon11.gif
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Kolego jacek171177 może być kilka przyczyn drgania kierownicy. Ja osobiście miałem taki problem przy focusie 110 km/h i drgało. Byłem u gościa który wyważał mi koła 3 razy i ciągle to samo. Zmieniłem warsztat i jak ręką odjął. Ten wcześniejszy miał rozkalibrowaną maszynę do wyważania kół. Jest jeszcze możliwość że któraś opona ma feler lub masz delikatnie krzywą którąś felgę. Drążki zostaw sobie na koniec bo trzeba później ustawić zbieżność.
Ja miałem podobna sytuacje pomogło dopiero wymiana wszystkich opon na nowe . A stare wygladały niczego sobie ale słuzyly 5 sezon . Po wymianie wszystko ustapiło i wruciło do normy z zimowymi mam podobny problem 5 sezon i też w pewnych predkosciach zaczyna drgac kierownica, ale duzo mniej irytujace , poza tym zima jezdzi sie wolniej i ten sezon przemęcze. Ze swojego doswiadczenia wiem, że jak zalezy nam na komforcie jazdy i bezpieczenstwie to co 3 lata wymiana opon . W tedy nie ma tego typu problemów.
Zdecydowanie polecam wyważanie na samochodzie. Robią to np. tutaj http://autobalans.pl/chabretti pisze:[...]Byłem u gościa który wyważał mi koła 3 razy i ciągle to samo. Zmieniłem warsztat i jak ręką odjął. Ten wcześniejszy miał rozkalibrowaną maszynę do wyważania kół. [...]
Maszyna rozpędza koło do ok. 120-140 km/h. Najmniejsze niewyważenie od razu wychodzi. Nie to co na tych stacjonarnych wyważarkach, gdzie koło obraca się 170-200 obr/min (20-24 km/h !).
W trzech różnych samochodach miałem problem z wyważeniem kół (wyważarka stacjonarna). Wyważałem po kilka razy. Słyszałem już różne historie: felgi krzywe, opona niejednorodna, zhamowana, "a te, Panie, to w ogóle się ciężko wyważa", itp. Jeden to mi tak wyważył koła, że później przez całe Niemcy musiałem jechać max 120-130 km/h (wiecie jaki to ból? )
Pojechałem na wyważanie na osi i jak ręką odjął - jazda jak po stole.
Tylko później trzeba pamiętać żeby przy zdejmowaniu koła zaznaczyć względne położenie piasty i koła i później tak samo zamontować.
Witam ponownie .A więc dowarzyć opony na samochodzie lub też sprawdzić felgi. Mianowicie letnie i zimowe mam no osobnych felgach stalowych i u innych speców wywarzane ,więc problem nie polega na samym wy warzeniu a tkwi gdzieś indziej więc najpierw chyba dowarzyć na po jezdzie .Poszukamy speca w Krakowie morze tacy tam są.Lub powoli siada zawieszenie i są luzy