Problemy z użytkowaniem alternatora

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#151 Post autor: Bodek »

gruby pisze:Witam może powie mi ktoś jakiej mocy jest alternator w Opel Zafira z klimą 1.8 125KM Z18XE ??
100Ah czy 120Ah.

Pracuje całe dnie a w nocy nie mam jak sprawdzić.
Dziękuje za odpowiedz.
Ten jest według Twojego nr VIN:

9195753 - nr części
62 04 098 - nr katalogowy
ALTERNATOR, ZESP., 12V.100 A. (IDENT TZ) (BOSCH) (CZĘŚĆ ZAMIENNA 93186485 62 04 214 OPEL, R1610391 VAUXHALL) (NR PRODUKCYJNY 90561971)MONOCAB F75 (C)
(C)
-32240131
-3H

ten sam silnik, ale nr nadwozia powyżej 3- i jest już inny

93177834 - nr części
62 04 178 - nr katalogowy
ALTERNATOR, ZESP., 12V.120 A. (IDENT YU) (BOSCH) (CZĘŚĆ ZAMIENNA 93175808 62 04 158 OPEL, R1530025 VAUXHALL) (NR PRODUKCYJNY 13147093)MONOCAB F75
(C) 32240132-
(C) 4G000001-
(C) 3H-
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

6Angie

#152 Post autor: 6Angie »

Witam,

Nie wiem czy wybieram odpowiedni dział, więc w razie czego proszę o przeniesienie pytania.
Otóż jakiś miesiąc temu do Zafiry została założona instalacja gazowa. Dwa dni później po wyruszeniu z domu i przejechaniu jakiś 200m silnik zgasł. Po ponownym uruchomieniu jechał bez problemu. Po około 3 godzinach postoju również ruszył bez problemu, ale po chwili światła zaczęły przygasać i silnik zgasł. Odpalił dopiero po chwili. Później przejechał trasę ok. 250km praktycznie bez problemu, a dzisiaj także po przejechaniu kilkuset metrów światła zaczęły przygasać i silnik zgasł. Żeby zawęzić podejrzenia o to jaka jest przyczyna dodam, że co do ładowania był wymieniony pasek wielorowkowy i napinacz tego paska, alternator sprawdzony przez elektryka ma nowe koło pasowe, nowe łożyska i regulator napięcia. Było sprawdzone też napięcie na klemach akumulatora i na wyłączonym silniku wynosi 12,5V, na włączonym silniku 14,6V, przy włączonych światłach mijania i nadmuchu na 1 - 14,5V a przy włączonych wszystkich odbiornikach 14,2V. Ma ktoś pomysł o co może chodzić? Może to być związane z montażem gazu?

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#153 Post autor: SD72 »

Kamil55611 pisze:Mam nadzieję iż mi pomożecie chodź trochę przed wyjazdem do mechanika. Dlatego też pozwolę sobie opisać całą sytuację. Wracam z majówki moją Zafirką 2.0 DTI. Jadę Autostradą 120-140 aż tu nagle zapaliły się wszystkie kontrolki jakie mogły po chwili zgasły została tylko o braku ładowania i do tego brak wspomagania + światła mijania spalone(o czym się przekonałem dopiero po zachodzie słońca). Myślę sobie pasek jadę dalej im bliżej domu tym lepiej a zostało mi jeszcze 300 km. Po 3-4 km kontrolka zgasła wspomaganie działa. Przejechałem znów kawałek i znów wszystkie kontrolki świecą zegary się zrestartowały brak wspomagania. Po chwili deska zgasła. Niestety tak zostało aż do rozładowania akumulatora. Po wymianie akumulatora przywiezionego przez znajomego wszystko było dobrze nie przekraczając 2000obr/min dojechałem niemal że do celu. pod koniec drogi zakręciłem go do 3000obr/min i znów zanikło ładowanie. Pasek jest na miejscu. Wie ktoś może co to może być ?? Mechanikiem nie jestem. Alternator? Regulator napięcia ? Dzięki z góry za podpowiedzi :)

Sprawdzic alternator , ladodanie i napiecie na poczatek ;)

Jakies bledy ?????
Ostatnio zmieniony 04 maja 2014, 21:36 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamil55611

#154 Post autor: Kamil55611 »

Abs, Brak czynnika chłodzącego, brak ładowania akumulatora, "samochodzik z kluczykiem", kontrola emisji spalin , poduszka powietrzna i chyba grzanie świecy to chyba na tyle . Napięcia sprawdzę jutro

woloch

#155 Post autor: woloch »

Nie wiem co się dzieje, po ostatniej regeneracji altka przez parę miesięcy zafcia działała bez problemu. Nagle znowu zaczyna mi wariować nie można jej odpalić. Jakiś miesiąc temu oddałem altka na gwarancji, wymiana regulatora napięcia w altku i było ok. Po miesiącu znowu to samo. Jak aku jest naładowany to altek go ładuje 14,4V i w pewnym momencie przestaje ładować (jest to raczej przypadek). Po zgaszeniu silnika nie można odpalić, ale o dziwo po zdjęciu klemy + zafcia kręci i zaczyna ładować aku 14,4V. Kolejny raz został wymieniony regulator napięcia ale niestety odebrałem samochód od mechanika odstawiłem do domu a po 4 godz juz nie odpalił. Jak w tym momencie pchnę Zafcie z górki to odpala ale aku nie ładuje. Wsadziłem inny akumaltor i efekt jest ten sam. O co chodzi?

e-nomine

#156 Post autor: e-nomine »

Witam,

Posiadam Zafirę A silnik X18XE1, problem leży w alternatorze. W niskich temperaturach czyli w okresie jesienno zimowym podczas uruchamiania silnika (samochód nie garażowany) z alternatora słychać piski "tzn. jakby metal tarł o metal". Nie jest to stale słyszalne, gdy silnik się rozgrzeje wszystko wraca do normalności. Akumulator wymieniony ,wszystkie bebechy alternatora też. nie widać śladów tarcia wirnika o stojan. Test akumulatora i alternatora wykonany pozytywnie bez i z obciążeniem.Próbowałem nawet podmiany stojana i to samo.
Co zastanawiające samochód w ciągu dnia postoi po porannym dojeździe do pracy i po południu po odpaleniu tego objawu nie ma?
Czy ktoś spotkał się już z takim problemem bo już mi brak pomysłów na ten dziwny przypadek.
Bebechy wymieniłem gdyż ubiegłej zimy tego nie miałem.
P.S
Pasek z napinaczem i rolką prowadzącą, klima ok!
Proszę o pomoc. :(

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#157 Post autor: bykmark »

e-nomine pisze:Witam,

Posiadam Zafirę A silnik X18XE1, problem leży w alternatorze. W niskich temperaturach czyli w okresie jesienno zimowym podczas uruchamiania silnika (samochód nie garażowany) z alternatora słychać piski "tzn. jakby metal tarł o metal". Nie jest to stale słyszalne, gdy silnik się rozgrzeje wszystko wraca do normalności. Akumulator wymieniony ,wszystkie bebechy alternatora też. nie widać śladów tarcia wirnika o stojan. Test akumulatora i alternatora wykonany pozytywnie bez i z obciążeniem.Próbowałem nawet podmiany stojana i to samo.
Co zastanawiające samochód w ciągu dnia postoi po porannym dojeździe do pracy i po południu po odpaleniu tego objawu nie ma?
Czy ktoś spotkał się już z takim problemem bo już mi brak pomysłów na ten dziwny przypadek.
Bebechy wymieniłem gdyż ubiegłej zimy tego nie miałem.
P.S
Pasek z napinaczem i rolką prowadzącą, klima ok!
Proszę o pomoc. :(
Kolego czy to na pewno alternator - należy zdjąć pasek nappędu osprzętu ( alternatora, sprężarki) i posłuchac czy odgłosy nadal pojawiają się ?
Ostatnio zmieniony 16 gru 2014, 22:32 przez bykmark, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 6483

#158 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Cos mi sie wydaje ,że masz podobnie jak u mnie . Objaw wzmaga sie zwłaszcza po wilgotnej lub deszczowej nocy. Tyle ,że według mnie , winny temu nie jest wcale alternator a cos innego. Ja stawiam na okolice rozrządu , może napinacz paska alternatora ?. Tam poszukaj przyczyny dziwnych dźwieków.

e-nomine

#159 Post autor: e-nomine »

Witam,

Panowie jak już pisałem pasek jest ok, napinacz chodzi w całym zakresie płynnie nie przeskakuje. Zosia miała zdjęty pasek osprzętu i żadnych "dziwnych odgłosów" z strony rozrządu nie słychać.
Niedawno wymieniłem rolkę napinacza która też jest ok.
Pokusiłem się ostatnio i pożyczyłem z swojego warsztatu stetoskop , wynik: piski dochodzą EWIDENTNIE z alternatora.
Jestem dociekliwy i dziwi mnie fakt że problem znika po rozgrzaniu silnika i występuję tylko po nocy. jak pisałem auto postoi w tych samych temperaturach 8 godzin i po odpaleniu nie ma powyższego problemu.
Zaczyna mnie ten fakt powoli drażnić a nie uśmiecha się mi inwestować w regenerowany alternator skora sam swój zregenerowałem maxymalnie jak się dało nawet pierścienie ślizgowe wirnika wymieniłem a nie staczałem.
Może ktoś z as miał taki sam przypadek? :?

e-nomine

#160 Post autor: e-nomine »

Witam,

Cz :/ y ktoś odpowie mi jak to możliwe że jak podmieniłem alternator tego samego producenta Delphi piski nadal się pojawiają przy niskich temperaturach na zimnym silniku?
Rozkładam już ręce..... :/

helgpu

#161 Post autor: helgpu »

Witam,niewiem czy na coś się to przyda ale w moim przypadku wszystkie piski ,ćwierkania itp. ustały po wymianie koła pasowego alternatora .

e-nomine

#162 Post autor: e-nomine »

Dzięki ale ja podmieniłem kompletny alternator i są te same objawy :roll:

adash0

#163 Post autor: adash0 »

Kupiłem zaraz po zakupie auta we wrześniu 2014 akumulator i od kiedy są temperatury poniżej +1 auto nie zapala ładnie, a nawet w ogóle po dwóch dniach, po dobie ledwo, ledwo...

Podjechałem sprawdzić akumulator tydzień temu gdzie go też kupiłem i gość mówi, że coś mi bierze prąd w aucie, bo iskrzy za dużo przy podpięciu klem. No to sprawdzam wszystko co mogłem.. oświetlenie w środku (moje modernizacje na LED), radio, antenę i nic. Ale w sumie przecież każde auto bierze prąd w stanie spoczynku, bo komputer i "inne" potrzebują non stop prąd, ale bez przesady, że tak zjadają akumulator tym bardziej nowy. Dostałem oczywiście zamiennik na czas sprawdzenia akumulatora i nie mam problemu z odpalaniem, :driver: a mamy teraz -7'C, więc moim zdaniem wychodzi na winę wadliwego akumulatora. Myślałem, że alternator, albo coś, aż tak się nie znam na tym temacie..

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#164 Post autor: Pablo84K »

Witam, mam oryginalny akumulator GM i oczko cały czas pokazuje, że. Jest rozładowany. Myślałem że oczko jest wadliwe, ale dzisiaj zmierzyłem aku i ma 12v, a ładowanie 13,2v. Pasek źle nie wygląda i nie piszczy. Nie jest jakoś zbytnio luźny z resztą jest napinacz. Podejrzewam że wina jest po stronie regulatora. Czy można wymienić go bez wyjmowania alternatora i czy "auto z kluczykiem" może się przez to zapalać. Kontrolka ładowania się nie zapala poza tym że przed odpaleniem jak włączę zapłon.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#165 Post autor: Bodek »

Napięcie masz za niskie - jeżeli autko jest odpalone - powinno być 14.2-14.4

Odczytaj błędy - zobaczysz
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”