(170)-Bogaty wydech - nie istnieje.

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

(170)-Bogaty wydech - nie istnieje.

#1 Post autor: guma75 »

Koledzy moze mi coś doradzicie....... Co jakiś czas wyskakuje mi Check engine to żółta kontrolka w kształcie silnika umieszczona na tablicy rozdzielczej. Po podpięciu pod kompa -pisze błąd 170 bogaty wydech -nie istnieje.A jak bogaty wydech nie istnieje to poco check wyskakuje Moje pytanie brzmi czy zawsze będzie mi to wyskakiwać? . U gazownika byłem i jest wszystko ok z mieszanką.Czy zawsze już będę go musiał usuwać? Nie ukrywam że mnie to troche denerwuje Co moge jeszcze z tym zrobić. Pozdrawiam
GUMA75

dejna

#2 Post autor: dejna »

to dotyczy chyba składu mieszanki... jeżeli wszystko jest ok z mieszanką to może sonda pada...

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#3 Post autor: firek »

guma75, Co do błędu P0170- to ja mam takie tłumaczenie-nie prawidłowy skład mieszanki- mieszanka za uboga lub za bogata- innymi słowy regulacja poza zakresem, czyli ze korektor krutkoterminowy mieszanki nie moze dosterowac składu mieszanki w zakresie w jakim pracuje i stad błąd. Musiasz jechac na regulacje do gazowników, bo inaczej mapa benzynowa ci sie rozjedzie i po jakims czasie, np: na zimnym silniku nie da sie na benzynie jechac.. :|

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#4 Post autor: darek_s »

firek pisze:guma75, Co do błędu P0170- to ja mam takie tłumaczenie-nie prawidłowy skład mieszanki- mieszanka za uboga lub za bogata- innymi słowy regulacja poza zakresem, czyli ze korektor krutkoterminowy mieszanki nie moze dosterowac składu mieszanki w zakresie w jakim pracuje i stad błąd. Musiasz jechac na regulacje do gazowników, bo inaczej mapa benzynowa ci sie rozjedzie i po jakims czasie, np: na zimnym silniku nie da sie na benzynie jechac.. :|
Ja tez mam dokladnie takie samo zdanie za bogata miaeszanka na gazie i to pewnie sporo skoro blad wywala lepiej jechac na regulacje gdyz jazda na zbyt bogatej mieszance spowoduje ze ECU tak skroci czasy wtrysku ze na zimnym jazda na benzynie bedzie horrorem a poza tym jazda na bogatej zapycha katalizator.pzdr.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#5 Post autor: MieHor »

guma75, tak czytam o tych Twoich problemach z gazem, gdzie prawie w każdym przypadku piszesz "U gazownika byłem i jest wszystko ok" - myślę, że powinieneś zmienić gazownika, bo skoro koledzy użytkownicy zagazowanych Zosiek mówią Ci, że Twój gazownik musi wyregulować instalację, to z całą pewnością wiedzą co radzą, a ten Twój gazownik prawdopodobnie mało zna się na rzeczy, no chyba że on jest gwarantem Twojej instalacji i nie chcesz go opuścić.

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#6 Post autor: guma75 »

MieHor - Co do moich odpowiedzi io fakt pisze że jest wszystko ok -może źle to pisze ale chodzi mi o to że gazownik widzi wszystko idealnie a faktycznie jest to tak że jest ich dwóch ( stary-szef , młody pracownik)Mam pecha i zawsze trafiam na starego . Kontaktu z młodym niemam bo stary go pilnuje by bez niego nic nie robił. A dlatego tylko tam jeżdze bo mam gwarancje i leje na to że z byka już na mnie patrzy (stary) że .....( zaś ten z tą zafirą jedzie....) Chce mieć wszystko sprawne bo za to płaciłem. Dzisiaj sie dowiedziałem że stary będzie od poniedziałku bo wraca z urlopu , więc szybko rano jade do młodego i mu dam wydrykowane to co mi koledzy- Firek i Darek_s poradzili -zobaczymuy co zrobi- dzięki za pomoc Pozdrawiam
GUMA75

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#7 Post autor: guma75 »

Witam ponownie. Dzisiaj wkońcu trafiłem na młodego gazownika i co fachura to fachura . Podpiął pare razy pod kompa troszke jazdy i błąd (170- bogata mieszanka-nie istnieje) -CHACK - sam zniknał podczas jazdy:D . Teraz zobacze jakie spalanie mi będzie wychodziło 8) . Zrobiłem zdjęcie mapki telefonem. Tak że temat uważam za zamknięty. Została mi tylko jedna rzecz, ale to już inny temat. Pozdrawiam :piwo:


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony 27 sie 2010, 20:09 przez guma75, łącznie zmieniany 1 raz.
GUMA75

Awatar użytkownika
kamil12luty
Mieszkaniec
Posty: 235
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#8 Post autor: kamil12luty »

i jak sie podepne pod temat
Dzisiaj po zabawie z O-C wyskoczył mi błąd 0170 (2) ubogi wydech nie wystepuje, po wejsciu w bloki pomiarowe wyskoczyło mi "....stosunek powietrze/paliwo - uboga..." Rząd 1 czujnik 1 i 2 -
Przejmować sie tym ?
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: janekW67 »

Jeśli silnik pracuje normalnie, ja bym się tym nie przejmował. Być może są jakieś wahania w funkcjonowaniu pierwszej sondy i dlatego ci wyskoczył błąd P0170.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
kamil12luty
Mieszkaniec
Posty: 235
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#10 Post autor: kamil12luty »

ogólnie jest wszystko OK. Czasami jest delikatne szarpniecie, ale nie wiem czy to napewno od tego. w poniedziałek jade na przegląd gazu po 10kkm. zobacze co powiedzą gazownicy.

Awatar użytkownika
kamil12luty
Mieszkaniec
Posty: 235
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#11 Post autor: kamil12luty »

Gazownicy nie wykryli nic nie pokojącego. Odchyłka mapy gazu do mapy benzynki była w granicach 4-5%.
|Dzisiaj w drodze do gazowców "troche" ją pogoniłem, ok 15km z pedałem w podłodze i do odcinki na kązdym biegu. Może to jej pomogło bo nie pokazało juz żadnego błedu.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#12 Post autor: cns80 »

qwerty pisze:Witam,

od niedawna mam Zafirę A 1.8 z18xe 2003 bez gazu, 152 tyś.km potwierdzony w salonie w Niemczech. Zapalił się CheckEngine. Sprawdziłem błedy w module silnika Op-com'em:

P0170 - Ubogi wydech (02) - Nie występuje

Ten błąd jest permanentny bo po skasowaniu pojawił się ponownie. Kolejne próby skasowania niczego nie przyniosły.

Na biegu jałowym obroty delikatnie falują, delitanie trzęsie autem. Podczas jazdy nie ma problemu z akceleracją. Nie ma problemu z zapalaniem na zimnym i ciepłym silniku.

Gdy zaczynam jazdę, na 1 i 2 biegu podczas przyśpieszania słychać jakby gwizd, pisze o tym bo nie wiem czy tak mam być.

Rozrząd (Contitech), filtry(MANN), olej 10w40, świece(NGK) wymienione.

LiveData wyraźnie pokazuje falowanie obrotów i próbę uzyskania zadanej wartości - 787obr/min.
Zerknijcie proszę na ten link, to screen z wybranych danych i podpowiedzcie proszę co może być przyczyną tego stanu rzeczy.
Zwracam uwagę na przepływomierz i sondy lambda. Czy B1S1 nie powinna się zmieniać? Logowałem przez minutę i cały czas jest 118mV?

http://zapodaj.net/af02f1cd2dc92.png.html

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Czy objaw falowania jest zawsze czy tylko na ciepłym silniku ?
Czy cisnąc do oporu gaz na trójce lub czwórce wystepują poszarpywania czy płynnie się rozpędza ?

Dla B1S2 wynik powinien być chyba powyżej 100 ale może się mylę. Na zimnym czy na ciepłym logowałeś ?
Ostatnio zmieniony 18 gru 2014, 20:34 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

qwerty
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 20 paź 2014, 16:37
Lokalizacja: Polska
Model:

#13 Post autor: qwerty »

Czy objaw falowania jest zawsze czy tylko na ciepłym silniku ?
Na ciepłym i na zimnym tak samo faluje. Chodzi oczywiście o bieg jałowy.
Czy cisnąc do oporu gaz na trójce lub czwórce wystepują poszarpywania czy płynnie się rozpędza ?
Nie próbowałem rozpędzać "do oporu" na wybranym biegu. Generalnie płynnie się rozpędza. Wykonam ten test i dam znać.
Na zimnym czy na ciepłym logowałeś ?
Na ciepłym, temp. 85 st.C.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#14 Post autor: cns80 »

qwerty pisze:Na ciepłym, temp. 85 st.C.
Bardziej chodzi mi oto czy lambda już ma właściwą temperaturę pracy czy jeszcze jej sygnał jest ignorowany. Spróbuj zrobić ten test po jakiejś jeździe nie na początku.
Obrazek

qwerty
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 20 paź 2014, 16:37
Lokalizacja: Polska
Model:

#15 Post autor: qwerty »

A jak poznam, że lambda "złapała" właściwą temp. pracy?

W logach widzę:

"B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1)", "B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2)" - Aktywny

"O2 Pętla sensora" - Otwarte

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”