Jaki to silnik

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Domel37

Jaki to silnik

#1 Post autor: Domel37 »

Witam bylem ostatnio na kompie i TECH nie chciał ruszyć na 2,0 ale ruszył na sterownikach 2,2. Mam pytanie gdzie można sprawdzić jaki to faktycznie silnik dodałbym zdjęcia mojego ale nie wiem jak to zrobić.

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#2 Post autor: rzadki »


Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: Maciek »

Ja jak 2.2DTI diagnozowałem Opel Scanerem to na sterowniku 2.0 :) No ale OS to nie TECH...

Domel37

#4 Post autor: Domel37 »

Właśnie dodałem zdjęcie http://img46.imageshack.us/img46/8352/dsc02576.jpg obudowę dokupiłem później od 2.0 ale jakoś nie za bardzo pasuje

Domel37

#5 Post autor: Domel37 »

Dla porównania znalazłem zdjęcie silnika 2.0 http://img195.imageshack.us/img195/6698/38343736.jpg

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#6 Post autor: rzadki »

tu masz zdjęcie 2,2 DTI

Obrazek


no i masz chyba 2,2. jakbyś zdjął obudowę, to byśmy więcej zobaczyli. zresztą w dowodzie masz też napisane ile kW ma silnik, po tym też można stwierdzić jaką moc ma silnik. ile Ty masz wpisane? ;)

Domel37

#7 Post autor: Domel37 »

Auto kupiłem miesiąc temu z Holandii jako 2.0 i tak mam zarejestrowane ale zaciekawiło mnie to ze TECH diagnozował je na 2.2 i oglądając zdjęcia 2.0 stwierdziłem że mój silniczek się trochę różni. Po zdjęciu obudowy wygląda dokładnie tak jak ten na Twoim zdjęciu z jedna różnicą na kolektorze dolotowym ma jeszcze jeden czujnik coś takiego
http://img188.imageshack.us/img188/2092/15457575.jpg

//poprawiłem link //BajBus
Ostatnio zmieniony 03 sie 2009, 17:14 przez Domel37, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#8 Post autor: MieHor »

Domel37 - moim zdaniem jest to silnik Y20DTH - u mnie wygląda identycznie, ma też ten "czujnik" jaki pokazałeś na swoim zdjęciu.
Spójrz jeszcze na tę przynitowaną tabliczkę metalową na przedniej belce zawierającą informację o fabrycznym wyposażeniu tego samochodu - jeśli jest tam symbol LD1 - to jest to na pewno fabryczny silnik Y20DTH (chyba że z jakiegoś powodu był wymieniony, to może być inny).

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#9 Post autor: timi68 »

Jest wiele takich Zafirek. Ja też mam zarejestrowaną jako 2.0 ale silniczek 2.2 sprawdzałem nawet czy nie wymienieny jednak oryginał. Z tego tytułu jest jednak kożyść mniejsza opłata za OC i myślę ,że to jest główną przyczyną. :lol:

samson

#10 Post autor: samson »

Moim zdaniem to silnik 2.0DTH z elektronicznym EGR,a pokrywe masz z 2.0 DTL .Zdiecie ktore dales do porownania to silnik 2.0 DTH z pneumatycznym EGR.

Gruka

#11 Post autor: Gruka »

Podinam się pod temat z tym samym problemem.Wstawcie jeszcze raz zdjęcie tego 2.2

darkp1

#12 Post autor: darkp1 »

Mi TECH też nie chciał ruszyć na 2.0, dopiero na 2.2 poszedł ;)

Domel37

#13 Post autor: Domel37 »

Witam
Sprawa z silnikiem się rozwiązała jest to auto z 2002 roku ale z listopada ale w VIN ma 2003.
Po kolejnym podpięciu do techa i zmianie rocznika na 2003 wszystko poszło jak należy. Do 2002 roku 2.0DTI diagnozowało na sterowniku EDC MSA 15M a 2.2 na PSG16 od 2003 2.0 był na PSG16. Poadrawiam

darkp1

#14 Post autor: darkp1 »

Domel37 pisze:Witam
Sprawa z silnikiem się rozwiązała jest to auto z 2002 roku ale z listopada ale w VIN ma 2003.
U mnie jest tak samo, z tym że nie mam liftingu...

cbm80

#15 Post autor: cbm80 »

Dokladnie jest wlasnie tak. To glownie od sterownika pompy zalezy to jak sie z silnikiem rozmawia. Stad tez jesli pompa jest PSG16 to zwykle sugerowaloby 2.2DTI chociaz do 2.0 tez czasami stosowali. Innej elektroniki silnika z ktora mozna sie polaczyc chyba juz nie ma.
Przynajmniej w prostym sofcie TECH i ABCom.
Ja znow mam z tym softem przekrety w druga strone - pelna diagnostyka i testy sa dostepne tylko po wyborze 2.0 i pompy PSG16, bo na 2.2 jakos nie chcialo dzialac (brak bylo modulow).
Oczywiscie wszystko dziala pieknie bo tak jak pisalem transmisja idzie do sterownika pompy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”