Jaki to silnik
Moderator: Sebu$
Jaki to silnik
Witam bylem ostatnio na kompie i TECH nie chciał ruszyć na 2,0 ale ruszył na sterownikach 2,2. Mam pytanie gdzie można sprawdzić jaki to faktycznie silnik dodałbym zdjęcia mojego ale nie wiem jak to zrobić.
Właśnie dodałem zdjęcie http://img46.imageshack.us/img46/8352/dsc02576.jpg obudowę dokupiłem później od 2.0 ale jakoś nie za bardzo pasuje
Dla porównania znalazłem zdjęcie silnika 2.0 http://img195.imageshack.us/img195/6698/38343736.jpg
Auto kupiłem miesiąc temu z Holandii jako 2.0 i tak mam zarejestrowane ale zaciekawiło mnie to ze TECH diagnozował je na 2.2 i oglądając zdjęcia 2.0 stwierdziłem że mój silniczek się trochę różni. Po zdjęciu obudowy wygląda dokładnie tak jak ten na Twoim zdjęciu z jedna różnicą na kolektorze dolotowym ma jeszcze jeden czujnik coś takiego
http://img188.imageshack.us/img188/2092/15457575.jpg
//poprawiłem link //BajBus
http://img188.imageshack.us/img188/2092/15457575.jpg
//poprawiłem link //BajBus
Ostatnio zmieniony 03 sie 2009, 17:14 przez Domel37, łącznie zmieniany 1 raz.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Domel37 - moim zdaniem jest to silnik Y20DTH - u mnie wygląda identycznie, ma też ten "czujnik" jaki pokazałeś na swoim zdjęciu.
Spójrz jeszcze na tę przynitowaną tabliczkę metalową na przedniej belce zawierającą informację o fabrycznym wyposażeniu tego samochodu - jeśli jest tam symbol LD1 - to jest to na pewno fabryczny silnik Y20DTH (chyba że z jakiegoś powodu był wymieniony, to może być inny).
Spójrz jeszcze na tę przynitowaną tabliczkę metalową na przedniej belce zawierającą informację o fabrycznym wyposażeniu tego samochodu - jeśli jest tam symbol LD1 - to jest to na pewno fabryczny silnik Y20DTH (chyba że z jakiegoś powodu był wymieniony, to może być inny).
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Jest wiele takich Zafirek. Ja też mam zarejestrowaną jako 2.0 ale silniczek 2.2 sprawdzałem nawet czy nie wymienieny jednak oryginał. Z tego tytułu jest jednak kożyść mniejsza opłata za OC i myślę ,że to jest główną przyczyną.
Dokladnie jest wlasnie tak. To glownie od sterownika pompy zalezy to jak sie z silnikiem rozmawia. Stad tez jesli pompa jest PSG16 to zwykle sugerowaloby 2.2DTI chociaz do 2.0 tez czasami stosowali. Innej elektroniki silnika z ktora mozna sie polaczyc chyba juz nie ma.
Przynajmniej w prostym sofcie TECH i ABCom.
Ja znow mam z tym softem przekrety w druga strone - pelna diagnostyka i testy sa dostepne tylko po wyborze 2.0 i pompy PSG16, bo na 2.2 jakos nie chcialo dzialac (brak bylo modulow).
Oczywiscie wszystko dziala pieknie bo tak jak pisalem transmisja idzie do sterownika pompy.
Przynajmniej w prostym sofcie TECH i ABCom.
Ja znow mam z tym softem przekrety w druga strone - pelna diagnostyka i testy sa dostepne tylko po wyborze 2.0 i pompy PSG16, bo na 2.2 jakos nie chcialo dzialac (brak bylo modulow).
Oczywiscie wszystko dziala pieknie bo tak jak pisalem transmisja idzie do sterownika pompy.