Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
cns80 pisze:
Mogę Ci na PW napisać bo będzie tego całe 3 zdania Zajechałem 3 dwumasy. Wszystkie z przebiegiem powyżej 200 tys km a nogę mam ciężką więc chyba niezły wynik
rafant4011 pisze:
to ślij na pw, tylko jak pisałem; obsługa ON bo z tego co pamiętam to masz LPG w zosi, a one chyba nie maję dwumasy???- popraw jeśli się mylę...
czy dwumasse powinno być słychać przy włączonym sprzęgle? od jakiegoś czasu obserwuje metaliczny zgrubiały stuk na biegu jałowym, nie znika przy wciśnieciu sprzęgła, a czasem zniknie i pojawi się przy wrzuczeniu jedynki, znika przy ruszaniu, żadnych oznak szarpania biegami i tego stuku podczas jazdy.
wojtas29 pisze:Poza tym, kiedy wcisnę sprzęgło i chcę wrzucić 1 czuć taki delikatny opór i słychać słychać takie stłumione stuknięcie, przyduszam troszkę mocniej i wchodzi 1. tylko za pierwszym razem, tzn, jeżeli nie wyduszając sprzęgła wrzucę luz po czym znowu 1 wchodzi gładziutko, bez oporu i stuknięcia.
Mechanizm zmiany biegów do regulacji. Dodatkowo sprawdź poduszki silnika bo jak któraś jest zerwana to prawdopodobnie nie wyregulujesz prawidłowo.
Jest jakiś tutorial na temat regulacji tego mechanizmu?
Witam jestem nowym użytkownikiem tego forum proszę o wyrozumiałość.
Mam taki pytanie. Po wymianie kompletu dwumasowego koła i sprzęgła. Gdy silnik pracuje na wolnych obrotach po wciśnięciu sprzęgła po upływie paru sek. zaczyna być słychać terkotanie jak by w silniku lub w sprzęgle. Po puszczeniu pedału sprzęgła wszystko wraca do normy. Co to może być??
Jest to auto OPEL ZAFIRA B 1.9CDTI 120kM rok prod. 08r
Witam Ja mam Zośkę z 2007r 1.9 120 KM
Kupiłem autko z przebiegiem 200 000 km
po tygodniu i przebiegu 201000 km padła dwumasa. Kosztowna wymiana na samym początku przygody z Oplem nie napawała mnie entuzjazmem. Od tamtej pory mineło parę miesięcy i kolejne parę napraw przejechałem kolejne 10 000 km i znowu padło sprzęgło. Mam już dosyć tych wynalazków typu EGR, DPF i dwumas, które zostały z całą pewnością tylko po to zamontowane w nowych dislach żeby popsuć krwi nam kierowcom tych aut i zdoić z nas spore pieniądze na serwisie i częstych wymianach.
Zakładam jednomas
Dodam że od kupna autka miałem już wymianę wałka przy okazji regeneracja PDF bo dostał w tyłek przez złą pracę zaworów. Następnie padła mi turbina przy stanie 2007000 i olej wpompowała do wydechu i znów koszt naprawy podniesiony o regenerację PDF.
Ostatnio tego chwasta już wyciąłem, teraz przyszedł czas na dwumas, a następny w kolejce czeka na swój koniec EGR. i tym sposobem wrócimy do starego poczciwego DISLA bez tych wynalazków sztana
Zgaduję że kupiłeś tanio, sprowadzany, niemiec płakał jak sprzedawał
Pocieszę Cię że pasmo wydatków dopiero przed Tobą, bo EGR to się usuwa razem z DPF, a jednomas pewnie Ci zabije skrzynię biegów.
P.S. Twój to chyba jednak Zafira B a temat jest o A.
Przeniosłem do Działu ZB - Bodek
Ostatnio zmieniony 02 lut 2015, 16:42 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam,
Usłyszałem wydobywający się z okolic skrzyni biegów hałas jakby włączony wentylator , narasta wraz z prędkością, nie cichnie przy wciśniętym sprzęgle w trakcie jazdy. jeszcze jeden dźwięk to przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła( mniej więcej w połowie zakresu wciśnięcia) na jałowym słychać stukanie.
1. Czy oba te dźwięki mogą znaczyć o konieczności wymiany dwumasy , może sprzęgła , może w skrzyni się coś dzieje ?
2. Jeśli chodzi o wymianę dwumasy to jakie części należy wymienić żeby zrobić wszystko dobrze za jednym zdjęciem skrzyni ?
baxter007 pisze:.............
2. Jeśli chodzi o wymianę dwumasy to jakie części należy wymienić żeby zrobić wszystko dobrze za jednym zdjęciem skrzyni ?
Witam,
mam dumas do wymiany i zastanawiam się czy wystarczy taki zestawik: Dwumas LUK @edit: z tego co wyczytałem na aukcji sprzęgło jest firmy LUK, a dwumas jest od GM, nowy nieregenerowany, a sprzedający ma 100% pozytywnych komentarzy, więc raczej można mu ufać
czy może zainwestować w droższy: Dwumas GM
Będę wdzięczny za każdą radę.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2015, 07:38 przez kwarcium, łącznie zmieniany 2 razy.
kwarcium pisze:Witam,
mam dumas do wymiany i zastanawiam się czy wystarczy taki zestawik: Dwumas LUK @edit: z tego co wyczytałem na aukcji sprzęgło jest firmy LUK, a dwumas jest od GM, nowy nieregenerowany, a sprzedający ma 100% pozytywnych komentarzy, więc raczej można mu ufać
czy może zainwestować w droższy: Dwumas GM
Będę wdzięczny za każdą radę.
LUK jest do Z19DT i Z19DTL
SACHS do Z19DTH
nie wiem czy jest sens przepłacać
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
Do kolegi kwarcium
Podpowiem Ci że ja kupiłem taki zestaw dwa tygodnie temu. Wyszukałem na aukcji i okazało się że facet też jest z Łodzi , także osobiście to odebrałem. Koszt 1830. Dwumasa GM w serwisowym szarym pudełku reszta Luk'a. Więc myslę że możesz brać , tylko niech Ci sprawdzi po VIN czy na pewno jest to do twojej skrzyni. Ja mam M32 i to było to, a wiem że do M40 musi być inne.
Dodatkowo okazało się że padł mi synchronizator 3 i 4 biegu (zgrzyt przy wrzucaniu 4 biegu).
Musiałem dokupić ten poprawiony z sześcioma zabkami za 250pln (w serwisie 509) .
Jutro odbieram Zosię i wiem że będę" płakał" przy płaceniu
napisałem do tego wystawcy z allegro maila z numerem vin i pasuje. Zapytałem tez czy dają jakąś gwarancję na swoje części, ale na to pytanie już odpowiedzi nie uzyskałem. Niedługo potem zadzwonił mechanik, który zajmuje się moją Zosią i podobno znalazł gdzieś zestaw LUKa za 1300zł z gwarancją, fakturą itp oO
@mustang: ja robię jeszcze do tego rozrząd i serwis klimy więc spodziewam się zostawić u mechanika 3-3,5 tysiaka
Ostatnio zmieniony 25 cze 2015, 07:23 przez kwarcium, łącznie zmieniany 1 raz.
@kwarcium: dzisiaj odebrałem Zośkę. Zostawiłem prawie 4 tyś. Zrobiona wcześniej wspomniana Dwumasa kpl. , serwis klimatyzacji z pełnym nabiciem, piasta tył, sprężyna przód (pęknięta), i te nieszczęsne synchronizatory 3 i 4 biegu. No i zbieżność. Uważam że to i tak nie jest źle.
Szwagier za wymiane tarcz i klocków przód i tył w X5 zapłacił taką kwote, ale to inna liga.
Mam jeszcze problem z 1 i 3 biegiem wentylatora chłodnicy , wywala kod 1481 i 1483 i mój mechanior niestety na razie się poddał. A walczymy z tym już pół roku.
Także zyczę powodzenia, a lepiej wydać taką kwotę na przyjemność niż na lekarza.
W mojej dopiero co kupionej 2007r zafirce 1.9 dwumasa plus sprzeglo plus wszystkie klocki i tarcze pluc lozysko na mcpersonie plus koszta wyniany 3815 koszt jak na poczatek uzytkowania nieco powalajacy no ale coz dałem 16.5 tysiecy wiec teraz wyrownuje do 20 dodam ze nie niemiec bo koles mial ja od 2009 a ja bralem od niego