problem z wycieraczkami przedniej szyby
Moderator: Sebu$
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Numer 14 (30A) http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=304krzeszol pisze:który bezpiecznik odpowiedzialny jest za prace przednich wycieraczek?
Panowie przeczytalem caly temat i nie znalazlem.
Sprawa jest taka. Wycieraczki pala mi bezpiecznik.
Diagnoza postawiona - trzeba zmienic silnik i przy okazji mechanizm.
Pytanie:
W co musze sie uzbroic zeby to rozbroic?
Jakie klucze i ich rozmiary dokladnie?
Tak aby niczego nie pominac Pamieta ktos cos?
Obecnie nia mam dostepu do auta (snieg z deszczem + trasa nie ida w parze ) a z rana musze skoczyc na szrot i wymontowac zanim pojade jutro po autko.
Sprawa jest taka. Wycieraczki pala mi bezpiecznik.
Diagnoza postawiona - trzeba zmienic silnik i przy okazji mechanizm.
Pytanie:
W co musze sie uzbroic zeby to rozbroic?
Jakie klucze i ich rozmiary dokladnie?
Tak aby niczego nie pominac Pamieta ktos cos?
Obecnie nia mam dostepu do auta (snieg z deszczem + trasa nie ida w parze ) a z rana musze skoczyc na szrot i wymontowac zanim pojade jutro po autko.
-
- Debiutant
- Posty: 40
- Rejestracja: 20 sie 2014, 07:24
- Imię: Artur
- Lokalizacja: łódzkie
- Auto: OZA 1.8 INSI 2.0
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z18xe
potrzebujesz klucz oczkowy/ nasadowy bodajże 24 do odkręcenia plastykowych nakrętek na podszybiu
klucz nasadkę 8 najlepiej małą na 1/4" na grzechotkę do odkręcenia śrub trzymających cały mechanizm
klucz 13" do odkręcenia ramion wycieraczek
i ewentualnie jakiś śrubokręt
klucz nasadkę 8 najlepiej małą na 1/4" na grzechotkę do odkręcenia śrub trzymających cały mechanizm
klucz 13" do odkręcenia ramion wycieraczek
i ewentualnie jakiś śrubokręt
Ostatnio zmieniony 31 sty 2015, 09:17 przez olcik, łącznie zmieniany 2 razy.
Przejde od razu do rzeczy. Silnik wymieniony, wycieraczki dalej nie dzialaja. Bezpiecznik pali sie od razu po przekreceniu stacyjki, niewazne czy wycieraczki sa w pozycji zero czy tez na jakims biegu.
Znalazlem z tylu w klapie popekane izolacje kabli. Wszystko zaklejone tasma, a po przekreceniu klucza dalej pali bezpiecznik...
Co moze byc przyczyna? Nie mam wiecej ponyslow...
Znalazlem z tylu w klapie popekane izolacje kabli. Wszystko zaklejone tasma, a po przekreceniu klucza dalej pali bezpiecznik...
Co moze byc przyczyna? Nie mam wiecej ponyslow...
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Adam jak Ci wywala bezpieczniki to znaczy ze bankowo masz gdzieś zwarcie do masy. Musiałbys chyba przejrzeć cała instalacje krok po korku. Równie dobrze moze iść zwarcie z przełącznika zespolonego jak i z kabla gdzieś po drodze.
Ciężki bedzie temat do znalezienia.
Weź moze jak masz jakis miernik do ręki i sprawdź czy nie masz zwartego plusa na silniku, na bezpieczniku itd...
Ciężki bedzie temat do znalezienia.
Weź moze jak masz jakis miernik do ręki i sprawdź czy nie masz zwartego plusa na silniku, na bezpieczniku itd...
No okej. Bylem wtedy w garazu dobralem sie do tego co na widoku i nic.
Jakis schemat elektryczny Zafiry? Lub przynajmniej calego obwodu Wycieraczek, spryskiwaczy itp?
dysponuje ktos moze czyms takim? Naprawde ulatwilo by to zabawe...
Spalilem dzisiaj chyba z 15 bezpiecznikow...
Na szczescie bylem na szrocie i w kilku autach wyczyscilem skrzynki bezpiecznikow (okolo 100 sztuk w kieszeni na koniec mialem )
Jeszcze jedno. Przekaznik wycieracek przod.... Wydaje mi sie dziwnie cieply tez tak macie?
Jakis schemat elektryczny Zafiry? Lub przynajmniej calego obwodu Wycieraczek, spryskiwaczy itp?
dysponuje ktos moze czyms takim? Naprawde ulatwilo by to zabawe...
Spalilem dzisiaj chyba z 15 bezpiecznikow...
Na szczescie bylem na szrocie i w kilku autach wyczyscilem skrzynki bezpiecznikow (okolo 100 sztuk w kieszeni na koniec mialem )
Jeszcze jedno. Przekaznik wycieracek przod.... Wydaje mi sie dziwnie cieply tez tak macie?
Ostatnio zmieniony 02 lut 2015, 23:24 przez Admos, łącznie zmieniany 1 raz.
Rybka. to zrobilem w sumie w ciagu 5 minut od wystapienia usterki zanim jeszcze zaczalem szperac gdziekolwiek glebiej.
Znalazl sie winowajca...
W ogole nie bralem pod uwage silnika wycieraczki z tylu...
I niestety to byl on. po odpieciu kostki (za lewym tylnym swiatlem)
wszystko wrocilo do normy. Na dniach moze podjade i zalatwie sobie tylni.
Ewentyalnie wyrwe to w cholere zaspawam dziure i po problemie juz dozywotnio
Znalazl sie winowajca...
W ogole nie bralem pod uwage silnika wycieraczki z tylu...
I niestety to byl on. po odpieciu kostki (za lewym tylnym swiatlem)
wszystko wrocilo do normy. Na dniach moze podjade i zalatwie sobie tylni.
Ewentyalnie wyrwe to w cholere zaspawam dziure i po problemie juz dozywotnio
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Adam a nie będzie Ciebie wkurzała brudna tylna szyba, której nie idzie przetrzeć? Silniki z tylnych wycieraczek są tanie. I jest tego cała masa.Admos pisze:Ewentyalnie wyrwe to w cholere zaspawam dziure i po problemie juz dozywotnio
Najważniejsze, że znalazłeś winowajcę
W sumie to by mi to nie przeszkadzalo. Chociaz zwykle i tak mam cale auto czyste.
W momencie gdy trzeba uzyc wycieraczki z tylu zwykle stwierdzam ze auto jest na tyle brudne ze juz czas wybrac sie na myjnie (mam za darmo automat na shellu wiec kozystam nawet co 2 dzien )
Pozatym nie lubie wycieraczki z tylu. Jej wygladu?
Lubie taki typowy clean look.
W sumie narazie zostawie to tak jak jest.
Musze troche ochlonac bo ostatnio jedyny plan na zafire to ja spalic.
W momencie gdy trzeba uzyc wycieraczki z tylu zwykle stwierdzam ze auto jest na tyle brudne ze juz czas wybrac sie na myjnie (mam za darmo automat na shellu wiec kozystam nawet co 2 dzien )
Pozatym nie lubie wycieraczki z tylu. Jej wygladu?
Lubie taki typowy clean look.
W sumie narazie zostawie to tak jak jest.
Musze troche ochlonac bo ostatnio jedyny plan na zafire to ja spalic.
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Przeczytałem temat na tyle ile godzina pozwala, jednak nie znalazłem podobnego przypadku jaki u mnie z wycieruchami występuje...
Mianowicie, obydwie wycieraczki pracują równo, nie skaczą, prędkość chyba normalna, przynajmniej nie zauważyłem spowolnienia... Problem pojawia się po wyłączeniu całkowitym przełącznikiem przy kierownicy... wycieraczki drgają, dopiero dociśnięcie w dół ręką z użyciem znacznej siły powoduje zaprzestanie drgań ewentualnie jeśłi jest to w trakcie jazdy to po chwili same przestają (pewnie pod wpływem drgań całego auta)... W trakcie pracy przerywanej powrót do pozycji spoczynkowej nie powoduje tych drgań...
Mechanizm chodzi lekko, 3 lata temu go wyjmowałem i wszystkie tuleje, przeguby itp były oczyszczone i nasmarowane smarem maszynowym więc zacieranie jako powód raczej wykluczam... Wiem, że w przekładni jest styk spoczynkowy, jednak wydaje mi się, iż gdyby to jego była wina, to w pracy przerywanej wycieraczki również by tak się zachowywały...
Może jednak się mylę i ktoś się spotkał z takimi objawami oraz posiada wiedzę gdzie szukać usterki...
Mógł bym rozebrać wszystko i sam poszukać, jednakże auto jest używane 12h / 7 dni w tygodniu non stop, a przez ostatni rok przejechało 50kkm (tylko dojazdy do pracy ) i normalnie brakuje czasu by zacząć szukanie na wyjętym mechanizmie...
Za wszelkie podpowiedzi byłbym niezmiernie wdzięczny...
Mianowicie, obydwie wycieraczki pracują równo, nie skaczą, prędkość chyba normalna, przynajmniej nie zauważyłem spowolnienia... Problem pojawia się po wyłączeniu całkowitym przełącznikiem przy kierownicy... wycieraczki drgają, dopiero dociśnięcie w dół ręką z użyciem znacznej siły powoduje zaprzestanie drgań ewentualnie jeśłi jest to w trakcie jazdy to po chwili same przestają (pewnie pod wpływem drgań całego auta)... W trakcie pracy przerywanej powrót do pozycji spoczynkowej nie powoduje tych drgań...
Mechanizm chodzi lekko, 3 lata temu go wyjmowałem i wszystkie tuleje, przeguby itp były oczyszczone i nasmarowane smarem maszynowym więc zacieranie jako powód raczej wykluczam... Wiem, że w przekładni jest styk spoczynkowy, jednak wydaje mi się, iż gdyby to jego była wina, to w pracy przerywanej wycieraczki również by tak się zachowywały...
Może jednak się mylę i ktoś się spotkał z takimi objawami oraz posiada wiedzę gdzie szukać usterki...
Mógł bym rozebrać wszystko i sam poszukać, jednakże auto jest używane 12h / 7 dni w tygodniu non stop, a przez ostatni rok przejechało 50kkm (tylko dojazdy do pracy ) i normalnie brakuje czasu by zacząć szukanie na wyjętym mechanizmie...
Za wszelkie podpowiedzi byłbym niezmiernie wdzięczny...
Ostatnio zmieniony 14 maja 2016, 00:20 przez Jaymzarf, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...