[A] Problemy z kluczykami - programowanie, kodowanie, dorabianie
Moderator: Sebu$
jasne ze piszczy, wszystko działa jak należy ale nie mam określonych funkcji, jutro dopadnę żarowe i sprawdzę timera ale nie wiem jak to możliwe ze programowanie kluczyka uwaliło timera, teoretycznie po braku zasilania na kierunkach nie powinienem mieć awaryjnych a mam
a wiec wyjąłem z podsufitki żarówkę i sprawdzałem jak na schemacie, jeden koniec kabelka do masy pin nr 26 a drugim końcem kabelka sprawdzałem piny które mnie interesowały, działa w kostce jedynie pin nr 26 a na tym drugim gnieździe prawie wszystkie,
i gdzie tutaj szukać winy teraz jak to naprawić??
a wiec wyjąłem z podsufitki żarówkę i sprawdzałem jak na schemacie, jeden koniec kabelka do masy pin nr 26 a drugim końcem kabelka sprawdzałem piny które mnie interesowały, działa w kostce jedynie pin nr 26 a na tym drugim gnieździe prawie wszystkie,
i gdzie tutaj szukać winy teraz jak to naprawić??
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
pin nr 26 nie jest masą tylko +12V
źle zrobiłeś pomiar.
Minus brałeś przez każdy odbiornik i dlatego żarówka ci świeciła zawsze.
Podepnij 1 koniec żarówki pod masę pojazdu (metalowa część auta)
a 2 koniec pod pin 26, 31, 37
i tylko wtedy ma żarówka zaświecić.
źle zrobiłeś pomiar.
Minus brałeś przez każdy odbiornik i dlatego żarówka ci świeciła zawsze.
Podepnij 1 koniec żarówki pod masę pojazdu (metalowa część auta)
a 2 koniec pod pin 26, 31, 37
i tylko wtedy ma żarówka zaświecić.
-
- Debiutant
- Posty: 34
- Rejestracja: 01 sie 2014, 19:51
- Imię: Grzegorz
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 100 km
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Jestem z Cieszyna, więc za pomoc chyba pozostaje mi tylko podziękowaćmiodzik pisze:Rajli a skąd jesteś ? Bo jeśli mieszkasz blisko mnie to możemy się spotkać na zaprogramowanie klucza. Czyste kości immo (transpondery) mam. Zostało mi kilka po moich zabawach z nauką programowania.
Chętnie pomogę, jeśli masz blisko do mnie
Wróciłem z wczasów, przejeżdżając 1500 km, co było pewnym ryzykiem, biorąc pod uwagę, że auto kupiłem kilka dni wcześniej. Obyło się bez najmniejszych problemów. To moje czwarte auto i liczę, ze pierwsze które będzie jeździło, a nie stało w warsztacie Jeszcze dodam na szybko, ze średnie spalanie wyszło mi 6,2 l/km
Do rzeczy w sprawie kluczyka. W C-nie nie znalazłem magika który poradziłby sobie z problemem, ale miałem tylko pół dnia na znalezienie takowego, gdyż wcześnie rano musiałem wyjechać. Okazało się, że immo padł,a tenże klucznik nie potrafi dokonać naprawy. Podobno w Bielsku ktoś to potrafi zrobić za ok. 150 zł.
Dowiedziałem się potem, że w miejscowości w której obecnie przebywam ( celowo nie podaję nazwy, by nie zostać posądzonym o krypto reklamę ) znajduje się gość który "potrafi wszystko "
Stwierdził co następuje:
Jeżeli się da wpisać kod, skasuje mnie 100 zł. Niestety operacja nie przyniosła spodziewanego efektu, pomimo, ze na karcie z kodami, zgadzał się nr VIN, nie pasował PIN. Na karcie mam doklejone numery przez niemiecki serwis Opla, co sugeruje, ze coś tam już było robione. Z racji, że naprawa będzie czasochłonna, bo trzeba wyciągnąć jakąś skrzynkę w celu ustalenia PIN-u, a fachman dziś jest zajęty, spojrzy na auto jutro, za cenę 200 PLN.
W miejscowości Kępno dorabiają klucze i cały tam zakres usług, wraz z awaryjnym otwieraniem, gdzie tam szukać ASO w takich sytuacjach.Andreas34 pisze:Witam, czy oprócz ASO gdzieś jeszcze w województwie śląskim można dorobić kluczyk z pilotem i z immo?? Jakie są koszty takiego dorobienia?? Jeżeli można to proszę o adresy..pozdrawiam
Ceny uzależnione pewnie od zakresu działań i twojego auta, alarmu, jak ma kierowca kartę kodów to około 30 minut i są nowe...
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
-
- Mieszkaniec
- Posty: 205
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira B
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
koledzy a ja mam takie pytanie, mam w swojej zafirze A centralny zamek z pilota i działa prawidłowo. Udało mi się okazjonalnie kupić nowy kluczyk od zafiry A z takim samym silnikiem . I teraz pytanie czy taki pilot od innego auta będzie działać prawidłowo czy nie ma szans go zakodować , jeśli można to czym i jak , dzięki za pomoc
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Sama elektronika da się zakodować np Op-Comem, ale nie będzie Ci i tak to w pełni współgrało z Twoim autem ponieważ do pełnego działania potrzebne jest zaprogramowanie transpondera. To taka mała czarna kostka umieszczana w kluczyku. Po za dorobieniem grota musisz jeszcze zdobyć czystą - nieużywaną kość transpondera i zaprogramować ją pod swój immobilizer. Inaczej nie uruchomisz samochodu.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
Dariow12,
Ja byłem się pytać w ASO to krzyknęli mi do ZA ok 250zł kluczyk plus programowanie immo... więc spędziłem 30min nad moim kluczykiem ( urwane mocowania baterii) plus kodowanie jakieś 30sec i tak zaoszczędziłem koło 4 stów
Na pewno jakbyś chciał robić w ASO to licz się z wydatkiem koło 500zł
P.S: Do BMW e36 Compact (pierwsze kluczyki na pilot bez możliwości wymiany gumek przycisków) koszt wymiany całego kluczyka 750zł plus prog. immo więc Opel wcale nie taki drogi jest
Ja byłem się pytać w ASO to krzyknęli mi do ZA ok 250zł kluczyk plus programowanie immo... więc spędziłem 30min nad moim kluczykiem ( urwane mocowania baterii) plus kodowanie jakieś 30sec i tak zaoszczędziłem koło 4 stów
Na pewno jakbyś chciał robić w ASO to licz się z wydatkiem koło 500zł
P.S: Do BMW e36 Compact (pierwsze kluczyki na pilot bez możliwości wymiany gumek przycisków) koszt wymiany całego kluczyka 750zł plus prog. immo więc Opel wcale nie taki drogi jest
Witam. Ja ma taki problem że padła bateria w jednym kluczyku i po wymianie nie da sie go zaprogramować. Pilot na 100% działa. Drugi pilot otwiera i zamyka bez problemu, aczkolwiek nie próbowałem czy da sie go zaprogramować po wyjęciu baterii, go nie chciałbym zostać z dwoma niedziałającymi pilotami. Może ktoś ma jakiś pomysł? Auto zafira A
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Tylko pamiętaj aby przyciski trzymac przynajmniej po kilka sekund. Czyli po przekręceniubstacyjki przytrzymaj kilka sekund dłużej np przycisk od ryglowania-zamykania drzwi aż się one zamkną. Sekundowe i chwilowe naciskanie naprzemian przycosków nic nie da. Komputer musi mieć chwilę na rozpoznanie kluczyka i wpisanie go do pamięci.