[ZA] Z18XE - Wymiana termostatu i czujnika temperatury
Moderator: Sebu$
witam serdecznie
znalazłem ostatnio kilka godzin wolnego czasu i zajrzałem z kolegą do auta,spuściliśmy cały płyn z auta,podobno w zafirach takich jest ok 6,7l płynu chłodniczego w układzie cały, ja spuściłem i okazało sie ze nawet 5 l nie miałem a auto grzało cudownie,a przesz ten zj.............. uszczelniacz wszystko się po..........,masakra. byc moze powinienem zdemontowac chlodnice i ja przeplukac ale nie wpadlem na ten pomysl, kupilem jakis plyn firmy K2 do czyszczenia ukladu chlodzenia i auto przeczyscilem a pozniej spuscilem ten plyn z calym syfem z ukladu,pozniej przeplykalem uklad caly woda i na koniec przedmuchalem wszystko sprezonym powietrzem,zalalem plynem chlodniczym uklad weszlo ok ponad 6 l i auto grzalo przez chwile,po jakies 30 min bylem sie przejechac i du**,auto nie grzeje wiec i nie wiem co ja mam teraz zrobic,
jezeli bede dawal auto do mechanika to juz po plyne na ładnie:(
nowa chlodnica ok 180 zł
montaz chlodnicy ok 150 zł
przeczyszczecie i przepłukanie ukladu chlodniczego od 120 zł w zwyż....
nowy plyn ok 30 zł
natomiast jezeli to nie pomoze to trzeba zabrac sie od srodka do nagrzewnicy i rozebrac caly kokpit itp
sama robocizna czyli rozebranie kokpitu i p......... sie z tym to jak dzwonilem po warsztatach to 500-600zł
dotego nowa nagrzewnica ok 150-200zł
no i jeszcze pewnie wymiana jej jakies 50 zł,masakra
Proszę używać poprawnej polszczyzny - Bodek
Jeszcze raz takie wulgaryzmy i dostaniesz bana. :> - Rybka
znalazłem ostatnio kilka godzin wolnego czasu i zajrzałem z kolegą do auta,spuściliśmy cały płyn z auta,podobno w zafirach takich jest ok 6,7l płynu chłodniczego w układzie cały, ja spuściłem i okazało sie ze nawet 5 l nie miałem a auto grzało cudownie,a przesz ten zj.............. uszczelniacz wszystko się po..........,masakra. byc moze powinienem zdemontowac chlodnice i ja przeplukac ale nie wpadlem na ten pomysl, kupilem jakis plyn firmy K2 do czyszczenia ukladu chlodzenia i auto przeczyscilem a pozniej spuscilem ten plyn z calym syfem z ukladu,pozniej przeplykalem uklad caly woda i na koniec przedmuchalem wszystko sprezonym powietrzem,zalalem plynem chlodniczym uklad weszlo ok ponad 6 l i auto grzalo przez chwile,po jakies 30 min bylem sie przejechac i du**,auto nie grzeje wiec i nie wiem co ja mam teraz zrobic,
jezeli bede dawal auto do mechanika to juz po plyne na ładnie:(
nowa chlodnica ok 180 zł
montaz chlodnicy ok 150 zł
przeczyszczecie i przepłukanie ukladu chlodniczego od 120 zł w zwyż....
nowy plyn ok 30 zł
natomiast jezeli to nie pomoze to trzeba zabrac sie od srodka do nagrzewnicy i rozebrac caly kokpit itp
sama robocizna czyli rozebranie kokpitu i p......... sie z tym to jak dzwonilem po warsztatach to 500-600zł
dotego nowa nagrzewnica ok 150-200zł
no i jeszcze pewnie wymiana jej jakies 50 zł,masakra
Proszę używać poprawnej polszczyzny - Bodek
Jeszcze raz takie wulgaryzmy i dostaniesz bana. :> - Rybka
Ostatnio zmieniony 06 gru 2014, 16:39 przez PUSZEK30, łącznie zmieniany 2 razy.
witam czyli auto grzeje na postoju a w czasie jazdy przestaje jeżeli tak jest to termostat do wymiany. pozdrawiamPUSZEK30 pisze:witam serdecznie
znalazłem ostatnio kilka godzin wolnego czasu i zajrzałem z kolegą do auta,spuściliśmy cały płyn z auta,podobno w zafirach takich jest ok 6,7l płynu chłodniczego w układzie cały, ja spuściłem i okazało sie ze nawet 5 l nie miałem a auto grzało cudownie,a przesz ten zj.............. uszczelniacz wszystko się po..........,masakra. byc moze powinienem zdemontowac chlodnice i ja przeplukac ale nie wpadlem na ten pomysl, kupilem jakis plyn firmy K2 do czyszczenia ukladu chlodzenia i auto przeczyscilem a pozniej spuscilem ten plyn z calym syfem z ukladu,pozniej przeplykalem uklad caly woda i na koniec przedmuchalem wszystko sprezonym powietrzem,zalalem plynem chlodniczym uklad weszlo ok ponad 6 l i auto grzalo przez chwile,po jakies 30 min bylem sie przejechac i du**,auto nie grzeje wiec i nie wiem co ja mam teraz zrobic,
jezeli bede dawal auto do mechanika to juz po plyne na ładnie:(
nowa chlodnica ok 180 zł
montaz chlodnicy ok 150 zł
przeczyszczecie i przepłukanie ukladu chlodniczego od 120 zł w zwyż....
nowy plyn ok 30 zł
natomiast jezeli to nie pomoze to trzeba zabrac sie od srodka do nagrzewnicy i rozebrac caly kokpit itp
sama robocizna czyli rozebranie kokpitu i p......... sie z tym to jak dzwonilem po warsztatach to 500-600zł
dotego nowa nagrzewnica ok 150-200zł
no i jeszcze pewnie wymiana jej jakies 50 zł,masakra
Proszę używać poprawnej polszczyzny - Bodek
Jeszcze raz takie wulgaryzmy i dostaniesz bana. :> - Rybka
Witam
Ostatnio wymieniłem termostat, niby te same oznaczenia co miałem na oryginale (BEHR 1.194 814) ale ten nowy posiada dwa czujniki. Obecnie ten drugi czujnik robi za uszczelkę, jednak zastanawia mnie do czego służy ten drugi element? Przejrzałem wątek ale nie znalazłem odpowiedzi na w/w pytanie. Może ktoś z forumowiczów orientuje sie czemu miały służyc ten drugi czujnik, i ew. czy mozna go jakoś wykorzystać
Pzdr.
Koenig
Ostatnio wymieniłem termostat, niby te same oznaczenia co miałem na oryginale (BEHR 1.194 814) ale ten nowy posiada dwa czujniki. Obecnie ten drugi czujnik robi za uszczelkę, jednak zastanawia mnie do czego służy ten drugi element? Przejrzałem wątek ale nie znalazłem odpowiedzi na w/w pytanie. Może ktoś z forumowiczów orientuje sie czemu miały służyc ten drugi czujnik, i ew. czy mozna go jakoś wykorzystać
Pzdr.
Koenig
W opisie aukcji było ze termostat pasuje do Zafirki z moim silnikiem i faktycznie, wizualnie jest taki sam (oprócz drugiego czujnika) i wszystko działa jak należy tzn. w aucie jest ciepło. Jaka rolę pełnik ten drugi czujnik temperatury - zapala jakąś dodatkowa lampkę?firek pisze:Koenig, poprosty sprzedano Ci termostat od Vectry, tam sa wyodrębnione dwa czujniki temperatury..
Pzdr.
Koenig
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Bielsk Podl.
- Auto: Zafira A
- Model: A
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
Jakiś czas temu też wymieniałem sam wkład. Termostat otwierał się przy odpowiedniej temperaturze, ale później już się nie zamykał kiedy powinien. Robota prosta, ale przed wstawieniem nowego wkładu musiałem wyrównać powierzchnię styku obudowy termostatu i wkładu (delikatny próg po współpracy starego wkładu). Po zamontowaniu nowego wkładu warto sprawdzić szczelność (po prostu dmuchnąć).
Wkład jest chyba uniwersalny do większości modeli i silników opla. http://www.opel-shop.pl/product_info.ph ... ts_id=2268
Wkład jest chyba uniwersalny do większości modeli i silników opla. http://www.opel-shop.pl/product_info.ph ... ts_id=2268
Ale skąd wiesz ,że trzyma Ci temperaturę 80st? Przecież na mierniku nie ma podanej tak dokładnie wartości. A druga sprawa , skoro Ci jak to piszesz "trzyma" zatem podejrzewam ,że masz dobry termostat bo gdyby Ci padł to wskazówka nie podniosłaby Ci się prawie wcale . U mnie przy uszkodzoneym termostacie miałem ciagle niedogrzany silnik. Wskazówka ledwo wędrowała powyżej niebieskiej kreski. Teraz mam prawie na srodku i trudno mi okreslic dokładnie jaka to jest temperatura. Wiem jedynie ,że mam ciepło w aucie i spalanie w normie