Problem z lewym pokrętłem na kierownicy
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Typowe objawy padającego CIM-a, pozostaje Ci lutowanie płytki drukowanej CIM żadne blaszki, wymiany wiązki elektrycznej nie pomoże, jak już to na krótko.@Marcin2628@ pisze:Dzisiaj o dziwo klakson się obudził, tylko nie wiem na jak Długo? Wie ktoś o co chodzi? Co z tą masą czy blaszką jak wygląda? Jak ją podgiac?
Przeżyłem to sam a ASO naciągło mnie jeszcze na wymianę wiązki, niestety po jakimś czasie problem wrócił i dopiero pomogło lutowanie.
Kolego możesz bardziej rozszerzyć temat lutowania płytki, czy to jest do zrobienia samemu?Zdenek2007 pisze:Typowe objawy padającego CIM-a, pozostaje Ci lutowanie płytki drukowanej CIM żadne blaszki, wymiany wiązki to elektrycznej nie pomoże, jak już to na krótko.@Marcin2628@ pisze:Dzisiaj o dziwo klakson się obudził, tylko nie wiem na jak Długo? Wie ktoś o co chodzi? Co z tą masą czy blaszką jak wygląda? Jak ją podgiac?
Przeżyłem to sam a ASO naciągło mnie jeszcze na wymianę wiązki, niestety po jakimś czasie problem wrócił i dopiero pomogło lutowanie.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2015, 20:54 przez @Marcin2628@, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Ja znalazłem pomoc u ruskich@Marcin2628@ pisze:Kolego możesz bardziej rozszerzyć temat lutowania płytki, czy to jest do zrobienia samemu?Zdenek2007 pisze: Typowe objawy padającego CIM-a, pozostaje Ci lutowanie płytki drukowanej CIM żadne blaszki, wymiany wiązki to elektrycznej nie pomoże, jak już to na krótko.
Przeżyłem to sam a ASO naciągło mnie jeszcze na wymianę wiązki, niestety po jakimś czasie problem wrócił i dopiero pomogło lutowanie.
Cim tak świrował że miałem dosyć! Zaczęło się od sterowania z kierownicy co powodowało problemy z obsługą nawigacji, radia i komputera do tego doszedł nie działający klakson, ostatecznie szwankujący tempomat zmusił mnie do rozprawy z Cimem.
Rozebranie naprawa i poskładanie wszystkiego to jakieś 2-3 godzinki, wiadomo, pierwszy raz.
Po naprawie i wykasowaniu błędów mam spokój, nic nie zakłóca działania Cim.
Na zdjęciach z ruskiego forum niema białego koła zębatego a tylko to małe koło sprawiło mi problem! Żeby całkowicie rozebrać cima i wyjąć płytkę drukowaną, musiałem wycisnąć oś tego koła, mały młotek i niewielki gwóźdź tępo spiłowany, pomogły. Bez problemu,po lutowaniu dało się delikatnie wbić tę ośkę.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2015, 11:47 przez Zdenek2007, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Płytka jest że tak powiem dwustronna, czyli ścieżki i układy elektroniczne lutowane są po obu stronach, więc wydawało mi się że pewniejsze jest lutowanie obu stron.Flora pisze:W jakim celu wyciągałeś płytkę? Tylko po to żeby zalać lutowiem pola pod czarnymi plastikami złącz? Wydaje się, że poprawne lutowanie można wykonać nie ruszając tej zębatki.
Piny są zamontowane "na wcisk" i to był powód świrowania CIM-a (mikrokorozja) a sposób wmontowania pinów wyklucza przedostanie się lutu na drugą stronę płytki.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
To właśnie nie daje mi spokoju. Z tego zdjęcia wynika, że w przelotkach zostaje sporo miejsca na lutowie.Zdenek2007 pisze:Piny są zamontowane "na wcisk" i to był powód świrowania CIM-a (mikrokorozja) a sposób wmontowania pinów wyklucza przedostanie się lutu na drugą stronę płytki.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Tak to wygląda ale żeby lut "przeszedł" na drugą stronę to trza porządnie przegrzać piny a to zawsze grozi uszkodzeniem ścieżek na płytce.Flora pisze:To właśnie nie daje mi spokoju. Z tego zdjęcia wynika, że w przelotkach zostaje sporo miejsca na lutowie.Zdenek2007 pisze:Piny są zamontowane "na wcisk" i to był powód świrowania CIM-a (mikrokorozja) a sposób wmontowania pinów wyklucza przedostanie się lutu na drugą stronę płytki.
- tOmki
- Zafiromaniak
- Posty: 536
- Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Słupsk
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NET
Te pokrętła są w miarę rozbieralne, bo moja lewa rolka zaczęła szwankować przy przyciskaniu. Pokrętło działa bez problemu, tylko dość mocno trzeba przyciskać.
Może wystarczy przeczyścić.
EDIT:
Rozebrałem, przeczyściłem, złożyłem - działa lepiej.
Może wystarczy przeczyścić.
EDIT:
Rozebrałem, przeczyściłem, złożyłem - działa lepiej.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2016, 18:10 przez tOmki, łącznie zmieniany 1 raz.
ZB
ZC
ZC
- tOmki
- Zafiromaniak
- Posty: 536
- Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Słupsk
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NET
Chyba mi CIM odmówił posłuszeństwa - wyszło w czasie jazdy korowodem weselnym - brak klaksonu. Jutro sprawdzę co jak.
Ale szybkie pytano - te spinki do CIM, da się jakoś poza ASO dostać jeszcze ?
No i sprawdzone:
światła wyłączone - klakson działa,
światła włączone, podświetlenie zegarów - 100% - klakson nie działa, pogłaśnianie rolką nie działa
światła włączone, podświetlenie zegarów - poniżej 50% - klakson działa, pogłaśnianie rolką działa.
Czas przygotować się do lutowania CIM'a.
Ale szybkie pytano - te spinki do CIM, da się jakoś poza ASO dostać jeszcze ?
No i sprawdzone:
światła wyłączone - klakson działa,
światła włączone, podświetlenie zegarów - 100% - klakson nie działa, pogłaśnianie rolką nie działa
światła włączone, podświetlenie zegarów - poniżej 50% - klakson działa, pogłaśnianie rolką działa.
Czas przygotować się do lutowania CIM'a.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2016, 10:28 przez tOmki, łącznie zmieniany 1 raz.
ZB
ZC
ZC