Kontrolka chłodzenia silnika
Moderator: Sebu$
Dzisiaj z ran postanowiłem sprawdzić, czy reaguje zegar temperatury i jak działa termostat.
Co do kontrolki to działa po przejechaniu około 5km, ruszyła w górę. Prawdę mówiąc jak już się podniosła to tak na około 75*. Co do termostatu to z tego co zauważyłem jest do wymiany. Po 2 km przewód za termostatem oraz górna część chłodnicy była ciepła.
Po przejechaniu około 10km uzyskałem temperaturę na zegarze 80*, chłodnica oraz przewody gorące .
Co do kontrolki to działa po przejechaniu około 5km, ruszyła w górę. Prawdę mówiąc jak już się podniosła to tak na około 75*. Co do termostatu to z tego co zauważyłem jest do wymiany. Po 2 km przewód za termostatem oraz górna część chłodnicy była ciepła.
Po przejechaniu około 10km uzyskałem temperaturę na zegarze 80*, chłodnica oraz przewody gorące .
Witam.
Spotkałem się z takim problemem, ze u niektórych kontrolka silnika gaśnie po odpaleniu silnika, a niektórym kilka sekund po włączeniu zapłonu. Silniki diesel. Jak powinno być ??
Spotkałem się z takim problemem, ze u niektórych kontrolka silnika gaśnie po odpaleniu silnika, a niektórym kilka sekund po włączeniu zapłonu. Silniki diesel. Jak powinno być ??
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
U mnie silnik DTI kontrolka owa gaśnie po odpaleniu.
Natomiast u kumpla silnik DI kontrolka ta gaśnie przed odpaleniem.
Tyle że u niego nie ma kontrolki z kluczem, tzn kontrolka układu chłodzenia jest zarazem kontrolką check engine.
Może dlatego ta kontrolka u jednych gaśnie przed a u innych po odpalemiu.
Natomiast u kumpla silnik DI kontrolka ta gaśnie przed odpaleniem.
Tyle że u niego nie ma kontrolki z kluczem, tzn kontrolka układu chłodzenia jest zarazem kontrolką check engine.
Może dlatego ta kontrolka u jednych gaśnie przed a u innych po odpalemiu.
W czasie jazdy się nie zapala tylko podczas postoju i jak się zapali to wentylator chodzi jakby na maksa co chwile się wlancza i wylancza ten od strony silnika.
Ten mały z przodu też powinien działać może jest uszkodzony co go zalancza
Ten mały z przodu też powinien działać może jest uszkodzony co go zalancza
Ostatnio zmieniony 09 lis 2015, 10:23 przez adam1981, łącznie zmieniany 1 raz.
Ten z przodu to właśnie wentylator od klimy . Podejrzewam ,że jest to tak zrobione ,że jeśli ten wentylator ulega uszkodzeniu a klima jest włączona to jego funkcje awaryjnie przejmuje wentylator od chłodnicy cieczy. Tak było u mnie gdy mi sie zatarł wentylator od klimy. Wtedy wywala Ci błąd na wyświetlaczu .
Jesli chcesz sprawdzić czy wentylator działa to wystarczy zewrzeć piny na wtyczce która jest wpieta do czujnika temperatury cieczy przy chłodnicy a jesli chcesz sprawdzić czy Ci sie wyłącza no to będzie ciężka sprawa bo musiałbys zagrzać silnik a ten ciężko jest doprowadzić do temperatury przy której włącza sie wentylator. Myśle ,że mozna by to sprawdzić Op-Comem albo innym urzadzeniem diagnostycznym ale lepiej by w tej kwestii wypowiedzieli się Ci co sie na tym dobrze znają
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Moduł wentylatorów dostaje sygnał z ECU silnika o temperaturze płynu i jeszcze jakiś sygnał - chyba obrotów silnika. Poza tym moduł sprawdza pobór prądu przez każdy z wentylatorów (w module jest jakiś opornik albo przekładnik prądu na którym mierzony jest spadek napięcia, stąd moduł wie czy silnik jest podpięty czy nie, czy działa prawidłowo).
Jeżeli wywala Tobie błąd po włączeniu klimy, tzn że musisz szukać przyczyn w obwodzie wentylatora klimy. Przyjrzałbym się opornikowi przy tym wentylatorze...
Jeżeli wywala Tobie błąd po włączeniu klimy, tzn że musisz szukać przyczyn w obwodzie wentylatora klimy. Przyjrzałbym się opornikowi przy tym wentylatorze...
Janusz
-
- Przeglądacz
- Posty: 95
- Rejestracja: 07 paź 2014, 09:57
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jaroszów
- Auto: Opel Zafira A i B
- Model: ZAiZB
- Oznaczenie silnika: ZiX18XEiR
Witam szanownych forumowiczów
Od jakiegoś czasu podczas dłuższego postoju pojazdu na światłach lub w korku i przekroczeniu temp. 90 stopni pojawia się kontrolka chłodnicy , po zgaszeniu silnika kontrolka znika. Dzisiaj w czasie jazdy wskazówka temperatury płynu chłodniczego zaczęła tańcować spadała na "dno i po chwili pokazywała 90 stopni jednocześnie kontrolka chłodnicy się zapaliła. Nic nie pomagało nawet wyłączenie silnika dopiero po 30 km stan wrócił do normalności.
Czyżby czujnik padł lub przewody między czujnikiem a sterownikiem?
P.S taki sam odczyt miałem w elmie. Na kompa jeszcze nie podjechałem
Adminy dzięki za przeniesienie do poprawnego działu mój błąd
Od jakiegoś czasu podczas dłuższego postoju pojazdu na światłach lub w korku i przekroczeniu temp. 90 stopni pojawia się kontrolka chłodnicy , po zgaszeniu silnika kontrolka znika. Dzisiaj w czasie jazdy wskazówka temperatury płynu chłodniczego zaczęła tańcować spadała na "dno i po chwili pokazywała 90 stopni jednocześnie kontrolka chłodnicy się zapaliła. Nic nie pomagało nawet wyłączenie silnika dopiero po 30 km stan wrócił do normalności.
Czyżby czujnik padł lub przewody między czujnikiem a sterownikiem?
P.S taki sam odczyt miałem w elmie. Na kompa jeszcze nie podjechałem
Adminy dzięki za przeniesienie do poprawnego działu mój błąd
Ostatnio zmieniony 10 sty 2018, 20:36 przez shadoworg, łącznie zmieniany 1 raz.