Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów
Moderator: Sebu$
Witam mam taki problem: świeci kontrolka przedstawiająca samochód z kluczem. brak mocy jakby nie załączała się turbina.
Wczoraj orzejechane 350 km ( momentami przekraczałem 150 km/h i 3 tys obr. jeśli to ma znaczenie) nic sie nie działo. auto zaparkowane na 6 h na noc w drodze do pracy na światłach zaświeciła się ta kontrolka i auto straciło połowę albo i wiecej mocy. po dotoczeniu się (50 - 60 km/h ) do pracy wyłączeniu silnika postanowiłem jeszcze raz sprawdzić jak autko się zachowa. więc odpaliłem nic się nie świeciło, przejechałem około 800 m - wszystko w normie. zawróciłem zapalila się kontrolka i znowu autko odmówiło szybszej wsprółpracy ...
Potrzebowałbym waszej opinii na temat tego co dolega... Ewentualne wskazówki dotyczące jakiś tanich i dobrych warsztatów na terenia trójmiasta mile wdziane.
Pozdrawiam i proszę o szybka odpowiedź
Wczoraj orzejechane 350 km ( momentami przekraczałem 150 km/h i 3 tys obr. jeśli to ma znaczenie) nic sie nie działo. auto zaparkowane na 6 h na noc w drodze do pracy na światłach zaświeciła się ta kontrolka i auto straciło połowę albo i wiecej mocy. po dotoczeniu się (50 - 60 km/h ) do pracy wyłączeniu silnika postanowiłem jeszcze raz sprawdzić jak autko się zachowa. więc odpaliłem nic się nie świeciło, przejechałem około 800 m - wszystko w normie. zawróciłem zapalila się kontrolka i znowu autko odmówiło szybszej wsprółpracy ...
Potrzebowałbym waszej opinii na temat tego co dolega... Ewentualne wskazówki dotyczące jakiś tanich i dobrych warsztatów na terenia trójmiasta mile wdziane.
Pozdrawiam i proszę o szybka odpowiedź
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Nie radzę takiego zestawienia...arabarab pisze:tanich i dobrych warsztatów
Poszukaj w okolicy uznanego mechanika - diagnostyka, który nie będzie na pałę podmieniać części i ładować Cię w koszta, tylko dokładnie zdiagnozuje objawy, przeanalizuje błedy i momenty ich pojawiania się, wyciągnie wnioski i trafnie naprawi auto...
To co napisałeś wskazywało by na EGR, ale może też być przepływką, zacinającym się jakimś elektrozaworkiem... Szkoda kasy na nietrafione podmiany części...
A jak już znajdziesz takiego mechanika dobrego, postaw mu na koniec 4-ro paka i miej w telefonie dobry numer do niego...
Ja właśnie takiego mechanika mam i życzę wszystkim takiej obsługi... I nawet fakt, że wiele przy aucie sam sobie robię, to jednak zawsze mogę liczyć na jego pomoc chociażby przez telefon...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
witam zafirka 101KM dti 20 problemy z przyspieszaniem brak mocy egr lnie dzialal po sprawdzeniu przeplywomierza stwierdzilem ze nie wychodzi odpowiednie napiecie wiec wymienilem na nowy. Po wymianie przeplywki egr zaczczoł pracowac ale kopa nie ma a mianowicie zachowuje sie tak przy sprawnym podlaczonym przeplywomierzu egr dziala a samochod dostaje kopa po przekroczeniu 3000tysi obrotow , do brak mocy.a jak odłączę przeplywomierz, samochod dostaje kopa, ale tylko do 3000tysi, a dalej blokada nie przekracza nic, stoi . Co to?
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
slawmyxxx, jaki przepływomierz zamontowałeś? Zamiennik czy oryginał?
Sprawdź sobie jeszcze podciśnienie, głównie w okolicy zaworu turbiny jak i sam zawór. Jak masz dostęp do interfejsu i programu diagnostycznego, sprawdź w trakcie jazdy parametry. Szczególnie masa powietrza żądana i rzeczywista, ciśnienie doładowania, dawki paliwa.
Sprawdź sobie jeszcze podciśnienie, głównie w okolicy zaworu turbiny jak i sam zawór. Jak masz dostęp do interfejsu i programu diagnostycznego, sprawdź w trakcie jazdy parametry. Szczególnie masa powietrza żądana i rzeczywista, ciśnienie doładowania, dawki paliwa.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Witam mam problem z 2.2dti opc.Auto jest trochemułowate przy wyprzedzaniu jak wcisnę więcej gazu traci moc i zapala sie kontrolka samochód z kluczem gdy wyłącze zapłon kontrolka gaśnie i wszystko jest ok i jeszcze przytym zostawia za sobą czarną zasłonę dymną tyle, że kopci nie zależnie czy kontrolka sie pali czy nie.W warsztacie na kompie wyskoczyły trzy możliwe przyczyny egr, drugie coś z ciśnieniem 3 niepamiętam co to było i dla pewności pojechałem do serwisu opla i u nich natomiast dowiedziałem się że turbina jest do wymiany i nie wiem teraz kogo słuchać??? :?czy ktoś z kolegów miał taki przypadek?
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Krzysiek2, proponuję poza przeczyszczeniem map sensora jeszcze podmienić przepływomierz lub zawór podciśnienia sterowania turbiną (od zaworka bym zaczął), EGR i turbo na samym końcu ruszaj.
Jeśli nie chcesz na ślepo kombinować, poszukaj mechanika, który poza podpięciem do kompa wsiądzie z Tobą w auto i przejedzie się monitorując na "żywo" parametry takie jak dawki wtrysku, ciśnienie doładowania, kąt wtrysku oraz inne parametry które pozwolą mu ustalić w którym momencie i z jakiego powodu pojawia się błąd. Dobry diagnostyk od razu wychwyci co jest problemem.
A przy okazji możesz przeczyścić kolektor dolotowy, intercooler. Zawsze to większy przekrój dla przepływu powietrza...
Sprawdzenie zaworka turbo można łatwo samemu wykonać - wypinasz z zaworu doprowadzenie podciśnienia z pompy vaccum i na sztywno łączysz z przewodem podciśnienia idącym do gruchy sterowania turbo (wychodzi również z zaworka). Zrób to tylko na ciepłym silniku, bo turbina będzie pracować cały czas i nie przesadzaj z gazem - rozerwiesz węże dolotu. Nie polecam stosowania tego jako antidotum na uszkodzony zaworek, szkoda turbiny... Zaworek kupisz na szrocie jak dobrze poszukasz już za 50zł a sprawdzenia działania dokonasz na miejscu... Nowy to wydatek około 150zł...
Jeśli nie chcesz na ślepo kombinować, poszukaj mechanika, który poza podpięciem do kompa wsiądzie z Tobą w auto i przejedzie się monitorując na "żywo" parametry takie jak dawki wtrysku, ciśnienie doładowania, kąt wtrysku oraz inne parametry które pozwolą mu ustalić w którym momencie i z jakiego powodu pojawia się błąd. Dobry diagnostyk od razu wychwyci co jest problemem.
A przy okazji możesz przeczyścić kolektor dolotowy, intercooler. Zawsze to większy przekrój dla przepływu powietrza...
Sprawdzenie zaworka turbo można łatwo samemu wykonać - wypinasz z zaworu doprowadzenie podciśnienia z pompy vaccum i na sztywno łączysz z przewodem podciśnienia idącym do gruchy sterowania turbo (wychodzi również z zaworka). Zrób to tylko na ciepłym silniku, bo turbina będzie pracować cały czas i nie przesadzaj z gazem - rozerwiesz węże dolotu. Nie polecam stosowania tego jako antidotum na uszkodzony zaworek, szkoda turbiny... Zaworek kupisz na szrocie jak dobrze poszukasz już za 50zł a sprawdzenia działania dokonasz na miejscu... Nowy to wydatek około 150zł...
Ostatnio zmieniony 27 sty 2015, 19:56 przez Jaymzarf, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Witam Kolegów.
Może ktoś coś podpowie. W zafirce 2.0 DTI pojawił sie pewien problem. Na postoju gdy dodaje gazu auto szarpie i przerywa w zakresie 1.5-2 tys obrotów, powyżej tych obrotów chodzi dobrze. W czasie jazdy jest podobnie, z tym ze do 2 tys obrotów nie ma mocy. Mało tego przy przyspieszaniu słychać bardzo głośny metaliczny klekot, który ustaje powyżej wspomnianych 2tys i wtedy auto zaczyna jechać. Dzisiaj w czasie jazdy na 1 dodałem gazu i nic, żadnego przyspieszanie tylko ten metaliczny klekot, dopiero po paru chwilach zafirka zaczeła przyspieszać. Żdnych błędów ani kontrelek auta z kluczykiem. Dodam ze auto od kilku miesiecy jest uzytkowane w większości po miescie. Auto to z 2000roku.
Może ktoś coś podpowie. W zafirce 2.0 DTI pojawił sie pewien problem. Na postoju gdy dodaje gazu auto szarpie i przerywa w zakresie 1.5-2 tys obrotów, powyżej tych obrotów chodzi dobrze. W czasie jazdy jest podobnie, z tym ze do 2 tys obrotów nie ma mocy. Mało tego przy przyspieszaniu słychać bardzo głośny metaliczny klekot, który ustaje powyżej wspomnianych 2tys i wtedy auto zaczyna jechać. Dzisiaj w czasie jazdy na 1 dodałem gazu i nic, żadnego przyspieszanie tylko ten metaliczny klekot, dopiero po paru chwilach zafirka zaczeła przyspieszać. Żdnych błędów ani kontrelek auta z kluczykiem. Dodam ze auto od kilku miesiecy jest uzytkowane w większości po miescie. Auto to z 2000roku.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 mar 2015, 15:17
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Ożarów
- Auto: zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: dth
- Gender:
- Kontakt:
Twarda praca silnika w zakresie pewnych obrotów czy to cały czas może swiadczyć o przycierającej się pompie. Jezeli sterownik jedno wtykowy PSG5 to pół biedy. Gorzej jak posiadamy sterownik dwu wtykowy PSG16. Przy okazji, co to za posunięcie opla no i boscha żeby całą wrażliwą elektronikę umieszczać na pompie wtryskowej. Dodatkowo potwierdzeniem przycierania się pompy może być wzrost spalania jak i zwiększone zużycie paliwa na postoju pokazywane w l/h. Dla posiadających pompę ze sterownikiem dwu wtykowym, nigdy nie kupujcie nowego zaworu EGR. Często przyczyną tego błędu jest nie wina egr-u a sterowania czyli sterownika na pompie. Zamiast inwestować niepotrzebnie w egr lepiej zgłosić się do jakiegos chip - tunera na programowe usunięcie egr z silnika a przy okazji dodać parę kucyków, wszystko w cenie egr-u.
Chętnie odpowiem na pytania związane z pompami wtryskowymi VP44, VP30 i ISUZU
Eureka Pokazywalo na kompie blad egr ale okazalo sie ze to przeplywka.kupilem nowa ale nie orginal i lipa dalel obroty do 3000 wyczyscilem egr kompletnie i lipa .Kiedy juz ku-l-wica mnie strzelila zakup orginalnej przeplywki okazal sie strzalem w dziesiatke . HIMEN mocy przybywaj yyy zostal mi jeszcze problem ze kopci jaksmok
Jaymzarf dzieki z tym pytankiem "jaki zamontowales orginal czy zamiennik" wbilo mi sie to po paru dniach ze tez moze byc to jakas przyczyna . panowie sorki za te 2xodp.pozdrawiam
Posty pisane w krótkim odstępie czasowym edytujemy i scalamy - GOTI
Jaymzarf dzieki z tym pytankiem "jaki zamontowales orginal czy zamiennik" wbilo mi sie to po paru dniach ze tez moze byc to jakas przyczyna . panowie sorki za te 2xodp.pozdrawiam
Posty pisane w krótkim odstępie czasowym edytujemy i scalamy - GOTI
Ostatnio zmieniony 26 mar 2015, 17:46 przez slawmyxxx, łącznie zmieniany 1 raz.
witam, moja Zafirka nie przekracza 3000 obrotów, nie jedzie wiecej niz 80, wczesniej wymieniłem czujnik zaworu EGR, po wymianie jechal normalnie czyli mial moc, ale po miesiacu dalej jest to samo. Nie swieci sie zolta kontrolka auta z kluczykiem, gdzie wczesniej przed wymian sie swiecila, ale pozniej jak juz dobrze jezdzil to zgasla i juz sie nie swici a auto mocy nie ma, dziwne dziwne kto wie cos o tym, prosze o pomoc, dziekuje. Wszystkim swieci sie ta kontrolka, a mi nieeeeeeeee
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2015, 00:02 przez berbel2, łącznie zmieniany 1 raz.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
A nie zaswieca Ci sie nawet na chwile?
Co dokładniej było robione poprzednim razem? Który rok masz swojej Zafirki?
Teraz obowiązkowo musisz podpiąć się do jakiegos komputera. Moim zdaniem możesz mieć problem z samym zawodem egr. I błąd P0400...
Co dokładniej było robione poprzednim razem? Który rok masz swojej Zafirki?
Teraz obowiązkowo musisz podpiąć się do jakiegos komputera. Moim zdaniem możesz mieć problem z samym zawodem egr. I błąd P0400...
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2015, 08:32 przez miodzik, łącznie zmieniany 1 raz.