Z20LET remont silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
pejko
Przeglądacz
Posty: 77
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:59
Imię: Przemek
Lokalizacja: Radom
Auto: Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#16 Post autor: pejko »

co do głównych gratów do remontu proponuję / z własnego oświadczenia/:

1. tłoki kute WOSSNER- podobno jak się dobrze negocjuje to cenowo wyjdą jak Mahle a i z
dostępnością lepiej / ja założyłem Mahle i też jest OK/
2. Panewki główne Kolbenschmit
3. Panewki korbowodowe ACL-Race.
4. Stoby pokryw panewrk GM-Opel / chociaż na korby polecają ARP/
5. Uszczelkę pod glówicę GM-Opel
6. Pozostałe uszczelki Elring/Reinz

krzysiekłódź

#17 Post autor: krzysiekłódź »

witam mój kosztorys:
tłoki mahle 86,5 mm pierścienie sworznie zawleczki 4x400 pln
szlif bloku 250
turbina naprawa 1150
uszczelka głowicy reinz 110
sprzęgło kpl luk 610
wysprzęglik 245
śruby głowicy 45
uszczelka pokrywy zaworów glaser 20
uszczelka kol wydech 40
uszczelka kol ssącego 10
uszczelniacze wału i wałków reinz 80
rozrząd febi 253
pompa wody dolz 84
olej 10w60 total 130
filtr powietrza 23
filtr oleju 14
płyn chłodzący 50
jeszcze panewki ok 300 i głowica
5000 z małym hakiem ale nówka silnik

Leny v40

#18 Post autor: Leny v40 »

krzysiekłódź, jak planujesz coś podkręcić silnik ponad 350nm to pomyśl o innym sprzęgle do 400nm a jeśli nie masz pęknięć w turbinie i nie musisz spawać to kup samą Hrę to koszt 850zł http://allegro.pl/opel-astra-zafira-opc ... 33433.html i Honowanie jeszcze bloku

krzysiekłódź

#19 Post autor: krzysiekłódź »

Leny v40 pisze:krzysiekłódź, jak planujesz coś podkręcić silnik ponad 350nm to pomyśl o innym sprzęgle do 400nm a jeśli nie masz pęknięć w turbinie i nie musisz spawać to kup samą Hrę to koszt 850zł http://allegro.pl/opel-astra-zafira-opc ... 33433.html i Honowanie jeszcze bloku
Zostaję przy serii , przecież szlif robię, to samo honowanie nic mi nie da, ale będę miał do sprzedania trzy dobre tłoki nominalne

Leny v40

#20 Post autor: Leny v40 »

krzysiekłódź pisze:
Leny v40 pisze:krzysiekłódź, jak planujesz coś podkręcić silnik ponad 350nm to pomyśl o innym sprzęgle do 400nm a jeśli nie masz pęknięć w turbinie i nie musisz spawać to kup samą Hrę to koszt 850zł http://allegro.pl/opel-astra-zafira-opc ... 33433.html i Honowanie jeszcze bloku
Zostaję przy serii , przecież szlif robię, to samo honowanie nic mi nie da, ale będę miał do sprzedania trzy dobre tłoki nominalne


chodziło mi plus honowanie jeszcze :piwo:

pejko
Przeglądacz
Posty: 77
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:59
Imię: Przemek
Lokalizacja: Radom
Auto: Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#21 Post autor: pejko »

krzysiekłódź pisze:witam mój kosztorys:
tłoki mahle 86,5 mm pierścienie sworznie zawleczki 4x400 pln
szlif bloku 250
turbina naprawa 1150
uszczelka głowicy reinz 110
sprzęgło kpl luk 610
wysprzęglik 245
śruby głowicy 45
uszczelka pokrywy zaworów glaser 20
uszczelka kol wydech 40
uszczelka kol ssącego 10
uszczelniacze wału i wałków reinz 80
rozrząd febi 253
pompa wody dolz 84
olej 10w60 total 130
filtr powietrza 23
filtr oleju 14
płyn chłodzący 50
jeszcze panewki ok 300 i głowica
5000 z małym hakiem ale nówka silnik
radzę z dobrego serca:
1. nie zapomnij o nowych śrubach pokryw panewek głównych i stóp korbowodów, koła
zamachowego.
2. 300zł za panewki główne +korby to wg mnie trochę za tanio
3. wał korbowy trzeba przynajmniej spolerować
4. niech mechanik koniecznie zajrzy do pompy oleju czy nie trzeba jej przeszlifować
5. trzeba jeszcze sprawdzić u fachowca/szlifierza korbowody
6. olej radzę 5W... np. mobil 5w50
7. uszczelkę pod głowicę radzę oryginalną /kupisz za 200zł/

jest jeszcze pewnie kilka rzeczy, o których trzeba pamiętać przy kapitałce
i warto pamiętać, że przy takiej robocie lepiej dożyć parę zł i mieć św spokój

krzysiekłódź

#22 Post autor: krzysiekłódź »

chodziło mi plus honowanie jeszcze :piwo:[/quote]
oki honowanie ,planowanie bloku itp zostawiam moim zaufanym szlifierzom , a co do turbiny to wsad wytrzymał mi 30tyś km pytali mnie skąd to mam i kto to robił materiały słabej jakości i dlatego oddałem do regeneracji bo wcześniej był sam wsad.

Leny v40

#23 Post autor: Leny v40 »

pejko pisze:olej radzę 5W... np. mobil 5w50
ja na takim po remoncie śmigam ....krzysiekłódź, dobrze wiedzieć z tym wkładem :P

krzysiekłódź

#24 Post autor: krzysiekłódź »

Leny v40 pisze:
pejko pisze:olej radzę 5W... np. mobil 5w50
ja na takim po remoncie śmigam ....krzysiekłódź, dobrze wiedzieć z tym wkładem :P
przy tych temperaturach zaleję go racing 10 w60 syntetyk pełny , może ten wkład to chinol i to szkopy robili

pejko
Przeglądacz
Posty: 77
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:59
Imię: Przemek
Lokalizacja: Radom
Auto: Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#25 Post autor: pejko »

krzysiekłódź pisze:
Leny v40 pisze:
pejko pisze:olej radzę 5W... np. mobil 5w50
ja na takim po remoncie śmigam ....krzysiekłódź, dobrze wiedzieć z tym wkładem :P
przy tych temperaturach zaleję go racing 10 w60 syntetyk pełny , może ten wkład to chinol i to szkopy robili
nie mam absolutnej pewności, ze ten total to pełny syntetyk /FULLY Synthetic/ a mobil 1 tak.
poza tym do Z20LET / nie bez powodu/ zaleca się oleje 5W.

krzysiekłódź

#26 Post autor: krzysiekłódź »

już po pierwszym odpaleniu chodzi jak zegarek koszt całkowity 5000pln
czyli całkiem całkiem . :lol:

Leny v40

#27 Post autor: Leny v40 »

krzysiekłódź pisze:już po pierwszym odpaleniu chodzi jak zegarek koszt całkowity 5000pln
czyli całkiem całkiem . :lol:
to gratki :piwo: :ok: w końcu kamień z serca

krzysiekłódź

#28 Post autor: krzysiekłódź »

witam już pierwsze 10000km wszystko idealnie, był czas na sprawdzenie na hamowni :evil: :evil: i tu miłe zaskoczenie 240km i 389 nm :D pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#29 Post autor: Wojti »

Wynik całkiem przyzwoity :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

michalmm

#30 Post autor: michalmm »

witam ja tez robie remont silnika cena 9500tys zl masakra

w tej cenie jest renowacja turbiny 1350zl i przewody olejowe musialem wymienic na nowe cena 1000zl

Posty pisane w krótkim odstępie czasowym edytujemy i scalamy - GOTI ;)
Ostatnio zmieniony 24 mar 2015, 16:25 przez michalmm, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”