Zafira B 2.0 OPC z LPG

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
u99artur
Mieszkaniec
Posty: 213
Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: costam
Gender:

Zafira B 2.0 OPC z LPG

#1 Post autor: u99artur »

Witam,

Oczywiście jestem zielony w temacie Zafiry, ale przymierzam się do zakupu samochodu i akurat Zafiry mi się podobają. Kilka osób wybiło mi z głowy diesle w roczniku na jaki mnie może być stać ;)

Już poczytałem trochę, ale ciągle nie wiem czy warto zastanawiać się nad taką wersją jak w temacie? Czy wersja 2.0 OPC to zawsze ten silnik 240KM czy też 200KM bo ogłoszenia są różne... Czy takie coś z roku 2005-2006 zagazowane w Niemczech ma szanse w miarę pojeździć?

Z plusów to wiadomo, moc i wyposażenie z minusów spalanie (na LOG jeśli działa to już nie tak źle).

Jak z częsciami bo w jednym miejscu czytam, że zawieszenie to jak w Astrze H itp, a gdzie indziej że wersje OPC mają jakieś inne części cholernie drogie?

Mam nadzieję, że gdzie jak gdzie ale w klubie ZAfiry znajdę jakieś konkretne podpowiedzi, za które z góry wielkie dzięki.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Wojti »

Hm co do części i spalania zapraszam do poczytania mojego profilu :lol: Co do gazu nie mam pojęcia .Jak dla mnie wersja OPC to raczej drugie auto lub weekendowe chyba ze ma się dużo kasy he he :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#3 Post autor: Rafoooo »

Zafira B OPC - 241km, silnik Z20leh.
Zafira B turbo - 200km, silnik Z20ler, czyli ta moja :) ale jak widzisz to nie jest OPC.
Lpg z niemiec w zasadzie dobre, albo BRC, albo Prince'a, tylko brc bez problemu serwisujesz w Polsce, ten drugi może być kłopot.
Jeśli chodzi o plusy, to masz rację, moc daje o sobie znać :lol: i jest to fajne.
Spalanie, w moim przypadku wychodzi kolo 15l/100km lpg, ale mówimy tu o jeździe miejskiej, a u mnie w dodatku same góry, w trasie zjedziesz do 10l/100km, a przy teraźniejszych cenach lpg, to prawie zadarmo :mrgreen:
Części...zamienników znajdziesz dużo, w dobrych, można powiedzieć normalnych cenach, chyba że będziesz chciał się doposazac w ASO :P
Drogie to mogą być np. Amory z ids+, ale takowe mają Zafiry z funkcją sport, a czy wszystkie Opc to mają to nie wiem :/
Np.moja akurat ma. Ale jak się zpier... To założę zwykłe.
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

u99artur
Mieszkaniec
Posty: 213
Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: costam
Gender:

#4 Post autor: u99artur »

Hę, to już mamy dwie skrajne opinie :) z tym, że macie wersje minimalnie różne - czym oprócz mocy silnika różni się wersja 2.0 opc od turbo? Inne części? Zawieszenie? Wydech? Klocki, tarcze? Takie rzeczy się zużywają w każdym aucie i jeśli jedna wersja ma je inne droższe to odpada....

Wojtek, poczytałem trochę i teraz nie wiem czy mówiąc o kasie masz na myśli normalnego użytkownika, któremu taka Zafira się sypie czy siebie? :) ja widzę, że Ty non stop coś ulepszasz a ja nie mam zamiaru nawet palcem kiwnąć poza dbaniem o płyny, wymianę rozrządu (ona ma pasek czy łańcuch) itp. :) i właśnie pytam o to czy ten model mocno się psuje czy naprawy bolą bardziej niż w wersji bez opc czy np. 1.8
Ostatnio zmieniony 12 lut 2015, 23:30 przez u99artur, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#5 Post autor: Rafoooo »

Obie wersje mają turbine i jako jedyne z benzyniaków(1.8 ma 140km, bez turbiny), różnią się wyglądem i mocą silnika. Ale widząc twoje podejście do tematu, to ty potrzebujesz tanie auto, najlepiej corse ;) , jak ja bym tak podchodził do kupna zafiry patrząc na cenę części, to bym jej w ogóle nie kupił. Chcesz kupić auto które ma moc od 200-241km i pali w granicach 15L/100km, a przejmujesz się ceną części? To jest złe podejście. Zadaj sobie sam pytanie czy chcesz takie auto, czy to ma być rodzinny van? czy może auto sportowe? Jeśli potrzebujesz tylko 7-osobowe auto, to kup 1.8, to będzie najlepszy wybór. Zauważ tylko że szukając benzyny, jest ciężko o dobre wyposażenie takie jak np: parktronic, czujniki zmierzchu, świateł, ksenony, podgrzewane fotele, navi dvd90 kolor, np odpalanie przyciskiem :P , climatronik, takiej wersji Cosmo, chyba nie znajdziesz. Chyba że kupisz gołego benzyniaka.

Jeszcze jedno, nasze 2litrówki mają 6-biegową skrzynie biegów, 1.8 ma manualną 5-ke :P
Wojti pisze:.Jak dla mnie wersja OPC to raczej drugie auto lub weekendowe chyba ze ma się dużo kasy he he
u99artur, Wojtkowi chodziło o to, że to nie jest ekonomiczne autko z silnikiem 1.1 o wadze 900kg :lol: :lol: :lol:

Posty pisane w krótkich odstępach czasu edytujemy i scalamy - Bodek
Ostatnio zmieniony 13 lut 2015, 08:46 przez Rafoooo, łącznie zmieniany 2 razy.

u99artur
Mieszkaniec
Posty: 213
Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: costam
Gender:

#6 Post autor: u99artur »

Słuchajcie - jeszcze raz :) żeby było jasno - doceniam Waszą wiedzę itp i dlatego liczę na konkretne odpowiedzi, a nie żarty w stylu "kup sobie corsę" ;)

Po pierwsze, generalnie o Zafirach - czytałem (chyba i na Waszym forum też), że auto nie jest przesadnie drogie w eksploatacji i naprawach ponieważ wiele części jest równoważnych z Astrą H a i pozostałe to nie jest nie wiadomo co. Ja nie mówię, że chcę auto takie tanie jak moja obecna stara Astra F, ale nie szukam też japończyka gdzie każda naprawa to minimum 1200-1500 :) Skoro w kilku miejscach czytam, że ZAfiry tak mają jak Astry H to znaczy, że poziom cenowy napraw to nie jest jakiś koszmar. Dlatego nie zgodzę się z sugestiami, że jak chcesz auto rodzinne to musisz mieć też grubą kasę na naprawy.

I teraz - co do modelu OPC 2.0 - taki właśnie ma okazję sprowadzić znajomy w dobrej cenie. Jak usłyszałem o takim silniku to powiedziałem od razu, że po cholerę mi to bo pewnie pali z 15 w mieście i na to mnie nie stać, no ale jak jest z LPG, to już inna para kaloszy - i nie szukam auta 1.1 o wadze 900kg, ale takie auto z LPG jak spali 15 litrów gazu to ekonomiczność jazdy jest taka sama jak w samochodzie 100konnym z silnikiem 1.6 który spali 8-9L benzyny. Dla mnie nie ma znaczenia że stracę trochę z tych 240 koni bo i tak będzie śmigać jak rakieta w porównaniu do aut 90-100 konnych. Generalnie ten silnik to nie to czego szukam tylko jakby skutek uboczny auta, które ma świetne wyposażenie i mogę je kupić w dobrej cenie.

Czyli o jaką odpowiedź mi chodzi...
1) czy ten silnik z LPG sobie dobrze radzi?
2) czy faktycznie generalnie Zafiry bazują na wielu częściach Astry (choćby zawieszenie) co znaczy, że to wcale nie jest bardzo drogie auto w naprawach?
3) Czy części eksploatacyjne i te standardowe naprawy jakie musi mieć każdy samochód są DOKŁADNIE takie same jak w innych modelach Zafiry czy ten właśnie model połowę rzeczy ma innych i z tego powodu jest samochodem DROGIM?

Zwłaszcza na końcówkę trzeciego pytania nie dostałem konkretnych odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#7 Post autor: Rafoooo »

1.Mam BRC, założone przez niemiecki serwis(zrobione z 100tys na gazie), jeśli instalacja jest dobrze dobrana, silnik będzie śmigał na LPG i nie będzie z nim problemów.

2.Pozwolę sobie zacytować z strony "autocentrum":
"Druga generacja modelu produkowana od 2005 roku. Zafira B doczekała się nowej stylizacji, zgodnej z ówczesną designerską koncepcją stosowaną w autach Opla, zapoczątkowaną przez model Astra H. To nie jedyne pokrewieństwo Astry i Zafiry. Podobnie jak pierwsza generacja, Zafira B bazowała na technicznych i konstrukcyjnych rozwiązaniach Astry (m.in. płyta podłogowa GM Delta)."

czyli wynika z tego, że wiele części z astry H, jest zastosowanych w Zafirach B.

3.Osprzęt silnika Z20LER, Z20LEH na pewno się różni od osprzętu zastosowanego w silnikach Z18XER, choćby właśnie inna skrzynia, która ma miano awaryjnej, poczytaj o skrzyni M32. Ale to nie znaczy że to się musi zepsuć :P , ale jeśli chodzi tylko o eksploatacje, to jest to koszt taki sam jak każdego innego samochodu. Mamy takie czasy że jedne części są drogie, a drugie tanie, i nawet w najtańszych konstrukcjach samochodów, trafią się drogie wydatki, to zależy jak się auto wydarzy :mrgreen:
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
norris_85
Zafiromaniak
Posty: 1211
Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin, LU
Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#8 Post autor: norris_85 »

u99artur pisze: Czyli o jaką odpowiedź mi chodzi...
1) czy ten silnik z LPG sobie dobrze radzi?
przy LPG tracisz trochę mocy ale skoro dla Ciebie ten silnik to "skutek uboczny" to raczej nie będzie to sprawiało problemu. Tak jak napisał wyżej Rafał Niemcy zakładają raczej dobre instalacje BRC, Landi Renzo, Prince (wymienione przeze mnie w kolejności łatwości serwisu w PL) więc teoretycznie nie ma się o co bać. Pytanie tylko ile auto na tym gazie jeździło?
u99artur pisze: 2) czy faktycznie generalnie Zafiry bazują na wielu częściach Astry (choćby zawieszenie) co znaczy, że to wcale nie jest bardzo drogie auto w naprawach?
faktycznie, jednak w modelach OPC nie wszystko pasuje tak 1:1, jest spora ilość części które są przeznaczone TYLKO do OPC. Z zewnątrz zauważysz np zderzaki a od spodu m.in. właśnie zawieszenie (OPC ma utwardzone w stosunku do modeli standardowych). Ponadto są bajery (jak np IC czy turbo), których w standardzie nie uświadczysz.
u99artur pisze: 3) Czy części eksploatacyjne i te standardowe naprawy jakie musi mieć każdy samochód są DOKŁADNIE takie same jak w innych modelach Zafiry czy ten właśnie model połowę rzeczy ma innych i z tego powodu jest samochodem DROGIM?
j/w, ponadto pojęcie TANI/DROGI to subiektywne odczucie każdego właściciela. Inf od chłopaków w powyższych postach nie są na pewno żadnym żartem, ale żartobliwą formą zwrócenia tobie uwagi na pewne aspekty posiadania takiej wersji Zafiry. IMO zakup wersji OPC MUSI być przemyślany, a już na pewno nie powinien być "skutkiem ubocznym".

Reasumując: Jeśli szukasz auta (Zafiry) możliwie taniego w eksploatacji oraz dla którego części nie będą nigdy porażały cenowo to poszukaj w/w silnika 1,8. Jest to chyba najoptymalniejsze rozwiązanie.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2015, 09:10 przez norris_85, łącznie zmieniany 1 raz.

u99artur
Mieszkaniec
Posty: 213
Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: costam
Gender:

#9 Post autor: u99artur »

O! i teraz dzięki bardzo za odpowiedzi :)

Takich konkretów oczekiwałem :) tak, ten silnik to skutek uboczny - dostałem info że mogę to kupić dlatego wolałem popytać :) skoro mimo wszystko nie jest to standardowa sprawa (same wydechy widzę pewnie są inne), cena jest trochę aż za dobra, i do tego te informacje od Was powodują, że sobie daruję ;)

Wiadomo, że w samochodach raz zepsuje się część droższa raz tańsza, ale z Waszych wypowiedzi wynika, że te standardowe Zafirki to nie jest jakiś kosmos w tych sprawach ;) szukam dalej zatem ;)

Jeszcze raz dzięki zwłaszcza za dwie ostatnie odpowiedzi (norris_85 i rafoooo)
Ostatnio zmieniony 13 lut 2015, 10:30 przez u99artur, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: Wojti »

Jak dla mnie to Zafirka 2,0 T OPC jest raczej dla pasjonatów i nie do codziennej eksploatacji ,części są drogie i większość tylko w serwisie i raczej na zamieników tez nie ma co zakładac :lol: TO auto wymaga 100% idealnego stanu do :f1:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

czawez
Posty: 1
Rejestracja: 02 lis 2015, 15:15
Lokalizacja: Podkarpacie
Model:

#11 Post autor: czawez »

Podepnę się pod temat
Początkiem roku planuje zakup Zafiry OPC z góry napisze że nie interesuje mnie OPC Line.
Na co mam zwrócić uwagę przy zakupie zafiry OPC

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#12 Post autor: Wojti »

Marek praktycznie wszystko opisane wyżej :lol: Kasa i wszystko można :piwo:
Ostatnio zmieniony 03 lis 2015, 20:49 przez Wojti, łącznie zmieniany 2 razy.
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#13 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam.
A ja napiszę wprost do założyciela tematu... (jak w Kilerze)
szukaj -> Andrzej2503 (i wszystko wiadomo)..
Tym bardziej że mieszkasz w Gorzowie...

ps. sam zaczynam żałować, że się u tego człowieka nie zaopatrzyłem w moją Zośkę- widocznie byłem w gorącej wodzie kąpany :lol:
pozdrawiam
Rafał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”