[A] coolz86 - Zafira A 2.0 DTI '03 by coolz86
Ostatnio zakupiłem do zefira parę pierdołek: wycieraczki przednie, spryskiwacze mgłowe z insigni i nowy mieszek na drążek zmiany biegów.
Dzisiaj przyszła paczka z wycieraczkami, wybór padł na Valeo FIRST, miałem już kiedyś wycieraczki tej firmy i byłem zadowolony, mam nadzieję że i tym razem się nie zawiodę
Do listy zakupów chyba muszę dopisać jeszcze silniczek tylnej wycieraczki bo ostatnio padł, po włączeniu wycieraczki silniczek buczy a wycieraczka stoi. Jeszcze to rozbiorę przed zakupem bo może jakiś syf jest w mechanizmie który go blokuje.
PS dlaczego nie można edytować poprzednich postów ?
Dzisiaj przyszła paczka z wycieraczkami, wybór padł na Valeo FIRST, miałem już kiedyś wycieraczki tej firmy i byłem zadowolony, mam nadzieję że i tym razem się nie zawiodę
Do listy zakupów chyba muszę dopisać jeszcze silniczek tylnej wycieraczki bo ostatnio padł, po włączeniu wycieraczki silniczek buczy a wycieraczka stoi. Jeszcze to rozbiorę przed zakupem bo może jakiś syf jest w mechanizmie który go blokuje.
PS dlaczego nie można edytować poprzednich postów ?
Ostatnio zmieniony 02 lut 2015, 12:12 przez coolz86, łącznie zmieniany 1 raz.
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
No to się pośpiesz z tą rozbiórką jak tą są pierwsze objawy, to Ci jeszcze trochę posłuży. Blokuje na pewno Ci sworzeń do którego dokręcone jest ramie wycieraczki. W środku jest plastikowa zębatka i ona się wyciera. Ja pierwszym razem reanimowałem silniczek wkładając podkładkę miedzianą pod zębatkę i tak mi z 1,5 roku udawało się nie kupić nowego. Ale niestety musiałem zakupić drugi Trochę kosztuje używanycoolz86 pisze: Do listy zakupów chyba muszę dopisać jeszcze silniczek tylnej wycieraczki bo ostatnio padł, po włączeniu wycieraczki silniczek buczy a wycieraczka stoi. Jeszcze to rozbiorę przed zakupem bo może jakiś syf jest w mechanizmie który go blokuje.
Wycieraczki, mieszek i spryskiwacze mgłowe już na aucie
Muszę tylko podregulować spryskiwacze bo trochę nisko leją wodę, ale szukam odpowiedniej rurki
Resztę planów muszę chwilowo przełożyć, bo ostatnio miałem problemy ze sprzęgłem, po odstawieniu auta do mechanika okazało się że padł wysprzęglik i niestety dwumasa nadaje się już do wymiany. A jak już skrzynia jest zdjęta to od razu zamontują sztywne koło z kompletem sprzęgła... Do tego do wymiany nadaje się łącznik stabilizatora i osłona na przegubie. Trochę zaboli po kieszeni ale co zrobić, wygody kosztują
Muszę tylko podregulować spryskiwacze bo trochę nisko leją wodę, ale szukam odpowiedniej rurki
Resztę planów muszę chwilowo przełożyć, bo ostatnio miałem problemy ze sprzęgłem, po odstawieniu auta do mechanika okazało się że padł wysprzęglik i niestety dwumasa nadaje się już do wymiany. A jak już skrzynia jest zdjęta to od razu zamontują sztywne koło z kompletem sprzęgła... Do tego do wymiany nadaje się łącznik stabilizatora i osłona na przegubie. Trochę zaboli po kieszeni ale co zrobić, wygody kosztują
Ostatnio zmieniony 17 lut 2015, 10:50 przez coolz86, łącznie zmieniany 1 raz.
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Montujesz zestaw z dwumasą czy sztywnym kołem?
Daj znać jak koszty...
Daj znać jak koszty...
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Tak zmiana na sztywne koło.
Kosztowo wstępnie ok 2200zł za całość, z czego wysprzęglik ok 450zł LUK, sztywne koło ze sprzęgłem ok 1300zł SACHS, no i łącznik i osłona ok 50zł. Reszta robocizna.
Swoją drogą, sam jestem ciekaw co to za sztywne koło SACHSa, bo za chusteczkę nie mogę tego nigdzie namierzyć na allegro czy w jakimkolwiek sklepie internetowym...
Kosztowo wstępnie ok 2200zł za całość, z czego wysprzęglik ok 450zł LUK, sztywne koło ze sprzęgłem ok 1300zł SACHS, no i łącznik i osłona ok 50zł. Reszta robocizna.
Swoją drogą, sam jestem ciekaw co to za sztywne koło SACHSa, bo za chusteczkę nie mogę tego nigdzie namierzyć na allegro czy w jakimkolwiek sklepie internetowym...
Ostatnio zmieniony 17 lut 2015, 14:33 przez coolz86, łącznie zmieniany 1 raz.
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Mi proponowali SACHS-a w tym sklepie jak kiedyś pytałem - LINK
Możesz zadzwonić i zapytać jak coś.
Możesz zadzwonić i zapytać jak coś.
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Auto odebrane od mechanika, pierwsze wrażenia opisałem w temacie o dwumasie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=238370#238370
Całość z wymianą wysprzęglika, sprzęgła, łącznika stabilizatora i osłony przegubu wyniosła 2200zł, 1/5 wartości samochodu - MASAKRA!!! Ale auto już jeździ i mam nadzieję, że <odpukać> koniec wydatków na awarie, tylko eksploatacja
Całość z wymianą wysprzęglika, sprzęgła, łącznika stabilizatora i osłony przegubu wyniosła 2200zł, 1/5 wartości samochodu - MASAKRA!!! Ale auto już jeździ i mam nadzieję, że <odpukać> koniec wydatków na awarie, tylko eksploatacja
Witam po długiej przerwie :-)
Minęło trochę czasu od ostatniego posta, ale nie specjalnie było się czym chwalić.
Jako uzupełnienie historii ze sprzęgłem i dwumasą, zamontowane za 1 razem sztywne koło okazało się chińskim szajsem, i po tygodniu zostało przeze mnie zareklamowane w warsztacie, reklamacja została uwzględniona i dopłaciłem do zestawu VALEO KIT 4p, od montażu zrobilem już ponad 5 tyś km i auto jakoś się kula :-). Niestety nie jest to ten komfort jak na dwumasie, ale można się przyzwyczaić. Po za tym jednak różnica w cenie i i przedewszystkim awaryjność dwumasy dalej mnie odstrasza, i chyba ponownie zdecydował bym się na zestaw ze sztywnym kołem.
Po za tym na wiosnę auto zostalo ponownie nawoskowane woskiem collinite, przed woskiem standardowy proces oczyszczania lakieru produktami meguairs oraz autoglym - całość daje fajne efekty, lakier ma bardzo fajną głębie i taki "wet look" :-)
W tym tygodniu zostały wymienione filtry i olej:
- paliwa MANN
- powietrza i kabinowy filtron
Jeśli chodzi o olej to po wertowaniu forum zdecydowałem się na motul 6100 synergie 10w40 . Na tym oleju silnik sprawia wrażenie ciszej pracującego. Przed zmianą robiliśmy płukankę silnika aby pozbyć się dokładniej starego mobila, i chyba przerzucę się na stałe na motula bo wydaje się yć wart swojej ceny :-).
A dzisiaj na auto wpadły nowe felgi, niestety tylko 15", oryginalne oplowskie słoneczka.
Po zmianie dwumasy plany trochę trzeba było zweryfikować i przyciąc :-)
Ale felgi w stanie naprawdę dobrym, zadnych zadrapań, czy obić - jestem naprawdę zadowolony z zakupu. Jutro opłukę trochę zefira i wrzucę jakieś zdjecie jak auto aktualnie wygląda :-)
Minęło trochę czasu od ostatniego posta, ale nie specjalnie było się czym chwalić.
Jako uzupełnienie historii ze sprzęgłem i dwumasą, zamontowane za 1 razem sztywne koło okazało się chińskim szajsem, i po tygodniu zostało przeze mnie zareklamowane w warsztacie, reklamacja została uwzględniona i dopłaciłem do zestawu VALEO KIT 4p, od montażu zrobilem już ponad 5 tyś km i auto jakoś się kula :-). Niestety nie jest to ten komfort jak na dwumasie, ale można się przyzwyczaić. Po za tym jednak różnica w cenie i i przedewszystkim awaryjność dwumasy dalej mnie odstrasza, i chyba ponownie zdecydował bym się na zestaw ze sztywnym kołem.
Po za tym na wiosnę auto zostalo ponownie nawoskowane woskiem collinite, przed woskiem standardowy proces oczyszczania lakieru produktami meguairs oraz autoglym - całość daje fajne efekty, lakier ma bardzo fajną głębie i taki "wet look" :-)
W tym tygodniu zostały wymienione filtry i olej:
- paliwa MANN
- powietrza i kabinowy filtron
Jeśli chodzi o olej to po wertowaniu forum zdecydowałem się na motul 6100 synergie 10w40 . Na tym oleju silnik sprawia wrażenie ciszej pracującego. Przed zmianą robiliśmy płukankę silnika aby pozbyć się dokładniej starego mobila, i chyba przerzucę się na stałe na motula bo wydaje się yć wart swojej ceny :-).
A dzisiaj na auto wpadły nowe felgi, niestety tylko 15", oryginalne oplowskie słoneczka.
Po zmianie dwumasy plany trochę trzeba było zweryfikować i przyciąc :-)
Ale felgi w stanie naprawdę dobrym, zadnych zadrapań, czy obić - jestem naprawdę zadowolony z zakupu. Jutro opłukę trochę zefira i wrzucę jakieś zdjecie jak auto aktualnie wygląda :-)
Przez ostatni tydzień brakowało trochę czasu, Zefir kręcił kolejne kilometry.
Odwiedziliśmy razem Częstochowę z przyczepką Następnie weekend spędziło w Wielkopolsce, a w tym tygodniu trafił się kurs do Bydgoszczy, i jutro czeka mnie kolejny wypad do Bydgoszczy.
Dzisiaj wymieniłem lewy kieronkowskaz w błotniku, bo przy starym ułamał się zaczep i wypadał. Na koniec dnia zefir dostał kąpiel na myjce i skoczyłem zrobić kilka zdjęć w pobliskim lasku:
A tu fotka co polerka i woskowanie robi z ciemnym lakierem - lusterko To lubię
Aby do przodu
Odwiedziliśmy razem Częstochowę z przyczepką Następnie weekend spędziło w Wielkopolsce, a w tym tygodniu trafił się kurs do Bydgoszczy, i jutro czeka mnie kolejny wypad do Bydgoszczy.
Dzisiaj wymieniłem lewy kieronkowskaz w błotniku, bo przy starym ułamał się zaczep i wypadał. Na koniec dnia zefir dostał kąpiel na myjce i skoczyłem zrobić kilka zdjęć w pobliskim lasku:
A tu fotka co polerka i woskowanie robi z ciemnym lakierem - lusterko To lubię
Aby do przodu
Ostatnio zmieniony 16 cze 2015, 21:14 przez coolz86, łącznie zmieniany 1 raz.
A może kiedyś zajadę Chociaż na forum nie wchodzę zbyt regularnie i mogę przegapić kiedy będziecie się zgadywać na spota
Dzisiaj wylot do Bydgoszczy był przed 5, i akurat utrafiłem wschód słońca nad Toruniem i ustrzeliłem 2 fotki
Z najbliższych planów rozmyślam nad zmianą grila, bo w obecnym odchodzi chrom, i zastanawiam się czy zmienić na a`la irmscher albo bez znaczka z poziomymi szczebelkami, czy może poszukać oryginalnego bez uszkodzeń? No i muszę wymienić w sumie prawie wszystkie diody które kupowałem w ubiegłym roku, bo praktycznie wszystkie padły... I te w środku i te w oświetleniu tablicy rej.
Dzisiaj wylot do Bydgoszczy był przed 5, i akurat utrafiłem wschód słońca nad Toruniem i ustrzeliłem 2 fotki
Z najbliższych planów rozmyślam nad zmianą grila, bo w obecnym odchodzi chrom, i zastanawiam się czy zmienić na a`la irmscher albo bez znaczka z poziomymi szczebelkami, czy może poszukać oryginalnego bez uszkodzeń? No i muszę wymienić w sumie prawie wszystkie diody które kupowałem w ubiegłym roku, bo praktycznie wszystkie padły... I te w środku i te w oświetleniu tablicy rej.