[A] Brak mocy w Zafirze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
RedWood

#61 Post autor: RedWood »

Witam, odziedziczyłem swoją zafirę po ojcu. Problem zaczął sie jakiś czas temu.
zaczęło się od tego że auto nagle zgasło podczas jazdy i nie chciało odpalić.
zdiagnozowano że padł sterownik pompy.
Po powrocie sterownika z regeneracji autko jeździło przez dwa tygodnie i znów problem sie powtórzył, tym razem stwierdzili że to czujnik który wychodzi ze sterownika do pompy. Zrobili ten czujnik oczywiście w ramach gwarancji.
Teraz Rzecz tkwi w tym że czasami podczas jazdy załacza sie kontrolka błędu i auto traci moc, po odpuszczeniu gazu zejdzie do jakiejś tam predkości kontrolka gaśnie i moc wraca. I tak w kółko Gdy zaświeci się już pierwszy raz. Gdy jeżdżę sam problem nie występuje, ale gdy ma trochę więcej obciążenia dzieje się to nonStop...

Pomóżcie o co chodzi...czy to może EGR o ile był montowany w 99roku 2.0DTL?
A może nadal coś z pompą?

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#62 Post autor: Maćku »

A z czytywałeś błędy? kontrolka z silniczkiem oznacza każdy błąd nawet ze sondą itp.

Nie ma co nawet podejrzewać co by to mogło być spróbuj wrzucić nam kody błędów to coś ci podpowiedzą gdzie ewentualnie szukać przyczyny
Obrazek

RedWood

#63 Post autor: RedWood »

No właśnie problem tkwi w tym że nie wyświetla błędów... :cry:

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#64 Post autor: miodzik »

RedWood pisze: podczas jazdy załacza sie kontrolka błędu i auto traci moc,
Błąd w pamięci komputera siedzi na 100% jeśli pokazuje Ci się taka ikonka nawet na chwilę.
Sczytać to możesz za pomocą jakiegoś interfejsu diagnostycznego.

Opisywany przez Ciebie przypadek może wskazywać na EGR, ale i na kilka innych drobiazgów z nim związanych.
RedWood pisze:omóżcie o co chodzi...czy to może EGR o ile był montowany w 99roku 2.0DTL?
Był montowany. Ale jest podciśnieniowy, łatwy w czyszczeniu i nie drogi w wymianie.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2015, 10:04 przez miodzik, łącznie zmieniany 1 raz.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

RedWood

#65 Post autor: RedWood »

No właśnie rzecz w tym że byłem już 3 razy na warsztacie u znajomego żeby zassał ten błąd, jednak za każdym razem gdy do niego zajadę nic z tego bo po prostu w danym momencie się nie wyświetla.

Dzięki za odpowiedź na temat EGR...
Tak więc pozostaje mi zacząć od czyszczenia EGR, zobaczymy czy coś pomoże...
Jak nie to wymiana, a jak nie to trzeba będzie wejść głębiej :lol:
Ostatnio zmieniony 19 lut 2015, 17:17 przez RedWood, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#66 Post autor: Rybka »

Jakim intefejsem znajomy sprawdzał błąd?
Aby sprawdzić błąd nie musi on w danym momencie być aktywny. (kontrolka świecić)
Sterownik pompy był naprawiany a co z pompą?
Pewnie zrobili sam tranzystor a nastawnika nikt nie ruszał.
Musisz podpiąć interfejs by odczytać błąd, jeśli się kontrolka zaświeciła to błąd jest w pamięci już zapisany aż do momentu skasowania.
Tak w ciemno to ciężko jest pomóc,trzeba znać błąd wtedy było by łatwiej.

RedWood

#67 Post autor: RedWood »

Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia jaki ma interfejs...
myślę że na razie zacznę od czyszczenia EGR a jak to nie pomoże będę myśleć dalej...

Marcin1769

#68 Post autor: Marcin1769 »

Dobra i przyszła kolej na mnie, ale jak już część Was wie Zosia ma już uczciwie swoje przelatane "515tyś" (tylko bez złośliwości)

Po wielu już zabiegach i inwestycjach w reanimacje Zosi przyszedł czas na "MUŁA" mam dosyć nie dam rady... Myślałem że przeżyje z brakiem mocy ale nie! :evil: objawy to brak po prostu mocy i pytanie czy EGR (mechaniczny) może spowodować takie jazdy? Bo jak mi wiadomo na tyle to jest mądra maszyna że nie można zrobić obejścia EGR tak więc czy wadliwość jego pt: odkręcony EGR trzymany w ręku nie trzymający ciśnienia (po zatkaniu palcem grzybek powolutku się opuszcza) ma prawo spowodować muła? powolne rozpędzanie się? Czy bardziej przyjrzeć się elektrozaworom? A może katalizator do amputacji? Co może powodować powolność i brak chęci do życia (jazdy) mojej kochanej białej strzały?! :help:

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#69 Post autor: Janus »

Marcin1769 pisze:Co może powodować powolność i brak chęci do życia (jazdy) mojej kochanej białej strzały?! :help:
Kolego wiele czynników:

1. Silne podciśnienie w baku paliwa - odkręć korek i posłuchaj czy nie będzie głośnego "psssyt". Przy silnym podciśnieniu pompa skrzydełkowa w pompie wtryskowej ma problem z podawaniem paliwa.
2. Filtr paliwa
3. Podciśnienia - najbardziej newralgiczne to bypass sprężarki (sprawdź czy na włączonym silniku sztanga zaworu bypass jest zaciągnięta) oraz zawór EGR.
4. Czujnik ciśnienia doładowania - sprawdzenie tylko przez jazdę z podłączonym interfejsem i obserwację wskazań
5. Sama wielkość podciśnienia w układzie elektrozaworków - warto sprawdzić wakuometrem
6. Działanie pedału przyspieszenia - też diagnostyka interfejsem
7. Przepływomierz - diagnostyka interfejsem w trakcie jazdy na zasadzie porównania z inną Zośką 2.0DTI

To takie najprostsze rzeczy, które znam z własnych obserwacji. Do niuansów wolę nie przechodzić, bo zaczną się sprawy typu stopień sprężania, nieszczelności w układzie podawania paliwa itp itd.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2015, 08:39 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

Marcin1769

#70 Post autor: Marcin1769 »

Janus, Napisałem do Ciebie na priv

Czy cos z elementów które wymieniłem w zapytaniu może dawać podobne obiawy?

rafalnomeni

#71 Post autor: rafalnomeni »

Witam. Jestem posiadaczem Zośki od 2 miesięcy. Doprowadzam ją do stanu użyteczności po poprzednim właścicielu. Podoba mi się to auto i dlatego z nim walczę:)
Problemy są następujące:
- straszny muł do ok 1.8 obr, później czuć, że ciągnie do ok 2.5 obr i od tego momentu czuć nierównomierne przyśpieszanie, ale takie z mułem:)
- check wywala tylko po pierwszym uruchomieniu, po przegazowaniu gaśnie. Wydaje mi się, że to przez świece, bo jedną mam urwaną.
To co zrobiłem, sprawdziłem:
-EGR nowy( używany:)) szczelny,
- Przepływka podmieniana, brak jakichkolwiek zmian,
- Elektrozaworki ok,
- Wężyki ok,
- Vacum pompa ok (-0,9 bar)
- Czujnik doładowania ciśnienia założony drugi z Opla Vectry z takim samym motorem, Brak jakichkolwiek zmian.
Panowie czego się jeszcze czepić, co sprawdzić? Może ktoś miał podobny problem?
Pozdrawiam

konradviking

#72 Post autor: konradviking »

Zacznij od tego błędu czy to na pewno problem ze świecą, lub po prostu napraw te świece, może tam jest odpowiedź.

U mnie problemem był elektrozawór od turbo, poczytaj o temacie tzw. "sztangi" od turbo wymacaj tam czy się rusza ta sztanga, poproś kogoś o przygazówke i zobacz czy węże od turbo twardnieją, u mnie przy mocnej przygazówce to nawet wizualnie widać że rosną :D dużą poprawą będzie również czyszczenie kolektora ssącego, i to bym obstawiał, on przy przebiegach 250tys, jeśli nie był ruszany jest juz praktycznie nie drożny w tych silnikach.

Wpisz kolektor ssący 2.0 dti i wyskoczy pare ciekawych obrazków w google.

rafalnomeni

#73 Post autor: rafalnomeni »

Kolektor czyscilem zaraz po zakupie. Dzisiaj rozebralem jeszcze elektrozaworki, wydają się być ok. Sprawdziłem tez podciśnienia. Przed elektrozaworem od turbo wskzuje 0,8 , za nim jest juz kicha- 0,1 niecale. Dopiero po przegazowaniu rośnie do 0,6-0,8. Przed Egr jest 0,8, za nim 0,1. Jak przegazuje rośnie do 0,6 i później trzyma ok 0,4. Czy te pomiary mogą pomoc w diagnozie? Dodam, ze sztanga od turbo po odpaleniu nie idzie w lewa strone i mogę nią bez problemu ruszać. Jezeli ominę elektrozawor to sztanga idzie w lewo i sztywno trzyma.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#74 Post autor: Janus »

rafalnomeni pisze:Kolektor czyscilem zaraz po zakupie. Dzisiaj rozebralem jeszcze elektrozaworki, wydają się być ok. Sprawdziłem tez podciśnienia. Przed elektrozaworem od turbo wskzuje 0,8 , za nim jest juz kicha- 0,1 niecale. Dopiero po przegazowaniu rośnie do 0,6-0,8. Przed Egr jest 0,8, za nim 0,1. Jak przegazuje rośnie do 0,6 i później trzyma ok 0,4. Czy te pomiary mogą pomoc w diagnozie? Dodam, ze sztanga od turbo po odpaleniu nie idzie w lewa strone i mogę nią bez problemu ruszać. Jezeli ominę elektrozawor to sztanga idzie w lewo i sztywno trzyma.
No i masz problem - nie działa elektrozawór od cięgna West Gate przy sprężarce. Tak naprawdę już po uruchomieniu silnika sztanga powinna pójść na maksa w stronę siłownika i ani drgnąć
Janusz

rafalnomeni

#75 Post autor: rafalnomeni »

Wszystko się zgadza, tylko, ze podmienialem elektrozaworki i nic. Moje podejrzenia ciągle skłaniają się ku czujnikowi ciśnienia doladowania(mapsensor) na kolektorze. Czy on nie steruje elekgrozaworem od turbo? Gdzies tez wyczytalem, ze za prace elektrozaworow odpowiada jakiś przekaźnik?:/ Prawda czy falsz?:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”